Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 18:39

trail gedaan Karin? Ook heel gaaf

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:25

De voorkant van de hooiopslag. Is ongeveer 4.50 breed. Er komt straks de trailer voor te staan (staat nog achter de auto nu) en dan heb ik alsnog ruimte om hooi lossen. Alles rondom onze woning is antraciet met wit of liucht grijs vandaar de kleurkeuze. Ook wordt de aanbouw van het huis nog in deze kleur geverfd. En binnenkort maar weer naar de stort voor alle rommel die er nog ligt.
Stal ligt erachter ( zie je net een stukje van op de foto)

Ervoor stond eerst een garage. Rechts zie je nog de muur daarvan staan. De buren hebben daar al 40 jaar een druif tegenaan staan aan hun kant en vroegen of die mocht blijven staan. Komen nog klimplanten aan onze kant voor te staan dat die lelijke minder zichtbaar is

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:33

Even weer bijlezen.

Karin in tussen op pad geweest zie ik :D
Fijn dat de trailer rit ook goed ging. En gave foto's!

Laurie, Jannie is wel .. bijzonder haha!

Belker, Dat ziet er goed uit! Fijn dat je nieuwe paard een goed gevoel geeft!

Malenka, Buitenhuis werken zal in het begin zeker wel wennen zijn, maar denk dat het ook wel fijn is, toch? En een nieuw ritme zit je zo weer in.

Olympia, de schuilstal in de heuvel is echt heel mooi verwerkt. Mooi geheel zo. Ziet er goed en degelijk uit!
Zit je met de foto ook op de stal of heuvel. Of is het een andere plek?

Met het mooie weer en de leuke foto's van iedereen mis ik het rijden wel hoor. :')

Marloes heeft vanmiddag haar eerste échte paardijles! *\o/* Omdat Nick toch best aan de grote kant voor haar is, en ik het niet zie zitten om een tussenmaat pony te kopen, hebben we besloten dat ze voorlopig naar een manege gaat. Tussendoor kan ze uiteraard op Nick blijven rijden hier, maar dan kan ze zich verder ontwikkelen op een pony die bij haart lengte past! *\o/* En les van een echte instructeur/instructrice is natuurlijk ook leuker / beter dan van je moeder. :+
En misschien kan ze tzt wel met Nick naar de les.
Daan heeft een manege uitgekozen hier in de buurt waar hij vroeger zelf ook gereden heeft. :D
Ze krijgt eerst een priveles vandaag en het is de bedoeling dat ze uiteindelijk in een passend groepje komt. Leuk en leerzaam. En ook gezellig natuurlijk. Kan ze zich lekker verder ontwikkelen.
David is er nog niet over uit of hij ook les wil op de manege. Hij vindt dat een beetje spannend, denk ik. Maar hij mag ook, als hij wilt. En anders blijft hij hier lekker op Nick rond hobbelen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:57

Vandaag een stukje afgezet, zodat de paardjes vanuit de paddock wat gras kunnen eten. Heuvel maaien.
Afbeelding

Als ik ze het hele stuk geef, doen ze niet goed hun best :Y)

Zodra het kaal genoeg is, kunnen we het nog een keer maaien en dan verzet ik de paaltjes nog een keer.

Zorro kwam gezellig bij me zitten.
Afbeelding

De tent moeten we deze week ook maar opruimen. Dan wordt de privé camping weer gesloten. ;)
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:45

Je hebt al goed gras, is dat wat nog niet zo mega lang geleden is ingezaaid?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:17

Mooie plaatjes weer. En idd al veel gras.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:17

En die roze paaltje :D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:31

Heerlijk beeld zo Chasey. En die roze paaltjes zijn geweldig! Heb je die zo gekocht?

Gister is het zand van onze nieuwe bak gekomen *\o/* Palen staan inmiddels, straks nog even afzetten met (een soort) beoband en dan is ie klaar.
Afbeelding

Dit weekend wordt als het goed is de track gekeerd. Zou in juni al gebeuren alleen toen was de loader stuk van degene die het zou doen. En dan over een week of 3 komen er nog een heleboel betonplaten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:36

Ja klopt dit is allemaal niet zo lang geleden ingezaaid.

We hebben het eerst een aantal keer met de zitmaaier gemaaid. En het voordeel is, dat het deze zomer best veel geregend heeft :)

De roze paaltjes kan je zo kopen! Heb ook blauwe. En een paar witte.
Volgens mij zijn er nog wel meer kleuren.
Wil er binnenkort nog wat bij bestellen.
Vind ze wel heel handig.
Ik gebruik ze ook voor de schriktraining om de tunnel neer te zetten (dan heb je lange prikpalen nodig) en om spulletjes aan te hangen. Bijvoorbeeld ballonnen of plastic zakken. En de vlaggetjes.
Ik houd van kleurtjes.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:04

hay allemaal , weer terug van weggeweest... Afgelopen tijd erg druk met werk geweest en een heleboel zieke dieren die veel extra zorg nodig hadden. Helaas hebben ze het allemaal niet gered, waaronder mijn HB shetje. We hebben hem een week geleden moeten laten gaan. |( .

Nu staat mijn 29 jarige merrie alleen. De eerste dag alleen was ze erg onrustig, hinniken, zoeken... Maar nu gaat het eigenlijk wel heel goed.

Maar ja, een paard alleen is ook maar alleen, dus toch beetje aan het rondkijken. Ik was gek op shettemans, maar toch erg huiverig om weer een shetje er bij te nemen. iets groters en wat makkelijker de wei op kan, zou ook wel fijn zijn, maar het aanbod is echt lastig...

Of toch alleen houden en kijken hoe het gaat? Merrie kan nog 5 jaar mee of morgen omvallen... moeilijk hoor...

mooie paaltjes Chasey, waar heb je ze vandaan? Ik heb ze nog nooit eerder gezien, anders dan in wit en donkergroen ofzo.

Chique bak , Jinte.. Daar ga je veel plezier van hebben.. Kun je er al in rijden of moet deze nog inklinken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:26

@greendragon: wat sneu van al die zieke dieren, moet een zware tijd voor je geweest zijn.
Zelf heb ik een shetje van Pony Opvang Lisserbroek. Die hebben zowel shetjes als grote paarden en alles daar tussen in (wisselend aanbod) en ze komen ze ook thuis brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:42

Ach jeetje wat naar Greendragon. Veel sterkte.

Ik begrijp je dilemma aangaande je alleenstaande paard. Voor is dat de reden geweest waarom ik uiteindelijk voor een pensionklant heb gekozen. Ik wil absoluut niet dat er een paard alleen staat en ik wilde zelf eigenlijk ook niet weer een extra paard/pony kopen.

Ideaal is het niet wat mij betreft, maar ik ben wel blij dat ik er nu gewoon weer 3 heb staan.

Verder zie ik allemaal weer leuke foto's en filmpje (Jannie, lijkt op mijn Diva....) voorbij komen.
Hier een stuk van de tuin opnieuw ingezaaid, zaad kiemt goed en snel, alleen heeft een mol bedacht dat het wel erg prettig graaft zo in dat nieuwe stuk. Ik ga absoluut geen klem plaatsen, stamp de molshopen voor nu een beetje plat en hoop dat het uiteindelijk toch een mooi stukje gazon word.......

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:18

Greendragon,ik heb er ook een pension paard bij.Wij willen geen paard meer als onze ruin dood is en dit is een prima oplossing.Zijn eigenaar betaald een bedrag per maand en ik verzorg hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:54

Onder andere daarom idd een klant erbij.

Al denk ik dat ik toch wel paarden blijf houden :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:59

Sterkte greendragon.

Misschien is anders een oud paard wat voor je, eentje die door een sportruiter word afgedankt die jij nog een fijn pensioen kunt geven?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:30

Wat een gave schuilstal Olympia!! :+:

En hele toffe foto's weer Marloes! Ziet er prachtig uit bij jullie <3

Welkom terug GD! Wel met een vervelend bericht... sterkte.. :(:)

Net even snel naar buiten gewandeld om een foto te maken := Maar zo staan ze er nu bij.. + 1 logé (de vos met vliegendeken); lekker hooi op de verharding, stro in een netje in de open stal en de poort open naar de zandpaddock, allemaal hun eigen stukje, maar toch bij elkaar :D Achterste (Fries) is een hengst, dan een ruintje en vooraan een merrie! En 't gaat super :+:

Afbeelding

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:30

Ziet er netjes uit zo

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:57

Wauw, mijn droom Utopia! En dan niet alleen de inloopstallen met verharding en paddock, maar vooral het feit dat ze zo braaf achter 1 draadje blijven staan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:06

Heeeeel mooi Natasja!

Hier blijven ze allemaal prima achter de draden!

Ik ga zo maar eens afzetten en inzaaien :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:16

Hahaha Judith... onze kleintjes hebben iets meer nodig dan 1 draadje hoor _O- 2 Friese hengsten naast elkaar gaat prima, maar die kleintjes hebben we fort Knox voor moeten bouwen :') En dan nóg presteren ze het om alles te slopen incl. elkaar _-:(

Thankss!! :D :D Ben er, tot noch toe, ook wel erg blij mee! Paardjes lopen inmiddels van buiten naar binnen en weer terug, de hele dag :):) Ze maken er goed gebruik van.. beginnen inmiddels ook weer buiten te mesten :') Dus dat is fijn haha, blijft de stal een beetje schoon :D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:38

Chasey echt leuk die paaltjes! Ga ik onthouden voor als we weer nodig hebben

Greendragon sterkte met het verlies! Ik zou bij een opvang kijken voor 1tje erbij. Of wellicht iemand met een paard die met pensioen mag/staat.

Utopia dat ziet er super uit!

Bak is klaar *\o/* Vanavond of morgen maar eens uittesten. Moet alleen nog even de bakletters neerzetten.
Afbeelding

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:58

thanx allemaal. Erg fijn was het inderdaad niet, zo rot dat ondanks alle maatregelen, zorgen en medicatie je het gewoon niet redt. Ik dacht vroeger wat luchtiger over HB, maar daar ben ik nu helemaal van genezen.

@DF, ik kan over de ponyopvang erg weinig info vinden. Alleen een FB, maar daar staat bijzonder weinig relevante info op?

hmm, een pensiongast, maar dan wel voor een pensioenpaard, want faciliteiten voor training ed heb ik in feite niet en ik zit niet zo te springen om 'vreemden' continu op mijn terrein. maar wel het overdenken waard. Hoe zijn jullie aan gegadigden gekomen? Een advertentie gezet? MP? Hebben jullie dan een soort contract opgesteld om de afspraken helder te maken? Hoe regel je verantwoordelijkheden en 'gedoe', mocht er iets gebeuren?

Utopia: heel mooi geworden! Ik vind de omheining echt zo prachtig! Heerlijk dat ze nu zelf kunnen kiezen.

Wij hadden dit jaar zoveel gras op ons minilandje dat we voor het eerst hebben laten hooien. Onder protest van het maaiboertje, want die vond het niet de moeite waard. Toch nog meer dan 80 kleine pakjes van ong 4.000 m2 af kunnen halen, 25 kg per stuk. Best taai, stengelig hooi, dus het zal niet populair zijn bij paarden, maar dan kunnen we het of mengen of verkopen.

Om te voorkomen dat we volgend jaar weer moeten hooien, hebben we nu 8 Ouessant schaapjes in het land lopen. Ook wel weer heel leuk en gezellig! En nog groeit het gras harder dan de merrie en de schaapjes kunnen bijhouden...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:11

greendragon schreef:
@DF, ik kan over de ponyopvang erg weinig info vinden. Alleen een FB, maar daar staat bijzonder weinig relevante info op? ..
Misschien staat hier meer info... ze doet idd het meeste via Fb.

Ik heb via haar (Paula Zwaan) eerst een Spaanse rescuer gehad, maar ondanks dat die het in het begin goed leek te doen werd hij na maanden steeds moeilijker benaderbaar. Na contact via Fb is ze hem om wezen ruilen voor die ik nu heb (Jasmijn) en dat is ronduit een schat van een shet. Wel heeft ze ook wat issues (ze loopt kreupel in draf) en is dus écht nergens geschikt voor behalve Penny-gedrag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:26

Ik heb nooit heel actief hoeven adverteren voor klanten, de meesten kwamen via via of via mijn topic.

Ik heb net het volgende strookje afgezet en ingezaaid, het wordt steeds mooier <3

Onze klant heeft ook een staltour filmpje gemaakt, die zal ik van de week eens delen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:38

Ik heb een pensioenpaard in pension van 26,zijn eigenaar komt af en toe langs voor een knuffel en wortels en ze laat de verzorging aan mij over.Als er iets is nemen we contact op met elkaar.Met het vorige pensioen paard van 30 ging het op dezelfde manier met de eigenaar.De eigenaar weet waar alles ligt en komt en gaat.Werkt goed op die manier.
Afbeelding
Nap en rechts Max het pensionpaard.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 08-09-21 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt