Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:36

Ohw wat een pech dag vandaag voor jullie dames!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:41

O Abby! Balen. Straks is ie gebroken.

Haha Kvulden! Het zijn toch handige rakkers als het om eten gaat.

Ik heb een tennisarm. Hoe kom je daar nou aan als je niet tennist? Kon vanmorgen het bekappen van de Belg niet eens goed afmaken. En hij deed toch echt keurig zijn best. Over 2 wkn pas naar de fysio, zucht.... Nou ja. Gewoon maar rustig aan en genieten van het zonnetje.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:15

Wow, mooi optrekje Abby! Kusje voor je vinger 8-)

Ik gebruik al een paar jaar nepfurminators en ben daar erg blij mee! Mijn Fjord en shet verharen behoorlijk en hebben ook jeuk. De andere 2 laten nauwelijks wat los.

Wat is t lekker weer he! Alles weer lekker droog! Ik denk dat ik ze het weekeinde een uurtje op de volle wei gooi. Kunnen we mooi opbouwen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:09

Zo heb ik mijn duim gebroken AbbyBlues. Nog steeds ook litteken van. Hoop dat het bij jou meevalt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:12

Afbeelding
Belabberde kwaliteit door de gsm maar vind het wel een leuk plaatje zo sochtens vroeg

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:28

Tinkers en eten...dan zijn ze heel vindingrijk!

Hier had Dunya haar eerste groepsles. Ik was trots. Toen moesten ze in het midden gaan staan. Mochten ze 1 voor 1 galopperen. Toen was Dunya. Ze wilde...ik dubbel trots. Helaas werd gevraagd hoeveelste les dit was. Ehm ja de eerste. Toen mocht het niet. Was ze teleurgesteld. Echter had ze een slimme pony. Suuske vond dat het haar beurt was. Dus toen ging ze zelf een halve volte in galop. Haha! (Mama beetje bang...oeps.) Dunya schrok eerst. Daarna was ze blij.
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:29

LN: mooi sfeerplaatje

AB: oei. Hopelijk een eenmalige actie!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:32

Mooi plaatje hoor!

Beterschap abbey! Gekke Rachel.

Hihi kvulden, ik moest er ook wel om grinniken. Hier had ik er van het weekend ook ineens 1 aan de andere kant van een draadje staan (of zeg maar, ze kwam ineens langs gekletterd) wat zeker 10 cm lager hing dan haar schofthoogte. Als je niet kijkt zijn ze best wel lenig.

Merries verharen nog nauwelijks. Ruin wel. Ik sta 2x per week tot aan mijn knieƫn in het haar. En toen lag mijn instructrice ban de week nog blauw van de lag omdat met iedere meter die paard en ik reden de plukken haar ervan af dwarrelden 8-)
Hij staat nog wel dik in dekens. Zweten doet hij alleen van werk niet van dekens of ik moet iets heel bizars doen. Hij is heel slecht de winter door gekomen, qua conditie dan, en alles waar ik hem nu mee kan helpen energie besparen is mooi meegenomen. Als hij zou willen zou hij zelfs een maand vakantie mogen en dat zegt echt heel veel bij mij. Wil hij alleen gelukkig niet :D

De merries kunnen wel elk moment hengstig worden. Als de ruin wil springt hij er maar op ik ga hem niet tegenhouden. Heb nog meer te doen. En ja hij is meerder malen kreupel getrapt toen de oude merrie nog leefde die de overgang gehad had en dat wel best vond. Ieder jaar probeerde hij haar toch nog hengstig te krijgen maar in plaats daarvan kreeg hij dan zelf een hengst _O- was gelukkig nooit ernstig, weekje op rust en we konden weer. Het grappige is ook dat hij sinds zij niet meer leeft ieder jaar aan het einde van de zomer een stom kreupelheidje heeft. Is nooit ernstig, altijd met een week over hij viert gewoon vakantie ter nagedachtenis aan roos.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:19

Helaas. Via de hap naar de ehbo. Mooi doormidden. ;(

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:19

Pffff dat is balen zeg! Sterkte

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:53

Sterkte. Als ze hangen houd niks ze tegen. Hopen dat ze dat grapje niet vaker gaar doen. Mijn merrie zet ik niet meer vast. Gebruik een Lang touw ik doe de ring haal en vast houd. Ook zijn er nu van Zo'n berg beklimmers haken verkrijgbaar om me vast te zetten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:57

Oef, Abby, niet zo mooi! Je eerste handicap van je paard... ;(

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:14

Mooi plaatje LN!

Anke: stoer wijfie gewoon lekker in galop de eerste les! Ik durf t nogsteeds niet. :o

Ja vinger is mooi muk. #)
Maar goed. Niks aan te doen. Morgen maar even niet gasn rijden. Had zondag ook een lesje grondwerk gepland, die laat ik wel gewoon doorgaan. Hopen dat ik er niet te veel last van heb.

Even wat anders. Ligt mijn zadel zo goed? Heb t idee dat ie te ver naar voren ligt maar als ik hem verder naar achter leg zit de singel niet goed.
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:35

Die ligt inderdaad vrij ver naar voren. Eigenlijk ben ik een beetje bang dat het zadel dan dus niet op het paard past; de singelplek ligt bij je paard verder naar voren dan dit zadel aankan...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:14

Dat is echt vaak bij trekpaarden. Maar een anatomische singel helpt daarbij. Met zo n kromming erin. Bijft het zadel mooi naar achter liggen en de singel ligt ook op zijn plek.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 01:15

abby beterschap :(:)
zadel ligt echt teveel naar voren, kun je oplossen met een andere singel

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:43

AH, arme Abby .... Dat kun je net niet gebruiken....( wie wel?)

Leuk plaatje van de eerste les....

Die van mij verhaart niet, de Tinker wel... Mijn pensiongast moet nu verplicht op de wasplaats pOETSEN anders ligt mijn hele erf eronder.... Die van m'n is meestal eind maart/ april... Wel wat losse haren, maar nog geen sprake van dotten.

Gisteren heb ik nog ff lekker gereden.... Vandaag lukt dat niet... Laat klaar!
Morgen ga ik naar het strand... Spannend..... Met mijn andere paarden wel altijd geweest maar met mijn ijsje nog niet.

De Tinker van 22 gaat ook mee... Die is er ook nog nooit geweest.

Fijne dag, niks breken, niet vallen... Doe voorzichtig!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:51

AbbyBlues beterschap, hopelijk heb je er niet al te veel last van!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:30

Afbeelding

Abby, deze is van Rossner. Die heeft ze ook in grote maten. Ik heb m toen ook speciaal voor mijn Bels gekocht.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:01

Zo toch lekker een ritje maken. Moet wel snel, anders red ik het niet met de kids uit school. Vanmiddag wandelen met Belg en honden. Heerlijk. Toch fijn als het mooi weer is.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:03

Fantastischapen Fabster! Was al aan het zoeken. Dank je!
Hij hoeft niet groot te zijn, mijn zadel heeft erg lange singel riemen. De singel die er nu op zit is 75 geloof ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:08

Dat is idd de juiste singel voor dit paard. Overigens moet ie wel lang genoeg zijn anders is het 'maan'-deel te kort om nut te hebben.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:13

Sterkte met je vinger Abby.

Ik ben even bij de verschillende manege aan het informeren. Mijn zoon van 9,5 wil op paardrijden. De kosten vallen me wel tegen. Voor de lessen gaat het wel, maar om te starten. Ik heb nu bv een mail gekregen inschrijven 30euro dan een starterpakket 125 euro meestal hebben ze er 2 nodig. Dan naar de gewone lessen daar was ze de prijs van vergeten. Hebben jullie ook kinderen op les?

Ik zit er aan te denken om als ik met de bak bezig ga om langs de weg buiten mijn schriklijntje een natuurlijke omheining te maken. Hebben jullie dat ook? Wat hebben jullie dan bv een beukenhaag?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:16

Een beukenhaag/haagbeuk vind ik ondingen; heb je eind van het jaar net al het blad opgeruimd kun je van dat ding in het voorjaar nog eens aan de gang.
Dan liever iets wat groenblijft.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:16

Abby dat is balen, sterkte!

Hier verharen ze alle 3 wel al behoorlijk, zal komende dagen nog wel meer los laten met dit mooie weer.

Het is heerlijk buiten, ga lekker van mijn vrije dag genieten :D