Dit gedrag is echt te complex voor iemand om het zomaar te proberen. Ik zou eigenlijk maar 1 iemand weten en die neemt geen paarden meer aan.
Ik heb van alles geprobeerd, mijn cruzado was ook een eczemer maar daarbij kon ik het prima onder controle houden. 486 smeersels, poeders en pillen. Enkel de injecties voor runderen niet en dat gaan we ook echt niet doen gezien het mengelmoesje waar zij uit bestaat.
Smeren is dus ook niet meer te doen overigens inmiddels en ik vrees dat dat alleen maar slechter gaat worden.
De afspraak staat tenzij er nog een briljante optie voorbij komt maar ik zie het niet meer gebeuren.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 25-11-24 19:19
Eigenlijk kan ik best voorstellen dat inslapen nog wel het humaanste is. Jeuk is zo verschrikkelijk. Of je zou echt iemand moeten weten aan de kust waarvan je weet dat ze daarna de handel niet in gaan. Maar als die optie er niet is is inslapen best heel eerlijk bij ook nog eens een moeilijk karakter. Maar ontiegelijk moeilijk...
Gewoon mensen pilletjes. Jasmijn krijgt nu 2st Vit-D3 gewoon door de muesli nu ruim een week en ik heb de indruk dat ze minder jeuk heeft, ik merk ook dat ze iets minder talg lijkt te produceren.
Heb wel een vitamine korrel geprobeerd met zeer hoge vit d concentratie.
DubbelFun
Geplaatst: 25-11-24 19:52
@rover: Gewoon gegoogled op overmatige talgproductie en jeuk en toen kwamen er een aantal dingen boven; stress, hormonen en tekort aan vit-D. Nou had ik die pilletjes nog staan uit de Corona-tijd, dus dat was snel uitgeprobeerd . Stress bij een Shet die niks hoeft te doen lijkt me niet, maar hormonen kan ik niet uitsluiten natuurlijk.
@audesta: als dat middel niets deed zullen pure pillen ook niets doen. Die ik geef zijn iig de 20 ug soort.
Karin_deB
Geplaatst: 25-11-24 19:54
Wel eens het alternatieve circuit geprobeerd? Laten doormeten? Zijn leverfuncties ooit wel eens getest? Zou ook van de lever kunnen komen ipv een allergie.
Jeuk is wel echt vreselijk dus inslapen lijkt idd een humane oplossing in zo'n onhoudbare situatie
Lastige keuze audesta en zelfs zonder jeuk dus al gecompliceerd. Zelfs al vindt je een plek waar de jeuk minder is dan hou je nog gecompliceerd gedrag over. En als je alniemand vindt wat gebeurd er met haar als diegene “klaar” met haar is.
Ik snap je keuze helemaal maar rot is het zeker helemaal na jullie laatste plotsklapse verlies
Horsier
Geplaatst: 25-11-24 21:46
Leuke aanwinsten Dais!
Ik voel met je mee Joyce, alles is stom
Hier ook weinig met de paarden gedaan. En ik had eindelijk een nieuwe bijrijder voor Ro maar die is na 2x alweer gestopt. Was toch te ver weg. Ik weet niet zo goed wat ik met die pony moet. Sinds augustus is er misschien 5x op gereden. Kan er niemand voor vinden en t is zo'n leuk ding. Snap er niks van.
Gelukkig niet gebroken boemel. Mir klinkt wel echt als een heel leuk paard als ze niet boos is. Als de regumate nu goed blijkt te werken wil je haar dan houden? Scheelt wel weer proefrijden op "brave" paarden.
Lys_PPA bij de naam Picasso had ik het beeld van een stippel maar het blijkt een prachtige black beauty.
Moeilijke keuze Audesta.
Happinez
Geplaatst: 25-11-24 22:38
Af en toe kan ik de pony's wel achter het behang plakken, kennen jullie dat ? Als er bijv. net weer gepoept moet worden op de plek waar de waterbak hangt ... nouja of eigenlijk gewoon in de waterbak Die pony is 98 cm , heeft een box van 3x3 en moet precies die hoek uitzoeken telkens.
Horsier, goede bijrijders vinden is lastig en als je ze hebt moet je ze zien vast te houden.
Voor de mensen die ook wel eens inkopen doen bij de Welkoop, woensdagavond is er weer 20% korting actie.
Horsier, vervelend van de bijrijdster. Je moet er echt geluk mee hebben.
Mir is een heel grappig eigengereid paard, ze heeft overal een mening over. Ze heeft van zichzelf dus best een stevig karakter. Als ze zachter wordt door de regumate, dan moet ik echt even aanvoelen hoe passend ze bij mij is.
Op dit moment wacht een potentiële koper even af wat ik ga doen. Ze weet dat ik nog 2 weken Regumate af wil wachten.
Lys_PPA
Geplaatst: 26-11-24 00:31
Horsier schreef:
Lys_PPA bij de naam Picasso had ik het beeld van een stippel maar het blijkt een prachtige black beauty.
Hahaha thanks, geen stippel nee. Was ook leuk geweest daar niet weg van
Fijne bijrijdsters vinden is idd een lastige opgave.
Ik zie Mir nog wel blijven..
Zeker herkenbaar Happinez, niet zozeer drollen in de drinkbak maar wel plassen en poepen vóór het hooinet waar ze dan niet meer het geknoeide hooi van eten.
Wat jammer dat ze stopt, Is inspannen geen idee voor je horsier?
Ik voel mij oud en bejaard. Ben gaan karten en bowlen afgelopen zondag en mijn rug en snel overbelaste schouder vinden dat niet leuk. Dat ik 3 volle dubbel assers zand heb geschept en op werk ook muren aan het verven ben, werken daar niet aan mee. schouder doet weer pijn, je voelt alles knakken als ik die beweeg, ik heb weer tintelingen in mijn vingers dus op de paarden na ga ik even geen gekke dingen meer doen. Best frustrerend want ik heb er wel energie voor
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-24 08:22
LN luister naar jouw lijf, voordeel is dan nu wel dat je niet meer bij de paarden werkt dan werd het echt zwaar.
Hier gelukkig de laatste tijd geen drollen op plekken waar ze beter niet kunnen liggen. Laatst wel wat weinig tijd gehad met opruimen in de wei nou het was net een mijnenveld. Maar dan wel zo fijn als het opgeruimd is dat het dan gelijk ook netjes uit kan zien.
Audesta als al veel geprobeerd is en het niet werkt is denk ik helaas inslapen toch wel het beste. Het is niks als een dier steeds jeuk heeft maar dan ook nog lastig en moeilijk is in gedrag erbij maakt het ook niet makkelijk.
DF hopen dat het dat dan is zodat Jamijn nu ook minder last blijft houden.
Lys_PPA idd de cursus van Noor ben ik aan het doen.
Boemel haf doet het goed. Echt een haf, de keren dat we hebben kunnen rijden voelt het lekker, veilig en hij wil ook wel echt werken. Aan de hand is het soms nog even zoeken naar de balans. Maar ben wel blij met hem. Wil nu toch wel wat meer proberen ze dagelijks gelijk samen te zetten. Zo lang er eten is dan gaat het goed, ze staan lekker naast elkaar uit de bak te eten. Als er eentje naar de andere bak wandelt gaat de ander mee. Adje bleef haar laatst wat opjagen, daar was ik wat minder blij mee. Maar we gaan het zien, we hebben ze wel uit elkaar gehaald omdat mevrouw echt zo ontzettend hengstig was dat de hele buurt hier mee kon genieten met een piepshow. Dat vond ik voor de kleine kinderen toch wat minder.
Tandarts vorige week ook gehad, Guus had iets meer verdoving nodig. Ze vind het echt gewoon niet fijn en spannend. Ontzettend hoge hartslag gaf dat wel goed aan. Ze doet alles om eronderuit te komen maar zal nooit richting je trappen of happen. Hooguit je mee sleuren of omduwen. Ik kwam bij Ad aan een been toen hij onder sedatie was nou die sloeg gelijk uit. Maar die staat ondertussen vooraf wel met een rustige hartslag. Ben benieuwd naar de rekening, wordt een dure maand ... Hoefsmid, tandarts en dan nog de entingen. Ook benieuwd wat Ad doet bij hoefsmid eerste keer bij ons.
Iemand tips voor een signaallampje aan de stroomdraad? Moet vanmiddag even controleren waarom de huidige het niet doet. Maar wil toch op meer plekken zien of de stroom aan staat. Maar 50 euro voor een galagher ding is ook wel wat prijzig.
Als ik mag inbreken Wij hebben dit apparaat om stroom te meten. Vorige jaar bij raiffeisen gekocht. Volgens mij toen wel iets duurder. Rond de 30 euro. Maar is het voor mij qua geld wel waard. Eerder hadden we zo'n klein rood dingetje die alleen een klein rood lichtje liet zien of er stroom op stond. Maar niet hoeveel stroom er opstond. Dus je wist niet precies waar de zwakke plekken waren. En nu met deze kom je er wel goed achter
Ja zo'n testers heb ik idd. Die zijn idd wel fijn. Maar heb ook eentje eraan hangen zodat ik in de ochtend kan zien of ik de stroom heb aangezet (werkt hier met een afstandbediening). Zoiets: ga ik nu voor https://www.agrishop.nl/voss-farming-vl ... ampje.html