Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:11

turtlelito schreef:
He grappig, dan zaten wij in dezelfde rit Equibedding :). Ik heb nl ook zaterdag geleverd gekregen. Volle pallet, waar ik bijna een jaar mee doe (ik gebruik voor 2 stallen in totaal 1 zak per week). Stal wordt wel gebruikt als schuilstal, staat altijd open en paarden kunnen kiezen of ze naar binnen komen. Ze zijn zo vriendelijk om vrijwel nooit binnen te mesten, dat scheelt wel echt een hoop :+ .

En hetzelfde hier met bijlezen: ik hou het bijlezen net bij, maar kom aan posten bijna nooit toe omdat ik dan eerst eigenlijk een fatsoenlijke bijleespost wil maken :o

Dan komt mijn kennismakingspakket ook bij jou vandaan denk ik?
Mijn vader is die toen wezen ophalen (die riep toen ''ik weet niet wat je besteld hebt Angela, maar die vrouw was écht enthousiast, of ze krijgt goed betaald om zo te doen'' )

Nooit binnen mesten zouden de mijne ook wel mogen leren.. Heb elke morgen een hoop of 6 binnen liggen met dit nederlandse weer.. En binnen plassen vinden ze ook fijn }:0

(Heb nu ook nog 3 kippen en een haan erbij lopen, die vinden het een goeie hobby om die hele stal op zijn kop te zetten elke dag :+ dus zal wel sneller vies zijn nu)

fokfanaat

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:19

ik gebruik 3 pallets per jaar, voor 3/4 paarden. In de zomer staan ze hele dagen buiten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:19

Oké... ik ben om, ik wil ook Equibedding proberen :P :D

fokfanaat schreef:
ik gebruik 3 pallets per jaar, voor 3/4 paarden. In de zomer staan ze hele dagen buiten.

Ik gok voor ons dan ook op zo'n verbruik.. al krijgen ze bij ons wel stallen met uitloop en hoop ik dat ze het leuker vinden om op zand te plassen/poepen _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:25

Net weer 4 baaltjes houtkrul gehaald a 7,50 p/st. Met 1 baal doe ik ong 2 weken als ze 's nachts veel op stal staat.
Stropellets heb ik ook gehad, van diverse merken, maar ik was er niet tevreden over. Bleef erg in de hoeven hangen en mijn oudje ging er van hoesten als het zomers erg droog was, dat was voor ze buiten bleef slapen. En ik merkte niets van die besparing/dat ze langer mee zouden gaan in vergelijking met de kosten van houtkrullen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:37

Hier gewoon niks, das het goedkoopste :+ Ik had in het begin wel stro, maar ze staan zo ontzettend weinig binnen hier. Ik heb er 2 die zich buiten een stuk veiliger voelen als ze alles kunnen overzien

Net even buiten gaan gluren en ik heb voor het eerst dit najaar een plasje in mijn rijbak staan -O-

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:40

Mijn ouders waren gisteren thuis toen ze het brachten (en op mij alweer aan het klagen dat ik alweer aan het werk was terwijl ze het komen brengen :+, vorige keer was het een transporteur die het bracht en hebben ze alle 50 zakken op zijn plaats gelegd) en ze zeiden dat het een vriendelijke man was, en het enige wat ze hoefden te doen was te wijzen waar het moest komen en de deur te openen. Lag keurig gestapeld op de aangewezen plek.
De website is inderdaad knullig maar in het contact via de mail/app altijd snel reactie. Ik had een tijdje terug op zondag in de avonddienst een mail gestuurd en echt binnen geen tijd een reactie.

Ik gebruik dus ongeveer 50 zakken op een jaar voor een paard. Als het buiten regent en meneer komt met een natte deken binnen zie je wel dat het meer vocht uit de omgeving aantrekt dus in de winter moet ik er wat vaker bij gooien dan in de zomer. Maar mijn paarden staan in de winter gemiddeld genomen minimaal 12 uur buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:44

Olympia96 schreef:
Even voor de dubbelcheck (de site die ik vind oogt zooo knullig haha): https://equibedding-1.jimdosite.com/prijzen/

Deze?

En hoeveel zakken gebruiken jullie per paard per maand? Gemiddeld zeg maar voor paarden die de hele dag buiten lopen.

Dat Equibedding ziet er best wel interessant uit moet ik eerlijk zeggen. Ik had nog vlas van vorig jaar over. Betaalde toen 4.95 per pak. Geen idee wat het nu kost, zal binnenkort eens even vragen.

Ik durf dat Equibedding niet zomaar te bestellen.... Wat als het tegenvalt?

Zijn er hier nog meer mensen die zowel vlas als Equibedding hebben gebruikt en wat vinden jullie de voor en nadelen van beide?

Blijft het niet vochtig?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:47

vlas vind ik zo scherp en veel gladder. korrels nemen minder ruimte in met opslag en ook wat kwa afvoer

hier legt hij het ook altijd netjes op de plek

kwa werk maakt het niet veel uit.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 29-10-20 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:47

fokfanaat schreef:
vlas vind ik zo scherp en veel gladder. korrels nemen minder ruimte in met opslag en ook wat kwa afvoer

kwa werk maakt het niet veel uit.

Ik heb veel last van muizen in mijn pakken vlas. Hoe zit dat met de korrels?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:48

toen het nog in jute zakken zat had ik wel last met muizen, nu met papieren zakken niet meer

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:49

Akshay schreef:
Mijn vader is die toen wezen ophalen (die riep toen ''ik weet niet wat je besteld hebt Angela, maar die vrouw was écht enthousiast, of ze krijgt goed betaald om zo te doen'' )

Ja, klopt! En ik ben idd echt enthousiast, krijg er niks voor hoor. Is ook helemaal niet nodig, ik ben zelf heel blij met de service die ze bieden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:50

Met strokorrels had ik meer last van muizen dan met houtkorrels.
Vlas is idd glad en niet leuk als je het in je sokken krijgt (scherp).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:53

turtlelito schreef:
Akshay schreef:

Ja, klopt! En ik ben idd echt enthousiast, krijg er niks voor hoor. Is ook helemaal niet nodig, ik ben zelf heel blij met de service die ze bieden.

Haha, nee dat geloof ik ook meteen. Mijn vader had geen idee wat hij ging ophalen voor mij :Y) (de lijdensweg van ouders zonder paardenbug, met een dochter die die bug wel heeft }> )

Dat ik schreef dat mijn paardjes met baggerweer gerust 18u binnen bivakkeren is overigens op vrijwillige basis hoor. Want de stal staat 24/7 open...

Na een akkefietje afgelopen zomerseizoen (paard over de draad, in de volle zon, vol op het gras, zichzelf beroerd gegeten) hebben we cameras op gehangen, en nu kan ik ze lekker in de gaten houden. Nu valt het écht op hoeveel uren ze binnen doorbrengen uit eigen keuze :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:56

Hier staan ze ook úren uit vrije wil in de schuilstal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:57

fokfanaat schreef:
toen het nog in jute zakken zat had ik wel last met muizen, nu met papieren zakken niet meer

Blijft het vochtig nadat het uit elkaar is gevallen? Het voelt voor mij een beetje tegenstrijdig om het nat te maken terwijl ik juist wil dat ze een droge ligplek hebben....

Als ik het zo bekijk lijkt het mij inderdaad minder glad dan vlas. Al is dat bij mij alleen de eerste tijd wat glad. Als het eenmaal een beetje aangestampt is dan is het prima.

De Fedimax dekens zijn ook binnen:
Merrie. Bij de merrie is hij voor het mooie iets te lang qua ruglengte, maar dat is geen probleem hoop ik. Ze sluiten mooi hoog aan bij de hals.
Afbeelding

De oude Dibbes
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:16

ik maak het eigenlijk niet nat, net misschien wanneer je een lege stal ermee vult. maar het blijft niet nat, het wordt droog en fluffy

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:16

als je in de buurt woont mag je wel een keer komen kijken?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:18

xXutopiaXx schreef:

Me2 _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:59

Olympia96 schreef:
xXutopiaXx schreef:

Me2 _O-

Ik ga bestellen!

Zou ik het kunnen mengen met het vlas?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:01

Mooie dekens, iets te lang vind ik nooit een probleem. Als ze staan te eten met de kop naar beneden mag ik graag de dekens iets naar voren trekken zodat ze minder strak op de borst zitten en met een precies pas deken lukt dat niet.

@abfad: ja je kunt het mengen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 17:04

Ik ben ook benieuwd naar de equibedding. Iemand in Drenthe die dat al heeft liggen?

Ik heb vlas. Op zich prima en niet duur. €5 per pak en in de buurt.

Maar wel scherp en neemt indd wel ruimte in.

Mooie deken. Lekker hips met die felle bies

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:06

Ik vind te lange dekens juist vaak wel een probleem, mijn ervaring is dan dat ze toch gaan trekken en/of scheef gaan hangen.

Verder las ik nog wat over paarden die vrijwillig uren op stal staan. Daar heb ik er ook twee van. Fernando is zelfs zo erg dat hij als het veel regent enkel de stal uit komt om te drinken, verder niet. Sta je dan, als 24/7 buitenpaard, met stalbenen... :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:11

Flew schreef:
Ik vind te lange dekens juist vaak wel een probleem, mijn ervaring is dan dat ze toch gaan trekken en/of scheef gaan hangen.

Verder las ik nog wat over paarden die vrijwillig uren op stal staan. Daar heb ik er ook twee van. Fernando is zelfs zo erg dat hij als het veel regent enkel de stal uit komt om te drinken, verder niet. Sta je dan, als 24/7 buitenpaard, met stalbenen... :x

:') 24/7 buitenpaard met stalbenen.....

Ik kan de mijne soms wel naar binnen kijken. Heb ik 2 mooie schuilstallen, gaan ze in de regen bij de bomen staan -O- . Maar als het lang regent dat gaat zeker mijn merrie lekker binnen staan.

We zullen het zien met de dekens. Ze hebben ze alleen maar op als het echt langdurig regent en als ze op het land staan. In de paddock niet.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:26

Hier staan ze momenteel zonder deken. Ze staan thuis sowieso 24/7 buiten met schuilstal. De wei staat nu nog eventjes open maar ben wel volledig rantsoen op hooi aan het bijgeven. Ik lees overigens ook quasi alles mee, maar tijd om te reageren op alles heb ik niet.

Ik heb geen inhoud voor de schuilstal. Enerzijds wil ik het wel, anderzijds denk ik dat het kansloos gaat zijn omdat ze alles naar buiten gaan lopen. Bovendien is het betonnetje dat eronder ligt net aan de open kant een klein beetje aan het kapotbrokkelen.. Ik denk dat daar veel vlas of bedding in zou kruipen die ik er nadien amper nog deftig uit krijg. Plus om het nu een openbaar toilet te maken..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:34

Afbeelding
Gisteravond stondenze beiden in de stal. Met alleen betegelde ondergrond. Ik wil er nog wel stalmatten in.