Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:35

Tinky12 schreef:
:+ Gras bij de buurman aan de andere kant is zo goed als "op" en daar gaan ze over een weekje of zo mest rijden.

Eerder op maïsland heeft ook niet zoveel nut omdat de rogge nu pas wat opkomt.

Ah oké thanks! Ik zat dan meer te denken om de boerman te vragen om het maisland als winter weiland/ paddock te gebruiken. Maar ik dacht dat het misschien te nat/ te zwaar zou zijn..

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:36

kvulden schreef:
willemlover schreef:
Wat fijn dat het trailerladen zo goed ging Kvulden!
Als ik weer een rijkaard heb is het wel de bedoeling om weer in de omgeving te gaan buiten rijden. Vind het wel jammer dat er niet echt ruiterpaden zijn..

Kirrr, bah dat klinkt niet lekker. Beterschap!

Op vakantie met paard lijkt me heeeerlijk! Staat ook wel op mijn wishlist :)

Nou wacht nog maar even. Ik heb met de gemeente Twello en Apeldoorn om de tafel gezeten. En er is hier al veel gerealiseerd. En het breid zich uit. Hopelijk helemaal tot aan Deventer toe. Ik ben er super blij mee. Hier kunnen we nu ook pootje baden heerlijk. Dus als je er klaar voor bent. Moeten we maar eens afspreken. Dan laat ik je wat ritjes zien. ;-)

Goed bezig Kvulden! Ja lijkt me erg leuk en interessant! :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:39

willemlover schreef:
Ah oké thanks! Ik zat dan meer te denken om de boerman te vragen om het maisland als winter weiland/ paddock te gebruiken. Maar ik dacht dat het misschien te nat/ te zwaar zou zijn..

Ik heb ze er maar een paar uur per dag opstaan,zijn voorwaarde is dat ik een flink stuk afzet (heb nu iets van1,5 hectare afgezet denk ik) omdat de bodem anders teveel inklinkt.
Er wordt ook niet geraced op het land...dat doen ze bij mij maar op de baan.
Het is hier overigens wel zandgrond en met zware regenval gaan ze er bij mij niet op,ik ben erg zuinig op de bodem en dat weet hij ook.

Alle zieken beterschap :(:)
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 07-03-16 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:41

Fabster wat zijn halfsteps?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:23

Daan_O schreef:
Welkom nieuwe mensen!

Ik loop weer behoorlijk achter, het gaat hier soms zo snel! Lekker genoten van het weekend :D

[***] zijn de kippen nu alleen maal goed (aan elkaar) gewend?

Het rijden met Orenda gaat echt weer de goede kant op, zo leuk. Ben er helemaal blij mee :D Ze begint het weer lekker op te pakken.

Sorry dames, ik heb niet alles goed gelezen.

Daan de kippen zijn nog niet goed aan elkaar gewend -O- , Hetty (de aanloopkip) geeft duidelijk aan, ontzettend bang te zijn voor het nieuwe viertal en gaat ze uit de weg, ze mag tegen schemering niet meer het nachthok in en gaat dan maar bovenop zitten.... Uiteindelijk heb ik besloten om ze zondag ochtend maar los te laten op het erf en dan maar te kijken wat ze zouden doen. Hetty zat binnen no time weer op mijn fiets in de schuur en het viertal heeft heerlijk het erf ontdekt, ze hebben het super naar hun zin en 's avonds gaan ze keurig netjes op stok in hun mooie kippenvilla :') . We hebben Hetty nog weer een keer gevangen in de schuur en ook weer in de villa gezet, maar vanmiddag ging ze weer in de schuur zitten. Hetty krijgt dus een eigen minivilla die we in de schuur neerzetten. Ze vindt het echt niet leuk tussen de andere dames.

Overdag houdt ze ook gepaste afstand van het viertal. Ik weet ook niet hoe oud Hetty is en hoe lang ze alleen heeft geleefd. Ik heb de oude buurvrouw gesproken en zij zegt dat Hetty echt niet van haar is. Ze vertelde wel dat Hetty al een tijdje bij haar rond het huis scharrelde, maar dat zij haar eigen kippen (die in een ren zaten en dus niet los liepen) mee heeft genomen. Ach dan slaapt Hetty gewoon in de schuur en de andere dames in het kippenhok..... Ook prima.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:39

kvulden schreef:
Fabster wat zijn halfsteps?

De stap richting piaff. Wel al een 2 tact, maar nog geen swung. Dus eigenlijk een 2 tact in stap.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:42

Zit ik gisteren in Haarlem, bij een vriend, zeg ik tegen mijn dochter (bij wijze van grap), kijk, lijkt wel noorderlicht, zo groen in de lucht. Komt mijn dochter vandaag uit school thuis: is er op het jeugdjournaal geweest dat er gisteren gewoon vet noorderlicht was in Nederland. Vooral in Noord Nederland was het bizar mooi! Nog beter dan wij hebben gezien in Noord Noorwegen!

Hebben jullie het gezien?
http://nos.nl/artikel/2091190-noorderli ... rland.html

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:56

kvulden schreef:
willemlover schreef:
Wat fijn dat het trailerladen zo goed ging Kvulden!
Als ik weer een rijkaard heb is het wel de bedoeling om weer in de omgeving te gaan buiten rijden. Vind het wel jammer dat er niet echt ruiterpaden zijn..

Kirrr, bah dat klinkt niet lekker. Beterschap!

Op vakantie met paard lijkt me heeeerlijk! Staat ook wel op mijn wishlist :)

Nou wacht nog maar even. Ik heb met de gemeente Twello en Apeldoorn om de tafel gezeten. En er is hier al veel gerealiseerd. En het breid zich uit. Hopelijk helemaal tot aan Deventer toe. Ik ben er super blij mee. Hier kunnen we nu ook pootje baden heerlijk. Dus als je er klaar voor bent. Moeten we maar eens afspreken. Dan laat ik je wat ritjes zien. ;-)

Ik heb vroeger in deventer gewoond en had mijn paard in de buurt van schalkhaar en diepenveen. Toendertijd iig heel veel buitenrijd mogelijkheden!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:14

Dat is weer net aan de andere kant van Deventer. Het vervelende hier is dat er veel achteraf weggetjes zijn. Maar iedereen rijd er zo hard en dat is niet relaxed rijden. Ik zoek dan ook de ritjes van de weg af uit. Ik mag er geloof ik niet altijd komen, maar tot nu toe heeft niemand er iets van gezegd. ;-)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 07:44

Vandaag weer beginnen, alles weers in het gereel, zal maar zeggen. Viel niet mee gewekt te worden door de wekker. Ik heb geloof ik een aitoriteitsconflict met mijn wekker...

Nee, ik heb het alleen in Zweden gezien... Ik woon in het noorden van NH.... Te ver weg.

Ik doe niet anders dan buiten rijden, over fietspaden door de polders.... Maar lekker rijden in het bos en niet alert hoeven zijn op verkeer... Vind ik ook fijn. Ik ga met enige regelmaat wel naar het duin, bos en as naar het strand.

Wat fijn dat het is gelukt met trailerladen... Ook ooit een paard gehad die niet te laden was.... Voorwaarden voor elk ander paard dat ik kocht, was dat ie zo de trailer op ging....

Ik ga mesten.... Me hele riedeltje en zo te werk... Fijne dag!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:16

Noorderlicht was ook in Haarlem te zien.

Ga vandaag ook weer op pad met het paard. Heb er zelfs over gedroomd. Moet de cilinders voor mijn airjackets nl nog krijgen. Ben blijkbaar meer met dat vallen bezig dan dat ik me besefte. Gewoon maar blijven zitten, denk ik... :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:05

Ja, aub.... Zitten hoor!.... Ik woon in de kop van NH....vandaar denk.... Of mijn lukken waren al dicht?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:35

Mest ze!

Morgen kinderfeestje. Dus zal in huis aan de slag moeten...

Halstertouw om de hals knopen en goed vasthouden! Succes en veel plezier.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:39

Nou, gewoon maar opletten. Ik val er gelukkig niet zomaar af. Vorige keer was het onoplettendheid. Maar blijkbaar is het in mijn geest wel een eigen leven gaan leiden. Maar we gaan gewoon verder. Ik hoef geen extra halstertouw. Wel zou ik graag extra patronen voor mijn airjacket hebben. Heb ze nu op 2 plaatsen in bestelling staan. Nu nog ontvangen....

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:03

Tinky wat fijn dat dat zo kan :) Heerlijk voor je jongens.

[***] jammer dat Hetty niet goed met de andere kipjes gaat, maar op zich klinkt het zo ook als een prima oplossing. Misschien is ze inderdaad niet echt gewend aan soortgenootjes.

Wij hadden trouwens dit weekend ineens een kip op het erf lopen. Waarschijnlijk gedumpt want ze had in principe niet zelf het erf op kunnen komen omdat alles is afgezet/sloten. Wellicht dat mensen in de omgeving weten dat mijn tante kippen opvangt en dat ze die bij ons hadden zien lopen. Ik kon haar zo pakken, helemaal niet bang. Ze is een beetje ondervoed en ademt wat zwaar dus zit nu in quarantaine. Wel heel raar, waar ze nou vandaan komt...? Het zou toch wel heel brutaal zijn als mensen hun kip gewoon bij iemand anders dumpen.

Mijn vriend had nog wat foto's gemaakt zondag van het rijden met Orenda. Begint toch al best weer wat te worden zo, trots op mijn schatje :)

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:16

@daan: en je bak ligt er ook perfect bij :D

Overigens verbaasd het mij dan weer niet dat er mensen op die manier van hun huis/tuin-dieren afkomen.
Hier tegenover heeft iemand eens 2 herten in zijn tuin aangetroffen die echt niet wild waren... terwijl we rondom in het bos zitten ???

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:21

Daan_O ziet er fijn uit die rijfoto! :)

Ik weet dat er in Emmen bij de vennetjes in het bos meerdere schildpadden zitten. Deze zijn ook losgelaten door mensen die ze niet meer zo leuk vonden waarschijnlijk.. Ze doen het wel erg goed in het bos, terwijl je zoiets niet direct zou verwachten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:22

Hier is er wel eens eentje ontsnapt toen ze even mochten grazen, die werd na een jaar (en winter) weer onder een bosje levend aangetroffen... moest wel een wormenkuurtje :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:27

Ja echt die bodem, ik ben er ZO blij mee!

Pauline dankje :)

Nou ja zeg, herten dump je toch al helemaal niet zo maar ergens :oo
Schildpadden worden idd ook veel gedumpt. Mijn tante heeft in de zomer (dan komen ze naar het wateroppervlak of uit het water om te zonnen) regelmatig schildpadvangacties. Heb ik ook wel eens bij geholpen maar dat is erg lastig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:31

Die dingen lopen harder dan je zou denken :D

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:39

Ja inderdaad ze zijn lastiger te vangen dan verwacht ^^

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:41

Ziet er goed uit Daan! Gelukkig dat alles goed gekomen is met je piste!

Wel gek dat zo maar een kip bij jullie dumpen. Hopelijk komt het goed. Toch altijd een beetje zielig.
Herten zijn helemaal gek.

Heb nog altijd 'ruzie' met de onbeschofte makelaar. Nog steeds niets terug gehoord en heb ondertussen al verschillende keren voicemail ingesproken..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:42

Bij mijn buurvrouw waren er 2 witte melkgeiten over het hek gedumpt, ze had zelf 1 geitje dus men dacht daar kunnen er wel 2 bij

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:45

Lekker rijweer moet ik verplicht op 2 pakketjes wachten die geleverd gaan worden, daar gaat mijn dag.

zit te denken om mijn catalpas te snoeien, maar het gaat nog licht vriezen deze week. Dus twijfel om het te doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:47

Hoor je vaak, in onze oude buurt hadden mensen een stukje met wat konijntjes enzo, elke week werd er wel een konijn of kip over het gaas heen gedumpt zonder te vragen of ze er wel op zaten te wachten.
Mooi dat noorderlicht, hier niet gezien.
Zie vanalles aan berichtjes voorbij komen, een zieke beterschap! Een kinderfeestje, rijfoto's of plannen om te gaan rijden. Heerlijk hoor.
Ik ga de stalletjes doen, nieuwe baal hooi naar binnen en dan zal de hoefsmid er wel zijn. Staan ze er weer netjes bij. Paarden waren al boos dat ze niet in de blub van de paddock mochten spelen, ze staan nu verplicht in de bak die droog is. Had zo iets van is het wat schoner werken voor de hoefsmid en voor mij makkelijk schoon te maken net voordat hij komt.