Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:22

Dankje :)
Ik zat nog te denken om de mensen ook weer in de foto's te doen, maar dat is misschien wel leuk voor als het echt af is ;) Dit is nog een tussen stap. Want af is het nog lang niet. Maarja, alles op zijn tijd.
Mocht iemand nieuwsgierig zijn. In dit topic is één van de weides te zien.
[BB-ITP] Oscar en de knollies

We hebben ook nog een lap van 6000m2. Maar nog hélemaal niks aan gedaan. De omheining is niet goed genoeg om de paarden erin te doen. En het potje is op... Dus dat komt volgend jaar wel.
Moeten ze het maar even doen met de weide waar ze nu in staan. (die is wel een beetje te zien in het topic van Oscar)

edit. Dit is de 6000m2 waar we nog niks mee gedaan hebben. (oude foto)
Afbeelding

Toen James er nog wat heb ik daar fanatiek wat cross hindernissen in gemaakt. Maar toen James plotseling dood ging ben ik daar mee gestopt en ben er nooit meer geweest. Want ik had dat voor ons gemaakt. |( |( Omdat James zo van crossen hield. En ik ook.

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:57

Kan me voorstellen dat je er heel moeilijk mee hebt. Toch je maatje die je moet missen. Jullie zijn wel heel goed bezig met het bouwen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:01

Ziet er mooi uit, Chassey!

Ik heb net ook even trailerladen geoefend. Meteen maar alle paarden genomen, maar Caj moet natuurlijk mee vrijdag. De reden waarom ik haar zo leuk vind, is dat ze slim is én een hele sterke eigen mening heeft. Je moet dus haar brein wel in de gaten houden :D . Dus ik begin expres niet met haar met trailerladen. Dan staat ze bij het hek al te kijken; 'is dat voor mij? Ik heb nu al geen zin'. Dus ik begin met de andere paarden. Paar x erin en eruit. Bij sommigen is dat geen kunst, dus dan ook achteruit de trailer op. En klaar. Na 2 paarden komt Caj ook eens kijken; 'kijk, een beetje erop lopen en koekjes verdienen kan ik ook wel'. Dus hop, zo erin, achteruit? Tuurlijk! Looping? Geen probleem. Als ze maar niet alleen met de trailer hoeft te rijden, want je weet nooit waar je terecht komt. Dus woensdag oefenen we nog een keer. Dan mag ze er wel als eerste in. Maar verwacht dan geen problemen en dan kunnen we vrijdag snel op pad. Lekker ding is t :o

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:14

Wat zijn jullie goed bezig met oefenen met het trailerladen. Ik vertrouw er maar op dat malibu er komende vrijdag op wil. Mijn vriend hielp vorig weekend nog een handje mee en dat wastafel wel handig. Weet zullen het meemaken. Komende vrijdag islam hij alweer onderweg als wij vertrekken vermoed ik.

Vandaag nog een heerlijke les gereden in de zon. Echt fijn wat goede instructie kan doen!Afbeelding

Wauw ziet er al goed uit! Jullie interieur heeft wel wat van de fb afbeeldingen die ik zie bij stoer&landelijk. Mooi :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:35

Dankje. :D
Wat fijn dat je lekker in de zon hebt gereden :)
Ik rij op het moment even niet. Komt later wel weer. Doe wel grondwerk, vrijspringen, vrijheidsdressuur enzo. Maar rijden even gewoon niet.

Ik heb nog een leuke gemaakt van toen en nu. De eerste foto is van toen we de sleutel net hadden en de 2e foto is van nu net. 5 min geleden hihi.
Geprobeerd vanaf de zelfde plek de foto te maken, maar dat was verdraaid lastig met al die bomen!
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:10

Dat ziet er echt heel anders uit!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:57

chasey wat een verschil met de voor en na foto's!

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:36

Huh ik herken het echt niet. Zelfs de bomen erachter zien er anders uit^^ Al veel werk verzet als ik dit zo zie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:38

Helaas doet mijn auto weer eens raar (loopt aan in de bochten) en ik laat het oude lijk wel nakijken hoor, maar dat gebeurt nooit zo rap als die nog wel loopt en je hebt een bevriende maar stervensdrukke monteur, die het voor een appel en een ei voor je fixt...

Reken maar niet op mij voor de zaterdag, durf de afstand niet aan.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:04

Wauw chasey! Wat een verschillen, mooi hoor! Jouw interieur lijkt wel wat op de mijne dus dat vind ik mooi! Wat is nu jullie huis? Het huis links waar de gele shovel staat of de 2 onder 1 kap rechts? Het linkerhuis heeft dezelfde vorm als de mijne.

kvulden lekker een rondje gereden +:)+ +:)+ . Wendy heeft water genoeg gehad, ook lekker. Hier hadden we afgelopen weekend 25 mm, dus het gras kan nog een beetje groeien komende week.

Mijn merrie is de laatste week ontzettend vervelend, met zo ongeveer ALLES. Poetsen, trailerladen, rijden, longeren enz enz enz. Ze is erg nerveus en wil totaal niet bij de andere 2 weg...... Mogelijk moet ik mijn voer een beetje minderen. Ik begrijp er helemaal niets van.

Daarbij heb ik ook dezelfde gevoelens als Chasey, ik wil gewoon mijn andere paard terug |( , die had ik ook zo ontzettend graag nog wat jaren van ons nieuwe huis + land willen laten genieten. En dan doet dat jonge ding ook ineens weer zo stom -:(- , baal een beetje.

Maar goed, jullie gaan komend weekend lekker op stap! Veel plezier allemaal en ik duim voor mooi weer vanuit het Noord Hollandse!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:42

Ik snap zo goed, dat jullie je oude paard weer terug willen! Ik heb mijn oude ruin nog wel, maar kan er niet heel veel meer mee. Echt jammer, want ik heb er best wat werk aan gehad om hem goed te krijgen en toen had ik m leuk en toen ging hij vanalles mankeren. Echt zonde. Hij gaat nu weer wat beter, dus mss kan ik van de winter weer wat kleine buitenritjes op hem maken. Verder hou ik hem zo soepel mogelijk en is hij de begeleiding voor de andere paarden, als ik met de trailer op pad ga. Maar had graag bijv het komende weekend met hem gedaan. Hij is makkelijk met laden, makkelijk met andere paarden, bomproof. Vond alleen buitenritten op vreemd terrein niet leuk, maar dat ging met oefenen heel goed. Maar ja. Het zit er niet meer in. In plaats daarvan heb ik een hysterische heks mee :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:54

Ik vermoed dat het daarom maar heel erg goed is dat er voor mij nog geen nieuw paard is;

Het gaat in principe prima hoor met de 2 tijdelijke dieren, maar ik lijk wel dood van binnen; ik voel gewoon niks, voor niets of niemand niet...
Ik denk echt als er dan nu alweer een nieuw eigen paard had geweest, ik er totaal niet mee door 1 deur had gekund, omdat ik al mijn immense verdriet op dat paard had geprojecteerd...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:56

Maar dat kan juist ook weer liggen aan dat het niet je eigen paarden zijn ohjajoh. Daar heb je toch een andere band mee als dat je met een eigen paard hebt (of kunt hebben).

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:06

Amai heel hard gewerkt Chasey. Ik dacht eerst ook dat het over verschillende foto's van verschillende locaties ging.

Jammer van je auto ohjajoh.. Ik zou jullie ook wel graag eens rl ontmoeten, maar het is toch echt te ver voor mij.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:16

Doen we de volgende keer wat meer in het midden ;-) gewoon een dagje kan ook natuurlijk.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:22

[***], ja wat een vreselijk klote gevoel is dat he? :( bah! Ik weet precies hoe je je voelt. En ik baal er ook van.
Mijn nieuwe paardje is harstikke lief, maar we zijn nog lang niet op elkaar afgestemt zoals ik dat was met James. Gewoon die hele band weer opnieuw op moeten bouwen, pffff. Dat valt niet mee. En ik had natuurlijk ook het liefst James nog gewild.
Trouwens de linker van de 2 onder 1 kapper is ons huis :)

Ohjajoh, klopt precies zoals je het zegt. Dat gevoel van dood van binnen zijn. Maarja er is ook echt een stuk van jezelf dood. :(:) Een deel van je leven.

Ook ik jank nog dag in dag uit om James. Zolang ik daar zó verdrietig van ben, kan ik me niet openstellen voor een nieuwe relatie. Dus voor nu is Nick gewoon lekker Bliksem's maatje in de weide. En als ik er aan toe ben dan ga ik wel weer verder met hem. Zo vanaf de grond gaat het wel steeds beter tussen ons, dat doet me goed. Maar rijden is beter van niet, ik verwacht te veel van hem... zoals ik reed met James, maar dat is niet eerlijk! Want hij is James niet. En dat is verdraaid zwaar om te accepteren. Dus dat kunnen we beter gewoon niet doen voorlopig. Alleen als ik het gevoel heb dat het kan, maar niks geforceerd.
Ik ben er nu gewoon voor de kinderen en voor Daan. Want die worden ook niet vrolijk van zo'n jankend wrak in huis. Dus gewoon even lekker op het huis richten, dingen klaar maken voor de paardjes, kindjes etc.

Kirr, ja je zou het wel zeggen dat het om een andere lokatie zou gaan he? Maar heb de voor en na foto's vanaf dezelfde hoek en plek genomen. :D

David is nu met de paardentram naar het dierenasiel. Hij mocht kattenbrokjes, speeltjes etc meenemen. Zo leuk! <3

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:23

Leuk om die evolutie te zien hé.
Thuis nog wat dingen afwerken en dan ga ik ook wel eens wat foto's naast elkaar zetten.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:47

[***] kan het zijn dat ie op temp daling reageert? Het is best frisser. Mijn dooie fjord en shet gaan ook haast stuiteren naast me naar de wei en zijn echt veel alerter/frisser nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:36

karev schreef:
[***] kan het zijn dat ie op temp daling reageert? Het is best frisser. Mijn dooie fjord en shet gaan ook haast stuiteren naast me naar de wei en zijn echt veel alerter/frisser nu

Dat zou ook goed mogelijk zijn inderdaad..... Ik vind het gewoon zo lastig dat ik haar nog niet goed ken. Gister ging ze helemaal over de flos, toen ik haar even wilde poetsen en longeren. Stond recht omhoog, terwijl het de laatste tijd super ging.
Begrijp er niks van.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:43

@abby: balen meid dat je relatie over is. Gelukkig dat je er nog geen kinderen ook bij had anders was het nog een bak werk extra geweest. heel veel sterkte en hoop dat je draai kunt vinden

@Yontheke: ahhh wat een leuke shet. Je mag hem wel brengen als je niemand vind :D

@chasey: leuk huis hoor, gaat een mooi plaatje worden!!

Wij zijn nog druk met snoeien en bedenken hoe we dingen willen hebben. Het valt niet mee. Hebben ook zo veel fruit nog staan. Wordt af en toe wel opgehaald, maar het is nog te veel :o

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:50

Ziet er goed uit chasey!

Balen van je auto claudia! Ik hoop dat het meevalt!

Mag ik even spammen? Ik ben zo trots op dit duo <3 ooit moeten er echt eens professionele foto's gemaakt worden..
[ITP] Kleine Pico en zijn prinsesje

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:35

Jullie deze al eens gezien. Jeetje wat een kanjer zat in het hooi. Minstens zo groot als een hazelnoot als het niet groter is, hij lijkt er zelfs op haha

Afbeelding
Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:39

Ben je serieus Jenny? Heb nog steeds geen nieuwe thuis voor hem.

Kvulden: ieuwwwwwww!!!!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:19

Omdat het toch voor tijdelijk is even tussen onze spullen gekeken en in een half uur een noodstalletje voor Devita de shetlander gemaakt. Nu kan ze rustig eten en schuilen zonder dat de anderen eraan komen. Ze heeft hem ook al getest. Ik moet nog even wat aan de buizen doen, die blijven krom staan door dat ze op de rol zaten. Heb de oplossing al gevonden en getest bij de bovenste. Dus dat komt goed. Het is een oud zeil dus dat moet ik nog wel even een keer vervangen.

Afbeelding