Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:41

Ik heb amable van paard en inzicht als klant. Zij (of haar stagiaires) mesten regelmatig en verder voer ik op de dagen dat zij er niet is.

Ze werkt ook regelmatig vanuit de kantine en onze honden spelen heel leuk samen dus top.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:51

Ik heb voorheen ook via via en ik meen 1 keer geadverteerd.
Ik weet niet of ik nu weer iemand zou willen. In de afgelopen 15 jaar hebben er diverse gestaan, kind met pony gepensioeneerd paard ( wat wel meer werk is maar wat wel het fijnste werkte, kwam minste over de vloer, zij betaalde netjes en ik vond het geen probleem om etra medicatie ed te geven)

Nu staan er 3 van mijzelf en dat is fijn en genoeg maar mijn merrie is nu 26 en al jaren gaat het op en af met haar. Als zij er niet was het plan dat de shet terug komt maar die staat nu zo perfect dat wil ik die mensen niet aandoen. Een pensionner is fijn als ze meehelpen en als je iets overhoud van het geld maar het kan ook een hoop gedoe opleveren

Robijn, heb je nu nog maar 1 pensionner? Voorheen had je er toch meer of niet?
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 08-09-21 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:54

Ik heb het geprobeerd om aan een pensionada of gewoon een pensionklant te komen, maar dat is niets geworden. Ik kreeg alleen reacties met paarden waar ik niets in zag (o.a. veulen van 4 maanden...) of een 'kasteel' van 170 :) Dus is het uiteindelijk toch een shet geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:58

Voorheen had ik er 1 meer in pension maar we vinden dit even prima. Mocht er iemand passends op ons pad komen is het een optie, zo niet ook prima. Er komt er sowieso 1 van mezelf bij op termijn :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:05

Robijntjah schreef:
Voorheen had ik er 1 meer in pension maar we vinden dit even prima. Mocht er iemand passends op ons pad komen is het een optie, zo niet ook prima. Er komt er sowieso 1 van mezelf bij op termijn :+

spannend!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:35

Heel spannend ja! Maar eerst even landen op mijn nieuwe werkplek (die overigens kei-tof is).

Ik heb wel zeeën van tijd over, heerlijk!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:31

greendragon, sterkte met het verlies van je shetje :(
Wat ontzettend naar dat je zoveel zieke dieren hebt gehad.
Ik dacht dat ik de paaltjes van agradi had. Zo uit mijn hoofd.

Utopia, dat ziet er goed en netjes uit! Mooi.
Voor Bliksem moeten we hier ook altijd een fort bouwen, en dan nog gaat ie er door... shetlanders...

Jinte, ah kijk op de nieuwe foto is het beter te zien, gaaf zo die bak! Lekker ruim.

David en Marloes hebben zich weer prima vermaakt vanmiddag.
En de hondjes ook!

Afbeelding

Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:14

Wat verdrietig GD, veel sterkte. Hier ook pension erbij (pensionado’s). Via via gegaan. Heb zelf ook nog een shetje, die is makkelijk kan alleen blijven als we allemaal terrein af zouden gaan.

Mooi Utopia!
Heerlijk dat water nu Chasey.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:47

Chasey jaloers op die foto's <3 Heerlijk om dat in de achtertuin te hebben. Kan niet wachten tot we hier een poel hebben, die gaat er sowieso komen!

Vandaag de bak voor het eerst gebruikt. Draver meende dat ie heel hard moest rennen, bodem ligt er echt nog top bij na dat gekke gedoe van hem :') Echt heel blij met het resultaat. Onze oude bak was ook prima, maar gezien we willen groeien als bedrijf is dit beter.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:17

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:30

Vet jaloers op Jinte. Een bak aanleggen en gewoon dezelfde dag nog kunnen gebruiken.

Hier ligt nu al een jaar een bak, dat ding heeft me al 15k gekost en ik heb nog steeds alleen maar een Sahara waar de paarden gewoon NIET in kunnen lopen want ze zakken kogeldiep weg.

Inmiddels weer nieuwe offertes opgevraagd voor sproei installaties. Ik hoop echt dat het nog wat gaat worden ooit :=

Greendragon, sterkte met het verlies! Hopelijk vind je een leuk paardje voor erbij die nog een mooie oude dag kan krijgen als gezelschap voor je andere paardje. Een paard alleen verpieterd echt is mijn ervaring.

Chasey, jouw foto's, echt fan-tas-tisch!!! Wat een rijkdom <3

Utopia, wat fijn dat de stallen af zijn en eindelijk in gebruik genomen zijn!! Kunnen ze nu zo dag en nacht binnen en buiten wandelen?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:39

Robijntjah schreef:
https://youtu.be/c_QoN8mYmoA

Hier de tour door ons paradijsje :)

Wauw, niet helemaal bekeken maar alleen al de stukjes die ik heb gezien zie je wat een werk jullie al verricht hebben zeg! En wat een gave omgeving, heel divers en stimulerend voor de paarden. Echt super!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:27

Jeetje Dais, dat is bizar veel geld voor iets waar je nu nog niets aan hebt :oo balen zeg.
Is het dan verkeerd zand geweest of waar ligt dat aan?

Heb ook wat korte stukjes gekeken Jolijn maar ziet er gaaf uit!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:45

@Robijntjah
Ik ga hem straks eens kijken.
Fijn dat jij het prima vind dat je prive terrein als blog gebruikt word, zelf zou ik dat niet willen.
En fijn dat je werk al goed bevalt, en die vrije tijd die is snel vol :)

@dais, wat balen zeg, en dan voor zoveel geld al ;(

@jinte en ja voor jou super fijn, ziet er echt goed uit.

@chasey, wat geweldig toch voor jou kinderen en dieren zo leven. Uiteraard ook voor jullie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:59

Ons privé terrein staat er niet op, dat is ons huis en ons eigen stukkie tuin ;)

De rest hoort nou eenmaal bij het paddock Paradise.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:59

Kijk ik anders tegen aan :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:40

Leuke rondleiding over je terrein, zo heb ik er ook meteen een beter beeld van hoe alles samen hangt. Zo tussen de bomen door wandelen is inderdaad echt wel mooi en lekker veel schaduw in de zomer!

Weeral leuke foto's Chasey {:}

en heerlijk Utopia, stukjes verhard aan de stallen met daar dan de paddock aan vast. Ga je in de winter super veel plezier van hebben.

Veel sterkte met het verlies van je shetlander greendragon :knuffel:

en dan zag ik nog een mooie nieuwe piste langskomen :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:57

De winter komt er weer aan en ook de koude voeten.Heeft iemand van jullie ervaring met de jachtlaarzen renfort 500 van Declathon?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:18

Dais_ schreef:
Utopia, wat fijn dat de stallen af zijn en eindelijk in gebruik genomen zijn!! Kunnen ze nu zo dag en nacht binnen en buiten wandelen?

Ja alles staat nu gewoon open.. Gisteravond 'eindelijk' regen en jahoor: Jay lekker naar binnen op eigen houtje :D Soms sluiten we ze op in de paddocks, als we de straat aanvegen en de stallen uitmesten, da's makkelijker dan steeds onder de draadjes door kruipen :P En wellicht komt er van de winter eens een dag/nacht dat we ze in de stal zullen opsluiten, met heel slecht weer ofzo.. :? Maar in ieder geval die mogelijkheid hebben is al fijn! :D Vind het leuk om te zien dat ze eerst echt moesten wennen, en dat je dan duidelijk ziet dat Jay z'n hele leven op stal heeft gestaan, en Dije z'n hele leven (bijna al die tijd bij ons of in een opfok (weiland) geweest) buiten :P Jay leefde de eerste dagen in z'n stal en Dije durfde de stal eerst niet goed in :')

Wat fijn van jullie bak zeg Jinte! :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:33

Ik heb even wat door de blog heen geklikt, omdat ik niet een half uur kon kijken, maar erg leuk om de scharrelplek in jullie bos zo te zien!

Utopia, heerlijk voor elkaar zo. :j

Jinte, dat is genieten!

Wij hebben eigenlijk een vrij traditionele stalling. Elk paard heeft zijn eigen stal. Er zijn twee paddocks, een bak en drie weilanden. Het geheel is wel zo ingedeeld dat de paddock met de oude stallen en de schuilstal (10 x 4) het 'kruispunt' is voor toegang tot de wei. Mijn ruin heeft sinds vorig jaar dagen dat hij per se naar stal wil, dus we hebben alles open staan. Hij staat soms helemaal alleen op stal. De veulens doen dat ook. Ik vind ze vaak samen, maar soms ook helemaal alleen op stal of in de schaduw van de schuilstal of wilgenbomen. Ook als de paarden helemaal achterin de wei staan. Meestal komen ze wel samen siësta houden in de paddock. Het enige nadeel is dat de wilg de jarenlange mishandeling niet gaat overleven, omdat ze er elke dag aan staan te vreten. :+ Verder vind ik het wel een lekker systeem.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:25

Klinkt ook heel goed Lorette! Ik heb bewust hiervoor gekozen, omdat ik mijn HB-gevoelige Quarter zoveel mogelijk wil laten lopen, en mijn artrose-Friese hengst ook zoveel mogelijk wil laten bewegen.. maar niet alles bij elkaar wil gooien, want wapperende achterbeentjes met plates en hengsten samen gooien heb ik toch niet zo'n zin in :P Kán goed gaan, maar ik wil het risico gewoon niet lopen... :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:26

Hier alles open en dan staan ze soms echt alle 4 op een andere plek. Dat vind ik mooi, dat ze zich veilig genoeg voelen om alleen uit de kudde te gaan

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:42

Hier uit noodzaak wel 's nachts binnen.
Heb een prachtige schuil stal staan die nu alleen tegen insecten word gebruikt.
Maar ben blij dat abbys pollen allergie zover onder controle is dat ze overdag weer de hele dag buiten kan staan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:50

Ik haak weer aan. Ben net terug van midweek brabantse kempen met paarden en honden. Met vriendin met kinderen en haar ouders. Was genieten, met het nieuwe paard 2x geredn en ze was zo zoet. Fijn dier.
Afbeelding

Wat een rijkdom, 3 freibergers
Afbeelding

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 16:48

gaaf, Belker! Komen ze later nog allemaal bij elkaar te staan, of hou je het zo?

Leuk filmpje zo van Amable. Echt bijzonder plekje en mooi gebruik gemaakt van de omgeving. Stagaires die het werk deels doen, zijn natuurlijk mooi meegenomen. Is de PP zo afgescheiden van jouw privedeel, dat je daar geen last van hebt?

Ik ben dus aan het kijken voor een maatje voor mijn paard. Ik durf een pensiongast niet echt aan, bang voor gedoe, denk ik..

Ik heb nu een iets oudere pony op het oog, die geblesseerd is en daarom van de hand wordt gedaan. Ik weet nog niet heel veel meer, over de pony of de blessure.
Zouden jullie zoiets aandurven?
Uiteraard wil ik geen nieuwe zorgenkindje, heb de afgelopen maanden al teveel zorgen gehad.

Maar als de pony verder ok is? Wat zijn de dingen waar ik op moet letten? Zou je het medisch dossier op kunnen vragen, om een idee te krijgen wat de prognose is? En zou je daar nog een max prijs aan durven plakken?