Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:04

Oh echt, wat leuk!
Ik werk in een FACT team, GGZ dus. En jij?

Succes met je bramen :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:54

Hier nog een ambulant/poli werker. Net vorige week begonnen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:20

Oei Jolijn, balen! Beterschap!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:23

Was best een ego post van mij. Jolijn beterschap. Kan je nog wel werken nu je geen auto hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:29

Mijn vriend heeft mij gebracht maar echt op huisbezoek gaan zit er even niet in nee. Ben nu toch voornamelijk bezig met regelzaken rond auto merk ik en heb vanmiddag een groep op locatie dus die gaat door.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:29

Robijntjah schreef:
Oh echt, wat leuk!
Ik werk in een FACT team, GGZ dus. En jij?

Succes met je bramen :=

Verst gehandicapten zorg, beetje jeugd en NAH. Is 10 uur per week, de rest werk ik voor mezelf :)

De bramen liggen om, straks wat rapen om aan de mannen te geven. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:31

Goed bezig geweest dus!

Oh ook leuk zeg, NAH werkt mijn moeder in. Jeugd trekt mij ook nog heel erg.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:36

Robijntjah schreef:
Goed bezig geweest dus!

Oh ook leuk zeg, NAH werkt mijn moeder in. Jeugd trekt mij ook nog heel erg.

Mij niet, maar ik ben erin gerold :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:41

Hahaha _O-

Ik zit in de psychiatrie, momenteel zelfs veel dubbele diagnose, verslaving etc.
Ook wat anders dan waar ik oorspronkelijk voor ging maar wel leuk.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:28

Heeft iemand nog een goed adresje voor grote balen hooi in het oosten van Brabant? Twijfel nog tussen verpakt hooi (dat kunnen we sowieso kwijt) of onverpakt. Zeker nu mijn merrie zo schuurt is het misschien de moeite om eens onverpakt te proberen... Ik heb niet genoeg om te overbruggen tot de volgende snede gevoerd kan worden. En met de vorige partij was ik niet zo tevreden.

Ben wel benieuwd wat jullie “inkoop tactiek” is? Op mijn vorige stal bestelden ze in de winter al de eerste snede van het nieuwe jaar. Was op een goed adres waar het eerste hooi echt pas laat gemaaid werd. Vanaf daar kwam het direct naar de stal toe waardoor het best een mooie prijs had. Maar vind het ook zoiets om nu al voor een heel jaar hooi te bestellen, of weer zon grote partij. Vorige keer hadden we 20 balen en als je dan niet helemaal tevreden bent duurt het best lang voor het op is...

Zit ook nog te denken aan Duits kruidenhooi. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Is het echt de prijs waard?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 01:02

Ik ben heel erg voor onverpakt, maar het heeft nadelen. Je moet als je een grote partij inkoopt een behoorlijke ruimte hebben. Wij betalen inmiddels 5,80 per baaltje a 20kg en halen ongeveer eens per 2 wk 25 balen of eens per 3 wk 35, afhankelijk van de auto of bus voor de trailer.

Het lag eerst op 4,50, maar direct vanaf het land halen, kon je voor 3 euro al inkopen. In dit gedeelte van het land. Ik wist in Noorden ook wel voor 2 euro. Maar haal maar even voor een heel jaar op van het land.

Er zijn veel mensen en stallen die goede afspraken hebben met hun hooiboer en zelfs afspraken kunnen maken over het bemesten, wanneer het hooien gebeurt etc etc.

Maar weet ook zat stallen en mensen die verpakt inkopen en slecht spul zo weer laten ophalen zonder problemen.

Als je goed kan inkopen en je bent niet tevreden of hebt over, kan je ook nog zelf doorverkopen. Wij hebben ook een keer een partij bij een particulier gekocht.

Duits kruidenhooi ligt eraan. Het kan super mooi zijn, maar je moet wel echt goed oppassen wat erin zit.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 06:44

Robijn ik haal alles bij van den eerenbeemd in Liessel. Hele fijne mensen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:35

Dankjewel voor je tip Maartje!

Superpony, ja ik twijfel enorm tussen verpakt en onverpakt. Verpakt kunnen we makkelijk 20 balen kwijt, hebben we gewoon in 1x een partij en hoeven we niet iedere paar weken "moeilijk" te doen. Maar we hebben slechte balen gehad, echt hele slechte. Durf hier geen foto te laten zien. En de boer wilde ze niet meer ophalen. Denk dat we in totaal zeker 2-3 balen weg hebben gegooid van de 20 balen, zoveel schimmel zat erin. Tja, dan zit de mesthoop snel vol. Bedrijf waar we ze hebben gekocht heeft wel een goede naam, had hun naam van verschillende mensen in de omgeving doorgekregen. Misschien hebben we pech hoor, maar als we ergens anders hooi kunnen halen, gaat daar op dit moment mijn voorkeur naar uit. Twijfel nu over onverpakt hooi, kunnen we wel zien wat we kopen maar dan kunnen we max. 6 grote balen per keer kwijt dus dan moeten we toch regelmatig weer nieuwe hebben...

Had nog via de plaatselijke loonwerker geprobeerd, maar ben inmiddels 3 weken aan het wachten en steeds "bellen ze nog wel even terug". Heb er nu een keer of 5 achteraan gebeld maar ga niet oneindig bellen. Wel zonde, ze gaven toen aan dat ze nog mooi hooi wisten en dat was ook heel goed geprijsd.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:51

Ook goede leveranciers hebben weleens pech, je kunt niet alles zien voordat het gras gemaaid is tot aan dat het ingepakt is.

Wij hadden op stal ook weleens slechte balen. Als het er een was ging hij gewoon op de mesthoop een maakte we een aantekening voor de leverancier. Waren het er meerdere dan mocht de leverancier het weer ophalen en nieuwe brengen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:58

Fijne tip Maartje! Mag ik vragen wat jij betaald voor hooi daar?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:23

palousa_boy schreef:
Ook goede leveranciers hebben weleens pech, je kunt niet alles zien voordat het gras gemaaid is tot aan dat het ingepakt is.

Wij hadden op stal ook weleens slechte balen. Als het er een was ging hij gewoon op de mesthoop een maakte we een aantekening voor de leverancier. Waren het er meerdere dan mocht de leverancier het weer ophalen en nieuwe brengen..

Oh en dat is ook helemaal geen probleem, en een hoekje slecht hoor je mij ook niet over. Dan moet je inderdaad geen verpakt hooi kopen. Alleen pakken waar complete scheuren in blijken te zitten (ja "vakkundig" gestapeld zodat wij het niet konden zien), waar minstens een centimeter water in het pak zit of waar de schimmel over het hele pak zit. We zijn het allemaal tegengekomen. En de baal hieronder is maar een van de slechte, we hebben er helaas wel een aantal meer gehad... :(

Daarentegen ook wel af en toe fantastisch mooie pakken hoor, waar je mij absoluut niet over hoort klagen. Maar ik ben nog steeds bezig om het slechte hooi af te voeren in de kliko en te verwerken in de mesthoop... :') En het is ook echt heel frustrerend als je denkt even een pak uit te pakken, en vervolgens een half uur aan het plukken bent om de vieze plekken schimmel eruit te halen ;)

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:41

Robijntjah schreef:
Fijne tip Maartje! Mag ik vragen wat jij betaald voor hooi daar?

Dat mag, maar ik heb echt geen idee meer haha. Ik heb in april vorig jaar een groot pak gehaald en toen gingen ze heel snel volledig gras op en lieten ze het hooi links liggen. Daarna hadden we hooi van eigen land, dus ik heb daarna nooit meer een pak gekocht :+ Maar staat me iets bij van €50 voor stro en €75 voor hooi? Je kunt ze trouwens gewoon even een mailtje sturen voor prijsopgave. Vanaf 8 grote pakken komen ze ook thuis bezorgen, leggen ze het meteen netjes op de plek weg :)

SSDesign oei die ziet er echt heel slecht uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:42

8 grote pakken, oke, even bedenken waar we die dan gaan laten maar dat komt vast goed haha!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:44

ja wij hebben daar ook nog geen gebruik van gemaakt, wel een pad naar achter dat het zou kunnen, maar ja, toen hadden we zo veel hooi van eigen land dat het niet nodig was. En voor 1 pak is voor ons ook nog wel te rijden

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:05

Ja wij hadden ze soms ook zo hoor, of zelfs zo nat dat de kniklader ze niet eens van de grond kreeg.

Maar we hadden ongeveer 80 paarden op voordroog dus we hadden regelmatig een nieuwe vracht. Het is dan wel vervelend als je meerdere balen niet kunt gebruiken omdat ze te slecht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:11

Moeten we even de aanhanger maken die we gratis bij het huisch krijgen _O-

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:12

Robijntjah schreef:
Moeten we even de aanhanger maken die we gratis bij het huisch krijgen _O-

Oh ideaal! Bij ons hadden ze ook mondeling aangegeven dat ze een aanhanger lieten staan, maar helaas, ze hadden zich toch bedacht. Maar wel veel ander handige spullen. Tuingereedschap, waterpomp, kilometers aan waterslangen en sproeiinstallaties. Echt top! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:15

Ja, hier echt veel, een container die wij tijdelijk gaan gebruiken als schuilstal, bladblazer, hele schuur vol tuingereedschap, kattenren, noem maar op. Zo fijn inderdaad.
Dan kan je je weer een mazzelaar voelen he!

Ik ga weer lekker op pad met mijn nieuwe auto en probeer maar even niet te denken aan al het droge brood wat ik deze maand ga eten _O-
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:16

Wauw dat is een berg schimmel zeg! Logisch dat je daar van baalt.

Jullie gaan harddd, ik kan het niet bijhouden.

Ik heb nu voor het eerst kleine pakjes verpakt hooi. Wordt ook spannend met uitpakken!
Maar scheelde toch aardig wat ruimte en geld moet ik zeggen!

DA is vorige week voor Jewel geweest. Been was weer iets geslonken dus geen indicatie voor een echo.
Heb nu een sederende gel gekregen die ik elke dag moet geven zodat ze scherpe randjes er wat afgaan.

So far helpt het niks noppes nada want madame rent en bokt door de wei :n _-:(

Moet zeggen dat ondanks ik niet vaak reed ik de optie hebben wel mis. Betrap mezelf er op dat ik dagelijks kijk of ik een leuk lease of bruikleen paardje voorbij zie komen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:18

Ik vind het ook altijd lastig, ook bij goede leveranciers heb je inderdaad wel eens pech. Ik maakte er dan altijd een foto van en stuurde die door, dan kreeg ik de volgende keer een baal extra. Afgelopen jaar heb ik onverpakt gekocht, onder het mom "dan weet je wat je koopt". Ik heb daar een partij gehad waar allemaal troep in zat, heel veel grote stokken. Ik had op stal altijd van die handige hooinetten van de Epplejeck waar een hele baal in pastte, dit was wat ik 's ochtends aantrof :oo

Afbeelding

Dit jaar hebben we hopelijk weer hooi van eigen land. Dat worden overigens wel onverpakte baaltjes (als het weer het toe laat...) dus dan weet je wat je hebt en dat het goed is, dat vind ik wel heel prettig.