Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:22

Lekker weer vandaag was het zeg!
Bij jullie ook?

Vandaag ziggy voor eerst zien flemen wat een gezicht haha

Afbeelding

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:43

Hier ook zaaaalig weer. Vandaag lekker de appelbomen gesnoeid. Vorige bewoner heeft zo'n handige stokschaar laten staan. Ideaal!
Paardjes beginnen ook steeds meer op hun gemak te raken. Schoppen doen ze bijna niet meer. Tis nu nog maar met de oren in de nek op elkaar afdraven en dan draait er zich een van de twee om. Meestal onze oude ruin. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Mijn 'kleine' rooie komt ook al schooien voor koekjes als ik in zicht ben. :D Wereld van verschil met die schuwe halfwilde knol die ik bij de fokker uit de wei moest vangen. Zo blij mee! 8-)

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:55

Leuke foto Janinevv!!

Kramer, ik ben fan! Al meerdere keren wat besteld en ik zou heel graag eens naar de megastore gaan!

Vakantie met je paard is leuk!
Wij gaan ieder jaar met een groep op 4 daagse in Zorgvlied en daarnaast zijn Hjala en ik vorig jaar meegeweest als begeleiding op een kamp in Hoenderloo.
Heerlijk met je paardje vakantie vieren!

Bij Donja wezen spieken vandaag!
Was echt leuk! Dankjewel voor de gastvrijheid Lotte!

Vanmiddag een blok om geweest met Hjala. Nu mis ik het bos nog even extra... Duidelijk nog afkickverschijnselen van de Utrechtse heuvelrug.
Mag d'r wel weer op ijzers knallen ivm de vele weg....

Drukke werkweek gehad en een hele drukke in het vooruitzicht.
Volgende week komen de zeeleeuwen!!!!!!

PiP krijgt steeds meer hengstenpraatjes.
Wat is een mooie tijd om te castreren?
Ik moet zeggen dat de boel niet vaak te voelen is en zelfs al getwijfeld of het er wel 2 zijn. Maar geloof van wel.
Draakje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:03

Dankjewel lisa!
Jij ook erg leuke foto's!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:05

Zo'n uitzicht wil ik ook <3
Zit er helaas niet in voorlopig, maar dromen mag toch.

Flemen is altijd komisch, die van mij kunnen het op commando :+

Wat een knappe stippel, ik hou wel van dat panterbonte :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:12

Zo, dat was even bijlezen.... Gedumpte dieren, tja. Ik werkte op een kinderboerderij; elk jaar rond de vakanties hielden we hokken vrij voor gedumpte konijnen, cavia's, ratten etc. Meestal reden we een of twee keer per week met een auto vol hokjes naar de lokale opvang. Soms hielden we er eentje, die werd dan eerst in quarantaine gezet.

Onze buren hadden twee schildpadden, Asterix en Obelix. Was een overblijfsel van een studentenhuis. Bij het schoonmaken van het aquarium mochten die beesten altijd los in de tuin. Tot Asterix een gat in de omheining ontdekte en naar de achter de tuin gelegen vijver racete... Die zomer zag de buuf 'm af en toe zwemmen, dan trok ze gauw zo'n waterdichte tuinbroek aan en ging ze met haar schepnetje de vijver in. Vlak voordat ze dan bij 'm was, dook ie onder water en zwom gauw weer weg :D Daarna kwam de laatste strenge winter en is de vijver een paar maanden goed bevroren geweest; geen idee of hij dat heeft overleefd.

Ik ben twee jaar geleden bij Kramer in Bremen geweest (onderweg naar het ISES-congres in Denemarken). Wij waren toen niet heel erg onder de indruk; ik dacht dat de winkel groter zou zijn. Ze hebben wel meer 'andere' dingen dan bijv. bij Divoza of Hypodrama. Met 'anders' bedoel ik dan western, trektochtspullen, IJslander, etc. Zij waren volgens mij ook eerder met diverse soorten reflectiematerialen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:41

Oh is ie nog hengst Lisa. Dan zou ik niet te lang meer wachten. Hier zijn de dames al hengstig geweest. Hij hokt nog steeds met hjala?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:45

Ik zou ook zeker niet te lang meer wachten... je zit immers niet te wachten op een appiefjord :D

Vanmiddag een paar uurtjes vrij genomen, heerlijk! Lekker gereden met Walter, Lirina uitgebreid gepoetst en van beide de hoeven onder handen genomen. Nu al lekker gekookt, kruiden gezaaid en lekker met een kopje thee achter de laptop.
Zo nog even uitmesten, maar jee, even genieten zo zeg!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:20

gave stippel, rap casteren want anders moet je wachten tot het najaar, voor gunstig weer.

leuke fleemfoto :j

ik ga voor het eerst weer eens naar de rijvereniging, ben ik na mijn breuk niet meer geweest
dus tot later :evaw:

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:24

Wat een leuk stel Lisa :D

Hoe oud is Pip?
Ik heb Vliegje nog niet gecastreerd, omdat het allemaal prima te hanteren was :)
In t najaar heb ik wel gepoogd om hem toch nog te laten castreren, maar omdat hij boven de 2 is, zijn ze er niet happig op. En ik wil het gewoon thuis laten doen, veel makkelijker allemaal.
Ik ga nu maar weer eens kijken wie t wil doen voor me.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:27

Moeten wel z'n ballies duidelijk voelbaar zijn hahaha! Dat is de grootste uitdaging!!

Hopen dat dat wel gebeurd. Ik voel iedere dag, maar hoorde al van een kennis dat die kleine van haar met 1 niet gecastreerd kon worden, pas een jaar later wel. Dat moet ik eigenlijk niet hebben ja...

Ja hij staat nog bij Hjala.
Hjala nog niet hengstig gezien gelukkig.

Pippin wordt 1 dit jaar antheman

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:34

Wat gaan jullie weer snel. Ervaring met castreren heb ik niet, alleen maar merries gehad en nu de eerste ruin. Klote combie,hij is erg laat geruind en de ander is een ex fokmerrie van vriendin die ook hier gestald is, die kan ik dus echt niet samenzetten, zij is een slettebak en hij spring er dan op. Nu staan ze dus om en om op de paddock en de wei, hij met de shet en zij met mijn andere merrie al had ik het liever anders gehad

Ik heb alleen ervaring met ronde netten, 3 cm maas, gaan al 2 jaar mee en die hang ik aan een ring. niet met het touw maar dat strik ik en door de lussen haal ik een musketonhaak die ik dan weer vastklik aan de ring

Hier waaide het vandaag behoorlijk. Weer les gehad. Ik vond het doodeng omdat hij bij het los longeren echt telkens over de rode ging. Hij was met rijden goed te handelen gelukkig. hebben wij dat ook weer gedaan.
Ondertussen zijn wij ons huis aan pimpen, de vloer heeft kapotte en donkere voegen, die ik er nu uit aan het frezen ben en opnieuw in een lichtere kleur voeg. Kost niet veel, maar ziet heel anders uit en op 2 april is open huizen dag met (hopelijk) potentiele kopers. Hoeveelheid werk valt mee al is het een flink oppervlakte ( hele benedenverdieping) maar met 2 kinderen die rondrennen en aandacht willen is dat lastig en doen wij het nu etappes van 10m2 per keer

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:35

Lisa_vera schreef:
Pippin wordt 1 dit jaar antheman

Mooi moment om dit jaar te doen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:37

Afbeelding

hey de foto`s doen het weer. Zie hier het verschil, oude voegen bovenin ( keuken) en de lichte beneden ( kamer)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:46

Tjemig echt een enorm verschil om te zien!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:58

Zeker weten dat je niet stiekem ook nieuwe tegels hebt gelegd? >;) :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:03

:Y) Flink verschil he, en dat voor ik gok 3 of 4 zakken voegmiddel a 8- euro per zakje. Wij gaan niet meer teveel investeren aangezien het te koop staat maar aangezien alles verbouwd en dus nieuw is, behalve de benedenvloer en die dus echt slechte en lelijke voegen had was dit een mooie oplossing. Niet wetenede dat het zoveel verschil zou maken. Meeste mensen willen namelijk aan huis wat klaar is ( heb ik nog nooit gehad altijd projectjes, heerlijk! )
Hopen dat dit bij potentiele kijkers een verschil gaat maken

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:21

Nou. Nu de foto's het doen kan ik eindelijk ons huis laten zien. :D

Straatkant
Afbeelding

Wei langs de oude varkensstal
Afbeelding

Wei achter de varkensstal met grote betonplaat boven de oude mest kelder. Dus ook met modder weer lekker naar buiten!
Afbeelding

En een foto vanaf het zandpad achter het huis. Rechts de schapen van de buren, links de struiken van de andere buren.
Je ziet hier in het midden de varkensstal met links nog een kleine biggenstal en rechts de paardenstal.
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:22

Mooi hoor, ben jaloers :Y)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:23

:D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:44

Ziet er mooi uit, Abby!

Ik heb hier ook een ruin de boven op de merrie duikt als ze hengstig is :D . Ze zijn dan ook heel verliefd (zie profielfoto). Lekker laten gaan, denk ik dan.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:46

Citaat:
Ik vind paarden aan huis echt heel tof (al stond ik vanmorgen ook te janken toen ze weer vanalles gesloopt hadden en ik een lel op mijn neus kreeg bij de boel weer in het gareel te krijgen...), maar je moet niks gaan mankeren. Dan wordt het wel heel zwaar.
Ja, klopt dan is het praktisch niet meer te doen eigenlijk -O- Wat akelig voor je vriendin, en wat lief dat je haar zo helpt

Citaat:
Ik heb toch weer mijn oog laten vallen op een vaquera zade
haha, een zadelfetjist. Ik had dat heel erg met verschillende zadels gehad....voor nu ben ik even rustig. Maar wie weet....
Ik heb een fjord met een erg korte rug en ik heb destijds greendistance laten komen. Ik heb een Guichard (westernachtig zadel dat erg licht is)

Citaat:
Waar hij vroeger bloednerveus werd van kinderen, laat hij mijn dochter gelaten toe.
wat leuk dat hij het zo goed doet me je dochter!

Citaat:
Zoefie ik zag je voorbij zoefen!
klopt, van mijn werk naar huis.....5 minuten later zoefde ik weer de andere kant op. Met de jongste naar de arts en apotheek....zoefzoef ik doe mijn naam echt eer aan :+

Citaat:
Zó! Spierpijn! Eitjes lossen dat toch niet op
hoef ik dat ook weer niet meer uit te proberen :D

Citaat:
Misschien een mini meeting haha. Ik heb een lease auto dus met mij zouden er 4 mensen gratis mee kunnen rijden die kant op. Het is vanaf mijn huis 2 uur rijden.
Zou op zich wel leuk zijn, maar gezien de krapte in mijn tijd....en de afstand, geen haalbare kaart op het moment :( Ik heb me maar helemaal op het internetshoppen gestort :D

Citaat:
Ik stoei met Blockwise
Knap! ik heb er zelfs nog nooit van gehoord, dus helaas helpen kan ik je niet, alleen een hart onder de riem steken. Je weet er meer van dan mij :+

Citaat:
Ja, met zaken zoals een hersenbloeding, word je keihard met je neus op de feiten gedrukt.... Wat fijn dat je dat kan doen voor je vriendin....
akelig dat het zo snel kan gaan allemaal. Toevallig hier 4 mensen in mijn directe omgeving ook getroffen binnen een vrij kort tijdsbestek

Citaat:
Vandaag ziggy voor eerst zien flemen wat een gezich
mooie foto!

liza_vera, leuke foto, ook de achtergrondfjord :D

Citaat:
ik ga voor het eerst weer eens naar de rijvereniging, ben ik na mijn breuk niet meer geweest
dus tot later :evaw:
veel plezier :j twijfel er over om me ook maar weer lid te maken...

Citaat:
Hoeveelheid werk valt mee al is het een flink oppervlakte ( hele benedenverdieping) maar met 2 kinderen die rondrennen en aandacht willen is dat lastig en doen wij het nu etappes van 10m2 per keer
tju, petje af....klussen met kinderen is niet ideaal :') wordt wel mooi!

Abbey, mooi!! :9

hier weinig nieuws te melden, de jongste is nog steeds ziek, dus ik speel voor zuster :o en zelf ben ik ook niet echt fit, dus mijn vrije dag hangend op de bank doorgebracht.....wat doen andere mensen dan veel, als je bijleest of op facebook kijkt 8-) Maar goed, wel nog nieuw hooi laten komen vandaag, dus toch een beetje soort van nuttig geweest

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:07

Azmay schreef:
Zo'n uitzicht wil ik ook <3
Zit er helaas niet in voorlopig, maar dromen mag toch.

Flemen is altijd komisch, die van mij kunnen het op commando :+

Wat een knappe stippel, ik hou wel van dat panterbonte :)

Jaa precies! Ik zou ook wel willen leren alleen was dit eerste keer dat ze het deed haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:20

zoefie schreef:
Ik heb toch weer mijn oog laten vallen op een vaquera zade
haha, een zadelfetjist. Ik had dat heel erg met verschillende zadels gehad....voor nu ben ik even rustig. Maar wie weet....
Ik heb een fjord met een erg korte rug en ik heb destijds greendistance laten komen. Ik heb een Guichard (westernachtig zadel dat erg licht is[/quote]
zeker geen zadelfetisj! Haha! Ik heb altijd spaanse (oa vaquera) gereden, maar mijn fjordendame is erg kort en erg breed. Dat paste dus bij haar niet. 1 van de redenen voor een spaans zadel, is dat je daar inmogelijk af kan vallen. En dat is bij mijn merrie geen overbodige luxe. Omdat ze bijna geen zadels past, ben ik op een Ghost picolo gekomen. Die lijkt het voor haar rug en mijn fysiek aardig te doen. Maar hij is weer niet zo Caj-proof bij haar vreemde moves, heb ik dus 2 weken geleden gemerkt. Op een spaans zadel, had ik er gewoon niet af gelegen. Dat weet ik zeker. Dit zadel is gemaakt voor een trekpaard. Dus breed. Moet nog zien hoe lang (kort) hij is. Maar ik hoop dat dit gaat passen. Alhoewel ik het ook wel weer zonde vind van mijn Ghost. Maar goed, hij is er nog niet.

Citaat:
Zó! Spierpijn! Eitjes lossen dat toch niet op
hoef ik dat ook weer niet meer uit te proberen :D
[/quote]

Moet zeggen dat de spierpijn vandaag nog mee viel. Hij komt nu goed opzetten, trouwens. Wil morgen gaan rijden, maar ik denk dat dat met een ibu wordt :+

Hoe doen jullie dat met al die verschillende quotes in een bericht? Ik kan ze maar uit 1 tegelijk halen!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:55

Was gezellig Lisa!!
Wat betreft indalen van de ballen bij die kleintjes, dat kan soms wel 2 jaar duren ;)