Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
monsera schreef:Menggranulaat er op en aangetrild. Ligt zo op de klei.
Het water loopt richten nog een sloot.
We zullen zien hoe f heg genoeg is of dat er volgend jaar nog een laagje overheen moet.
Het is niet edn pad waar ze overheen moeten. Het is een extra stukje langs de bak/ paddock. Wat we wel wilde benutten.
We hebben nu nog sroom langs die palen omdat de planten eerst nog moeten groeien. Ze staan nu 1,5 jaar. Als ze er nu van gaan eten blijft er niet zoveel van over.
Ze staan er nooit tegen aan te schuren. Aan de buitenkant vind ik een beetje eng het pad is op die stukjes erg smal en ik wil niet dat ze tegen de draad aan lopen.
jitskenienke schreef:Ik had even een vraagje. Ik wil mijn paarden toch verschillende soorten hooi gaan aanbieden als de track straks af is. Ik heb alleen geen opslag. Is het mogelijk om ze op te laan op pallets met een zeil erover? Kan dat ook in de winter?
Alvast bedankt!
Super gaaf dat stukje pad zo! Echt leuk gedaan met die palen.
15 augustus komen mijn palen binnen en dan kunnen ze eindelijk op de track rondlopen!
Louise_vd5r schreef:Even een vraagje ivm halfverhardingen zoals aangetrild menggranulaat, lava, kiezel,... Hoe zit dat met paarden met gevoelige en dunne hoefzool? Menggranulaat lijkt op het eerste zicht nog vrij 'zacht', hoe zit het met lava bijvoorbeeld? Mijn paard krijgt snel bleinen en kan op kiezel/grind nauwelijks lopen.
Ook nog een vraagje ivm Mudcontrol. Ik ga dit weekend mijn eerste 35m² leggen op vlakgemaakte grond en worteldoek. Welke topping raden jullie aan? Drainagezand? Ik hoor wel eens dat zand gewoon wegspoelt... In principe hoeft er van mij geen echte toplaag op, maar gewoon zodat ze goed inbedden en stevig liggen. Het is niet bedoeld als paddock om in te rennen en liggen etc
Louise_vd5r schreef:Even een vraagje ivm halfverhardingen zoals aangetrild menggranulaat, lava, kiezel,... Hoe zit dat met paarden met gevoelige en dunne hoefzool? Menggranulaat lijkt op het eerste zicht nog vrij 'zacht', hoe zit het met lava bijvoorbeeld? Mijn paard krijgt snel bleinen en kan op kiezel/grind nauwelijks lopen.
Ook nog een vraagje ivm Mudcontrol. Ik ga dit weekend mijn eerste 35m² leggen op vlakgemaakte grond en worteldoek. Welke topping raden jullie aan? Drainagezand? Ik hoor wel eens dat zand gewoon wegspoelt... In principe hoeft er van mij geen echte toplaag op, maar gewoon zodat ze goed inbedden en stevig liggen. Het is niet bedoeld als paddock om in te rennen en liggen etc
XladyX schreef:Louise_vd5r schreef:Even een vraagje ivm halfverhardingen zoals aangetrild menggranulaat, lava, kiezel,... Hoe zit dat met paarden met gevoelige en dunne hoefzool? Menggranulaat lijkt op het eerste zicht nog vrij 'zacht', hoe zit het met lava bijvoorbeeld? Mijn paard krijgt snel bleinen en kan op kiezel/grind nauwelijks lopen.
Mijn paard liep toen hij op pension stond op een track met betongranulaat/puin achtig, leek zacht maar draven deden ze er echt liever niet op. In principe zat eroverheen een dun laagje zand maar dat spoelde steeds weg, dus uiteindelijk liepen ze over soort puinbodem met veel steentjes en liep hij ondanks hele goede hoeven in de basis er echt gevoelig op. De steentjes duwde ook steeds zijn witte lijn breder wat zorgde dat het vatbaarder werd voor white line disease. Dus als jouw paard er gevoelig voor is zou ik hier zeker niet voor gaan. Ik heb hem nu aan huis, paddock en paden 50/50 (schoon! en vlak, geen steentjes) beton en half zand en dat is veel prettiger voor hem qua gevoeligheid.