Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:14

Haha! Jammer dat je daar geen foto van hebt gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:55

Hier nu nog 24/7 buiten zonder schuilstal. Vandaag krijgt mijn jonkie toch echt wel een regendek op. Het regent dat het giet vanaf een uur of 11 en het waait stevig.

Paard zal het ongetwijfeld niet koud hebben, maar voor mijn gevoel is het gewoon fijn dat ze een dekentje op heeft. Scheren doe ik voorlopig niet meer.

Wendy heb je al genoeg regen gehad? Voor ons is het nu wel weer even genoeg. Als het goed is wordt het morgen weer droog en zonnig. Hoop dat het gras nog een kleine groeiboost krijgt, dan mogen ze voorlopig nog lekker dag en nacht buiten staan.

kvulden sterkte :(:) .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:59

Valt net mijn Belg echt weer heel hard -O- . Echt hoor, dat beest is echt geboren voor het ongeluk. Ik krijg echt hoofdpijn van hem. Steeds als ik denk dat ik hem weer voldoende heb opgelapt om er weer wat mee te doen, gebeurt er weer wat. Pffff. Ik heb m meteen traumeel gegeven en ermee ingesmeerd. Hij liep niet heel lekker. Ook niet stokkreupel gelukkig. Dus we wachten het maar weer even af. Hij is heel hard op zijn zij gevallen (op de bestrating ook nog). En zijn bekken zit altijd al vast van alle blessures die hij heeft. Dus de osteopaat zal wel weer moeten komen. Dat beest kost me echt goud geld. Niet normaal.... |(

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:06

Mijn ruin was ook zo klunzig, Fabster. Constant schrammetjes, deuken en kleine blessures waardoor we weer een paar weken niks konden en ik weer een ritje Den Hoek mocht doen. Sinds we een kleinere groep hebben, meer ruimte en onbeperkt voeren is het bij hem *even afkloppen* eigenlijk over. Eigenlijk is hij zelf helemaal niet zo klunzig, maar werd hij vaak aan de kant gezet door andere paarden en kon dan niet vlot genoeg wegkomen door o.a. de vorm van de stal daar (vrij laag, iets te gladde bodem, twee deuren i.p.v. grote opening, etc). Zo is hij ook een keer onderuit gegleden half in de deuropening. Hij kon zelf niet meer overeind komen, maar ik zag het gelukkig gebeuren en heb toen met de stalhoudster en sakvis hem omgerold zodat hij overeind kon komen.

In onze huidige situatie speelt hij nog net zoveel als hiervoor, maar gewoon met de shet. Verder weet hij hoe hij in de kudde staat, is hij daar wel erg in gegroeid nadat we zijn verhuisd naar een plek waar we onze eigen paarden bij elkaar hebben en geen anderen erbij. Bovendien zijn de huidige stallen (opening over de gehele breedte van de schuilstal) veel meer geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:08

Oh bah fabster, dat is niet leuk. Gleed hij uit ofzo? Hopen dat het meevalt met zijn bekken.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:13

Geen gat in de bestrating fabster :+
Hoe kan dat dat ie valt dan?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:29

Hij werd inderdaad weggejaagd door Cajra de heks en glijd weg op de bestrating waar net iemand had staan plassen. Het was dus glad.

Zijn knieblessure daar verdenk ik Cajra ook van. Hij is groot en log en staat niet hoog in rang. Dat is geen goeie combi. 's nachts staat hij ook apart. Met regen doe ik dat ook. Maar nu net weer pech... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:16

Ah arme dier :(:) . Mijn ruin is ook vrij lomp en onderdanig, maar heeft zich door de jaren heen redelijk op weten te werken in rang. Helemaal nu mijn andere merrie (ook een heks van de bovenste plank) er niet meer is.

Hoop echt dat het meevalt, hij heeft al pech genoeg als ik jouw berichten zo lees.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:52

Balen Fabster, hier heb ik ook zo'n handige heino staan. Nadat we al een paar keer samen onderuit gegaan zijn rij ik er bijna niet meer op. Ga ik met hem wandelen struikelt hij over zijn eigen voeten. Behalve als het er echt om gaat, dat hij echt moet opletten ivm bijv. veel boomwortels of zo, tilt hij zijn voeten wel weer supergoed op.

Klinkt zo goed allemaal met de trailer op stap, ziet er ook super uit met die letters.

Hier vandaag weer een clublesje meegepikt, en mijn fjordje liep super, helemaal blij *\o/*

Ik vind het overigens erg jammer dat ik niet bij jullie weekendje kan zijn, lijkt me erg leuk en ik zag ook een paar mensen van mijn leeftijd een beetje in dezelfde situatie. Helaas lukt het echt niet maar ik had het wel heel leuk gevonden :j

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:21

Sorry, ga geen 30 pagina's bijlezen.
Hier Tristan ook een regendeken opgedaan, stond te bibberen met voeren, kijk morgenochtend of het weer af kan.
Zit in dubio, de ideale kinderpony staat te koop, shet van 20 jaar, top beleerd en kan ook voor de kar. Maar wordt alleen verkocht met zijn maatje een mini ezel.
Heb de huidige eigenaar gesproken, ze heeft altijd les gegeven en gejureerd.
Mijn twijfel is de ezel en of een shet wel de afstanden kan lopen die ik ook met Tristan rij, dat is zo 20km. En ik dus beter voor een c pony ofzo zou kunnen gaan.
Het heeft geen haast, maar komt nu op het pad.

Ga komend weekend voor het eerst in jaren weer iets met meerde ruiters ondernemen, nl een speur/puzzeltocht te paard, wordt 4 uur lang stuiteren en dribbelen :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:11

Ik heb voor de nachten al een deken liggen op mijn merrie.
Maar ik ben wel van plan van intensief te blijven rijden. Als het echt te slecht weer wordt gaat ze terug naar de manege.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:35

fabster sterkte met je paard, balen dat hij zo hard gevallen is :(:)

Ik heb ook liever geen dekens.
Blue 2 jaar geleden op tijd een deken op gedaan maar het hielp niks dus uiteindelijk maar geschoren.
Dit jaar rij ik gewoon door tot zijn vacht echt te dik wordt en dan kijk ik wel met scheren.

Gisteren een prachtige rit gereden in Someren, wat een mooie stukken heb je daar en een ven waar je in mag.
We hadden ook super geluk met het weer, regenjas aan maar geen drup gehad, zelfs heel regelmatig de zon.
Net terug bij de trailer, na 4 uur en 30 km, begint het te regenen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:57

Dat ziet er heel mooi uit, Spatter.

Nog even iets anders;
Komend weekend is dus het topic weekendje bij Dwingeloo. Zo n beetje alles is geregeld, dus er blijven 5 dames slapen, een paar sluiten overdag aan en er waren wat dames die een avondje langs wilden komen. Zaterdagavond lijkt dan de meest geschikte avond. Dus ladies (en gentlepeople), als jullie zin hebben, laat het Caily even weten. Die is de organisator. En zo kunnen wij ook even knabbels, eten en drinken in 'huis' halen.

Ik heb er zin in :)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:59

Spatter, ziet er echt mooi uit daar! Rijdt dat trouwens fijn zo'n lange regenjas? Ik was van plan me er ook maar een aan te schaffen. Gisteren op weg naar de clubles de regenbroek aangetrokken maar echt fijn zit dat toch niet

Gaan er ook nog dames uit limburg naar dwingelo?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:11

Die jas zit prima, heb de halve rit licht gereden en dat is ook geen probleem.
De onderkant van de jas kun je ook nog samen binden om je been , als pijpen zodat je zeker droog blijft .
Gisteren was het wat warm met die jas dus ik had alles los wapperen.

Bij Kramer hebben ze een nog luxere versie, materiaal van een regenjas en dus makkelijker tot een klein pakketje te maken.
Deze jas is katoen, geen waxjas, want dat vind ik gore dingen.
Bij erge kou doe ik er wel dikke kleren onder en dan zie ik er uit als 8 maanden zwanger.
Had er hier een dikke trui en jas onder aan, het was -3 en het sneeuwde. :brr:
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:06

Maar wel bijkleurende bandages <<)

Ik kom uit Brabant, Zoefie. Maar ik blijf dus slapen en ga met paard.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:31

Ziet er super uit daar, gaaf hoor :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:05

Ow daar krijg ik heimwee van spatter! Heb daar 4 jaar lag op pension gestaan en de Uitrij mogelijkheden zijn geweldig daar.. Heb het nu echt niet slecht, maar nog altijd heimwee naar daar

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:29

Yeah wij zijn er klaar voor. Nu net naar 1,5 week Marinka weer op de trialer gezet. Ze ging er even 2x weer af, maar toen er ook goed op en ik kon vrij makkelijk de stang er achter doen. Heb haar lekker aan een schep musli gezet en heb toen alles verder afgesloten. Ook nog een stuk gereden van ik denk een klein half uur. We kwamen nog langs een school waar de kinderen buiten waren en daar moest ze even naar hinniken. Verder heb ik lekker rustig gereden. Rotondes gehad en drempels die 2 dingen ontkom je hier niet aan, dus ook maar niet vermeden. Ik was zelf toch nog wel wat nerveus en voelde me hart ook af en toe wel, maar ik vond wel dat het heel goed ging en was blij met de camera, zo kon ik ook zien dat Marinka er rustig bij stond. Weer terug nog een schep musli gegeven en ik de klep open gedaan. Nog even gewacht met de stang, maar toen die ook open en ze kwam er rustig af. Ze had wel 1x gemest. Ik ben blij en super trots. Ik was toch weer alleen vandaag. Op naar het weekendje. Ik ga mijn spullen pakken haha! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:49

Goed zo kvulden!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:57

Super Kvulden!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:02

+:)+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:02

Gefeliciteerd Kvulden!
@[***]: nu wel genoeg regen gehad ja, maar toen je het gisteren schreef was hier nog maar bar weinig gevallen :n Het trekt hier op de een of andere manier vaak langs ofzo. Maar nu mogen ze lekker doorgaan met het zonnetje wat mij betreft :j
@fabster: wat een brokkenpiloot is jouw Belg zeg! Ik zou denk ik de neiging krijgen om het dier in te pakken in zo'n sumo worstelaars pak :')
@spatter: leuke foto's!

Dat weekendje... ik wil misschien ook wel langs komen zaterdagavond. Het lijkt me namelijk heel leuk om jullie eens te zien en te spreken :j Moet alleen wel even kijken of dat allemaal lukt ivm de schuur enzo, zaterdag is toch een werkdag :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:04

kvulden, Fijn dat het zo goed is gegaan!

edit.
Wij zijn ook aardig bezig geweest met ons huis. We wonen er nu vanaf februari.
Foto's van toen we het net hadden gekocht en nu. En nee, we zijn nog lang niet klaar. Maar het wordt al wel heel anders!
Al doet het me vréselijk pijn dat James dit niet meer mag meemaken. Heb er afschuwelijk veel moeite mee. |( |(
Want dat was toch onze droom. James aan huis.

De paddock toen en nu.
Afbeelding

En nog een foto tijdens het bouwen. Toen James er nog was.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van het huis zelf.
Afbeelding

Afbeelding

We zijn nog laaang niet klaar. Want Daan doet alles zelf en alleen. Ook de hele verbouwing van het huis en dus ook alles buiten. De stal, schuur etc. Maar het begint al wel vorm te krijgen!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:02

Wat wordt het mooi chasey! En wat jammer dat James er niet langer van heeft mogen genieten. Wel grappig trouwrns het zijn herkenbare fito's voor en na, die hebben wij namelijk ook inclusief keurende mensen op de voor foto's