Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Equibedding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:35

Olympia96 schreef:
Even voor de dubbelcheck (de site die ik vind oogt zooo knullig haha): https://equibedding-1.jimdosite.com/prijzen/

Deze?

En hoeveel zakken gebruiken jullie per paard per maand? Gemiddeld zeg maar voor paarden die de hele dag buiten lopen.

Ja dat klopt wel, is ook niet ons ding maar laat het dan maar knullig zijn. We krijgen hier wel de vragen op, die we zsm beantwoorden. Daar zijn we dan wel sterk in,
Veelal is het bij ons ook de mond op mond reclame,
Ga maar naar onze Facebook pagina van Equibedding staat veel meer op, eventueel kunt u ook lid worden van de gebruikersgroep Equibedding strokorrels

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:35

Afbeelding
Afbeelding
De paddock vanmorgen. Een pad is nat, ligt achter de stal en deze hoek is mooi droog, altijd. Verder heb ik naast de schuilstal een bestraat stuk en staat het water ook op bestraat stuk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:36

Hahaha iedereen op de Equibedding :') Is er iemand in de buurt van Zundert die 't in z'n stal heeft liggen?! Wil het wel eens in het echt zien :D

Equibedding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:45

xXutopiaXx schreef:
Hahaha iedereen op de Equibedding :') Is er iemand in de buurt van Zundert die 't in z'n stal heeft liggen?! Wil het wel eens in het echt zien :D

Let op levertijd is 2 weken,
Is Hoeven te doen? Is kortste bij namelijk

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:49

_Lorette_ schreef:
Onze schuilstal is eigenlijk een overkapping aan de container, maar het heeft wel wat weg van jouw schuilstallen, [***]. Bij ons is het alleen minder mooi en staat het op betonplaten.

Bij ons staat hij echter precies verkeerd, waardoor het tot 2 meter van de 4 meter diepte kan inregenen. -O- Ik vind het daardoor geen comfortabele plek. We willen ze meer uit de wind/regen hebben en de volle 10 x 4 meter goed kunnen benutten. Toch is het lastig om te besluiten waar we goed aan doen met dichtmaken.

van die transparante plastic flapjes ophangen misschien? heb je meteen schriktraining :')

ik heb nu vlas gemengd met zaagsel. Ik heb nooit heel actief naar strokorrel gekeken omdat zo'n korrel me zo hard leek. Maar begrijp ik goed van jullie dat je er water over gooit om de korrel uit elkaar te laten vallen voordat ze op stal komen? prijstechnisch wel interessant. en praktisch ook trouwens, want dan kan ik de 'nieuwe' emmer in de hoek onder de waterbak gooien, daar haal ik nu dagelijks een halve kruiwagen verzopen vlas/zaagsel weg :roll:

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 17:51

Equibedding schreef:
xXutopiaXx schreef:

Jullie bedrijf zit in Balkbrug? Hebben jullie ook stallen om te bekijken hoe het in gebruik is?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:52

Equibedding schreef:
xXutopiaXx schreef:

Hoeven ben ik :D . Dus als je langs wilt komen: welkom natuurlijk!
Ik heb dit weekend voor het eerst in ruim anderhalf jaar de stallen een keer helemaal leeg gehaald en geheel nieuw strooisel erin gegooid, dus ze liggen er prachtig bij :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:54

Equibedding schreef:
Olympia96 schreef:
Even voor de dubbelcheck (de site die ik vind oogt zooo knullig haha): https://equibedding-1.jimdosite.com/prijzen/

Deze?

En hoeveel zakken gebruiken jullie per paard per maand? Gemiddeld zeg maar voor paarden die de hele dag buiten lopen.

Ja dat klopt wel, is ook niet ons ding maar laat het dan maar knullig zijn. We krijgen hier wel de vragen op, die we zsm beantwoorden. Daar zijn we dan wel sterk in,
Ga maar naar onze Facebook pagina van Equibedding staat veel meer op, eventueel kunt u ook lid worden van de gebruikersgroep Equibedding strokorrels

Beter zo dan een gelikte site en geen service denk ik dan! Maar wilde wel even dubbelcheck want zijn meerdere partijen. Ik ga direct bestellen want twee weken is precies de tijd die ik over heb voor de paarden komen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:54

Een te lange deken trekt vaak, waardoor de schoft zo strak komt. Wel een mooie deken!

De kist is groter dan ik dacht.
107x102x200cm

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:55

@belker: leuke stalletjes zijn dat. Hier stonden ze ook afgelopen winter in de wei van de stal 'om de hoek'.

Ik ben op zoek naar een rubber/flexibele voerbak voor hooi mét achterwand én rooster. Iets wat in de buurt van de Gracefeeder komt, maar dan niet van hard plastic en iets liever voor de portemonnee :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:57

xXutopiaXx schreef:

Bij steenbergen! Van harte welkom!
Je mag meteen 10 zakken kennismakingpakket overnemen voor Equibedding prijs.
Mocht van de Equibeddingchef kennismakingpakketten uitdelen om klantenkring te vergroten :Y)

@Chasey, wil jouw hond geen raampje in de kist? :+ ;)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:12

Ja het idee “maak er een deurtje in dan hebben we een hondenhok” vond Daan niet goed. “Weg met die zooi”. Was het antwoord.
Heeft ie ook wel gelijk in. Kist is overbodig. Heb nu een inloop zadelkamer ;) geen kist meer nodig.

Heb de stal gezellig gemaakt, kwam wat lampjes tegen :)
En het is weer netjes!
Geen verhuis dozen meer overal.

Afbeelding
Afbeelding

De stal waar Pablo in stond is nu opslag voor hooi. Op de zolder ligt de rest, maar dat scheelt steeds heen en weer lopen.
Tegen de tijd dat paard nr 3 komt maken we er weer een stal van.

Bliksem stal is nog niet klaar. Dus ze staan nog samen in 1. Dat gaat prima.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:17

Olympia96 schreef:
Equibedding schreef:

Beter zo dan een gelikte site en geen service denk ik dan! Maar wilde wel even dubbelcheck want zijn meerdere partijen. Ik ga direct bestellen want twee weken is precies de tijd die ik over heb voor de paarden komen.

Ik heb contact gehad en ze zijn inderdaad supersnel met reageren +:)+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:18

Belker schreef:
[ [url=m/nlH2Fd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GnUrGM.jpg]Afbeelding[/url] ]
De paddock vanmorgen. Een pad is nat, ligt achter de stal en deze hoek is mooi droog, altijd. Verder heb ik naast de schuilstal een bestraat stuk en staat het water ook op bestraat stuk.

[***] [***] Belker? Hou oud?

Mooie stallen zo. Jouw paddock blijft inderdaad mooi droog.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:20

Ik heb een half jaar Equibedding geprobeerd. Neemt weinig ruimte in, dus dat is wel fijn. Al stond bij ons het vlas buiten en dat kon niet met de papieren zakken.

Helaas maakte het voor de voeten van de paarden geen verschil ten opzichte van vlas. Ons hoefsmedensetje had dat al aangegeven, omdat ze ons vlas niet zo scherp vonden en ze daarom geen verschil verwachtten. Toch hoorde je zoveel mensen over verschil in kwaliteit van de voeten, dat ik het zeker voor één paard graag wilde uitproberen. Met andere paarden hebben wij nooit problemen met de voeten gehad op vlas. Helaas heeft mijn ruin sinds enkele jaren om het half jaar een flinke zweer. Dus ik probeerde graag iets anders. De voeten werden niet mooier/beter en na een tijd proberen, dus niet meteen in de beginperiode, kreeg mijn ruin alsnog een heel nare hoefzweer.

De ervaringen met Equibedding waren (zijn) zeer lovend en de grotere vezels leken mij een veel mooier bed geven dan de kleine korrels die meer een poederachtige laag geven. Het werd inderdaad een heel mooi verend bedje, mits alle korrels uit elkaar waren gevallen. Dan was het ook erg fijn met uitmesten. Dat was alleen vrijwel nooit het geval bij mij. :=

Ik weet niet wat ik fout deed. Ik heb steeds meer gesproeid en meer gemengd met de onderlaag om de korrels uit elkaar te krijgen. Zoveel dat het systeem van onderlaag 'koek' met natte plekken en losse, schone en droge bovenlaag (zoals ik dat gewend ben met vlas) weg was. De stal ging daardoor meer ruiken, was bruiner en voelde doorlopend vochtig aan. Gooide ik de korrels er alleen bovenop om zo een schone bovenlaag te houden (beter in geur en met onderlaag intact), dan waren ze na een aantal dagen nog heel. Dat vond ik niet comfortabel voor de paarden en het was tevens vervelend met afmesten, omdat ik zoveel schone korrels meenam met de mest. Maximaal 2 dagen voor het bijstrooisel was de stal redelijk mooi geworden, maar daar konden we dan kort van genieten.

Wat afval betreft hadden we geen voordeel ten opzichte van vlas. Ik bracht evenveel weg aan mest/plasplekken.

Vlas is glad, maar daar hebben we alleen beperkt last van bij een compleet nieuw opgestrooide stal, omdat er rubber onder ligt. Een stal vol nieuwe strokorrels vond ik dan lastiger. Dat was heel arbeidsintensief (ik heb 2 dagen urenlang door de stal staan stampen, harken en sproeien om er een bed van te maken) en ik vond het de eerste dagen zelfs zielig voor de paarden. Zo raar op zo'n korrellaag. Ik wist dat ik even vol moest houden en het werd uiteindelijk ook wel een mooie laag, maar ik heb helemaal geen zin in die periode ervoor. Misschien had ik die eerste dagen nóg meer water moeten toevoegen om de korrels sneller uit elkaar te krijgen, maar het was zo al geen droge stal meer en in de herfst + winter leek het me niet wenselijk om het nog natter te maken.

Ik wilde heel graag verliefd worden op dit strooisel, maar bij ons is het niet gelukt. -O- Wel is de service super en ik snap dat de ervaring zeer goed is bij de mensen die geen last hebben van eigenwijze korrels.

Hoefzweerpaard staat nu op gehakseld stro. Duur en ik vind het minder zacht dan een echt strobed of Equibedding op het ideale moment (dat was helaas zelden het geval bij ons). Het geeft wel beduidend meer volume dan vlas, is niet glad en werkt minstens zo fijn met uitmesten. De andere paarden hebben we nog wel op vlas. Mocht vlas duurder worden dan het gehakselde stro, dan zet ik ze ook over.

Wij hebben overigens ook fijne ervaringen met Hempbed en Hemparade, met en zonder eucalyptus. Ik vind het nog wel een optie om dat weer in de stallen te gooien.

Het zal wellicht per paard, per persoon en ook per stal verschillen wat fijn werkt of niet.

Chasey, wat heb je mooi opgeruimd. <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:29

Ik zit in elk geval ook in Drenthe en heb het dus in de schuilstal.
Stuurde toevallig tijdens het vullen deze week deze foto naar de eigenaren van de opfokjes haha

Blijft gek voelen hoor, je net "opgestrooide" droge stal nat maken :+ . Ik doe ook altijd stelselmatig te weinig water sproeien omdat het zo raar voelt. Maar hark het dan nog een beetje door en dan nog maar een keer sproeien. Een dag later was bijna alles mooi uit elkaar.
Afbeelding

Toevallig vanochtend ook eentje gemaakt omdat ze zo grappig op een rijtje stonden. Je ziet het alleen niet heel erg goed, maar geeft een idee. Dit was voor uitmesten. En er liggen wat losse strostengels die vakkundig door de paarden zijn verspreid (had los gerstestro liggen voor de extra knabbel).
Afbeelding

Horseloverl

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:43

Helpt het bij jullie ook tegen ammoniak lucht zoals vermeld staat? En hoe zie je wat vies is? Verkleurd het dan ook? Heb een merrie die extreme stinkplas heeft

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:44

turtlelito schreef:
xXutopiaXx schreef:

Hoeven ben ik :D . Dus als je langs wilt komen: welkom natuurlijk!
Ik heb dit weekend voor het eerst in ruim anderhalf jaar de stallen een keer helemaal leeg gehaald en geheel nieuw strooisel erin gegooid, dus ze liggen er prachtig bij :)

Ik pb je ff. Wil wel komen kijken :D
Vlas is hier bijna op nl.

Is afvoer hetzelfde als met vlas?

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:54

Weet iemand hier hoe ik aan een ibc-tank voor drinkwater kom? Ik heb een bedrijf gevonden bij Amsterdam, maar die vragen voor het bezorgen een vergoeding per kilometer en ik woon in Noord-Limburg...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:02

Cashey wat een mooie en grote stal heb jij. Helemaal verliefd op.

Ik denk dat vandaag de melder van de dierenmishandeling zich aan mij getoond heeft. Anders is het wel heel toevallig.

Ik was vandaag aan het mesten en ik werd door een groepje jongeren vanaf de straat bejegend. Ze schreeuwden dierenbeul kijk eens hoe je paarden er bij staan. Gek ......enz.

Dit vind ik echt niet normaal meer. |(
Ze fietsten door. Ik weet niet wie het zijn. Het leken scholieren. Ik hoop niet dat het vaker voorkomt. Dan voel ik me echt niet veilig meer.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:07

Irene793 schreef:
Weet iemand hier hoe ik aan een ibc-tank voor drinkwater kom? Ik heb een bedrijf gevonden bij Amsterdam, maar die vragen voor het bezorgen een vergoeding per kilometer en ik woon in Noord-Limburg...

Marktplaats!

Ah kvulden wat naar! Dat is inderdaad niet prettig.

Chasey mooi hoor! Gezellig met die lampjes!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:08

Karin_deB schreef:
Ik pb je ff. Wil wel komen kijken :D
Vlas is hier bijna op nl.

Is afvoer hetzelfde als met vlas?

Helemaal goed, ik hoor het wel. Als je vlas op is en Equibedding nog niet beschikbaar kun je ook zakken overnemen hoor om de tijd te overbruggen.

Ik zag hierboven een vraag over ammoniakgeur. Die is bij mij helemaal afwezig, behalve op het moment van het uithalen van de natte plek zelf (bij mij 1 x per week in de winter/ anderhalve week in de zomer). Mijn merrie vindt de Equibedding echt heerlijk om in te plassen, die komt er speciaal voor naar stal. Gedurende de week zie ik niks aan de ondergrond, als ik schoonmaak hark ik de bovenste laag eraf tot ik natte plekken (die zijn donkerder gekleurd) tegenkom. Die hark ik 'vrij' en ik haal ze er (ruim uit). Op den duur weet je natuurlijk precies waar je wat kan verwachten. Nadat de viezigheid eruit is (hier ongeveer 1 kleine kruiwagen per week) maak ik de rest van de ondergrond weer helemaal los (bij de stalingang is het dan bv wat compacter omdat daar veel gelopen wordt), ik verspreid het over de ondergrond en doe daar de helft van het volume wat ik er uit gehaald heb (bij mij dus meestal een halve kruiwagen = een halve zak) nieuw strooisel in. Met deze methode zie ik gedurende het gebruik nooit vocht aan de oppervlakte komen. Zelfs na anderhalve week kun je op je knieën in het strooisel gaan zitten zonder natte plekken in je broek te krijgen. (Tot zover weer de reclamefolder :D ).

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:10

Oh Chasey: wat een mooie stallen zo! En prachtige kist (heb hem al aan mijn man laten zien, maar die was niet heel erg overtuigd. Misschien alleen met de hond erin). <3

En Kvulden wat naar. Niet veel tegen te doen zo denk ik, gesprek aangaan klant niet echt als een optie op deze manier. Probeer het een beetje naast je neer te leggen, meestal zijn ze lang zo dapper niet als dat ze zich voordoen. :knuffel:

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:15

Ik heb zo'n kist als die van Chasey nodig om mijn dekens op te kunnen bergen. Met slechts 2 paarden heb ik nog te weinig ruimte met 2 dekenrekken en een kist. :+
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 29-10-20 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:17

Horseloverl schreef:
Helpt het bij jullie ook tegen ammoniak lucht zoals vermeld staat? En hoe zie je wat vies is? Verkleurd het dan ook? Heb een merrie die extreme stinkplas heeft

Ammoniakgeur is de reden dat ik over ben gegaan op strokorrels. Alleen met uitmesten ruik ik ammoniak maar goed dan ben ik ook een donkerrood pak ellende in de kruiwagen aan het gooien. Het wordt donkerder als het vies is.