Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:14

mijn kotje schoon opgeruimt :P (ligt bijna niets meer in maar paardjes verhuize zaterdag)
Afbeeldingzadeltassen, de 3 zadels met elk een dekje & dan een uitrijdeken voor flint, men bodyprodictor dat we waren vergeten
Afbeeldinghalster + hoofdstel rahere, hoofdstel blesco (halster en touw hangen aan zadel), halster en hoofdstel flint

in de zomer blijft het ook ong. zo maar dan komen er wel wat meer hoofdstellen/halsters te hangne ;)

LOLLYYwood

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:17

Foto van zijn zadelkast := echt te klein, hier thuis ligt nog 2x het dubbele :+ Nu ja, er komt en grotere :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:21

jij kunt volgens mij je zadel niet meer nemen zonder dat je de dekjes enz. boven uit moet halen?

kast zou echt niets voor mij zijn

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:30

haha, gewoon van tussen schuiven :+
Maar voor die er terug in te steken moet alles er uit ja ..
echt een gekkenwerk, nu ja, die kast is ook een noodoplossing hoor ;)
Ik wou echt weg van mijn andere stalling, omdat het gewoon niet meer te doen was, ben dan ook gewoon van de ene dag op de andere verhuisd (lees: [VSW] Heb ik hier goed aan gedaan? )
Bij mijn vorige stalling (die kleinschalig was) was er een grote zadelkamer met gewoon zadelsteunen en bakken enzo voor je gerief, deze stalling is groter, en iedereen heeft een zadelkast (zelf moeten aankopen) aangezien ik daar nog geen tijd voor had & een 'grote' zadelkast snel 500,- en meer kan zijn, hebben we hier thuis besloten om zelf 1 in elkaar te timmeren, en daar zijn we nu ook mee bezig :)

Dus die kast is gewoon een noodoplossing

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:37

LOLLYYwood schreef:
haha, gewoon van tussen schuiven :+
Maar voor die er terug in te steken moet alles er uit ja ..
echt een gekkenwerk, nu ja, die kast is ook een noodoplossing hoor ;)
Ik wou echt weg van mijn andere stalling, omdat het gewoon niet meer te doen was, ben dan ook gewoon van de ene dag op de andere verhuisd (lees: [VSW] Heb ik hier goed aan gedaan? )
Bij mijn vorige stalling (die kleinschalig was) was er een grote zadelkamer met gewoon zadelsteunen en bakken enzo voor je gerief, deze stalling is groter, en iedereen heeft een zadelkast (zelf moeten aankopen) aangezien ik daar nog geen tijd voor had & een 'grote' zadelkast snel 500,- en meer kan zijn, hebben we hier thuis besloten om zelf 1 in elkaar te timmeren, en daar zijn we nu ook mee bezig :)

Dus die kast is gewoon een noodoplossing

Kun je dan niet beter je dekjes over de zadel steun leggen, en je zadel er op lijkt me veel handiger

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:41

Zadel raakt er dan niemeer op, en ook, het is maar voorlopig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 01:48

mijn zadelhoek is vlak voor rahere zijn stal:
op de zadelsteunen liggen nu nog 2 zadels bij, maar 1 zadel is van verzorgster die stopt & alles komt ophalen, de schraag staat er af, daar ligt het australian stock zadel op, onder de zadels alle hoofdstellen, halsters,...
op de tafel liggen nu nog longes & handgrepen voor de wei (op de foto 2 bierflesjes, mijn vader heeft er met de helpers iets op gedronken dat de stallen klaar waren ;)
onder de 'tafel' staat van links naar rechts: vierkante grijze bak met dekjes en dekens, zwarte bak met dekjes, grijze bak met reserve hoofdstellen, halsters,... daarboven mijn beenbescherming & er naast staan men laarzen
vind het er nog netjes uitzien, ben meestal zo'n sloddervos niet normaal
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:42

net een foto genomen van hoe ze er nu uitziet (aangezien verzorgster spullen is kokmen halen)
dit zie je als je binnen komt:
Afbeeldingsysteen van singels is echt super handig ;)
Afbeelding
van boven naar beneden van links naar rechts:
vzh zadel met zadeltassen, men neckrope, rahere zijn buitenrijhoofdstel, nog wat reserve hoofdstellen; dressuurzadel met daaronder rahere zijn gewoon hoofdstel en zijn bitloos hoofstel en nog halsters; springzadel met hoofdstel en halsters van flint; mijn bbp, longeersingel, pessoatuig, longeerlijnen
op de tafel staan in de hoek de zwepen, dan mijn 2 caps, zweetdeken & 2 uitrijdekens, een bak met vele kleine spulletjes, zo'n 6 dekjes
onder de tafel: bak met dekens & dekjes, paar laarzen van mama, grote bak met dekjes, kleine bak met reserve hoofdstellen, halsters enz., zwart mandje met beenbescherming, laarzenuittrekker & chaps, daarnaast men laarzen
naast de tafel staat nog ons australian stock zadel & het poetsgerief & de koekjesbak :P

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:41

De oplossing gevonden voor mijn-dekjes-passen-niet in-de-kast-probleem! *D
€6,- bij de Leen Bakker, passen 4 dekjes op :) Evt. ook handig om peesjes op te laten drogen, of zweetdekens over te hangen!

Afbeelding

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:46

Dat is nog eens een tip assepoetster!!! +:)+

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:22

dat is handig met die dekjes!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:15

Zeker handig! Ik heb (gelukkig) niet veel dekjes :D

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb sinds een half jaar een prachtige, maar wel wat onhandige zadelkamer tot mijn beschikking. Mijn idee was om tegen de achterwand een Gamma-stellingkast te plaatsen en de planken zo te verdelen dat er een zadelsteun (die dan aan die achterwand hangt) in kan.. wel met een zadel er op.. Maaarrr.. daar heb ik dus wat maten voor nodig.

Weten jullie toevallig hoe hoog een zadelsteun minimaal hoort te hangen en hoeveel ruimte je nodig hebt in de breedte voor een zadel?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:30

Daarvoor zou ik mijn zadel opmeten :)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:10

Mijn kast is uberpenny! Mijn vriendinnen hebben een paar jaar geleden mn kast geverfd voor mijn verjaardag. Hij is nu roze (schoolbordverf) en met roze en zilveren glitterletters staat de naam van mijn paard en die van mij erop. En er stond met krijtopgeschreven: gefeliciteerd met je verjaardag! En dan alle namen.
Er zit ook een plaatje op van een meisje, volledig in roze op een paardje, en dan staat erbij: nee, ik heb hem toch liever in roze..

Was een hele leuke verassing!

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:47

Esbianc: foto? hihi

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:06

Gisteren heb ik een kast gekocht bij een tweedehands winkel, vanochtend even bij de man geweest waar men paardje staat... Mag zijn bijkeuken ombouwen tot zadelkamer!!! zadelsteunen aan de muur enzo! ga morgen gelijk beginnen! als hij klaar is krijgen jullie een foto

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:18

Handig topic dit om inspiratie op te doen! :D
Maak momenteel voor de spullen van 2 paarden gebruik van een oude kledingkast die dus bomvol zit :=
Ik kan m'n zadel er nog goed in kwijt en de winterdekens liggen opgevouwen bovenop de kast als ze niet op het paard liggen, maar mocht ik een zadel voor mijn jonkie hebben gevonden, heb ik toch echt meer ruimte nodig!

hafamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:15

Dit was wel een tijdje terug op een 1 van mn oude stallen.
wel ideaal was die spiegel en lampjes voor de gezelligheid..
moet wel zeggen dat ik extreem netjes ben hoor..
Afbeelding
andere stal:
Afbeelding
Afbeelding

maar sta nu op een nieuwe stal (ben 80 km verderop verhuisd) samen met mn schoonzus
en moet even inspiratie opdoen , want de kast die ik nu heb is helemaal kaal nog..

Valeriexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:59

Haha, zo leuk om te zien dat iedereen weer iets aparts aan zn zadelkast/kamer heeft! Zal morgen eens een foto van mijn kast maken, ik vind het af en toen wel leuk om op te ruimen, altijd kom ik weer spullen tegen die ik dan kwijt was :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:54

Afbeelding

Mijn onhandige, maar wel lekker ruime zadelkast/kamer. Aan de linkerkant heb ik dekenrekken, twee stuks. Aan de achterste hangt mijn dekje (ja, ik heb er écht maar een in gebruik) en aan de voorste hangen in het seizoen mijn eczeemdekens voor als ik er eentje uit moet hangen als het geregend heeft bijvoorbeeld.
Achterin heb ik een gewone zadelkast staal :') Stomme muts dat ik er ook ben met een stellingkastje ernaast.

Mijn plan is dus om een grote stellingkast van de Gamma aan te schaffen en deze helemaal tegen de achterwand te plaatsen. Aan de muur hang ik dan mijn zadelsteunen zodat deze 'in' de kast kunnen hangen :)

hafamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:52

@anne, ja een soort inloop kast idee! word wel smal denk ik maar
zo benut je wel de meeste ruimte..

Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:36

Hafamaz wat een gave kasten!! :D

Leuk om te zien hoe andere mensen hun spullen bewaren, heb al veel tips handige en ideeën opgedaan. :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:12

Ik begin toch trots te worden op mijn kastje :) Stalgenootje heeft haar eigen kast gekregen :) Ik had vroeger een heel fijne, kwam van de ikea en was niet meer stevig genoeg geworden. Toen maar verhuisd naar de kast van een overleden paardje. Dit moest ik dan nog eens delen met iemand (zie een van mijn vorig berichten voor de rommelboel te bewonderen) Hij is ook zo ontzettend onhandig tegenover mijn andere. Heeft maar 1 plank en heel erg veel ruimte onder de zadelsteun. Uiteindelijk geraak ik er wel, heb een plankje op de doosjes gelegd waar dan mijn dekjes opliggen. Doosjes kan ik er nu gemakkelijk uithalen, heb alleen links de leren getten aan de rechterkant geplaatst, anders viel de plank als ik de 2 doosjes met witte beschermers (is nl. 1 set) moest hebben. En onder mijn zadel heb ik een nieuwe haak gehangen voor mijn springzadel waar ik morgen een zadelhoes voor ga maken.
Ik zal nog een foto van de kast maken als mijn zadelhoes klaar is.

Zo ziet hij nu uit, maar dan is er wel vandaag een zadelsteun onderaan bij gezet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:02

yvje86 schreef:
Ik heb een zeecontainer waar al mijn spullen in staan. Van marathonwagen tot hoevenkrabber. En van roze kruiwagen tot hoofdstel.

Ik heb ook een zeecontainer, deze is van binnen betimmerd met hout en daaraan zijn schappen gemaakt en zadelsteunen, hoofdstelhangers etc.
Ik maak binnen kort een actuele foto, ik heb al wel eerder iets gepost dacht ik

hafamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:40

Ik heb nu dit bakje hieronder, aan de deur van mn kast hangen.
Omdat de rijbak vaak nat is, zitten mn peesje onder de modder, ik spoel ze af en
vroeger hing ik ze op aan de tralies van mn stal maar de volgende dag onder het stof, hooi enz.
nu doe ik ze in dit bakje en mn andere spullen worden hierdoor niet nat. en ze kunnen goed drogen,
echt ideaal!
passen precies 4 pees/strijklappen en 4 springschoenen in.
Afbeelding
2.99 bij ikea (zoekterm afvalemmer)