Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:49

dynamiek schreef:
Lekker rijweer moet ik verplicht op 2 pakketjes wachten die geleverd gaan worden, daar gaat mijn dag.

Kan je niet nakijken tussen welke tijden ze komen? Scheelt een hoop wachten en ergernis!

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:54

Ik zit ook te wachten op een zending van Lavor, ik meende hem al te horen lossen vanochtend, maar blijkbaar heb ik me vergist want ik zie niks staan :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:03

1 pakket is geleverd nu wachten op de andere, nee staat bij voor de avond bezorgt. Dus met andere woorden je kan lekker de hele dag wachten.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:23

Eind van de week lenteweer *\o/* laat de grasjes maar heel snel gaan groeien!

ga de catalpas nu ook maar snoeien er komt nog 1 nachtvorsje aan van -1 die gok neem ik maar

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:25

Kirrr kun je niet rechtstreeks naar de verkopers gaan? Ik heb dat ook een keer gedaan toen het niet wilde vlotten met de makelaar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:43

Morgen, hier net als gisteren grijs en mistig, niks aan dat weer.

Daan ziet er fijn uit en ook een schitterende bak +:)+

anke succes met poetsen :(:)

Wat gaat er in verbouwingen toch altijd een hoop tijd zitten maar inmiddels begint het in ieder geval weer op een kamer te lijken inplaats van een bouwput.

Vanmorgen effe foto's gemaakt van Tika naast Blue.
Volgens mij zit ze in de groei want ze wordt slungeliger
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:04

Heb je nou het hooi in een tweewielig koetsje liggen?

Haat in huis poetsen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:11

Haha nee, hooi ligt er voor.
Er staat daar inderdaad een 2 wielig koetsje, nouja, wat er voor moet door gaan, lijkt meer op een stevige sulky voor een Apony.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:29

Met de man die verkoopt wil ik liever niet rechtstreeks handelen. Als we beslissen dat we dit pand zouden nemen dan mag onze boekhouder/advocaat het verder afhandelen. Zoveel te minder contact met de verkopende partij zoveel te beter. :+
Maar zou toch nog wel graag een keertje gaan kijken en het idee hebben dat ze willen verkopen. Want dat heb ik nu niet.
Terwijl het al jaren leeg staat en dus ook alleen maar in slechtere staat geraakt...

Schattige Tika!

dynamiek, jammer van de pakjes, hopelijk is pakje 2 er ook snel en kan je dan nog rijden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:33

kirr zolang er nog oudere familie leeft , wordt er in de regel niks verkocht al staat het zogenaamd te koop.
Ik heb hier in Belgie zoveel panden zien verpauperen alleen maar omdat opa of oma nog jaren ergens in een verzorgingstehuis zat en het pand pas verkocht werd nadat die stierf.
Geen idee of dat te maken heeft met de belastingdienst.
Maar kopen van tig nabestaanden is ook weer een crime, die hebben in de regel dan ook weer ruzie.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:35

De eigenaar leeft gewoon hoor. :+
Ik ben zeker dat de eigenaar wil verkopen, maar ben er ook van overtuigd dat de immo er veel last mee heeft om het te verkopen omdat het nogal een speciaal stelsel is en dus al veel bezichtingen gehad heeft van mensen die absoluut geen idee hadden hoe en wat.
Plus dat de eigenaar absoluut geen makkelijk man is.
Maar neemt niet weg dat je je afspraken kan nakomen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:37

Tja, moeilijk dan.
Een grote makelaar?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:39

Ja, bekend allezins. Maar ik vermoed dat ze werken met freelance makelaars (als dat een bestaande woordencombinatie is). Op het kantoor zelf kunnen ze je helemaal niks vertellen over het pand. Je krijgt steeds gsm en email van de verantwoordelijke.
Heb woensdag bezichtiging van pand van hetzelfde kantoor, maar andere makelaar. Zij kan me jammer genoeg niet helpen met het andere pand.
Vandaar mijn vermoeden dat het allemaal zelfstandige zijn die enkel gelinkt zijn aan het kantoor.

Edit: lijkt wel dat ze mee leest.
Afspraak voor donderdag.
Ben benieuwd hoe (on) vriendelijk ze dan is.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:54

Hmpfwhahahaha kirrr. Das raar als ze meeleest. Maar wel handig. Succes!

Hier nogsteeds lekker druk. Gisteren dik twee uur de omgeving verkend met de paarden. Zalig! Wat een heerlijk beest heb ik toch gekocht. Zo blij mee! Ze voelt me ook perfect aan. Tijdens het draven een beugel kwijt: nou dan ga ik toch wat langzamer lopen vrouwtje. Tijdens het draven lekker goed de gang erin, wind in m'n gezicht, nou dan proberen we toch een galopje vrouwtje. Whaaaaa!!!!!! Neeeeee!!!! Nou dan gaan we weer terug draven, wat jij wil. Hahahaha. Lekker dier.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:20

Hier willen ze heuvel op ook nog weleens een galopje inzetten, en blijven dan graag nog even in dat tempo doorlopen :) terwijl wij juist stappen omdat we ze willen sparen :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:24

abby wat een fijn paardje, heerlijk, echt eentje om mee naar buiten te gaan <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:22

Ik heb ook al een lekker ritje gedaan mét een hagelbui, dat wel :D
Ik moest dezelfde kant op als de donkere wolk dus het was te verwachten :)

Heuveltjes op galopperen heeft hier ook weinig aansporing nodig.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:27

Daan, ziet er super uit, Orenda is echt een knap paard!

Abby, super dat het zo goed gaat met Rachel, klinkt heerlijk om zo mee te kunnen rijden!

Kirrr, wat een gedoe met die makelaar. Hoop dat ze bij de bezichtiging wel normaal hun best doen. Zouden jullie al graag op korte termijn willen verhuizen?

Afgelopen weekend nog wat verder gewerkt aan de mestvaalt. Er zou nog een betonnen randje bovenop moeten, en daarvoor hebben we tussen de buien door de bekisting geplaatst.
Vriend zit ziek thuis, en dochter doet ook niks anders als snotteren en hoesten. Voorlopig blijf ik er gelukkig nog van gespaard, hopelijk blijft het zo! Veel beterschap voor alle zieken hier!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:28

DubbelDun schreef:
Ik heb ook al een lekker ritje gedaan mét een hagelbui, dat wel :D
Ik moest dezelfde kant op als de donkere wolk dus het was te verwachten :)

Heuveltjes op galopperen heeft hier ook weinig aansporing nodig.

Plaatselijk, hier niet hoor.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:33

De paarden stonden te soezen in het zonnetje toen de hoefsmid met ze bezig was, gelukkig geen hagel of wat dan ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:34

@dynamiek: de Veluwe heeft mysterieuze buitjes... :)
Thuis was de oprit ook nog droog.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:35

We hebben hier een mega bult in de buurt. Daar wordt karev echt heet van. Kom ik echt niet in stap tegenop haha.

Net lekker gelongeerd. Ze liep fijn! Vanavond het toetje nog even. Al heeft die al lopen ouwehoeren toen ik aan het longeren was..gek beest

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:59

Pffff krijg net de rekening binnen van de da van gisteren. Ze hebben er schijnbaar zin in. Iets meer dan 500 euro! Vertel ze maar niet dat ik nog een rekening van januari mis :oo

Leuk paard die Rachel! Mijn nieuwe buren kwamen zaterdag ook hun paarden kennis laten maken met die van mij (heel belangrijk!). Dat zijn ook 2 Belgen. Heb mijn paarden nooit eerder klein en schattig gevonden maar toen wel.

Op bezorgers wachten doe ik niet aan. Er komen er vandaag ook 2. Ze zetten het maar in de stal of bij de buren. Anders kom ik niet meer aan werken toe.
Ga ik nu maar weer eens doen. Vanavond lekker naar les :wave:

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:00

Ook net terug van een rit. Heerlijk in het zonnetje in het bos. Normaal ga ik altijd met iemand uit de buurt, maar nu reed er nog een kennis mee.

Het grappige is, dat als we normaal met zijn 2-en rijden, zijn die 2 paarden echt geen vrienden. Altijd hoop gecoe over wie er voorop mag lopen. Maar nu loopt er ineens een 3de mee en dan zijn het ineens bff's! := . Caj is sowieso niet zo n sociaal type, en nu met de nieuwe erbij had ik er mijn handen vol aan. En aangwzien ik al een tijdje niet gereden had, ga ik dat morgen goed voelen, ben ik bang :D Meteen maar aan de eitjes voor de broodnodige eiwitten. Schijnt te helpen tegen spierpijn.

Maar wel er gewoon op blijven zitten, gelukkig. :+
Dieren dumpen, ja. Ik heb een keer 2 ratten en een konijn uit bet maisveld gehaald. Met kooi en al. Een heel brood zat er in en een fles water. Redden het wel tot na de zomervakantie, zeker. Arme dieren. Heb voor die ratten nog een maand gezorgd, want de opvangen zaten overvol. Zo ga je blijkbaar met dieren om: als je met vakantie gaat, gooi je ze de deur uit. Na de vakantie kopen we wel nieuwe.... %)

Straks Sjaak nog longeren en dan heb ik
haast. Dochter moet zich inschrijven op de middelbare school en ze moet free runnen. Eens kijken of het ergens lukt om te eten.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:09

Hihi Natalie. Ja trekpaarden zijn geen kleintjes. Ons htk-paard lijkt er wel een pony naast en die is ook niet mis met zijn 1.58

Fijn dat je weer lekker gereden hebt Fabster. Werken eitjes tegen spierpijn ja? Meteen even proberen want die 2 uur van gister komen nu ook wel binnen. :D