Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:42

Fijn Jes, weer onder eigen oog!

Ik had vannacht gedroomd over de paddock _O-
Dat dat stiekem ook gewoon een rijbak was :+

Nog 4 weken tot de sleutel, hoe zijn jullie die laatste weken doorgekomen?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:56

Hahaha :') Druk bezig in je hoofd dus al :P
Duurt nog langggg!! Je wil 't liefst nu al beginnen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:00

Ja echt hoor. We zijn aan het kijken adhv een tip hier naar een versnipperaar!
Kettingzaag komt er ook.

Zaterdag met de kleine een kleur voor haar kamer uitzoeken.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:20

Welkom martinev! Wij doen ook aan co-wonen met paarden aan huis, met een ander koppel, dus ook 2 woningen onder 1 dak. Wel een totaalrenovatie want het was een oud huis, de scheidingsmuur staat er inmiddels bijna helemaal, we zitten nog in ruwbouwfase :D Veel succes met jullie project!

Robijntjah schreef:
Fijn Jes, weer onder eigen oog!

Ik had vannacht gedroomd over de paddock _O-
Dat dat stiekem ook gewoon een rijbak was :+

Nog 4 weken tot de sleutel, hoe zijn jullie die laatste weken doorgekomen?

Wij waren vooral veel bezig met inpakken want we hadden masssssaaa's spullen te verhuizen -O- :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:21

Zooo wat een berichten allemaal over jeukende paarden. En ik maar denken dat mijn merrie de enige was ;(

Lynn, super balen van je stal! Je moet dan echt nog een flinke tijd wachten zeg, pfff...

Recht van overpad, oef, moet er niet aan denken. Ben zo blij dat we dat hier niet hebben, maar snap ook dat het soms niet anders kan en de keuze misschien wat beperkter is daardoor. Hoop dat het netjes opgelost kan worden.

Jolijn, wauw, dat gaat snel! De laatste weken voor onze verhuizing waren super hectisch. Als ik nu terugdenk de meest hectische dagen. Wij hadden de sleutel al van het nieuwe huis, dus waren daar flink bezig. Maar ondertussen moest ook alles thuis opgeruimd worden. We hebben tot op de laatste minuut dozen gevuld :')

Hier begint de rust eindelijk een beetje terug te komen. De paarden staan zoooo relaxed, heb mijn merrie nog nooit zo relaxed gezien en onze "nieuwe" ruin die we hebben gekocht bij verhuizing, blijkt echt een gouden paardje. Wauw, wat een heerlijk beest. Zo relaxed, en zo braaf. Ik heb eindelijk weer de rust gevonden om lekkere buitenritjes te maken en zit nu zeker 4-5x per week in het bos. Zo fijn dat dat zo dichtbij is :) Speelt natuurlijk ook mee dat het weer lang licht is. Verder geniet ik van het tuinieren, het buiten zijn. Zijn gelukkig de meest urgente klusjes gebeurd. Al met al echt genieten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:51

Inpakken is een goed idee ja, gelukkig al een maand geleden mee begonnen, er zijn al wat kasten uit elkaar.

Fijn die rust weer lijkt me, ik ben de afgelopen 2 dagen heel druk in mijn hoofd met alles merk ik. Komt wel goed, als we eenmaal beginnen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:03

Dat klinkt echt heel erg fijn SSDesign... :+: Mooi streven <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:54

Wij zijn bezig met verzekeringen...

Hoe hebben jullie de paarden verzekerd tegen bijvoorbeeld diefstal en dergelijke? Enige twijfel hier over haha :+

Zadels willen we bij inboedel gaan onderbrengen want komen in de ‘bijkeuken’.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 01:12

Jes, eerlijk gezegd vind ik de 18+ brok en merrie brok vol belastende ´zooi´ zitten. Toen zij 20 was en echt brood en brood mager bij ons kwam door ernstige verwaarlozing hebben we het gedaan met op het gras, onbeperkt hooi beschikbaar en 2x daags een emmertje bietenpulp, wiesencobs, vit brok en lijnzaad. Maar zij kreeg snel dikke benen van bijv lucerne. ( en op stal staan )

Als ik zou weten dat we gaan verhuizen naar een huis met grond voor de paarden en nog moet wachten, word ik vast heel onrustig. Als je het niet wil, vliegt de tijd voorbij, maar als je moet wachten duurt het eeuwen.

SSdesign, fijn zo een paardje.

Wij hebben de paarden en spullen niet verzekerd. Misschien dat we er aan huis later nog eens naar kijken wat waaronder valt, maar verzekeringen kunnen vrij moeilijk doen en eerlijk gezegd is niks vervangbaar. Na zoveel jaren niet verzekeren, hebben we dat geld al over om iets nieuw te kopen waar nodig.

Heb ooit 1x een paard verzekerd tegen ziekte, ongeval en dood, maar toen kochten we een dure, drachtige quarter merrie en hebben hem uit de verz gehaald en haar duur verzekerd. 1 jaar later veel problemen met hem, maar bleef wel redelijk betaalbaar en voor hele hoge uitgaven, boden ze bij de kliniek wel betalingsmogelijkheden. Dus tja........Nooit meer iets verzekerd. Met straks 6 paarden ook niet te doen en denk dat de 4 oudjes er al buiten vallen.

Vandaag weer een huis bekeken in Dld. Daarna toeristisch gedaan, boodschappen, en naar het bos met de honden.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 07:24

Robijn: huis en schuren zijn hier verzekerd bij de Onderlinge. Ben pas voor de inboedel overgestapt naar Centraal Beheer (omdat stallen en loods zoveel groter waren dan normaal bij woonhuis kon ik opstal daar niet verzekeren. Nu inboedel apart, bij Centraal Beheer vallen de paarden namelijk sinds kort onder de inboedelverzekering (max 4 of 5, tot ca 35.000 dacht ik), dan is diefstal meeverzekerd. Harnachement en spullen zijn ook verzekerd. Je betaalt er niet extra voor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 08:31

Robijntjah schreef:
Ja echt hoor. We zijn aan het kijken adhv een tip hier naar een versnipperaar!
Kettingzaag komt er ook.

Zaterdag met de kleine een kleur voor haar kamer uitzoeken.

Die zoek ik ook nog Aftellen is voor jou ook begonnenn, spannend

Tuin heeft u even geen prioriteit maar ga ik wel aan verder als ik binnen even niks kan Boven wordt helaas toch volledig gestuct maar ik heb iemand gevonden die zsm kan beginnen ( haleluja) en dan kan ik boven niks tot dat droog is.

Beneden straks ook niet meer als ik het behang eraf heb omdat er dan vanalles uitgebroken moet worden.

Inpakken heb ik niet gedaan, wel opgeruimd, ik rij dagelijks heen en weer met een volle trailer, nu eerst de garage en tuinhuis spullen en straks als alles bewoonbaarder is in een weekend alle meubels en pak ik de kleine spullen meteen in, laad daar uit en gebruik die dozen dan weer opnieuw

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 08:59

Lynn zo hebben wij het verhuizen ook gedaan, elke dag een trailer vol mee.

Verzekeringen : dat herinnert mij eraan dat ik de verzekering van het huurhuis nog op moet zeggen en van het nieuwe huisom moet zetten van vakantiehuis naar volledig woonhuis.

SP merrie is gelukkig niet gevoelig voor voer etc. (scheelt misschien dat het een warmbloed is)
Gaf haar vroeger wel maïs bij om aan te zetten maar toen was ze veel minder dun dan nu.
Heb gisteren voer van Dodson & Horrell "sixteen plus veteran" gehaald. Nu rustig opbouwen.
Verder onbeperkt gras maar dat had ze al en onbeperkt hooi (ze had wel hooi maar niet onbeperkt).
En de winter moet ze nu gewoon een deken op zodat ze daar geen energie aan kwijt is.
Maar vroeger was ze zonder onbeperkt voer ook snel schraal (met voorjaars gras wel flink rond := ) en zie het nu bij haar kinderen ook, ook snel schraal.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:23

@ Robijntje, ik kan je alleen maar aanraden alles goed na te vragen en op papier te laten zetten, zoveel maatschappijen, zoveel regeltjes...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:36

Vandaag rondje palen graven. Dacht kan wel met de hand. :o Eerst met de kleine boor voorboren en dan met de grote boor even gaatje doen. We zijn nu over de helft :+
Voel spieren die ik nooit gevoeld heb :')

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:43

Hahaha dat is ambitieus :)) wel goeie workout met die zware natte bodem

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:51

Ik had een afspraak met de loonwerker vandaag om een stuk van de wei te laten frezen om tijdelijk daar te kunnen rijden. Zou helemaal goed komen en hij zou nog even bellen hoe laat hij er precies zou zijn zodat ik genoeg tijd had om de omheining daar weg te halen. Mooi niks meer gehoord... Zo irritant als mensen zich gewoon niet aan afspraken houden.

Maaaaaaarrr, afgelopen dagen wel een helemaal nieuw dak op mijn paardenschuur gekregen en zoldervloer helemaal vernieuwd *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat ik ook snel weer wat palen bij kan halen zodat ik verder kan met andere helft van PP :D

Denk ook dat ik toch nog maar even een palenrammer ga bestellen. Tot dusver alles met zo'n hamer gedaan, maar toch best wel wat beschadigde palen, beetje zonde.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:58

Ja was heel ambitieus. Morgen verder!
Deze palen zijn 11 cm dik en 2.50 lang. Mijn zwager is boer en heeft gezegd dat je deze palen echt in moet graven met een grote boor. Erin slaan sla je de koppen kapot. Met dunnere palen voor de geiten deden wij ook altijd deel grondboor en deel met slaai erin slaan. Maar zelfs met conservenblikje erop veel kapot.
Erin graven voor 1/3 en week laten staan en ze staan als een huis.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:06

Mooi geworden Marlies!
Hier gaat alles met de benzineboor, gaat als een tierelier

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:12

Moet je wel kunnen graven :+ hier kom je op sommige plekken echt de grond niet in, zelfs niet met een grondboor.
Palen zetten moet hier echt als de grond nat is en het liefst met grof geweld (graafmachine, palenrammer op de trekker etc).

Op andere stukken is het beter te doen maar de grond moet niet droog zijn

Stal is mooi geworden, ziet er meteen weer heel anders uit zo

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:18

Ja daar heb je een punt, wij zitten heel luxe gewoon op zandgrond :o

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:21

Inderdaad een punt :+
Hier ook lekker op zandgrond en dan ook nog op een terpje zeg maar.
Maar toen geiten weide moesten hebben in de winter was het hier ook te droog. Zelfs geen prikpaal de grond in. Nu grondwater op een meter ongeveer ideaal. Al is blubber omhoog halen heel zwaar :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:47

Mooie stal

paaltjes erin boren, vertel mij was, afgelopen week een 80 erin gezet en vandaag de isolatoren erin gedraaid waar dat nog niet gedaan was
Ik sla de laatste 10 cm met een grote hamer erin en geen kapotte koppen, anders een blik eroverheen zetten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:09

80 hel :brr: !!!
Palen zijn 1.50 hoog. Drie lagen dik lint eromheen. Er komt een E-maat Fjord te staan en een Shetlander van een meter ongeveer. Hoe hoog zouden jullie de verdeling maken voor de drie stroken lint.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:12

Ik tel de palen niet meer :+ alleen als ik moet kijken hoeveel ik er nodig heb..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:19

Coby schreef:
80 hel :brr: !!!
Palen zijn 1.50 hoog. Drie lagen dik lint eromheen. Er komt een E-maat Fjord te staan en een Shetlander van een meter ongeveer. Hoe hoog zouden jullie de verdeling maken voor de drie stroken lint.

Viel eigenlijk mee, op 2 plekken na na waar erg veel wortels zaten van bomen. Ik moet er nog 15 0plaatsen maar daar staan bomen die eerst wegmoeten en dan nog de verdeling tussen de bak en het pad maar zlang er nog een kraan en tractor doorheen moeten laat ik het even open
Ik heb palen van 2 meter en ze staan nu op 1.30 hoog. Verdeling koord heb ik nu op 1.25, 80 en 35 cm