Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:17

AbbyBlues schreef:
Hihi Natalie. Ja trekpaarden zijn geen kleintjes. Ons htk-paard lijkt er wel een pony naast en die is ook niet mis met zijn 1.58

Dat heb ik ook met onze Noortje, zij is 1.65 en als ze naast Willem staat met zijn 1.84 vind ik haar net een pony.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:17

Mijn man zit erg in de sport en voeding enzo. Volgens hem is eiwitten goed voor spierherstel na inspanning. Moet je het wel direct erna eten. Maar ik ben bang, dat ik het morgen gewoon uit moet zitten.

Ik ben, toen ik 16 was, een keer goed van mijn paard gevallen. Maar ik was stoer, dus niet naar de fysio, natuurlijk. Dat moet ik nu bezuren. Heb een chronische slijmbeursontsteking in het bekkengebied. En in combi met een breed paard is dat vragen om ellende. Dus een week niet gereden en ik kan 3 dagen moeilijk lopen, daarna. Ik moet mezelf dus wel in beweging houden. En ik heb nu 2 wkn niet gereden. Dus die kom ik wel tegen.

Maar goed, het kan erger. 8 jaar geleden ben ik weer begonnen met regelmatig paardrijden. Toen kon ik een kwartier op een paard en daar had ik 2 weken last van. Dus ik 1 x in de 2 wkn een kwartier les :+ . Nu kan ik 2,5 uur rijden en heb ik 3 dgn last van. En hopelijk, als ik straks weer goed op dreef ben, heb ik er maar 2 dagen een klein beetje last van <<)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:18

DubbelDun schreef:
Heuveltjes op galopperen heeft hier ook weinig aansporing nodig.

Onze Noortje weet al precies welk pad heuvels heeft of niet, ze begint al te dansen voor de marathonwagen als ik een pad met heuvels in ga, dan heeft ze al voorpret en kan niet wachten tot we er zijn. Als het moet blijft ze braaf in stap maar als het aan haar ligt gaat ze liefst in galop naar boven (ik ook :D )

Kirrr

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:26

Eiwitten na het sporten zijn zeker goed.
Maar eigenlijk zou je binnen de 30 minuten eiwitrijk voedsel moeten eten. Dan heb je het beste effect.

Fabster, hopelijk kan je met meer te rijden de last verminderen. Wel jammer dat je door zulk stom ding blijft last hebben.

Er is geen haast bij. Maar hoeven het ook niet uit te stellen. Wil graag alle info op korte tijd, dan weet ik wat op het lijstje kan blijven staan en wat we kunnen schrappen en dus ook niet meer hoeven over denken.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:58

Wat een verhalen over gedumpte dieren! :( Rare mensen zijn er toch. Vind het wel altijd leuk om te lezen hoe het Hetty vergaat, gelukkig wordt er nu goed voor haar gezorgd!

Succes Kirr!

Net op de weegschaal gestaan, aiiii dat viel tegen. Ook maar wat meer sporten, sinds een maand begonnen bij de sportschool.

Helemaal blij met het weer, voorspellingen zijn ook goed, dus hier de dekens af (overdag) maar binnenkort ook 's nachts. Heb ze toch het liefst zonder. Volgend jaar hebben ze een schuilstal dus dan misschien maar helemaal zonder deken. {:}

Zap verveelt zich wel een beetje denk ik, bijt overal in. Haar maatje is oud (en niet zo sociaal) dus misschien wat saai en ze is in een grote kudde opgegroeid (er zijn nu wel buurpaarden om mee te neuzen). Wil er een klein ruintje bij (bedankt nog voor de tips), maar de omheining (in de wei die niet van mij is) is niet geschikt voor ukkies. Moet maar wachten tot het najaar.

Ben me ook aan het verdiepen in drainage. Hoe dat werkt en of je er een vergunning voor moet hebben etc. We hebben laaggelegen zandgrond wat in de winter toch wel erg nat wordt/blijft. Mijn vriend wil het zelf gaan leggen, eerst in een stuk van ong 60 x 25. Er waren hier nog meer mensen bezig met drainage dacht ik, dus deel vooral je ervaringen :P

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:20

AH..... Ik ben jaloers.... Al die lekker ritjes die voorbij komen. Ik heb Van 14:00 tot 17:00 met slappe oren bij vergaderingen gezeten.

Dinsdags altijd raak, geen rijden voor mij!

Mijn hond heeft weer wat nieuws, was over de boxwand gesprongen... Heeft ik weet niet hoe lang los gelopen op het erf! Was ff schrikken toen mijn man thuis kwam en de hond zag rond lopen.

Gelukkig is het goed afgelopen en is hij niet de weg uitgegaan.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:34

Weet je abbey het zit niet in de hoogte. De grootste die ze meehad zit gelijk met mijn ruin, allebei ongeveer 1,70. Maar wat zijn ze breed!!

Zapje voor drainage heb je een vergunning nodig of jij moet in een gemeente met hele makkelijke en leuke mensen in de raad wonen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:44

bijgelezen.....vandaag en gisteren gewerkt en dus WEER geen paardendingen kunnen doen. Daarnaast is de jongste ziek, dus....morgen helaas ook geen paardendingen.
Om dat te compenseren heb ik een megabestelling bij kramer geplaatst! (was geen verzendkosten). Fijn op mijn gemakje dekjes uitproberen...(en wat noodzakelijke dingen zodat ik de de stroomdraden eens kan vernieuwen dit voorjaar).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:13

Ook leuk, shoppen bij Kramer! :D .

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:20

Ik heb net een nep furminator bij de Kramer besteld, want je hoefde maar voor 15 euro te bestellen!

Vandaag was ik vrij, net als gisteren, overuren opmaken. Ik heb fijn gereden, lekker vlot rondje. Na t rijden even snel met de auto opnieuw gegaan, om wat boomstammen op te halen. Alle bomen zijn gekapt in de polder, zo zonde! Ik probeer opnieuw een champignonkwekerij te maken hiermee. Vorige keer niet gelukt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:48

Die nepfurminatorvan Kramer werkt prima, hoor! Ik heb die en ook de echte, maar werken beide even goed.

Ik heb toch weer mijn oog laten vallen op een vaquera zadel. Heb ik altijd mee gereden, maar mijn Caj is daar veel te breed voor. Maar deze is voor een trekpaard gemaakt, dus wie weet. Heb eigenlijk geen nieuw zadel nodig én zadels zijn bij haar altijd een probleem, maar ik droom al stiekem....

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:01

Eindelijk weer eens internet, de verbinding is hier bar slecht, maar het lijkt voor nu opgelost _-:(

Ik heb geprobeerd de meer dan 20 pagina's bij te lezen, maar weet na een kwartier eigenlijk niet meer wat ik nou gelezen heb :D , jullie gaan veel te snel.
Natuurlijk gaat het meeste over het weer en de gezondheid van iedereen.
Ben gelukkig nog gezegend met een goed werkend lijf, moet er nu wel aan gaan werken, dus morgen werkt het iets minder goed :+
Heeft trouwens 2 redenen dat ik eraan ga werken, het moet wel eerlijk blijven tegenover de pony en ik ga zodra we ons huis gebouwt hebben (zijn in de tekenfase) trouwen.

Pony heeft sinds vorige week een nieuwe rol gekregen, kinderpony. Waar hij vroeger bloednerveus werd van kinderen, laat hij mijn dochter gelaten toe.
Vorige week aan de wandel geweest.

Afbeelding

De lach zat vast gevroren op haar gezicht.

Afbeelding

Nog 2 weken dan mag ze op les, maar ze wil het liefst nu al in de bixie. Eerst nog even wat veiligheids aanpassingen doen aan het zadel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:09

Hypos, gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:12

Zoefie ik zag je voorbij zoefen!

Wat fijn dat het nu goed gaat. Bixie AA mag je zelf ook meelopen. Nou ja is meer rennen!

Hypos gefeliciteerd!

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:37

Dank jullie

Dat van de bixie had ze gezien, dus mama moet conditie trainen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:32

Goedemorgen, fris hè?

Leuke foto's, ik ben voor!

Ik koop ook veel bij kramer, ze hebben als een van de weinige spullen voor IJslanders.
Zoals jodphurbroeken, hoofdstellen ed.
Jammer genoeg slaag ik weinig bij de ruitershopzaken bij mij in de buurt, terwijl ik graag live koop.

Vanmiddag weer rijden.... Als het droog blijft tenminste.

Geen internet, dt is vervelend! Je kunt tegenwoordig zowat niet meer zonder.
Ik werk ook nog veel vanuit thuis, zodat ik op tijd naar huis kan... Zou gek worden.....

Werkse, mestse, slaapse.... Als je maar plezier hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:37

Zooooo fris windje hier in de kop van NH :brr: !

Vanavond naar de ijsbaan in Hoorn.
Ik heb nog nooit iets bij Kramer gekocht.

Straks maar even mesten en de boel opruimen, verder vandaag lekker rustig aan.

Daan ziet er mooi uit hoor die Orenda <3 , gaaf paard.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:44

Zó! Spierpijn! Eitjes lossen dat toch niet op. Straks snel mesten en voeren, naar mijn vriendin (die met de hersenbloeding) en vanmiddag nog rijden met mijn dochter. Gelukkig zijn dat korte, rustige ritjes op mijn oudje.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:31

Wauw wat gaan jullie hard! kan het niet allemaal bijhouden hoor haha.

Het lijkt mij wel leuk om een keer in de winkel bij Kramer te gaan neuzen. Is hier meer animo voor? Misschien een mini meeting haha. Ik heb een lease auto dus met mij zouden er 4 mensen gratis mee kunnen rijden die kant op. Het is vanaf mijn huis 2 uur rijden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:38

Dat is niet zo ver, inderdaad. Maar ik vind de website mooi genoeg. :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:45

Haha. Ik niet. Ik heb er al 2 keer wat besteld en 2 keer viel of de kwaliteit me tegen of het paste niet. En aangezien je het niet gratis terug kunt sturen, ga ik er liever een keer langs om te kijken en voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:49

Is mij te ver weg.... En dan ook nog op een heel drukke route. Dan rij ik liever naar Divoza of gewoon naar Ooteman (is een half uurtje voor mij).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:14

Ik wil wel een keer mee, lijkt me leuk :j Juist omdat je bij Kramer wel een fatsoenlijk western assortiment hebt voor redelijke prijzen.
Dat hoef je in Nederland niet te zoeken, helaas.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:18

Dat heb ik dus ook Wendy. Ik ga dan inderdaad voor het wersternassortiment en ze hebben op de site mooie softshell jassen enzo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:20

Het lijkt me wel eens leuk om zo'n super store te zien, maar ik heb niks nodig :D en de meeste dingen die ik nodig heb haal ik goedkoper van de Duitse Ebay.

Net de paarden gevoerd; vies koud windje. Maar het is droog dus we mogen niet klagen :D