Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:53

En dan moet de bak bij de buren er ook wel goed bij liggen natuurlijk :D

Ik kan alleen buiten rijden. Nou vind ik dat met de Veluwe als 'achtertuin' niet zo erg :D
Mijn grote paddock is net groot genoeg om in te longeren, maar daar heeft paardlief een bloedhekel aan :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:58

Ik heb ook geen bak....wel achterste stuk een ruimte van 20x35m .In het begin wel eens gebruikt...maar dan is het wel fijn als je de rest van de track ook gebruikt als ovaalbaan :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:00

20x35 vind ik al behoorlijk 'bak' hoor. Ik gok dat mijn grote paddock 20x15 is :D
Met de MKZ heb ik er in moeten rijden en dat ging ook wel, zelfs galop, maar geef mij maar de ruimte buiten op de 'tankbanen'.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:03

Ik moet nogsteeds een keer naar de buren om te vragen of we hun bak mogen gebruiken.
We hadden al een mail gestuurd, das een beetje " anoniem" om zo de prijs te pijlen, maar dat lag geloof ik op €20 per keer ofzo :? Rare mensen.. Terwijl je er dan voor €30 een uur les kan krijgen.
Die misschien als ik het als buurman ga vragen dat er wat anders te tegelen is want ga geen €20 betalen voor aan het begin misschien een half uurtje rijden, dan gaan we wel het bos in.

Twijfel nog of ik hier een stuk van de wei als bak ga gebruiken. Eigenlijk is er heel weinig recht dus zijn al op 1 stuk aangewezen.
Verder vind ik het eigenlijk zonde, zo'n prak zand in m'n wei.
Maar als het wel door gaat wil ik hem wel groot genoeg zodat ik er eventueel ook in kan mennen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:08

20 euro is ook wel behoorlijk aan de prijs, hebben ze daar een super drainage bak oid ??

Hier betaal je ong 20 euro in de maand of 5 euro per keer.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:23

Dan ben ik toch weeral blij met mijn huis tuin en keuken bak zonder bijzonder bodem waar ook 10 maanden in het jaar in te rijden valt. Die heeft me een paar vijfjes gekost om eens te laten frezen en wat te laten trekken en die ligt nu best prima.
Maar ik ben van mening dat ze van een beetje bagger ook heus niet doodgaan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:25

Jullie gaan zo hard dat ik het een tijdje niet meer gevolgd heb.

Las dat jullie vertelden hoe jullie aan het huis kwamen.

We wonen hier nu 17 jaar en er was nog geen internet of pc.

We woonden al in brabant maar wilde eerst goed uitmaken waar we wilden gaan wonen en hebben daarom een vakantie gemaakt door heel Nederland tot Texel aan toe.
Noord-Holland had de voorkeur maar was niet te betalen, Friesland/Groningen vonden we te afgelegen dus al gauw kwamen we toch weer zuidelijk uit.
Duitsland vonden we direkt over de grens niet echt gezellig dus toen werd het Belgie, vooral omdat dat ook zeer betaalbaar was.

We bekeken gewoon advertenties in de plaatselijke blaadjes en gingen dan voor een paar huizen kijken.
Er moest grond bij zitten en het huis moest redelijk zijn en verder een flinke schuur .
Dit huis lag heel kort op de grens, stond al een jaar te koop maar eerst met een veel hogere prijs.
We gingen alleen kijken omdat we toch in de buurt waren maar het beviel direkt, vooral mijn man was erg in zijn nopjes met de flinke schuur en ik zag al gelijk mijn rijbak liggen(toen nog vol troep maar de afmetingen klopte).
Het heeft nog heel wat voeten in de aarde gehad eer we het konden kopen(familie drama van de verkopers) maar uiteindelijk zijn we er neer gestreken.

Ondanks veel muren doorbreken en verbouwen van het huis , is het nooit mijn huis geworden, er zijn ook nog steeds dingen niet af.
Buiten is het redelijk op orde en daar geniet ik ook het meeste van. :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:27

Ze vragen ook €350 voor stalling, dat is echt een prijs die je hier nergens tegenkomt.
Maargoed, ze komen uit Parijs, stadse mensen etc etc..

Ik voorzie nog wel dat ze het met die prijzen hier niet gaan redden. Aan de andere kant hebben ze volgens mij geld zat dus het interesseerd ze weinig.
(Helaas voor ons want ze kopen al het land op dat vrij komt)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:29

Dat betaal je hier in het westen aan stallen, dat scheelt ook al 50% met het oosten.

De stallen zullen daar dan ook niet vol staan :D

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:55

wij hebben nu een soort woonboerderij, land wat er van oudsher bij hoort is al lang geleden verkocht, wel is het een herenboerderij met 2 mega-schuren in verhouding tot de omliggende boerderijen... maar helaas door de aardbevingen is alles aan t instorten...NAM laat nu in onze schuren een stalen geraamte bouwen zodat het gewicht daarop gaat leunen, NAM gaat nu waarschijnlijk voor ons of meer ruimte of een vergelijkbaar huis regelen (nog niet zeker, maar is laatste optie hierna)

we willen meer met paarden doen, ruime stalling maken en enkele als volpension aanbieden de rest voor eigen gebruik, binnen hebben we nu een paddock waar ruim gelongeerd kan worden of losgegooid, en buiten een respectievelijke bak van 20 x 30 ofzo en aan de overkant een kleine weide, we zijn bezig met meer, maar de boeren hier...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:05

Jeetje, ben je ook lekker mee met dat NAM-gedoe...hopelijk lossen ze de problemen een beetje op :(:)

Ik zie ook wel erg mooie stekjes tegenkomen hoor, dan voel ik me ook wel een prutser met ons stalletje in de tuin en gehuurd stuk wei er achter :P

En eigenlijk ben je ook stapelgek om iets in ZH te kopen gezien de prijzen hier gewoon veel hoger liggen dan in andere, veel mooiere delen van het land.

Maarja hier komen we nu eenmaal vandaan, familie en werk enzo :)

Hier ook een huis gekocht, eind 2009, helemaal gestript van binnen (nuja, de originele basis van 2 dijkwoningen dan, aanbouw was al recent) en weer opnieuw opgebouwd met hele nieuwe keuken, woonkamer en slaapkamers.

Alles zelf gedaan met hulp van mijn vader die in de bouw en renovatie zit. Allemaal naast drukke banen, in de weekendjes dus en heel af en toe een weekje vakantie.... schiet dus niet echt op maar we hebben al enorm veel gedaan en einde komt nu wel in zicht gelukkig :)

Oude huis staat helaas wel nog steeds (moedeloze zucht...) te koop dus dat hangt ook nog lekker om onze nek -O-

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:09

hier ook nog een huis wat verkocht moet worden...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:10

Klöte is dat hè....vooral dat je geen idee hebt hoe lang dat nog gaat duren en hoeveel geld er nog in gaat zitten -O-

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:13

Ja heel klote, we willen zo graag wat verbouwen aan ons nieuwe huis en de bak/paddock opknappen maar je kan gewoon niet omdat je met dubbele kosten zit en geen idee hebt of je je spaargeld voor een niet verkocht huis nodig hebt -O-
Hoe lang staat jullie huis al te koop pmarena?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:19

Wij kwamen van een huurhuis...makkelijk dus met aanvaarding en opzeggen.Geen gemier...geen gezeur :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:39

Wij hebben dit huis gekocht toen het nog een gekte was op de huizenmarkt en waren ons vorige huis al kwijt voordat het bord in de tuin was gezet. Was 15 jaar geleden.
Hier door de jaren heen ook al het 1 en ander verbeterd. Wil nog een nieuwe badkamer. Maar moet eerst een nieuwe knie krijgen, voordat ik aan zo'n verbouwing denk. Zal denk ik deze zomer worden, als de paarden weer in de wei staan en het allemaal wat gemakkelijker gaat. Als ik het zolang volhoudt tenminste...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:47

_PatriciaH schreef:
Ja heel klote, we willen zo graag wat verbouwen aan ons nieuwe huis en de bak/paddock opknappen maar je kan gewoon niet omdat je met dubbele kosten zit en geen idee hebt of je je spaargeld voor een niet verkocht huis nodig hebt -O-
Hoe lang staat jullie huis al te koop pmarena?

Dat dus :j

Wij zouden graag de wei van de overbuurman willen kopen....maarja hebben huis nu al een tijd te koop staan voor een prijs waarmee we bij verkoop al met een restschuld van een halve ton blijven zitten....daar gaat dan een halve ton die je mooi in je nieuwe huis had kunnen stoppen ;( En dan is het nòg niet verkocht dus welke kosten er nog meer bij gaan komen is nog afwachten -O-

Huis stond al te koop voordat we in dit huis gingen, 2009 dus.... elk jaar hoop je weer dat het het laatste jaar is.... en het is echt een heel mooi huis, prijs is echt niet raar....dat is het stomste er aan.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:52

Pfff dat is inderdaad lang... die van ons nog maar een half jaar maar de moed zakt nu al in mijn schoenen :(

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:56

Ik had de zenuwen destijds al, terwijl alles toen zo verkocht was... Lijkt me vreselijk om met dubbele woonlasten te zitten en niet weet wanneer dat eindelijk eindigt :(:)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:03

Santos_05 schreef:
Via mijn schoonouders... het ouderlijk huis van manlief ;)

@Michellee, wat wil je gaan doen met je paarden? Heb je 'buitenritten' paarden / bak in de buurt die je kan gebruiken / enz. Dat weegt wel mee met je keuze.

Wij hadden geen bak, maar dan kan je in de winter of bij regen niets beginnen... alleen buitenritten maken. Ik kon wel bij buren in de bak, maar dan voelde ik me toch bezwaard om vaak daar heen te gaan (en in het donker niet veilig).... dus dat hangt af van je keuze van de indeling

Wel van alles wat eigenlijk! :D
Ik hou wel van een buitenritje (gelukkig is er een bos vlak over onze deur, dus dat kan makkelijk!)
Maar ik rij ook wel graag eens in de bak (recreatief wel!). :j
Nu ja, ik kan wel bij de buren gaan. Die hebben een prachtige piste liggen! Geen spatje water. Maar ik vind het ook wel erg lastig om er een aantal x per week te gaan aankloppen.
+ Er moet toch echt iets voorzien worden zodat de paarden droog staan en de weide niet kapot kunnen lopen in de winter.

Voor het aanleggen van een bak. Kent iemand er wat van? :D Dit is de beschrijving van de offerte van het bedrijf waarmee ik denk in zee te gaan! :D

Uitgraven en afvoeren van 800 m² koffering op min 30 cm diepte.

Leveren en plaatsen van 800 m² gronddoek.

Leveren en plaatsen van 20 L/M dreneerdarm dia 100 uitmontend in de beek.

Leveren en open niveleren van 160 m³ (240 ton)gemalen steengruis 0/40.

Lazergestuurd niveleren van de aangevoerde steengruis + wellen.

Leveren van 80 m³ (120 ton) grof scheldenzand .

Lazergestuurd niveleren van 120 ton grof scheldezand op 10 cm dikte op het steengruis.

Klinkt dit een beetje logisch??? :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:28

Wij konden de grond gewoon laten keren. Zit woudzand onder het zwarte zand. Weet niet wat de onderlaag bij jullie is?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:32

Drama om nog een huis te koop te hebben,ken inderdaad ook wel mensen met hetzelfde probleem.Een daarvan heeft nu eindelijk een fatsoenlijke huurder gevonden.Zo kan ze de kosten kiet spelen maar fijn is het niet.

Mochten wij ons huidige huis willen verkopen,zal het denk ik niet te lang duren,we hebben al verschillende mensen gehad die het wilde kopen :P

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:45

Ik wilde net vragen of jullie hem gesleept/losgetrokken hebben terwijl hij nat was.... Dat had je beter niet kunnen doen... dan sleep je hem juist dicht en door het losse zand sompig. Beter plassen op een harde ondergrond. Dat droogt veel sneller. Eventueel geultjes graven bij de kant waar het heen stroomt zodat het naar lager gelegen grond kan stromen.

_PatriciaH schreef:
Ze geven aan dat het een gekeerde bak en paddock is zonder drainage. De paddock zak je veel meer in weg en is veel sompiger dan de bak daar is het wel nat maar zak je niet een kilometer in weg. In de bak daar ligt veel witter zand op dan in de paddock dus ik heb het idee dat ze in de bak nog wel extra zand hebben gestort.
De paddock is overigens wel al droger dan op de foto maar ja morgen voorspellen ze weer 11mm regen en het water kan nergens heen...

Dit is de bak, heel anders dan de paddock. Wel nat maar alleen de bovenste laag. Paddock is echt bagger en je zuigt gewoon vast.

Bak:
[ [url=m/BCIZNu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paddock:
[ [url=m/5hDiGs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn man was zo lief om de bak en paddock te slepen terwijl het zo nat was...Hij dacht dat het dan wel meer weg zou lopen maar het is er alleen maar beroerder van geworden :o

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:54

Ja het was goed bedoelt, het is allemaal nieuw voor hem en hij dacht de grond wel zo open/los te kunnen trekken dat het water meer zou zakken maar ik kon wel janken... Ik heb lang genoeg op pension gestaan dat ik hier en daar wel wat weet en mee heb gekregen maar voor hem allemaal nieuw. Het is niet anders ben al zo blij dat hij voor mijn paarden wilde gaan verhuizen! Het is wat meer opgedroogd nu maar morgen gaat het helaas weer regenen. Ik had gehoopt dat de paarden er meer door heen zouden lopen zodat het wat losser zou komen maar dat doen ze mooi niet. Geultjes zijn al gegraven...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:28

_Michelleee schreef:
Leveren van 80 m³ (120 ton) grof scheldenzand .

Lazergestuurd niveleren van 120 ton grof scheldezand op 10 cm dikte op het steengruis.[/i][/b]

Klinkt dit een beetje logisch??? :D

Moet er tussen het steengruis en het schelpenzand ook niet een doek zitten ??
Als ze nu een sprintje trekken komt al je steengruis naar boven .