Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:11

@boemel: wat een super lieve foto <3
@robijntjah: aparte dromen zijn dat hé, maar je weet wat ze zeggen van dromen :)

Vanochtend toch even wennen om dat 'zwarte vlak' te zien voor het raam, maar alles is goed blijven liggen iig.
De waterschaal begint aardig vol te raken, nog een cm onder de rand. Hij staat helaas niet meer helemaal waterpas, hij zal door het gewicht plaatselijk iets verzakt zijn. Daar kan ik nu ook niets meer aan veranderen zonder hem eerst voorzichtig leeg te schappen :)

Maar wel de deken van Jasmijn uit gedaan, want het zou de komende uren droog blijven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:13

<3 lieve foto van ratje!
En jouw bak ja die wil ik ook wel! Maar red me gelukkig ook met wat ik heb nu.
DF wij hebben ook zo’n bak en heb er een vliegenvanger in staan en die bloeit elk jaar!

Oh man ik heb overal pijn _O- kwam net bijna niet uit de auto en heb de lift maar gepakt op het werk. En ik haat liften! Hoop niet dat ik nu weer een slijmbeursontsteking krijg in m’n heup want die is weer goed pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:13

Ja echt bizar. Waarom droom ik daar überhaupt over :')

Oh droog, lekker. Jammer dat mijn dag helemaal vol zit vandaag.

Iedereen zin in kerst en leuke plannen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:32

@marjan: niet te lang met de pijn blijven lopen en iets halen bij de HA!!

@Robijntjah: ik wil je niet verontrusten, maar heel soms zijn dromen ook voorspellend. Al merk ik uit eigen ervaring dat ze dan meestal sterk overtrokken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:33

Nah, als er 1 uitgaat is het niet Aurelia :=
Maar als het goed is, zal het allemaal wel meevallen en blijven ze voorlopig allemaal!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:49

DubbelFun schreef:
@marjan: niet te lang met de pijn blijven lopen en iets halen bij de HA!!

@Robijntjah: ik wil je niet verontrusten, maar heel soms zijn dromen ook voorspellend. Al merk ik uit eigen ervaring dat ze dan meestal sterk overtrokken zijn.

Ja ik kijk het ff aan van t weekend, was een goede smak dus spierpijn is niet heel raar

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:54

Heb je Traumeel in huis Marjan? Goed smeren en het liefst ook de druppels pilletjes erbij ter ondersteuning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:56

Als het maar alleen spierpijn is marjan. Je kan daar wel flink last van hebben zeg ik uit ervaring :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:58

Beterschap Marjan
Ja zo'n smak is ook weer niet raar dat je dat wel een paar dagen voelt.

Horsii dat word een flinke aanbouw. Fijn

DF
Dat word een flink stuk!

boemel, die foto is echt wel heeeel mooi <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:01

boemel schreef:
Heb je Traumeel in huis Marjan? Goed smeren en het liefst ook de druppels pilletjes erbij ter ondersteuning.

Ja ff zoeken waar ik het heb :') anders maar ff de ontstekingsremmers er in

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:12

@dp: iets van 40 m2 en dan heb ik het mezelf nog bespaard om eerst nog het gras er af te halen :)
Straks aan het leukste klusje beginnen; de palen op maat maken en aan elkaar vast zetten en dan iets van een 'prikker' er door om ze in de grond vast te zetten want ik ben bang dat ze anders door het gewicht van het grind niet op zijn plek blijven.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:14

DubbelFun schreef:
Heb je goed profijt van die spuiten?? Vroeger ging al snel het mes er in, maar dat doen ze tegenwoordig niet meer zo heb ik begrepen.

Ik heb wel profijt van de spuiten ja, punt is alleen dat ik dit gewoon 3x per jaar moet blijven doen, mijn hernia zit namelijk zodanig dat hij niet meer terug kan, maar ook niet geopereerd kan worden ivm groot risico op een dwarslaesie... Ben nu dus sinds mei bezig om ermee te leren leven, gaat op zich wel, goede dagen, slechte dagen...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:18

Boemel die foto <3 Ik heb ook altijd gehoopt dat ik echt een stalkat zou krijgen, maar mijn ene paard vermoord ze als ze haar stal in komen :o

DF weer lekker bezig geweest!

Verder een hoop met pijn klachten -O- zo balen als je lijf niet meewerkt he...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:19

boemel schreef:
Toen ik gisteren op stal kwam, trof ik Ratje en Diekke samen. Even een smeltmomentje <3 [ [url=m/O45PXJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een lieve foto <3

Verder wel bijgelezen maar weinig blijven hangen

Iig sterkte voor alle mensen met pijn :(:)

Vandaag droog maar geen tijd om te rijden oid helaas.

De kinderen hebben vanavond voor het eerst kerstdiner op school. Ben benieuwd wat ze er van vinden!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:20

boemel schreef:
Toen ik gisteren op stal kwam, trof ik Ratje en Diekke samen. Even een smeltmomentje <3 [ [url=m/O45PXJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een lieve foto <3

Verder wel bijgelezen maar weinig blijven hangen

Iig sterkte voor alle mensen met pijn :(:)

Vandaag droog maar geen tijd om te rijden oid helaas.

De kinderen hebben vanavond voor het eerst kerstdiner op school. Ben benieuwd wat ze er van vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:20

Oh dat is leuk Karin, die dingen kan ik me nog goed herinneren.

Hier valt er wat uit van het werk dus ik ga zo even snel een ritje wagen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:07

Ik kom me vast hier melden, we moeten nog even wachten maar als er geen hele gekke dingen gebeuren hebben wij vanaf eind april ook ons clubje aan huis staan.
Ik ga dus mooi het topic even doorspitten in de hoop echte standaard 'beginnersfouten' te voorkomen. En ik moet me nog even goed verdiepen in de mestafvoer.

Die mestafvoer zoek ik wel op, is waarschijnlijk al vaak genoeg gevraagd. Maar hebben jullie nog punten waarvan je zegt: dit doen heel veel mensen maar zou ik een volgende keer sowieso anders doen?

Ik heb de oudste van mijn clubje al bijna 15 jaar in halfpension tot doe het zelf stallen, dus ik ben wel bekend met de basis wat betreft de pony's zelf. Maar weide-onderhoud, afvoerstromen en omheining optimaliseren zal nog wel even een leerproces worden.

Dit is mijn bende van ellende :D
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:37

Leuk vooruitzicht Mooney! Hier de mest op marktplaats gezet en zo een melkveehouder gevonden die het wil hebben. Breng nu elke keer een kipper vol naar hem toe. Hij blij ik gratis van de mest af

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:53

Hier via mensen uit het dorp een adresje in het dorp gekregen , kan ik het gratis brengen.

Leuke kudde heb je.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:57

Ik zal mijn mestboer maar weer eens bellen, want hij wordt me nu echt te vol.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:04

Welkom Mooney. Belangrijkste, leer je terrein mennen voor je definitief iets bedenkt. Buitenomheining gewoon goed doen en binnen zorgen dat het ook anders kan.

Boemel, wat een mooie lieve foto. Fijn dat de paarden ook weer lekker bezig zijn.

Pittig Spottedponie, sterkte.

Bijgelezen maar de rest weer kwijt, sorry. Hoofd loopt over.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:32

Welkom Mooney!! Super leuk dat je de club aan huis krijgt! Ik vind het echt genieten en zou nooit meer anders willen <3

Voor mest huren wij een container. Die wordt elke 4 weken leeggemaakt. Is wel prijzig dus we gaan nog even kijken of er een goedkopere optie is. Verder vind ik de tip van Belker een goede! Buitenomheining goed en stevig maken en pas later eventueel een vaste omheining binnenin. Soms is de grond in een seizoen helemaal perfect en in een anders seizoen echt drap. Dat is van tevoren ook moeilijk voorspellen hoe de grond reageert op bepaalde omstandigheden.

Oh dat zijn nara dromen Robijntjah!! Dan ga je in de ochtend als eerste kijken of ej paardje er nog staat _O- Zo heb ik eens gedroomd dat alles overleden was en dood lag in de stal. Eerste wat ik deed in de ochtend was bij de paarden kijken en ze een dikke knuffel geven.

Hier hebben we weer eens een ritje naar de kliniek op de planning... Toch maar eens vragen of we een abbonement hebben daar :') Pedro staat met een lichte bloedneus, zo ongeveer een druppeltje bloed per dagdeel dus niet heel ernstig. Dierenarts vond het ook geen haast hebben voor een scopie dus 28 december kunnen we pas terecht voor een scopie. We hopen stiekem dat het tegen die tijd niet meer nodig is en dat het maar een simpele bloedneus is door het koude, vochtige weer.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:37

Hier sparen we de mest op tot we een volle kipper hebben, en dan gaat het naar een oom van mn vriend, die rijdt het op zijn land voor de asperges...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:45

Bij ons lukt het vooralsnog om alle mest op eigen terrein te verwerken door er groenten op te kweken en de hagen mest te geven in de winter. Om je een beeld te geven: ik heb twee paarden op een kavel van 2000m2 inclusief huis, oprit, etc.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:48

MEst wordt hier elke 2 maanden door loonwerker opgehaald. Ik heb het nu nog op de volle grond maar krijg een kleine mestplaat. Kost wat maar geen last voor mijn buren.