Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:28

kvulden schreef:
Haha. Ik heb woensdag een kinderfeestje feestje georganiseerd. Ik heb het groepje lekker klein gehouden. 4 meisjes. We gaan eerst een tocht in de huifkar doen. Met een picknick erbij. En daarna nog een paarden speurtocht. En nog een leuke fotoshoot met de paarden waar ze dan even op mogen. Word vast heel gezellig.

Ik dacht dat fabster het eens vertelde, maar weet het niet meer zeker. Het ging over een middeltje die je kon nemen als je zelf een beetje bang bent en last van angsten.

Bedoel je Rescue van Bach? Die relaxen snel, ja. Behalve in druppel en spray heb je ze tegenwoordig ook in snoepjes en bonbons.

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:34

Ik zal eens kijken of dat iets is voor mij. Mijn alarm niveau ligt op het moment weer erg hoog. Daar door slaap ik heel slecht. Ik schrik dan bij elk geluid en moet dan weten dat alles veilig is. Voor ons gezin en de paarden. Ik denk dat dit voor mij ook meespeelt met het rijden met de trailer. Dit is niet iets wat ik zo maar heb, maar wat ik uit ervaring heb opgelopen. Het kost veel energie.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:36

Kersenlikeur, ook in bonbons te koop of recht uit de fles!
Heel rustgevend :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:40

hmmm nu ik het lees is dat denk ik toch niet wat ik zoek. Ik had nog een potje emergency essence staan van Jan de Vries, maar die is leeg.

Blehhhh Kersenlikeur

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:43

Is het dan geen optie om iemand anders te laten rijden? En eventueel daar voor al op de trailer te zetten?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:50

Dat lijkt me heel verstandig :j

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:20

Herkenbaar hoor kvulden.

Een eigen stal lijkt me veel te veel gedoe :p

Pb, ik moest wel lachen om je 5 kinderen op 1 trekpaard. Ben je mooi snel klaar met rondjes lopen op feestjes etc.

Zo de zadelmaker. Pfff toch wel spannend. Ik heb al zo veel aan dat zadel laten verbouwen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:21

Jup, is mooi aansluitende eigen grond.
Alleen hier even dubbelchecken hoe het dat natuurreservaat zit en wat je wel en niet mag want wij hebben hier smerige groene partijen en er is een hoop gaande daar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:40

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:54

Ach, vlak bij Eibergen! Daar hadden we nog bijna gewoond! En ook niet duur trouwens, die boerderij. Maarja, zit al in Breda....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:55

Of naar Frankrijk, daar is het een stuk beter te betalen ;)

Het is uiteindelijk hier ook de bedoeling dat we wat meer paarden hebben voor gasten en om wat te fokken.
Komend voorjaar laten we de eerste dekken.

Voor het fokken wil ik tzt kijken of ik een kleine kudde merries samen met een hengst in de wei kan houden. Maar dat hangt dan wel een beetje af van hoe de hengst zich gedraagt, ook naar eventuele paarden die langs de wei lopen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:15

Fabster schreef:
Ach, vlak bij Eibergen! Daar hadden we nog bijna gewoond! En ook niet duur trouwens, die boerderij. Maarja, zit al in Breda....

Voor deze omgeving is die boerderij dus wel te duur, dat is de grap :)
Bovendien koop je dan ook een hoop schuren met asbest er op, dat is ook iets om rekening mee te houden...
En volgens mij zitten jullie daar prima toch?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:34

We zitten hier heel prima en gaan ook niet weg. Maar hier vind je zoiets niet voor die prijs, hoor!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:58

Ik wil nooit geen paarden meer verkopen.
Ik krijg op Buddy enkel reacties van voor € 100,00 kom ik hem morgen ophalen... Euh, denk het niet!
1 fatsoenlijk reactie maar voor die mensen was hij helaas te klein voor hun omheining.

En als klap op de vuurpijl wil mijn smid zijn shetlander deze zondag opeens komen ophalen waardoor hij dus alleen komt te staan en dat wil ik al helemaal niet... -O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:02

Maar wat voor bedrag heb je voor hem in gedachten dan? Shetlanders brengen nu eenmaal nauwelijks wat op...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:07

palousa staan er bij jou in de buurt ook veel muilezels?
Zie dat je best heel zuidelijk zit.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:22

Staan hier in de buurt iig wel een paar ezels, die hoor je van ver :)

Of er ook echt veel muilezels staan durf ik eigenlijk niet te zeggen, maar wij zitten ook niet echt in die wereld ;)

Volgende week is er hier een dorp verderop het jaarlijkse "ezel feest" toevallig. Als we gaan, zal ik eens opletten wat ik aan muilezels zie.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:26

Het gaat me niet om het geld maar het feit dat ik hem niet zomaar boef wil meegeven als ik niet weet hoe of wat maar gewoon iemand die me 100 euro in de handen drukt.. Van mij mag ie ook gewoon gratis weg als ik weer dat hij het goed krijgt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:28

Mijn vriendin kijkt regelmatig naar advertenties in Frankrijk en in het zuiden staan er toch wel regelmatig te koop voor weinig, maar het is zo'n end rijden dus effe kijken zit er niet bij.
Verder geen idee hoe het zit met paparassen die je in orde moet maken.
Diegene die ze tot nu toe gekocht hebben stonden net over de grens in Frankrijk en daar zijn ze stilletje mee de grens over gereden. O:)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:41

Wij zitten ongeveer in het midden van Frankrijk, zo'n 1000 km van Utrecht.
Dus het is niet echt het hele zuiden, maar idd wel een paar uur meer rijden dan noord Frankrijk.

Oh en vanuit België zal het rond de 800 km zijn ;)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:08

palousa_boy schreef:
Is het dan geen optie om iemand anders te laten rijden? En eventueel daar voor al op de trailer te zetten?

Daar wil ik niet aan beginnen. We zitten juist in de opbouwende fase. En het maakt voor mij niet uit of ik of een ander rij. Het gaat om het idee dat Marinka in de trailer zit en wat er allemaal wel niet fout zou kunnen gaan. Of ik dan rij er naast zit of thuis blijf maakt geen verschil. Ik heb dat ook dat ik bij elk geluidje wakker word, want het zullen de paarden maar zijn en ze zullen maar uitgebroken zijn en de weg op gaan met alle gevolgen van dien. Ik word dan wakker, die gedachten schieten in mijn hoofd en mijn hart komt bijna uit mijn lichaam. Of bij mijn man die veel op de weg zit. :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:14

Dat klinkt vermoeiend :(:)

Enig idee waar die overbezorgdheid vandaan komt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:26

Pensionklant of maneges nee bedankt. Ooit die droom gehad maar na aantal pensionklant gehad te hebben Isa nu mijn grens bereikt en na deze nooit meer. Enige wat t opleverd is gedoe ipv inkomen.
Morgen open huis. Benieuwd of er nu wel mensen komen

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:35

Ja Shirley,
Alles uit ervaring. En daar door staat mijn lichaam altijd op alert.

Dingen als, gescheiden ouders en alle trammelant van dien in de pubertijd. Wakker worden en je huis staat in brand. Het hebben van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het verliezen van mijn zoontje van 1,5. Mijn dochter door beademing voor de dood weghalen. Enz enz. Dat zijn wel ongeveer de diepte punten. Heb grote onbewuste angst voor verlies.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:41

Wow...dat is inderdaad geen kattenpis, meid -O-
Vooral het verlies van je zoontje...

Maar wat moet het je een goed gevoel geven dat je zelf je dochter hebt gered!
Dat je ook een verschrikkelijke situatie door je eigen ingrijpen tot een goed einde hebt weten te brengen :j

Maar dit soort heftige gebeurtenissen verwerk je niet met druppels of een drankje.
Heb je geen professionele hulp?