Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Calanddra schreef:Eerlijk...geen van beiden... vind stal 2 niks voor een paard (2x per week op de wei...sneu dat dit eigenlijk nog gebeurd..) en stal 1 vind ik niks vanwege het hooi. Een paard hoort 3/4x per dag een goede bulk hooi te krijgen, moet je dan dus 4 grote hooinetten voor je stal hangen? Rare gang van zaken iig...
Ik lees ook niks over het buiten komen in de winter maar ik gok dat ze dan dus niet buiten komen?
Is er niet een pensionstal in de regio te vinden waar ook begeleiding is voor kinderen? In welke regio zoek je? En welke eisen heb je zelf aan een stalling?
joyce B schreef:ik ook stal 1. Waarom moet je met de trailer verhuizen? Afstand te groot?
vrijwel onbeperkt ruwvoer, veel buiten, goede bak en vlakbij het bos tegen klein prijsje. Klinkt prima.
2x per dag hooi is niet fijn verdeeld. Grote kans dat ze dan erg lang zonder eten staan.
@jayjillz
Hoe sta je nu en waarom wil je er weg?
Ik vind beide opties niet fantastisch. optie 1 nog het best voor het paard maar je zult weinig hebben aan de binnenbak tenzij jullie in de manegelessen mee gaan rijden.
optie 2 klinkt niet sympathiek en te weinig buiten.
nijntje01 schreef:Ok ik plaats hem even zo hier opnieuw omdat mijn topic gesloten is
Toevoeging; er is weinig andere keuze,alles is nog duurder dan deze 2 of te ver weg.
Edit; hij pakt de.foto niet
edit 2, even achter de pc van mijn vriendin gekropen voor kopieren:
Stal A
voordeel; Dichtbij huis,geen auto nodig,grote stal, keuze hooi of kuil,leuke uitrijmogelijkheid, vriendinnen, zelf bepalen hoeveelheid stro,grote kasten.
Nadeel; staan mensen waar ik moeite mee heb, rijbak slecht, paddocks zijn niet uitmuntend, duur,stro apart kopen, weinig faciliteiten,verplichte klusjes.
Stal B
Voordeel; veel faciliteiten, goedkoop,leuke mensen,weinig klusjes.Kan een dagje overslaan. Goed hooi.
Nadeel; ver van huis dus reizen en reiskosten. Geen stal (24/7 buiten)
Geen leuke buitenrijmogelijkheden.
Beperkte ruimte voor eigen spullen.
Dit waren ongeveer wel de hoofdlijnen.
Stal A.is het dubbele aan kosten van stal B
Bij Stal B rijd ik wel 80 procent van die kosten op aan benzine om het even goed in kaart te brengen.
Oh ja en er.wordt door mijzelf weinig gebruik gemaakt van de.rijbak, zo nu en dan, ben geen fanatieke
lisasavannah schreef:Ik ben al super lang op zoek naar een paardvriendelijke stalling. 24/7 buiten met schuil mogelijkheid en constant beschikking tot hooi. Deze hen ik zelf in omgeving zuid/Noord Holland nog niet gevonden Helaas. . Is er iemand die zo een stal kent?
lisasavannah schreef:Ik ben al super lang op zoek naar een paardvriendelijke stalling. 24/7 buiten met schuil mogelijkheid en constant beschikking tot hooi. Deze hen ik zelf in omgeving zuid/Noord Holland nog niet gevonden Helaas. . Is er iemand die zo een stal kent?