Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:03

Leukerd! Apart vlekje op de neus

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:15

Oooh, pappa is heel gaaf!!

Longhors :')

Die van de welkoop ga ik in de gaten houden, staat dat dan in de folder en op de website ofzo? Welkoop zit nog geen km van mijn werk dus daar inleveren zou erg makkelijk zijn!

Ik geef toe, Shetlanders met een fjordencoupe vind ik superstoer, maar ik heb toch echt wel een zwak voor lange manen, al hoeft het niet tot de grond, gewoon tot de oksel ofzo :+ Toevallig vandaag mn beide Tinkers helemaal uitgekamd. Meestal zitten de manen in de vlechten, eens in de maand ofzo haal ik het los en doe ik het opnieuw.

De meiden
Afbeelding

De heren
Afbeelding

Stiekem ben ik erg blij, Caily en Lola gingen niet zo goed meer samen, Lola was iewat veel te brutaal en Caily had daar geen zin in en ipv opvoedkundig op dr plek zetten mepte ze zodanig van zich af dat Lola veilig achter Bo bleef staan. Caily en Lola zijn echt van mij, Bo is in bruikleen en het veulen is verkocht, dus de dames zijn toch wel min of meer tot elkaar veroordeeld. Nu zie ik sinds een paar dagen dat ze elkaar juist gaan opzoeken, heel raar. Met voeren is het ook duidelijk nu een dames en een heren kamp, of ze staan met zn vieren bij een bak, ook erg gezellig.

Afbeelding

En vanavond voor de tweede keer alleen een rondje buiten gedaan met Bo, braaf paard is dat toch! Nooit gedacht van te voren, maar zo heerlijk. Nu Caily al een behoorlijke tijd uit de running is, is het heerlijk om gewoon een paard te kunnen pakken en te gaan, even alleen op de wereld gevoel.

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:24

Mooi al die lange manen <3

En Couragio is werkelijk een prachtige hengst,een echte heer ook.

Wat de Welkoop betreft,wij krijgen hier via de reclamefolder.Ik zal in de gaten houden en posten als we hier weer binnen krijgen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:34

Top! Ik krijg de folder niet altijd, woon aan het einde van de wereld, sommige bezorgers zijn denk ik bang dat ze eraf vallen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:43

Wat een gave foto's allemaal! De shetties vind ik ook geweldig hoor, maar de "kruimel" die Tinky liet zien, doet evengoed mijn hart smelten.....

Jouw paarden zijn ook prachtig Caily!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:28

Ook ik vind ze allemaal even mooi hoor, maar bij die kruimels moet ik altijd even aan die ziekenhuis mini paardjes denken, zo klein dat ze zijn , zo groots in karakter!!

Maar als je een klantenpas van de welkoop hebt en dus punten spaart krijg je de reclame toch via email? Want ik krijg het blaadje ook niet in de bus en ik heb er 1 op een halve km afstand zitten...

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:35

Oké net de plannen en tekeningen voor de schuilstal naar de gemeente gestuurd.
Wie willen er helpen positieve vibes achteraan te sturen????

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:57

Oja, de mail, wellicht moet ik die mailtjes dan eens aanklikken ipv gelijk verwijderen, want ik krijg idd ook welkoop mail :+

Duimen draaien Natalie, wat voor schuilstal willen jullie? Stiekem droom ik ook wel van een mooie schuilstal, maar het is hier allemaal huur en mijn paarden hebben nog altijd zonder overleefd, inmiddels al 6 jaar, als ik dan de kosten hoor haak ik af :o

Deze is hier twee straten achter, zo mooi! Ze hebben sowieso een heel mooi paddock paradise, heel mooi ruim opgezet en niet zoveel paarden erin. Ik ben geen voorstander van PP, maar die daar vind ik echt tof

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 06:20

Ohjajoh...veel van haar paardjes worden na verkoop ook als therapie-paardjes gebruikt.Niet lang geleden nog naar Italië.
In Rusland is er een vrouwtje die een prachtige hengst van haar heeft die ze voor shows gebruikt SSF Shoshone.

Welkoop idd via de mail :P Maar als ik de testzakjes ontvang zal ik evengoed even melden ;)

Natalie...succes!!

Caily...ziet er mooi uit!! Schuilstal hoeft de wereld trouwens niet te kosten hoor,staan vaak wel aangeboden op MP voor een paar centen.Soms zijn tuinhuisjes/schuurtjes zelfs gratis af te halen...je moet alleen geen haast hebben en niet bang zij om de handen uit de mouwen te steken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 06:23

Ik ga ook duimen voor je Nathalie.

Prachtige schuilstal inderdaad. Helaas bij ons niet mogelijk.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:03

Voor stallen etc is het handig als je met een schrijnwerker getrouwd bent :D

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:56

Nathalie bezig voor een schuilstal , Cally s foto van die schuilstal vind ik schitterend.
Shetten lekkere grappig .....
Me zo maar eens uitrekken ..... En me uit het bed laten rollen :)F Mijn vakantie is net begonnen :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:57

Ohjajoh haha ik ken heel het verhaal niet :+ Was leuk geweest als het haar wel was.

Caily lekker dat de gebitjes weer zijn nagekeken. Staat bij mij ook op de planning deze maand (samen met enten). Leuk groepje heb je zo!

Tinky wat een beauty!

Natalie ik stuur wat positieve vibes mee :D

Ceesje fijne vakantie!

Volgende week ga ik op vakantie, ik ben maar 5,5 dag weg maar toch vind ik het altijd spannend met de dieren. Ik begin er dus stiekem al een beetje tegenop te zien (altijd zo als ik op vakantie ga). Mijn moeder komt in huis en mijn tante houdt de paarden ook in de gaten maar ik zorg toch het liefst gewoon zelf voor ze...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:25

@caily: waarom ben je geen voorstander van PP ??
@ceesje: prettige vakantie !!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:38

Goedemorgen!
Eindelijk weer even tijd om te reageren hier :)
@caily: zelfde vraag als DD :j Wat lopen je tinkers er trouwens heerlijk bij :)
@daan: herkenbaar, heb je af afgesproken dat je ieder uur een appje krijgt hoe het met ze gaat? :P
@nathalie: ik duim voor je :j

Hier gaat het lekker, alleen lijkt Walter de laatste dagen te ontploffen van al dat gras. Niet mentaal, maar hij wordt een beetje dik. Die moet dus weer aan de bak :)
Verder zijn we aan het rekenen geslagen hoeveel houten omheining we bij moeten gaan plaatsen om het perceel helemaal met hout te omheinen en in te delen volgens onze wensen.
Iemand hier nog een goed (goedkoop) adresje voor houten omheiningen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:43

@wendy: een graasmasker een optie ?? Ik heb die rubber maskers en het gaatje onderin iets groter gemaakt. Nu krijgen ze een kwart binnen in dezelfde grastijd.
Goedkoop en hout zijn 2 dingen die zelden samen gaan als je niet wilt inboeten aan kwaliteit :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:46

Graasmasker ga ik nu nog niet aan beginnen, ze staan al maanden 24/7 op gras en alleen nu zet hij aan. Van de andere kant valt hij ook standaard in de winter in, dus misschien is het helemaal niet zo verkeerd nog. Bovendien heeft hij weinig gedaan de laatste tijd, hij stond vorige week ineens met 2 dikke kogels achter (geen wondjes, geen mok, leek meer alsof hij iets te maf gedaan had).
Goedkoop en hout weet ik, maar ik heb ook geen zin om de hoofdprijs te betalen als dat niet nodig is ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:55

Wij zijn ook bezig met een paar kleine extra stukjes en zitten op 11 euro per meter geloof ik. 2 regels. Goedkoop in hout durf ik niet aan. Plaatsen is best een werkje.

Alleen die poort. Omg wat een geld. %)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:00

11 euro per meter is al beter dan waar manlief gisteren mee kwam (15 euro, ook 2 regels). Bij ons zou het gaan om ruim 400 meter wat erbij moet komen.... Plaatsen is idd iets waar we ons over afvragen wat wijsheid is...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:04

En vergeet niet de prijs van een stroomdraadje er langs ;)
Anders gaat het hout nog minder lang mee :)

Ik meen dat ik 17 euro de m' betaalde voor metalen palen met gaas en die meerprijs was het onderhoudsvrije en de lange levensduur me meer dan waard.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:08

Uit kostenoverweging hebben wij gekozen voor gecreosoteerde palen. Achteraf erg blij mee; paarden eten er niet aan en het heeft wel een mooie landelijke uitstraling. De liggende delen hebben we ook palen voor gebruikt, deze door de helft laten zagen (in de lengte) en op de staande palen bevestigd (aan binnen en buitenkant). Als je wil kan ik wel een keer foto's maken.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:15

Niet heel duidelijk, maar voor het idee:

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:18

Wij gaan ook voor gecreotiseerd geloof ik. Dat stink toch? Plaatsen doen we zelf. Is wel te doen maar gewoon iets wat je niet vaker dan nodig wil doen.
Hier blijven ze heel netjes van de omheining af. Alleen niet van dat ene stukje goedkope meuk

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:25

Je ruikt het in het begin wel maar dat is maar eventjes, ik vind het overigens nog een soort lekker ruiken ook :p

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:26

Ik zou ook zeker voor gecreosoteerde palen en planken gaan als ik jullie was! Dat blijft toch langer mooi en knagen is inderdaad een stuk minder lekker aan die palen. Het is bij jullie mooi, @Daan_O!

Hier staat een paard dat aan alles knaagt: gipsblokken, likstenen, hardhout, gewoon hout en gecreosoteerde palen maar schraapt zijn tanden gerust ook over beton of plastic, het maakt allemaal niet uit. Paard is vorige week behandeld door de dierenarts aan zijn tanden, was hard nodig, maar ik zie nog geen afname in het knagen helaas. Heeft iemand tips om te zorgen dat dit paard stopt met knagen? Er ligt een boomstronk in de paddock waar ze aan mogen knagen, maar dat is voor hem dus niet genoeg.