ukie schreef:Louise_vd5r schreef:Even een vraagje ivm halfverhardingen zoals aangetrild menggranulaat, lava, kiezel,... Hoe zit dat met paarden met gevoelige en dunne hoefzool? Menggranulaat lijkt op het eerste zicht nog vrij 'zacht', hoe zit het met lava bijvoorbeeld? Mijn paard krijgt snel bleinen en kan op kiezel/grind nauwelijks lopen.
Ook nog een vraagje ivm Mudcontrol. Ik ga dit weekend mijn eerste 35m² leggen op vlakgemaakte grond en worteldoek. Welke topping raden jullie aan? Drainagezand? Ik hoor wel eens dat zand gewoon wegspoelt... In principe hoeft er van mij geen echte toplaag op, maar gewoon zodat ze goed inbedden en stevig liggen. Het is niet bedoeld als paddock om in te rennen en liggen etc
Als je paard op kiezels nauwelijks kan lopen dan zou ik heel voorzichtig zijn met halfverharding. Menggranulaat is zeker niet zacht. Ik heb een gratis e-book geschreven over hoeven en huisvesting, omdat het kiezen van een passende bodem vaak fout gaat en dat helaas ten koste gaat van paardenwelzijn. Je kunt het ebook hier downloadenhttps://www.fjordukie.nl/gratis/
Im heb interesse. Issie ergens te krijgen zonder alle nieuwsbrieven die verplicht zijn?