De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:58

hey
vind het wel jammer dat je de manen een staart nat moet maken en wassen,
dacht na die foto's te zien dat het aleen erin sprayen was en klaar!
denk dat ik het ga kopen voor me pony der staart,was ik hem gewoon in de zomer

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:00

hackny schreef:
hey

Je kan de detangler gewoon op droog haar smeren hoor :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:03

hackny schreef:
hey

De ontklitter is geen spray maar een gel.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:36

hackny schreef:
hey

Tsja, je moet er wel wat voor doen om staart wit te maken, het is niet met je vingers knippen en wit, of spraytje erdoor en wit, zoveel magic heeft het nou ook weer niet :)
Tenzij je dikker wilt laten lijkt of laten glanzen kun je detangler en shine gebruiken, dat is soort serum en dan doe je er gewoon in zonder wassen en water

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:07

Ik heb ongeveer het hele assortiment cowboy magic toch maar besteld na al jullie succes stories, de shine in yellow out shampoo, de shine in antiklit, de greenspotremover en de body shine. Vandaag was het binnen en ik heb meteen alles uitgeprobeerd. Jammer genoeg is zelfs dit paardenmiddel niet opgewassen tegen het geel in de staart van mijn schimmel -O- . Ik heb de staart twee keer gewassen en ik vond wel dat hij er daarna beduidend beter uitzag dan normaal, met drie keer wassen met groene zeep, maar helaas nog steeds behoorlijk gelig ;( . De greenspot remover heb ik op haar achterbenen gebruikt, waar ze ook een beetje gelig was van het liggen. Er kwam een hoop vuil vanaf en de benen zijn een stuk witter geworden. Maar ook hier niet helemaal wit (vind ik ook wel logisch zonder echt wassen), haar staart, manen en vooral haar lijf voelen wel heerlijk zacht en glad na de antiklit en bodyshine!
Ik had nog wat foto's gemaakt met mijn mobiel, maar bij het terugkijken zag ik dat ik bijna overal mijn vinger half voor de lens had :o .

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:34

Cerilene_ schreef:
Ik heb ongeveer het hele assortiment cowboy magic toch maar besteld na al jullie succes stories, de shine in yellow out shampoo, de shine in antiklit, de greenspotremover en de body shine. Vandaag was het binnen en ik heb meteen alles uitgeprobeerd. Jammer genoeg is zelfs dit paardenmiddel niet opgewassen tegen het geel in de staart van mijn schimmel -O- . Ik heb de staart twee keer gewassen en ik vond wel dat hij er daarna beduidend beter uitzag dan normaal, met drie keer wassen met groene zeep, maar helaas nog steeds behoorlijk gelig ;( . De greenspot remover heb ik op haar achterbenen gebruikt, waar ze ook een beetje gelig was van het liggen. Er kwam een hoop vuil vanaf en de benen zijn een stuk witter geworden. Maar ook hier niet helemaal wit (vind ik ook wel logisch zonder echt wassen), haar staart, manen en vooral haar lijf voelen wel heerlijk zacht en glad na de antiklit en bodyshine!
Ik had nog wat foto's gemaakt met mijn mobiel, maar bij het terugkijken zag ik dat ik bijna overal mijn vinger half voor de lens had :o .

ow was jij dat met die volle doos :D :D
Bedankt voor je bestelling.

Cerilene_

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:37

Haha, wat grappig. Bedankt voor de goede en snelle service!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:38

Sorry hoor, kom promt even het topic binnenvallen :+

Cerilene_: Heb je weleens de zilvershampoo van Swartskopf geprobeerd? Mijn schimmel is ook een ontzettende viespeuk met een ééuwig gele staart. Wanneer ik was met shine in, yellow out en dáárna nog met de zilvershampoo van hierboven, heb ik echt een hagelwitte staart! Maar.. Doe ik 1 van de 2 niet... Dan blijft het geel alsnog zitten. Voor mijn poown is het echt een supercombinatie, misschien het proberen waard? Die fles zilvershampoo kost 2.50 geloof ik en is gewoon bij de Kruidvat, DA, Etos etc te halen.

Ik zweer ook echt bij cowboy magic, vind de prijs alleen veeeeeel te hoog. Gelukkig gaan mijn ouders eigenlijk elk jaar wel naar Amerika, waar ze gelijk een sloot voor me meenemen :). De laatste keer hebben ze geloof ik 3 liter meegenomen :=, maar sindsdien zijn ze ook niet meer naar Amerika geweest. Ben er nu doorheen, al een maand en merk gewoon dat zijn manen lelijk, dof en stug worden! Van het weekend Equishine/star van een stalgenootje geprobeerd: hele staart was doorweekt van het spul, nog steeds overal klitten en nu bijna een week later voel ik nog steeds een gore laag op die staart. Bah!
Ga dus toch maar even bestellen bij UHG denk ik..

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:49

Dat is een goede tip Yv_, dat ga ik zeker proberen. De staart is nu al een stuk witter dan normaal na het wassen, maar met jouw tip gaat de rest van het geel er misschien ook nog wel uit!
Mijn paard heeft erg grove staartharen, een beetje vlassig, misschien dat het daardoor zo vies blijft onderin. Voor de rest is het een vrij nette schimmel gelukkig. Alleen altijd die gele staart en aan weerszijde de dij zeg maar :) .

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:38

heb je het er eerst droog ingesmeerd, even laten intrekken en dan pas schuimend met water gedaan??

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:14

Zidore schreef:
heb je het er eerst droog ingesmeerd, even laten intrekken en dan pas schuimend met water gedaan??

Doe jij dat zo? Werkt dat beter?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:27

jep :j
en dat werkt veeeel beter dan er gewoon mee wassen, dan spoel je het meeste weg
je ziet het blauwe spul ook goed inwerken als je het zo doet
ik wrijf het net zo lang in de staart tot ik geen blauw meer zie
(evt. beetje je handen nat maken om te verdelen)
en ga daarna pas uitspoelen
süperwitte staart!!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:36

Voor staart doe ik klein beetje in emmer, water erbij, staart erin weken (even lastig met groot paard maar gewoon even knie eronder en staart erin), staart eruit, en dan tussen je handen goed wrijven en dat het schuimt enzo, en dan goed uitspoelen, zo nodig keertje herhalen. :P
En dus heb ik per keer maar heel erg weinig shampoo nodig, ter grootte van een euromuntje en dat 2x en dan kank de hele staart wassen.

Met sokken doe ik wat op mn hand en dan op droge/vochtige sok gewoon erop smeren (niet wrijven) en dan water erop, en dan goed wrijven, dan schuimt het ook lekker :)) Maar helaas heb ik voor sokken wel meer nodig. :Y)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:07

Dat zal ik ook maar eens proberen dan. Nu heb ik de staart wel even natgemaakt, beetje uitknijpen dat hij niet meer druipt, dan shampoo erin, goed opschuimen en even in laten trekken, daarna in een emmer uitspoelen. Ik had niet het idee dat ik zo shampoo voortijdig wegspoel, maargoed ik kan het altijd proberen natuurlijk!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:41

Ach, het is het proberen waard natuurlijk! ;) Ik smeer het dus op een droge staart, gebruik dus geen of heel weinig water in het begin en zorg dat de shampoo goed er in wrijf en laat het er even intrekken. Dan pas alles in 1x er uit spoelen. Succes! ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:27

Maakt het voor een zwarte staart nu echt uit of je een gewone goedkope shampoo gebruikt of shampoo van CM ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:29

Maris schreef:
Maakt het voor een zwarte staart nu echt uit of je een gewone goedkope shampoo gebruikt of shampoo van CM ?

Ik gebruik voor de zwarte staarten van Leovet shampoo voor donkere paarden :+ werkt prima :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:30

Voor zwarte staarten gebruik ik vaak eerst een goedkope shampoo om het ergste vuil eruit te wassen.
Daarna was ik nog een keer met duurdere shampoo, dan schuimt het ook goed. Daarna cremespoeling erin en laten intrekken. Goed uitzwiepen en droogknijpen en dan de detangler erin. Tadaaaaaa.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:32

dus toch niet de CM shampoo voor zwarte staarten en manen. Ik vroeg me al af wat dat dan uit zou maken......

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:34

Maris schreef:
dus toch niet de CM shampoo voor zwarte staarten en manen. Ik vroeg me al af wat dat dan uit zou maken......

Jawel hoor, kan. Ik gebruik het voor mijn eigen haar dus dan is het zeker goed voor staartjes. Het maakt in zoverre uit dat de kwaliteit van de staart wel beter wordt. Maar in principe zou je ook gewone shampoo en creme kunnen gebruiken. Ik vind de detangler na het wassen wel ideaal. Die raad ik je sowieso aan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:36

Wat bedoel je met " de kwalteit van de haren beter wordt " ?
Ik gebruik nu een haarserum met kokosolie erin ( van Inteco ) voor de staart en manen. Dat zal wel vergelijkbaar werken met detangler, denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:38

Maris schreef:
Wat bedoel je met " de kwalteit van de haren beter wordt " ?
Ik gebruik nu een haarserum met kokosolie erin ( van Inteco ) voor de staart en manen. Dat zal wel vergelijkbaar werken met detangler, denk ik.

Ja ongeveer wel. Maar de detangler is wel echt toppie hoor. Is ook een soort serum/gel.

Met CM worden de haren echt voller, ze lijken wel dikker te worden. Of dat echt zo is weet ik niet maar mijn haar glanst enorm, is veel voller en met borstelen haal ik er bijna geen haren meer uit. Minder haarbreuk dus.
Dus vandaar dat de kwaliteit beter wordt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:40

Heb ook de Rosewater shampoo hoor :) wordt het ook schoon van :+ ook simpele shampoo van excellent doet het. Maar die van Leovet is wel erg fijn:) mooie intense kleur :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:41

Thanks. Vollere staart is altijd mooier natuurlijk !
En hebben jullie dan ook een goed adres waar het voordelig is om te kopen op internet ?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:33

Ik merk wel dat wanneer ik de staart van mn pony (zwarte staart) met CM Shampoo was (niet de shine in yellow out natuurlijk maar de rosewater) dat de staart met veel minder shampoo veel mooier en zachter en schoner wordt :j Cremespoeling doe ik altijd van mezelf van John Frieda Brown Collection :D Als ik die er nog door doe en daarna als de staart wat droger is de detangler nog, nou dan weet je niet wat je ziet :)) Met alleen normale shampoo bereik ik dat effect toch niet hoor :n