Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

merrieveulen schreef:24/ 7 op de wei, gemak? van de winter mogen we straks weer elke dag met melkbussen slepen, zo'n 300 meter ver. onze weiden zijn groot en onze paarden staan in de achterste. als de bakken bevriezen moet er toch water heen. en wat te denken van hooi? onderhoud van de heiningen, slepen van de wei, omweiden, de modder wegpoetsen etc.
@ evaatje, inderdaad wel met dekentjes, anders hadden ze het wellicht niet overleefd, hihi! maar goed dat is dus prima mogelijk.
@ ladygiroc, je voelt je een beetje te sterk aangesproken denk ik. ik zeg niet dat jouw dieren het slecht hebben, ik zeg dat paarden die meer stalarrest hebben dan goed en fijn voor ze is het minder goed hebben dan paarden die wel vrijheden krijgen. een paard dat enkele uren (bijv. 's nachts) op stal gaat heeft het echt niet per definitie slecht, en ik denk ook echt niet dat je slecht bent voor je dieren hoor, zeker niet.
@ kiwiko, hier op stal staan meerdere sportpaarden, deze komen in de winter de hele dag buiten en in de zomer 24/7.
overigens denk ik niet dat het op stal houden per definitie gemakszucht is, dat hangt helemaal van de omstandigheden af. iemand die voor 23/24 stalarrest kiest omdat die stal zo lekker dichtbij is en alles voor je gedaan wordt behalve rijden heeft imo de verkeerde beweegredenen om het dier op stal te houden. bij ons op stal is men drukker met de stalpaarden, dwz met binnen en buiten zetten, voeren, mesten, noem maar op.
als ik niet in de randstad had gewoont had ik ook zeker een andere stal gezocht waar ze buiten kunnen overdag. Alleen is dat hier heeeeeeel erg moeilijk (ook omdat mijn paard in een buitenbox moet en absoluut geen hooi mag) maakt het er niet makkelijker op.

arjaaaaa schreef:ladygiroc, ben ik blij dat ik die mensen niet ken!

pearlie schreef:Mijn ervaring is wel dat als paarden in een modderige wei/paddock staan, ze meestal ook maar wat 'staan te staan'. Of ze nou de hele dag tot over de kogels in de blub staan of in een droge stal...
)
. Maar ik merk wel: als de grond te blubberig is blijven ze liever stil staan dan dat ze echt bewegen... met name het buurpaard: die kreupelt snel als hij in de blubber staat.Nadya schreef:pearlie schreef:Mijn ervaring is wel dat als paarden in een modderige wei/paddock staan, ze meestal ook maar wat 'staan te staan'. Of ze nou de hele dag tot over de kogels in de blub staan of in een droge stal...
Ik heb duidelijk een heel ander paard dan jij gewend bent.
. Ze staan dus op stal om ervoor te zorgen dat ze in de lente weer zo lang buiten kunnen staan. Door deze 'methode' staan ze per jaar langer buiten dan binnen
)