Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:59

Mooie deken robijntjah maar wel een maat te groot als ik het zo zie.

Wij gingen oud vloerbedekking weg brengen en met het op de kar gooien ben ik van de kar geflikkerd.. nou daar moet je dus ook niet je hobby van maken. Was gewoon misselijk van de pijn. Dus ben benieuwd hoe blauw ik vanavond ben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:01

Ik koop ze altijd wat te ruim want ik hou graag ruimte over om te stapelen. En Aurelia is flink aan het groeien dus dan past ie sowieso volgend jaar nog.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:39

Mooie deken en hij ligt precies zoals ik ze graag zie (iets ruim) :)
Die donkere kleur zal ook iets minder snel vies ogen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 15:58

Ik dacht dat die van mij een zooi maakten van hun dekens :')

Hier inderdaad ook een maat te groot, maar dan ligt ie beter dan als ze precies passen, en minder schuurplekken. De driejarige heeft wel een vreemd bultje op de schouder, heeft er geen last van ook niet als ik het heen en weer haal, maar wel iets om in de gaten te houden.

Betonstorten, praat me er niet van, wij zeggen hier dat de grootste kostenpost onder de grond ligt :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:20

Middag, weer beetje bijgelezen, mooie deken robijntjah, en betonvloertje gestort…

Ik heb vanmorgen 1 gereden, wilde ze terug de trailer niet meer op… -:(- kon haar wel wat doen…

Net 3e spuit in m’n rug gehad ivm hernia, ben weer klaar voor vandaag -O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:26

Hopelijk profijt van de injectie. Vervelend dat ze de trailer niet op wou.

Lekkere vieze dekens.
Hier vieze dekenloze paarden, zwarte haflingers.

Hier zijn ze lekker bezig met de aanbouw.

Afbeelding

En ik druk aan het zoeken naar nieuw hooi.
Flinke opgave, laag in suikers.

Tot nu toe alleen verpakte midi balen gevonden maar vrij prijzig.

Balen van de buurman torenhoog qua suiker.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:51

Geen mogelijkheid om het hooi te weken 4-6 uur, dan verdwijnen de meeste suikers. Aldus de da. Als ze het eten dan O:)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:43

Wat gaat het opbouwen weer snel. Mooi.

Nieuwe deken is altijd fijn.

Paard dat de trailer niet op wil. Mijn nachtmerrie als je elders staat. Leuk als elders het bos is.

Ik heb gereden maar de bak was zompig nat. Eigenlijk niet te doen. Was dus voornamelijk stap en kort stukje draf. Eens zien wat we daar komend jaar aan kunnen doen behalve flink zand er bij.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:52

Jahoor wel de mogelijkheid maar twee paarden die het dan niet eten.

Herkenbaar belleboef. Hier ook.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:56

Spotted pony, ohh ik kan je gevoel helemaal voorstellen. Kaatje kan soms ook van die grapjes hebben.

Horsii schiet mooi op!

Week je ook niet andere voedingsstoffen er uit? En is veel werk.

Ik begin goed stijf te worden.. wel kaat nog ff gelongeerd en die was blij dat ze even kon bewegen en Amy even een rondje door de bak gejaagd en die was zo fris dat ze bleef gaan bij de kleinste aanmoediging _O-

Denk dat ze nu 145 is ongeveer, hoop dat ze nog 10 cm groeit, dan pas ik er mooi op straks. (Is nu 1,5)

Hier is t gelukkig al aardig opgedroogd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:14

spottedponie schreef:
Ik heb vanmorgen 1 gereden, wilde ze terug de trailer niet meer op… -:(- kon haar wel wat doen…
Net 3e spuit in m’n rug gehad ivm hernia, ben weer klaar voor vandaag -O-

Heb je goed profijt van die spuiten?? Vroeger ging al snel het mes er in, maar dat doen ze tegenwoordig niet meer zo heb ik begrepen.
Waardeloos als ze de trailer niet meer op willen, maar het was misschien wel een teken dat ze het naar de zin gehad had daar :D

@horsii: flinke stappen gemaakt. Balen dat je geen hooi laag in suiker kan vinden (of heel duur).
@denisesilver: als je hooi zolang gaat weken gaan ook alle voedingswaarden er uit.
@marjan: inkl. vrolijke bokjes :)

Ik ben ook even lekker bezig geweest, gelukkig bleef het droog.
Alweer te donker voor een goede foto, maar dan blijft er wat te raden over :)

Eerst troep maken (randjes uitsteken) en check de roodborst...
Afbeelding

En dan de folie er over

Afbeelding

Ik kwam natuurlijk net een paar van die ankers over om het folie vast te maken dus maar even een balk er op. Als er straks grind op gaat kan ik er wel een paar uit de smalle stukjes weghalen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:18

Sterkte Marjan, vanavond/ straks even 2 paracetamol nemen, dan slaap je goed en heb je morgenochtend een iets makkelijkere start is mijn ervaring. Fijn dat Amy zo lekker stuitert.

Spotted Pony, oooh dat is zo erg. Hopelijk is het eenmalig.

Robijntjuh, mooie deken. Voor hoe lang……
Die natte grauwe dekens lojken meer op de deken hier…….

Ik ging vanmiddag Aafje rijden maar ook die stuiterde, galoppeerde, draafde en bokte lekker rond. Uiteindelijk toch te pakken gekregen en fijn gewerkt. Drafknolje deed het weer en tölt was ook echt stukjes erg goed. Morgen weer les.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:24

DF schiet mooi op!
Spottet, je hernia had ik ff gemist, maar mooi ellendig..
Belker, denk idd dat het paracetamol pakken wordt := kom net zowat de bank niet af. Gelukkig niet bokken onder het zadel?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:27

Sterkte Marjan. Nee onder de man was ze echt super., iets meer kijkerig maar ze laat zich zoet aan het werk zetten en werkt dan ook fijn door. Dan loert ze ook niet op dingen.

DF, goed bezig. Ik heb zoveel respect voor al jouw ideeen en het uitvoeren ervan.

Spotted, slaan de injecties aan? Sterkte.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:49

Mijn man heeft nu in totaal ook iets van 10 van die injecties gehad op 2 jaar tijd, maar het doet gewoon niks. Februari gaan ze hem opereren. Dan loopt hij al ruim 2,5 jaar rond met een hernia, het is lang genoeg geweest :(

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:09

Vreselijk vervelend als ze de trailer niet op willen. Met Nilay heb ik wel eens van Ermelo naar Leusden terug gereden onder het zadel omdat we hem echt de trailer niet op kregen... Ongetraind 42km op een dag. Geen aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:26

Lijkt me echt naar, een hernia.
Ik had vorige week ook wel echt een terugval qua pijn in mijn stuitje. Bijna een jaar al onderweg :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:16

Van stuitjes is bekend dat je daar heel lang last van kunt houden en we hebben dat stomme stukje bot helemaal niet nodig.

@malenka: 42 km op een dag is idd best veel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:38

Ja bij mij wilden ze m’n stuitje er eventueel uit halen _O- gelukkig was de caesar therapeut mijn redding. Ik had de boel net op de overgang met m’n heiligbeen gebroken

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:41

Hier een gebroken staartbeen gehad. Speelt eens in de zoveel tijd weer op ondanks al een jaar of 9 geleden.

Pf 42km.. das een end

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:46

Ik heb geen foto laten maken dus geen idee waar het precies gebroken was. Iig ergens :')

Ga nog steeds braaf naar de manueel therapeut. Denk dat de kou even naar was er voor.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:55

Hier ook al ruim 2 jaar last van mijn stuitje. Zodra ik zwaar heb getild of op een harde stoel heb gezeten is het weer raak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:57

Ja die harde stoel ken ik ja. Tillen gaat wel al weer veel beter, ligt ook veel aan de techniek kwam ik achter.

Denk dat het in mijn geval ook banketstaaf is dat al mijn blessures in hetzelfde gebied zitten. Dat maakt de boel niet rechter en soepeler :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:58

Vervelend Marjan, hopelijk is de pijn snel weg.

Hopelijk helpt de spuit goed Spotted pony.

Een mooie start Horsii. Hooistress is niet leuk. Hooistress ga ik over 8 weken krijgen :=

Verder zag ik een mooie nieuwe deken voorbij komen en hele mooie vieze dekens :D
Ik heb vorige winter nieuwe dekens gekocht. Onder andere de Imperial riding met halve hals, 300 gram. Ik ben er erg tevreden over. Goede pasvorm en hartstikke waterdicht.

De paarden waren na de dooi een paar dagen in de paddock. Gisteren mochten ze ook weer in de wei. Bok bok, vette pret

Tess heeft een rolkuil gegraven in de wei. Vond ik niet echt leuk, maar goed, zij had schik en dat is het belangrijkste :D

Gisteravond hebben mn vriend en ik beide paarden gereden.
En toen begon het weer te regenen. Na een half uurtje hielden we het wel voor gezien.

Van alle investeringen in en rondom het huis, ben ik nog steeds het meest blij met onze rijbak. Die is gewoon altijd fijn.

Toen ik gisteren op stal kwam, trof ik Ratje en Diekke samen. Even een smeltmomentje <3 Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:02

Fijn, die rijbak! Hier staat volgend jaar ook weer van alles op de planning. Stelconplaten pad door de track en zand in de bak!

Ik heb vannacht gedroomd dat ik Aurelia verkocht, ik werd echt heel verdrietig wakker :')