Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:00

Wat een geinige kachel kristel! De kleur is ook niet echt mijn ding, maar ik vind het wel heel grappig.

Agossie spatter, een platte kat is niet leuk :(:) .

Jos en zijn mandarijn zijn grappig. Hier 2 katten, die elkaar gedogen, maar no way, dat ze bij elkaar gaan liggen.

Scheren heb ik jarenlang gedaan bij merrielief. Ik deed het altijd zelf omdat ze dan eigenlijk alles toelaat. Ze is nogal eenkennig. Nadat ze een aantal keer zo koud bij het binnenzetten heb ik besloten niet meer te scheren. Nu alleen een streep op de onderhals gedaan. Ze heeft het nog wel warm tijdens het rijden, maar dan stap ik gewoon wat langer uit, langs de weg.

vivat ik zou ook geen moeite hebben met een beetje reistijd/kilometers. Ik ga eens even kijken of ik wat kan aanpassen.

Abbey wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan!

Die poezels en hond van horsies <3 <3 , wat een schattig gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:01

Afbeelding

Onze kachel

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:04

Vivat: ja mijn paard heet Noah :) Verdrietig van je paard, heb het verhaal wel gehoord van Iris geloof ik.. Ik wil het dekje wel overnemen als je wilt! Misschien zien we elkaar op de volgende ijslanderwedstrijd? (je weet het misschien niet, maar ik ben dan Elsa's grootste fan :P )

Hier heeft het ook gevroren! Kom maar op met die strenge winter :)

Antheman: mooie foto zo met die regenboog! Pot goud tussen de oren van je paard ;)

Abbyblues: voorzichtig goed nieuws dus!

Hele mooie kachel zien passeren ook. Lijkt me heerlijk met dit koude weer.

En een heleboel lieve poesjes :D Wij hebben sinds enkele dagen een nieuwe kat uit het asiel, hij verstopt zich de hele dag onder de zetel :P hoop dat we er binnenkort ook zo mee kunnen knuffelen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:05

Goedemorgen {:} {:}

Vanmorgen met mijn verplichte staprondje in de schemer zag ik een hele mooie grote maan. Hebben meer van jullie hem gezien?

AbbyBlues was een goed nieuws! Ik duim nog even rustig voor jullie verder!

Ahhh nog meer knappe poezen gezien. Lief ook met dat hondje! <3
Bah Spatter wat een naar gezicht moet dat zijn geweest!

Inderdaad heel mooi terras Solleke! Ik zit zelf te denken aan het gedeelte in de wei dat naar de bak toeloopt de te betegelen met stelconplaten. Zal wel weer een duur grapje worden maar als ik er vervolgens voor de rest van de tijd verlost van ben die drekbende heb ik daar wel wat voor over.
Grindtegels etc. lijken me te onstabiel voor lange tijd.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:09

Stelconplaten zijn super degelijk denk ik, ook een pak zwaarder dan steenschotten dus blijft mooi stabiel. Als het je eigen stuk is, zeker de investering waard!

Het is zo heerlijk nu om gewoon met m'n kruiwagen tot aan de hooibakken en de stallen te kunnen rijden zonder al m'n gewicht in de strijd te moeten gooien en een laars kwijt te raken in de modder :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:09

Jullie gaan echt veel te snel. Ik doe straks even een poging tot bijlezen en reageren.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:11

Spatter getsie arme kat :( Wat heb jij veel katten!

Roosyes als ik jouw verhaal zo lees zou ik wel scheren. Mijn voorkeur gaat er ook niet naar uit maar als je paard het te warm heeft… Ik zou scheren en een goede deken kopen zodat ze alsnog lekker buiten kan staan.

Antheman mooie regenboog!

Horsies schattig stel :D

Abbyblues dat is goed bericht, gefeliciteerd!

[***] ook leuk zo’n kachel!

Ok, ik ben weer bij. Zelf niet zo veel te vertellen eigenlijk… :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:16

PPPeet schreef:
Goedemorgen {:} {:}

Vanmorgen met mijn verplichte staprondje in de schemer zag ik een hele mooie grote maan. Hebben meer van jullie hem gezien?

Jaaaaa! Hij was heel erg mooi!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:21

Gisteren gereden met mijn geschoren paard. Ik dacht altijd dat hij zo snel zweette omdat hij geen conditie had. Maar ik denk dat hij het eerder veel te warm had, want gisteren toch wel goed gereden en hij zweette niet eens.

De maan was idd heel groot en helder gisteren. Maar hebt och maar even het licht aangestoken om te rijden. 3/4 van de paddock is nog altijd super droog. *\o/*
Stelconplaten lijken mij ook ideaal. Maar geen prioriteit.

Het was super mooi buiten deze ochtend. Ik heb weer heerlijk lang buiten geweest met de honden nadat ik klaar was met de paarden en voor ik naar het werk vertrok.

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:30

Mij viel de maan gisteren inderdaad ook al op!

Kirr mooie honden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:36

Gaaf plaatje Kirrr

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:37

Mooie foto Kirrr!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:37

@abby: goed nieuws !!

Vanochtend waren mijn hooinetten bevroren, maar de bodem is nog goed te doen.
Nu een lekker zonnetje, dus straks mag de oude ook 'bloot'. :)

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:53

Abbyblues, super nieuws *\o/* Ik duim verder dat alles vanaf nu vlot verloopt!

Wat een leuke katten zie ik voorbijkomen! Wij hebben ook een kater van bijna 6 maanden. Na nieuwjaar wordt het een ex-kater }> , nu blijft hij nog mooi aan huis en ik wil dat zo houden. We hebben hem als stalkat om de muizen weg te houden, maar het is zo'n lief en aanhankelijk dier dat hij de laatste tijd toch ook vaak binnen te vinden is :D .

Gisteren idd prachtige avond met de volle maan!

Ik vond dat het vanmorgen helemaal niet zo koud aanvoelde, was gewoon in mijn trui de paarden gaan voeren en ik vond het echt aangenaam. Tot ik in mijn auto wilde stappen en de dikke ijslaag zag die daarop lag, toen vloekte ik wel even!

Doen jullie altijd slechte kleren aan om de paarden te gaan verzorgen? Ik ben daar vaak te lui voor, gisterenavond stond ik zo stallen te mesten in een korte jeansrok, een panty en dan rubberen laarzen, vriendlief vond het hilarisch :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:54

Ik doe altijd slechte kleren. Moet mezelf soms ook wel dwingen, maar anders is het niet te doen. Als ik toch eens in mijn jogging broek ga dan gaat die daarna direct de was in.

Anders ligt heel het huis vol zand, hooi, stro, haar,..

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:58

Daan_O schreef:
Roosyes als ik jouw verhaal zo lees zou ik wel scheren. Mijn voorkeur gaat er ook niet naar uit maar als je paard het te warm heeft… Ik zou scheren en een goede deken kopen zodat ze alsnog lekker buiten kan staan.

Bedankt, ik denk dat ik vanavond het scheer apparaat eroverheen haal. Ze heeft een Amigo medium en een Rambo heavey. Dus daar krijgt ze het als het goed is niet koud onder. Moet alleen vanmiddag dan nog even impregneer spul halen, want ik wil wel dat ze 100% waterdicht zijn!

Ze heeft nu alleen hals eruit, maar dat is echt te weinig. Zo rondje naar buiten, kijken hoe ze het doet met die vacht en dit koudere weer.

Die kleding wissel heb ik ook altijd moeite mee, eigenlijk best zonde van mijn goede kleding... Doe nu inderdaad in de ochtend mijn jogging broed en paardenjas eroverheen aan.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:00

Als ik een broek aan doe naar mijn werk doe ik die al wel aan met een pyamabroek erover. En in de stal trek ik er nog een regenboek met kaplaarzen bij aan. Een geblokt XXL thermovest van mijn vriend maakt het plaatje helemaal compleet :D
Shirtje heb ik al wel aan, maar blazertje o.i.d. trek ik aan nadat alles buitenstaan en de stallen zijn gedaan. In het geval van een jurkje doe ik wel mijn panty aan en daar mijn pyamabroek over heen.

Zodra ik 's avonds thuis kom wissel ik mijn nette kleren direct om voor fijne oude bij-huis kleren :Y)

Roosyes ik zou ook meer vacht wegscheren. Vaak voelen ze zich dan stukken beter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:01

Ik heb al mijn 'nette' kleren weggedaan toen ik stopte met werken, dus ik loop nu altijd in een spijkerbroek+T, joggingbroek of legging :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:04

Ik loop standaard in een gewone of spijker-broek dus gewoon werkjas er over heen aan of in de zomer bodywarrmer.
Tegenwoordig ook thermo broek dus mijn broek blijft langer netjes.
Ben nooit van de mantelpakjes of jurkjes geweest en mocht ik ooit heel netjes ergens heen gaan, dan kleed ik me wel om.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:08

DubbelDun schreef:
Ik heb al mijn 'nette' kleren weggedaan toen ik stopte met werken, dus ik loop nu altijd in een spijkerbroek+T, joggingbroek of legging :D

Whahaha. Ma Flodder _O-

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:10

Bedankt PPPeet, dan haal ik vanavond het apparaat erover. Kan ze morgen ook mooi zonder vacht mee naar de les! Ik heb haar de laatste winters helemaal geschoren gehad, maar dan al een maandje eerder. Dom dom. Race streep kan ze net nog niet genoeg warmte kwijt, fijn dat ik zo even kan overleggen.

Nou ga ik mijn nieuwe softshell broek maar eens aan doen en een half uurtje naar buiten met paard haar nieuwe hoefschoenen inopen.

Wat betreft katten, ik weet niet wat het is maar heb er al voor 4 moeten remmen afgelopen week. Voel me dan ook zo schuldig terwijl ik ze nog niet eens geraakt heb. Wat zullen die baasjes ze missen als je het wel doet...

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:15

Ik heb daar ook moeite mee.. dan koop k n nieuwe nette broek.. en dan lukt t me 1 week om die niet bij de paarden aan te hebben.. de week erna sta k er al mee te mesten :x

Sochtends trek k vaak mn joggingbroek aan een trui en jas over mn pyjama heen en dan kleed ik me pas aan na t voeren

Hier vanmorgen de smid weer geweest.. was k vergeten de halsters binnen te leggen.. waren alle halsters bevroren :=

Komen trouwens veel mooie kachels voorbij! Die tegelkachel is mooi! Verwarmd die dan t hele huis of alleen die kamer?
Wij doen t op dit moment met n petroleum kachel aangezien de verwarmingen nog niet zijn aangesloten.. alleen de woonkamer wordt verwarmd.. vanmorgen was t 9 graden in huis dus maar snel dat ding weer aan gezet.. :+ hoop dat de verwarmingen snel hangen en aangesloten worden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:18

Oef 9 graden is wel afzien :(:)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:18

Hahaha DubbelDun. Ik denk in plaatjes dus ik zie nu ook voor me hoe jij er als ma flodder met groene boswachterslaarzen en verwilderde haren waar mening vogelverschrikker jaloers op is er de hele dag bijloopt _O- := :D :')

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:19

Ik loop zelden in mijn "goede kleren" naar de paarden, echt alleen als ik nog even snel deken op of af wil halen ofzo voor ik weg ga.
De dagen dat ik moet werken ga ik als ik uit bed kom direct de paarden doen, in mijn oude kloffie, en daarna ontbijten opfrissen en omkleden.