Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:09

Wielrenners zijn inderdaad vaak niet helemaal tof.

En ik heb liever een bokkend paard, dan een steigerend paard. De meeste bokken zit ik wel uit. Bovendien werkt een airbagvest dan wel, als je toch gelanceerd wordt. Maar bij steigeren ben ik dus altijd bang dat je samen achterover gaat. Ken daar al wel wat mensen van, die dat gebeurd is. Kunnen het gelukkig allemaal navertellen. Maar dat is echt wel mijn grote angst. Ik haat steigeren. Als mijn BP aanstalte maakt om rare dingen te gaan doen, spreek ik m echt heel streng toe. Ben t tot nu toe altijd vóór geweest. Hoop het ook niet uit te proberen.

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:40

Net een heel mooi barefoot zadeltje gescoord voor onze man. Piekfijn in orde, netjes onderhouden. Niks van te zeggen dus gewoon volle mep voor gegeven. :D
Hele leuke mensen ook! Reden bitloos en deden zelf veel aan parelli. Hele tijd gezellig mee staan ouwehoeren. En als toetje nog een hele serie parelli dvds meegekregen om te kopiëren. Mijn vertrouwen in mensen is weer gestegen. +:)+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:53

O...ik vergeet helemaal gat in mijn kop...moest een paard monsteren en op volle snelheid dravend,besluit de potentiële koper om voor ons langs toch even de andere kant te bekijken.Paard kwam daarop terug en tikte mij aan.Rest weet ik niet meer zo goed,ging de lucht door en met een smak op het wegdek moest ik de lijn loslaten.

Meneer was wel snel met mij overeind helpen terwijl ik helemaal de wegkwijt was...kloja had gewoon op zijn plek moeten blijven staan en mij laten liggen.Had wel een schedelbasis fractuur kunnen hebben _-:(

Toen ik ze weer op een rijtje had,voelde in wat in mijn nek lopen.Na het aftasten van mijn hooft voelde het "wat sopperig".Maar even naar de 1e hulp gegaan,mededeling daar dat ik een gat in mijn hoofd had (bloed gutste eruit).
Ik mocht plaatsenemen in de wachtkamer...vraag om iets om het bloed op te vangen,zit die muts achter de balie mijn aan te kijken.Is dat nodig? Ehm...ja,het loopt mijn nek in en ik klieder op de grond :roll: Met veel pijn en moeite kreeg ik wat papieren handdoekjes in mijn handen gedrukt :x

Met de artsen verder wel gelachen...stonden er op een gegeven moment steeds meer de gaten in mijn hoofd te bewonderen.Zat in een stoel voorover gebogen.
Flinke bespreking boven mijn hoofd...ik zag alleen schoenen :+ Op een gegeven moment maar een hand naar boven gestoken om mij voor te stellen,kwamen ze een voor een even met hun gezicht naar beneden om zich voor te stellen,vond erg comisch zo die co's :D

Solleke _O- gezellig zo.Heeft de terrshouder er geen problemen mee?? Ik ben wel eens mijn paspoort op wezen halen bij de deelraad met Fax en Beer :D

Fab...blij dat het goed is gegaan.Je houd je hart vast met dat soort onbenullen,wielrenners zijn vaak niet handig bezig.Hebben het idee dat de weg van hun is.Heel wat aanvaringen gehad met die gasten omdat ze mijn voeten zowat uit de beugels reden en ook nog een scheldkanonade over mij heen krijgen dat ik in de weg liep -:(-

Hier droog Spatter...

Leuk Abby +:)+

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:05

Brr gat in het hoofd lijkt me echt naar! Ik heb vroeger mijn moeder zien struikelen over de bezem zo tegen de punt van de muur. Allemaal bloed uit het gat op haar voorhoofd! Bahh..

Vanmorgen alle klusjes gedaan en straks lekker op buitenrit! Zin in :) Genieten van het mooie weer!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:28

Och...zat op mijn achterhoofd,kon niet zien dus zal wel :P Wonder boven wonder had ik ondanks de harde knal geen hersenschudding.Ook geen moment pijn aan gehad,zelfs niet toen de 1e hulp arts mijn schedel via de wond aftastte om ze voelen wat de schade was binnenin.
Hij bleef ook maar vragen of ik geen pijn had...neuh.Gelukkig hebben ze de boel toen gelijmd :D Gewoon weer in elkaar plakken en gaan met die handel O:)

Hier ook af en toe zon...fijne rit!! Ook voor de rest die lekker op stap gaat :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:33

Fabster schreef:
Wielrenners zijn inderdaad vaak niet helemaal tof.

Je kunt ze heel goed opvoeden hoor!
Loop dagelijks met de honden een klein stukje over het fietspad om naar het bos te gaan met de honden.
Zeker nu het mooie weer er aan komt moet je ook ogen in je achterhoofd hebben. Ik ga altijd netjes aan de kant staan met de honden die moeten zitten totdat we weer verder lopen. De wielrenners die netjes bedanken geef ik een nette groet terug. De wielrenners die het niet waarderen krijgen naar hun hoofd geslingerd (net hoe mijn bui is) goh die heeft geen fietsbel, of geen dank hoor graag gedaan. Na een paar keer snappen ze het vaak wel en dan kan het wel op een leuke manier.

Hier is het al de hele dag droog met regelmatig een zonnetje. Dus ik ga maar eens kijken of het gras droog genoeg is om te maaien. Stallen en alles is al gedaan, huishouden komt vanmiddag wel weer als er weer een keer nattigheid naar beneden komt vallen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:57

Ik heb les vanmiddag. Hier geen zon maar wel droog. Ben ik al blij mee.

De wielrenners hier gaan hier niet over het fietspad. Daar fietsen alle bejaarden met vliegfiets. Mijn honden lopen daar los en zij kennen het commando 'aan de kant'. Dat is in de berm gaan zitten. Krijg altijd veel complimenten over mijn brave honden. :D

Maar soms verrassen ze je wel eens. Je hoort die fietsen niet aankomen en ijkvaar is een bel ook niet altijd werkzaam. Dan zitten ze ineens in je nek te schelden over de loslopende honden en scheuren met 30 km/u voorbij. Tja, gebruik gerust even je bel, zodat ik ook echt wat kan doen....

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:58

Tinky: ja vinden ze geen probleem :D er zijn een aantal cafés hier in het dorp waar je met je paard het terras op mag, die kijken daar niet meer van op :) sommige klanten nog wel hoor, haha, die gezichten dan als ze het café uitstappen en er staat zo'n bende paarden.

Gat in je kop klinkt echt zeer pijnlijk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:03

Gat in je kop lijkt me ook niks. Heb wel eens mijn jukbeen gebroken, toen ik van de fiets af was gevallen. Zat een barst in en mijn zenuw zat er in klem. Dat was op zich wel fijn, want heb er niks van gevoeld. En dat terwijl de hele zijkant van mijn gezicht dik was. En blauw natuurlijk, incl mijn ogen. Deed t heel leuk op mijn werk....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:15

Op zich geniet ik wel.
Echter wil het thuis niet helemaal soepel gaan.
Dan vind het wel lastig dat ik er niet ben.
Stroom wil niet op het lint gaan. Dus vervelend dat ik er niet ben.
Hopelijk lukt het de verzorgster alsnog.
Ze doet heel erg haar best.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:16

Leuk zo met paard en al op het terras. Moet je wel een brave voor hebben lijkt me.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:56

wat een ongelukjes allemaal, tja t zijn en blijven paarden. ook al nodige meegemaakt

vroeger ga ik ook de voorkeur aan omhoogkomen dan aan bokken, staan ze tenminste stil bij, maar als je een achterover geklapt bent ... ik vind het doodeng. Zelfs als mijn nieuwe aard spanning opbouwd en zijn hoofd ioets optilt bevries is al
Anke, 1 dag geen stroom zal wel kunnen of zijn het echt houdini`s?
Net voor de eerste keer gaan wandelen met marron. Ook meteen plasjes water meegepakt, aspergevelden met plastic en hier tussen door gelopen en op het plastic laten staan wat in de berm lag, ermee wapperen, boeit hem allemaal niet. heerlijke poown

Hoe gaat het met de zwangerschap van je vriendin palousa?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:16

Heerlijke foto zo op het terras, Solleke!
Wielrenners geen probleem, maar asociale bejaarden op de fiets, echt erg, nooit tijd en slechte zin; vreselijk als je zo oud moet worden terwijl je dus lekker een fietstochtje maakt met mooi weer. Maar ook heel veel leuke reacties op paarden en honden, ook nu met de scootmobiel en mensen zijn ook echt heel erg hulpvaardig.

Hahaha; dat is nog eens een geinig gat in je kop verhaal, Tinky.

Super dat het zo goed ging, Lyn Nikita.

Wat leuk ook van de dvd's. Abbey.

Sorry, ik ben erg vergeetachtig (blame it on the pills) en jullie gaan zo snel; eens ken ik jullie namen, hoop ik.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:37

Fabster schreef:
Haha! Je krijgt er heeeel veel voor terug! Zeggen ze ook van kinderen O:)

We hadden ook kunnen gaan dammen met zijn allen..... <<)

Dammen is levensgevaarlijk. Voor je het weet heb je een splinter in je vinger, gaat dat ontsteken, weefsel sterft af en moet hij geamputeerd worden :Y)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:41

Lynn_Nikita schreef:

Voor zo ver we van buiten kunnen zien gaat het goed ;) volgens mij volgende week ofzo weer een echo dus dan kunnen we weer zien of het binnen idd goed gaat.

Verder heeft ze er op de gebruikelijke (zegt men, ik ben ook geen expert ;) ) pijntjes na (nog) niet erg veel last van.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:46

palousa_boy schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Voor zo ver we van buiten kunnen zien gaat het goed ;) volgens mij volgende week ofzo weer een echo dus dan kunnen we weer zien of het binnen idd goed gaat.

Verder heeft ze er op de gebruikelijke (zegt men, ik ben ook geen expert ;) ) pijntjes na (nog) niet erg veel last van.

Alles inderdaad prima. Buik groeit goed en beeb beweegt fanatiek :D

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:17

lizy29 schreef:
Fabster schreef:
Haha! Je krijgt er heeeel veel voor terug! Zeggen ze ook van kinderen O:)

We hadden ook kunnen gaan dammen met zijn allen..... <<)

Dammen is levensgevaarlijk. Voor je het weet heb je een splinter in je vinger, gaat dat ontsteken, weefsel sterft af en moet hij geamputeerd worden :Y)

Gelukkig maar! Ik was al bang dat het een heel saai topic zou worden als we allemaal zouden besluiten over te stappen!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:24

lizy29 schreef:
Alles inderdaad prima. Buik groeit goed en beeb beweegt fanatiek :D

Spannend zo'2-bening topic-veulentje :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:30

Tinky12 schreef:
Ik zei altijd..."Een goede ruiter is een zandruiter"Je moet ook leren vallen :+

Ik ken een manege waar ze veel doen met stickers / stempels om diploma's te halen; poetsdiploma, opzadeldiploma, afzadeldiploma. Maar ook: zandruiterdiploma :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:33

Hilary schreef:
Tinky12 schreef:
Ik zei altijd..."Een goede ruiter is een zandruiter"Je moet ook leren vallen :+

Ik ken een manege waar ze veel doen met stickers / stempels om diploma's te halen; poetsdiploma, opzadeldiploma, afzadeldiploma. Maar ook: zandruiterdiploma :D

Dan was ik vast een van de 1e geweest met dat diploma,zowel solo al met paard-en-al :+ :D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:15

Vroeger heel veel gevallen en gelukkig nog nooit iets gebroken. Wel zware kneusingen etc en 1x een hoefafdruk op mijn been waar de artsen hoofdschuddend bij stonden te kijken dat ik er gewoon op kon lopen....
Tegenwoordig ben ik veel voorzichtiger geworden. Vroeger stapte ik overal op, kon me niet gek genoeg.. nu alleen op bekende paarden en die mogen best even gek doen, die vertrouw ik.

Heerlijke foto, met de paarden op het terras ;) worden ze inderdaad wel braaf van.

Wielrenners zijn idd apart volk. Ik moet met mijn paarden 20 meter langs het fietspad naar de wei. In de zomer erg in trek bij wielrenners.. Geen bel, alleen soms een schreeuw en gewoon doorjagen met 40km/uur ofzo. Volgens mij zijn ze levensmoe, want ze blijven met zijn allen naast elkaar ipv achter elkaar te gaan fietsen en vlak achter de konten van de paarden langs... echt, als er 1 een keer schrikt en een veeg achteruit geeft... :=

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:22

Ik step nog wel eens een rondje van ongeveer 7 km met mijn Welsh; het grootste deel gaat langs een rustige asfaltweg (deel loopt dood voor auto's, dus alleen aanwonend verkeer komt daar) en een deel door het bos. Het tussenstukje van 900 meter is ook gelijk het gevaarlijkst. Het is een 60 km/u weg, maar er wordt door automobilisten harder gereden (ik rij er zelf wel eens, geen idee hoe je daar harder kan :? ), er zijn blinde bochten en er komen kuddes wielrenners voorbij. Pony in de berm, ik op de fietsstrook. Mijn rechterbeen staat op de step, mijn linkerbeen gebruik ik als afstandhouder, anders tikken ze je nog aan ook _-:(

Al rijdend hebben een voormalig stalgenoot en ik wel eens bijna een wielrenner geplet. We waren na een stevige galop lekker aan een lang teugeltje aan het stappen op de asfaltweg (boerenweggetje, niet echt druk). Ze slingeren een beetje van links naar rechts, van elkaar af en naar elkaar toe en op dat moment hoor ik "heeeee, pas toch op met die k*tknollen!". Zat ie bijna tussen onze pony's in |o Die keken nogal vaag opzij, maar deden gelukkig niks. Toch er maar even achteraan geschreeuwd dat ie links moet inhalen en z'n k*tbel moet gebruiken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:58

Wielrenners...grrrrr!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:02

Oh dan mag ik ook nog ff: zeer recent: was mijn paardje aan het longeren in de binnenbak... Dacht nu maar los dan.... Rent ze in een ruk naar de uitgang waar twee van die springveren zitten. Ik wilde voorkomen dat ze er doorheen ging en sprong ervoor. Mijn merrie dacht oh doordrukken.... En ik stond er tussen. Pats die twee draden boven op mijn bovenbenen. Ik heb 3 maanden met blauwe veerafdrukken op mijn bovenbenen gelopen.

Duim er bijna af, omdat ik in mijn eentje de tweepaardstrailer op zijn plek wilde zetten: drukt het nippeltje van het voorwiel dwars door de muis van mijn hand. Keek zo in de muis van mij hand. Middelvinger: ik had toen een jong paard die met zijn touw om haakje raakte, ik dacht oei snel weghalen, voordat hij gaat hangen.... Tja en toen ging hij hangen met mijn vinger ertussen.

Gescheurde leverkapsel omdat mijn paard in de ring wilde laten zien dat hij meerdere malen met 4 benen tegelijk in de lucht kon springen.

Een bloedzak op mijn rug ter grootte van twee handen ( als ik liep hoorde ik Flopperdeflop) omdat mijn paard na de sprong nog twee keer bokte: toen ik na de eerste bok voor het zadel kwam dacht ik, ik laat me vallen... Terwijl ik dat wilde doen nog een bok en toen werd ik gelanceerd.

Met mijn allereerste paard veel valpartijen meegemaakt: die sprong vanuit het niets zijwaarts in het begin....
En ze viel eens over haar eigen benen, met mij erop in het bakhek.... Zwaar gekneusde enkel... Kon direct mijn laars niet meer uit krijgen.

Ik moet zeggen de afgelopen tien jaar niet meer gevallen... Nog wel een keer mijn nagel uit mijn nagelbed
getrapt door een paard... Die van 1.75 stond op mijn tenen.

Zo, vanmorgen veilig thuisgekomen na mijn rondje hoor!
Ik had een kort rondje gereden... Het dreigde en ik heb van de week al genoeg regen gehad....
Morgen maar es een lekker rondje doen.

Oja wielrenners, weten jullie al waarom ik altijd een zweep mee heb? :j

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:27

Dit zijn geen berichten voor onzekere beginnende ruiters als ik. :evaw:

Hier vandaag met pa en manlief de bedrading van de wei vervangen omdat Stef vanmorgen wéér in de nieuw ingezaaide wei stond. Dwars door 5 touwen en twee stroomdraden heen. Dus overal nieuwe isolatoren, nieuwe draden alles nieuw. Nu hopen dat ie wel blijft staan.

Ook het probleem van het hooi is even tijdelijk opgelost. Bak met hooi omspannen met een hooinet. Alleen blondie snapte het niet helemaal geloof ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het zadel van manlief (ja, die we vandaag opgehaald hebben ja) mag weer naar de zadelmaker.
Met het vervangen van de pommel breekt de ritssluiting. :roll:
Dus als nog iemand een goede zadelmaker in Noord Limburg weet....