Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:01

@chasey: dat is idd een flinke rit. Heeft ie toch 4 uur 'in de benen'...
Ook mooie sfeerplaatjes.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:05

Ja dat is inderdaad een flinke rit, maar dat doen we vaker :)
Aanstaande zaterdag ook weer een dagrit op de planning in de veluwe, zin in! Tot ie tijd hoeft ie ook niks meer te doen de rest van de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:10

Leuk, ik heb dat ook regelmatig gedaan met Mo!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:22

Wat een leuke sfeerplaatjes
Chasey, waren onze dochters net zo oud? 2014? Wat rijdt zij al goed!

Ik rij 2 keer per week dressuur, alleen maar met les, alleen durf ik niet. Het gaat ontzettend wisselend Hij is mega sensibel en de ene les is een vallend blaadje al reden tot paniek en dan weer een les die perfect gaat/ Ook ga ik elke zondag de bossen in, thuis heb ik het even wel gezien ga nu naar een groot natuurgebied en meestal een km of 20. Heerlijk nu in de herfst met alle paddenstoelen en gekleurde bladeren. In de zomer in hier ontzettend grote brand geweest en dat ruik en zie je nog steeds maar ook mooi om te zien hoe het zich al hersteld

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:31

@Chasey: welk stuk Veluwe staat er op de planning ??

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:33

Marloes wordt 1 nov 7. Ze is de laatste tijd met sprongen (letterlijk :') ) vooruit gegaan wat betreft rijden. Ze vindt het helemaal geweldig met Nick en Nick doet het ook gewoon allemaal braaf. Leuk stel die twee.
Ik denk dat ik volgend jaar opzoek ga voor nog een paardje erbij. Zodat Marloes en ik samen kunnen gaan rijden. :) Maar dan wel pas als we hier helemaal gesetteld zijn. We wonen er al wel fijn, maar er moet ook nog zoooo veel gebeuren!

Nick is eigenlijk ook heel sensibel. Dat heeft voor- en nadelen. Hij kan ook helemaal over de zeik gaan om iets stoms... maar je kan hem dan ook weer met een neckrope rijden. Hij luistert goed.
Ik hang met opzet wapperende zakken op in de wei, bij de voerplek en andere rare voorwerpen. Zoveel mogelijk voorwerpen, schriktrainingen ed. En laag in het voer houden. Als ik hem te veel vitamine brok geef, ziet ie spoken. Ik houd hem dus eigenlijk zo sober mogelijk. Het voer stijgt 'm wel naar z'n kop.

DF, ik ga weer met gids te paard op de veluwe op pad voor een dagtocht! Ik heb nog geen idee welke route we gaan doen, ik laat me verrassen. :D

edit. Ik zie nu pas je foto's lynn, mooie omgeving! Is het zwarte waar de brand is geweest? Kan het niet heel goed zien.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:39

Chasey schreef:
Marloes wordt 1 nov 7. Ze is de laatste tijd met sprongen (letterlijk :') ) vooruit gegaan wat betreft rijden. Ze vindt het helemaal geweldig met Nick en Nick doet het ook gewoon allemaal braaf. Leuk stel die twee.
Ik denk dat ik volgend jaar opzoek ga voor nog een paardje erbij. Zodat Marloes en ik samen kunnen gaan rijden. :) Maar dan wel pas als we hier helemaal gesetteld zijn. We wonen er al wel fijn, maar er moet ook nog zoooo veel gebeuren!

Nick is eigenlijk ook heel sensibel. Dat heeft voor- en nadelen. Hij kan ook helemaal over de zeik gaan om iets stoms... maar je kan hem dan ook weer met een neckrope rijden. Hij luistert goed.
Ik hang met opzet wapperende zakken op in de wei, bij de voerplek en andere rare voorwerpen. Zoveel mogelijk voorwerpen, schriktrainingen ed. En laag in het voer houden. Als ik hem te veel vitamine brok geef, ziet ie spoken. Ik houd hem dus eigenlijk zo sober mogelijk. Het voer stijgt 'm wel naar z'n kop.

DF, ik ga weer met gids te paard op de veluwe op pad voor een dagtocht! Ik heb nog geen idee welke route we gaan doen, ik laat me verrassen. :D

edit. Ik zie nu pas je foto's lynn, mooie omgeving! Is het zwarte waar de brand is geweest? Kan het niet heel goed zien.

Ja , op beide zie je de bomen tot halverwege zwart blijkbaar zijn ze niet tot bovenin verbrand. Bij die oortjes foto is de grond ook nog zwart, was voorheen allemaal hei

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:43

Wat een heerlijke rit Chasey!

Mooi Lynn.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:42

Robijntjah schreef:
Ah dan zijn ze aan de goede kastanjes aan het knabbelen.

[ [url=m/T8hX87.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net tijdens het mesten dit knappe plaatje geschoten in het herfstbos. Mijn nieuwe snack weitje groeit goed <3

Heerlijk plekje, wat staat er allemaal in het snack weitje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:48

Gras tot nu toe :+

Wil eerst de track en bak helemaal af maken voor we meer kruiden en bomen en hagen gaan planten.
Er staat al (maar dan door de hele track):
Kruidnagel
Appelboom
Hazelaar
Vlierbes
Zilverberk
Kastanje dus ook

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:03

@chasey: doe Nanda maar de groeten van me :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:06

Wat een heerlijke foto's Chasey! Wat een geluk om zo op te mogen groeien :+:

Bizar om te zien LN, van de brand!! Maar ook heel gaaf dat de natuur zich dan zo mooi herstelt hè :+: Meest vruchtbare grond!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:32

Nick is echt zo geweldig <3
Ruilen voor mijn puber ruin? :')

Vanmiddag komt de zadelmaker. Ben benieuwd!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:30

Aan de ene kant fijn nieuws: het zadel past nog prima. Aan de andere kant balen want waar kwam het verzet dan vandaan?

Nu het rijden toch weer voorzichtig oppakken en even kijken hoe het loopt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:12

Hier de hele dag al oliebol, dat wordt weer een nachtje stal voor Boon. Morgen dus een paar balen houtkrul halen. Die heb ik al een halfjaar niet hoeven kopen :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:20

Nou, hier ging het heel lang goed, maar nu toch sinds einde middag ook bal en al 7.6mm gevallen := Maar! Geen modder *\o/*

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:21

Ik durf het haast niet te zeggen maar hier is het overdag de hele dag droog geweest. Net een buitje langsgeweest.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:40

Volgens mij regent het hier nu pas. Beetje jammer :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:51

Het ging bij ons later regenen dan in eerste instantie, maar zo te zien valt alle regen nu gewoon in een korter tijdsblok -O-
De komende twee weken ziet er dan wel weer aardig uit, wat droger en frisser.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:03

MarloesHJ schreef:
Ik durf het haast niet te zeggen maar hier is het overdag de hele dag droog geweest. Net een buitje langsgeweest.

Hier ook hele dag droog met een zonnetje :D
Maar morgen zou het wel flink gaan regenen zag ik!

Gelukkig geen modder Utopia, heerlijk!
Wat fijn DF dat je het al een half jaar niet hebt hoeven kopen :D Heb je ze in de winter in de nacht op stal of is het voor in de schuilstal?

Mn pony Rocky blijft nu gelukkig al een hele tijd in de paddock, erg blij mee! Alleen moet m’n paard de zwarte pony echt niet :=

Afbeelding
Het is toch ook een lekker ding hé <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:14

Het is een heerlijk ding, met hem zou ik zo voor een kleintje er bij gaan :D

Citaat:
Heb je ze in de winter in de nacht op stal of is het voor in de schuilstal?

Eigenlijk heb ik Boon alleen maar op stal als het de hele dag geregend heeft en het zand dus echt zeiknat is. Ik wil gewoon niet dat ze met haar 23 's nachts op nat zand moet slapen.

Vroeger (voor Peps) had ik dan gewoon de stal open staan en kon ze binnen liggen als ze dat wilde (wat ze ook deed), maar nu durf ik dat niet voor het geval Peps er ook bij wil en ze ruzie krijgen.

Die kleine gaat nl al aardig wat 'ik kan je wel hebben' gedrag vertonen. Ik zag vandaag voor de 3x dat het kontje omhoog kwam toen Boon ook uit de hooibak waar hij stond wilde eten |o
Ik hoop dat ze hem eens op zijn plek gaat zetten, want ik zit niet te wachten op een kreupele Boon omdat die kleine tegen haar benen aan schopt.

In de schuilstal ligt gewoon zand (droog), maar daar zie ik nooit plekken dat ze er in gelegen heeft.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:15

Hoi! Mag ik mij hier ook melden? Heb 3 paarden aan huis en 20 Shetlanders van mn pa hahaha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:16

@Horseloverl: welkom!!
20 maar... :D

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:18

DubbelFun schreef:
@Horseloverl: welkom!!
20 maar... :D

Dankje :)Hahaha ja. Gelukkig staan die lekker dag en nacht buiten zomer en winter. Nu 1 op stal die heeft clostridium voor de tweede keer dit jaar, heel sneu.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:21

Zo dat zijn er een hoop :D welkom!