Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ir111 schreef:Waar merkte je aan dat je paard het niet prettig vond? Waren de paden breed genoeg? Zaten er geen gekke hoeken in? Was de bodem ok?
Ik zou op jouw perceel beginnen met een pad rondom (zoals de blauwe lijn) waarbij de hoeken aan de binnenkant goed afgeschuind worden zodat ze makkelijk rondkomen. Je krijgt dan gelijk een paar mooie hangplekken. De meest schuine punt zou ik de hoek ook afschuinen, zo krijg je gewoon een wat grotere paddock daar.

Femek2902 schreef:Ik ben een stille meelezer in dit topic aangezien ik het concept van een paddock paradise wel heel tof vindt. Alleen heb ik ook ervaring met een modder paradise en merk ik dat je daar minder gevoelig voor wordt als je er middenin zit. Hierdoor ben ik wat sceptisch geworden over de haalbaarheid van een 24/7 buiten stalling voor paarden in Nederland. Nu baseer ik dit op 1 ervaring en dat is natuurlijk nooit goed. Zouden jullie ervoor openstaan om foto's te delen van de modder die jullie tegenkomen, maar ook oplossingen om een paddock paradise in de winter ook goed te houden? Ik merk namelijk dat ik het lastig vind om een goed beeld te krijgen en ik wil eigenlijk gewoon heel graag dat een paddock paradise ook in de winter goed blijkt te werken.

Ben wel benieuwd hoe het er over een jaar bij ligt, maar ik heb goede hoop
  Ben wel benieuwd hoe het er over een jaar bij ligt, maar ik heb goede hoop   

Daihyo schreef:Heerlijk!
Ik ben langzaam aan het denken over het maken van een mentale uitdaging voor Jim. Die staat voorlopig wel op rust en verveelt zich snel. Verschillende hooiplekken zijn een volgende stap. Maar ik vind die kleine voerbakjes voor verrassingen ook wel leuk. De boomstammen van Britt vind ik een hele leuke (hoe maak je dat holletje voor het eten?), maar ik zat ook te denken aan een aantal kleine, maar zware stenen plantenbakken. Ik zag laatst op FB een wortelslinger voorbijkomen met strotouwtjes en colaflessen met gaten waar wortels in konden. Maar ik snij liever kleine stukjes wortel die ik ergens verstop. Qua hoeveelheid iets beter
Maar ook kruiden, appels, haychunks, dat soort dingen.
Wat hebben jullie?
Edit, ik zat aan zoiets te denken. Dat is zwaar zat toch?
https://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-te ... ousPage=lr