MZorro schreef:Wel interessant om te lezen. In het najaar staat ook hier het aanplanten van struiken, planten en boompjes in de planning. Wij wilden het stuk gaan frezen en dan planten. Is het echt nodig om er iets neer te leggen, zoals houtsnippers of oud hooi?
Oud hooi heb ik gebruikt op een stuk. Dat werkte een half jaar goed. Maar ik heb nu het idee dat ik vooral gras gezaaid heb op die manier...
Ik ga toch voor de methode dik karton met houtsnippers. Ik gok dat dat de ergste grasgroei voor een jaar of 2 wel remt. Het hoeft ook niet 100% kaal te blijven.
We hebben ons nieuwe hooi binnen, is eigenlijk zonder enige voedingswaarde. Maar verrassend genoeg eten 3 van de 4 het enigszins. Dat is meer dan ik verwachte.
Mijn oude paard, mijn schatje, eet het niet. Die vraagt zich af of ik hem wil vergiftigen ofzo...
Hoe kan ik hem dit aandoen?
Maar hij is te dik en hij krijgt nog wat gras en een beetje hooi dat hij lekker vindt binnen dus ik ga het eens een weekje aankijken met hem... Ik ben overall wel opgelucht dat er gegeten wordt. Hopelijk snel weer normale mest.