Daihyo schreef:Merken jullie ook dat nu je de paarden in eigen beheer hebt, je minder doet met de paarden zelf? Als in rijden, grondwerk, wandelen, enz.
Ik heb dat dus wel. Ik ben veel meer bezig met alles er omheen, ben nu ook druk met een verbouwing. En ik vind het dan helemaal prima om gewoon lekker op het terrein bezig te zijn en heb niet per sé zin om echt iets met de paarden te doen. Maar ergens voel ik me daar wel schuldig over, omdat ik weet dat ze het wel leuk vinden om iets te doen
Héél herkenbaar! Ik merk ook echt dat ik er van baal als ik een week of 2 'niks' met ze heb kunnen doen. Zeker met Aaron, jonge nieuwsgierige ruin van 6, die ook echt wel wil, ookal vind hij sommige dingen nog heel spannend.
Ah fijn, soms maak ik heel bewust éérst tijd voor de paarden om iets leuks te doen en daarna om de klusjes te doen. Soms blijft er dan een dag mest liggen, maar dat vind ik nog te overzien. Dan is het een keer 2 kruiwagens in plaats van 1.
Ook nog wel zoekende hoor. Soms zeg ik: op werkdagen doe ik enkel de klusjes, op vrije dagen (zonder werk) doe ik ook iets leuks. Soms zitten mijn vrije dagen zo vol, dat ik het probeer om te draaien, maar ja... verschilt ook weer met de seizoenen en alle dingen die ik wil knutselen aan de PP.
Dus al met al maak ik zéker minder tijd vrij om echt met ze aan het werk te gaan.
Grappig dat mensen het zo verschillend ervaren