Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:47

Shirley schreef:
Nou maak je me nieuwsgierig :D

Mijn grote droom is een paard vriendelijke manege.. kleinschalig met paarden die gewoon zichzelf mogen zijn.. zowel voor de gewone kinderen als de kinderen met speciale behoeftes.. en dat in combinatie met een stukje therapeutisch werken met paarden..

dit therapeutische kan dan met alle leeftijden.. het manege deel zal voornamelijk de beginnende ruiters worden aangezien ik (nog) niet de capaciteit heb om iemand tot het m of hoger op te leiden.. maar mogelijk komt dat nog.. ik zat afgelopen week al te brainstormen over een competitie groepje voor de wat getalenteerde ruiters die dan mijn paarden mogen uitbrengen..

Ik ben er dus nog niet 100% over uit wat en hoe het precies gaat worden.. dat zal ook nog wel tig keer veranderen haha.. maar dit is een opzet.. Mijn droom.. kleinschalige, eerlijk naar het paard en het belangrijkste plezier voor mens en paard

Shirley

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:59

Klinkt goed!

Maar daar passen twee kleine knuffelpony's best bij, hoor!
Heerlijk juist voor bange mensen ;)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:00

horsies5 schreef:
Shirley schreef:
Nou maak je me nieuwsgierig :D

Mijn grote droom is een paard vriendelijke manege.. kleinschalig met paarden die gewoon zichzelf mogen zijn.. zowel voor de gewone kinderen als de kinderen met speciale behoeftes.. en dat in combinatie met een stukje therapeutisch werken met paarden..

dit therapeutische kan dan met alle leeftijden.. het manege deel zal voornamelijk de beginnende ruiters worden aangezien ik (nog) niet de capaciteit heb om iemand tot het m of hoger op te leiden.. maar mogelijk komt dat nog.. ik zat afgelopen week al te brainstormen over een competitie groepje voor de wat getalenteerde ruiters die dan mijn paarden mogen uitbrengen..

Ik ben er dus nog niet 100% over uit wat en hoe het precies gaat worden.. dat zal ook nog wel tig keer veranderen haha.. maar dit is een opzet.. Mijn droom.. kleinschalige, eerlijk naar het paard en het belangrijkste plezier voor mens en paard

Dat stukje.. wanneer mogen paarden dan niet zichzelf zijn in jouw ogen?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:10

Ooh wat een schatje.
Als ik wist wat ik niet weet dan zou ik niet twijfelen.
Wil je me misschien even een pbtje sturen met de richtprijs?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:11

Ik bedoel daarmee dat het geen afgestompte manege pony's zijn die zich compleet hebben afgesloten.. paarden die zich open en blootstelling durven te geven juist omdat ze gerespecteerd worden..
Er zijn vast ook grote maneges waar dat wel zo is.. maar ik heb 't helaas ook anders gezien en dat wil ik voor mijn paarden niet.. de paarden moeten gewoon blijven zoals particuliere paarden en niet de typische manege paarden worden

Ja knuffelponys zijn dan ook zeker handig.. maar als ze 1 meter zijn kunnen de beginners van een jaar of 6 er ook nog een rondje op rijden en voor een pico zijn ze dan echt al te zwaar.. door de kleinschaligheid is het dan ook niet handig als ik er 3 heb staan waar alleen mee geknuffeld kan worden :D

Ik wil er overigens ook een knuffelweide bij met een groep konijnen en cavia's en varkentjes en geitjes :D ow ja en mn vriend wil een koe haha

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:13

Gaaf hoor horsie!
Ik doe ook niks met mijn shetlanders soms stukje lopen en dat is het, alleen is de groep erg hecht dus raken ze allemaal door het dolle als er één weg gaat..

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:03

Ik maak me zo zorgen om een paardje bij ons, staat al een maand met 2 dikke achter kogels. De Da is dank zij mij al eens langs geweest ze heeft toen een week iets moeten nemen weet niet wat juist denk iets zoals buut. Maar het heeft niets geholpen .. Ik zou haar graag eens terug een berichtje willen doen erover maar wil ook niet degen zijn die zich moeit.

Moest mijn weide in orde zijn zou ik nog twijfelen over je shetje hoor Yontheke maar is nog niet voor onmiddellijk dus .. Succes nog !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:27

Hier hebben we knuffelpaarden van 1,80, hahaha.
Staat hier al allemaal te niksen.
Therapeutisch lijkt me ook leuk en dankbaar, maar ben zelf, nog steeds, erg ambitieus en perfectionistisch. Heb gelukkig genoeg grond voor alle weidedecoratie en een fijne stalhulp.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:46

Ja soms moet ik er wel om lachen.. Ik ben inmiddels bijna universitair afgestudeerd en mijn droom is het hebben van een manege :=
Maar goed.. dat is wat ik echt leuk vind dus dan maakt het verder niet uit :D
Heb ook ieder jaar hier ponykamp.. Dan komen de dochters van een vriendin logeren (vaak met n vriendinnetje van de manege) en doe ik leuke dingen met ze.. meiden vragen in januari al of ze weer mogen komen haha.. en ik vind het zelf ook zo leuk om te doen!
Wil ook kijken of ik komend jaar iets van kinderfeestjes kan gaan doen.. lijkt me ook zo leuk :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:09

Je kunt natuurlijk ook gewoon werk en hobby gescheiden houden; blijft het ook gewoon leuk en lekker zoals je het wilt.
Ik had een Pennykind; elk weekend en elke woensdag ponykamp,

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:34

Ja dat is ook nog een optie maar daar is mijn droom denken ik te groot voor ;)
Sws wil ik na mijn studie gewoon eerst lekker aan het werk.. ervaring op doen binnen mijn vakgebied.. en dan langzaamaan mijn bedrijf opbouwen.. wat opleidingen/cursussen volgen etc..

Achja we zullen zien wat de toekomst gaat brengen.. het is heerlijk om erover te dromen en te brainstormen.. en ik hoop dat het me ooit gaat lukken om de droom waar te maken

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:29

Heeft niet iedereen hier stiekem zowat die droom nog.. Maar als je beseft wat alles kost pffoe..maar we moeten blijven dromen he :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:01

Ik niet hoor! _O- vreselijk, die kinderfeestjes en kinders die op mijn ponies willen zitten en dan niet doen wat je zegt. Niet geschikt voor mij. Ik leg net nog de kinderregels uit aan mijn 12 jarige dochter. Die was t er niet mee eens := . Pfffff.... Kinderen..... :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:00

Haha. Ik heb woensdag een kinderfeestje feestje georganiseerd. Ik heb het groepje lekker klein gehouden. 4 meisjes. We gaan eerst een tocht in de huifkar doen. Met een picknick erbij. En daarna nog een paarden speurtocht. En nog een leuke fotoshoot met de paarden waar ze dan even op mogen. Word vast heel gezellig.

Ik dacht dat fabster het eens vertelde, maar weet het niet meer zeker. Het ging over een middeltje die je kon nemen als je zelf een beetje bang bent en last van angsten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 09:13

Nou, ik heb pensionstal gehad en momenteel weer een paard van derden erbij. Ben inmiddels wel genezen, in de toekomst alleen nog eigen paarden of paarden van vrienden erbij. En hoorde dat mn zelf gefokte dier wellicht in de toekomst komt logeren, dat is ook nog wel geinig, maar verder :+ Kinderlesjes ook gedaan met Caily, en onlangs eenmalig met Shienna. Heel erg leuk om te doen, zeker. Maar ik ben veel te bang dat er iets mis gaat, mijn Tinkers zijn eigenlijk gewoon te groot; kinderen vallen te ver omlaag :')

Is hier iemand die ervaring heeft met laten invriezen van sperma van een hengst? Ik weet dat het geregeld gebeurd, maar niet van de kosten en per hoeveel dat gaat. Heb een hengst waarmee ik graag straks een "opvolger" van Kyra zou fokken, maar daarvoor is ze nu nog veel te jong, en over een paar jaar zal de hengst wellicht te oud zijn, of er gewoon niet meer zijn. En nakomeling hengsten van deze lijn lopen er eigenlijk niet, helaas....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:25

waar staat de hengst? Als dat al bij een hengstenhouder is dan zou ik het daar gewoon vragen. En je hebt kans dat er al wat in de vriezer ligt als hij al wat ouder is.

Kinderfeestjes zullen hier ook wel komen. Voordeel van een trekpaard, daar kunnen 5 kinderen tegelijk op O:)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:41

Kennis van me heeft zijn hengst laten castreren en voor een paar dekken laten invriezen.
Ik denk dat het per 20rietjes €700 was en dan per jaar dat ze daar in de vriezer zaten ook nog iets van een 50-100euro.
Ik zou zeggen, bel gewoon even naar een dekstation of kliniek. Dan weet je het zeker.
Weet dat de prijzen onderling ook enorm verschillen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:31

Hier alleen 2 pensioenspaarden van vriendinnen. Zit er niet op te wachten dat er continue mensen over de hof lopen. Was wel bedoeld om meer stallen te realiseren, maar na mijn ongeluk kan ik niks meer zelf, dus principe van natuurlijke afvloeiing.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 10:38

Hengstenhouder staat bij een fokker. Vroeger heel actief, maar sinds een paar jaar niet meer. Ze importeren en verkopen wel eens wat en wellicht ook wel kleinschalig zelf fokken. Maar de Tinkerwereld verandert zo rap, kleurtjes etc overheersen. Deze hengst is simpel zwartbont en dat is een beetje uit tegenwoordig :+

Ik zal eens contact opnemen met diverse aanbieders. Die 700 eu schrik ik nog niet heel erg van :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:43

Mijn doel is ook nog altijd een eigen stal, maar dan wel privé, sport/trainingsstal.
Met een trainer als vriend komt dat natuurlijk alleen maar dichterbij. :+
Maar voorlopig blijft dat ook nog even toekomstmuziek. Maar je weet nooit, als het juiste pand/aanbieding voorbij komt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:44

Als ik de loterij win begin ik ook een mooie stal voor mezelf :Y)
Beetje manege, inrijden, pension -:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:50

Hier ook baas op eigen spul en geen vreemden meer!
Hooguit zeer tijdelijk en/of in een uiterst noodgeval...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:51

De hoek om van mijn weide staat er een boerderij te koop met 1500m² stal en 3 hectare weiland. Huis nog mooi in orde met 6 slaapkamers. Vlak naast een bosweg waarbij je een natuurreservaat inrijdt.
Prijskaartje € 895.000.. Moest ik hebben, zou ik het wel weten!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:57

Ooooooooooooh :oo
Dat klinkt wel te mooi om waar te zijn!
Eigen grond?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:19

Die had ik inderdaad ook al tegen gekomen.
Ligt vooral heel mooi in 1 stuk.
Alleen als je daar de stallen moet op afbreken en nieuw complex zetten, dan zit je weer dicht bij prijzen waarvan je andere dingen kan kopen.