Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SafeHaven schreef:Je zou bijna contact op moeten nemen met A. Vogel/phytonics of de groene os, dat ze gratis disteltinctuur kunnen komen maken bij je
MarliesR schreef:Qua invloed op de doorbloeding van beton/verharding in de hoeven zou mijn voorkeur ook uitgaan naar paddockmatten/rubber oplossing.
MZorro schreef:Dank jullie wel allemaal! Ik heb in de schuilstal al betonnen platen liggen en ga dan toch eens op onderzoek uit naar paddockroosters. Lees dat je die gewoon óp de bestaande grond kan leggen. Lijkt mij alleen dat je daar misschien wel nog wat zand over wilt gooien. En verplaatst het niet als je het 'gewoon' op de grond legt zonder zand o.i.d. is de vraag die bij me opkomt. Ik ga ook even zoeken in het topic, maar mochten er nog meer ervaringen zijn, ben ik benieuwd
pol013 schreef:Maar alle gekheid op een stokje. Leuk om te zien dat deze ontwikkelingen parallel aan elkaar lopen.
Ir111 schreef:Had ik mijn hooiprobleem met mijn extreem kieskeurige eters ein-de-lijk goed op de rit. Zijn de oude voorraden op. Dat zat er natuurlijk aan te komen. Ik heb nu een klein voorraadje weidehooi van natuurland, eind mei geoogst. Ik heb eerder van dat perceel gevoerd en dat gaat normaal super. Nu dus niet, alle paarden dunne mest. PAVO quick scan gedaan, suikerwaardes heel hoog.
Ben nu opzoek gegaan naar hooi met lagere suikerwaardes maar dat is dus echt niet eenvoudig op dit moment. Ik snap hoe het komt hoor. Ik ben vooral benieuwd naar hoe jullie paarden het doen op het nieuwe hooi en als ze het niet goed doen hoe jullie het oplossen (waar haal je hooi dat lager in suikerwaardes is bv)?
pol013 schreef:Maar in de praktische zin: Hoe lang hebben ze al dunne mest? Een paar dagen? Of al veel langer? Want anders zou het ook nog kunnen minderen.
Is het hooi naast suiker rijker ook fijner? Dan zou bijmengen met wat stro misschien nog kunnen helpen in de tussentijd?