Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

willemlover

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:43

Wat fijn dat het trailerladen zo goed ging Kvulden!
Als ik weer een rijkaard heb is het wel de bedoeling om weer in de omgeving te gaan buiten rijden. Vind het wel jammer dat er niet echt ruiterpaden zijn..

Kirrr, bah dat klinkt niet lekker. Beterschap!

Op vakantie met paard lijkt me heeeerlijk! Staat ook wel op mijn wishlist :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:45

Mijn nieuwe adres zal ook echt wel tegen vallen wat buitenrijden betreft.
Ik sta nu een jaar op een grote heide maar geen energie om te rijden -O- En dan ga ik nu verhuizen naar een gebied met nauwelijks ruimte om lekker te rijden :')

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:00

Op vakantie met het paard is ook idd mijn droom! Ben wel regelmatig op vakantie geweest en daar paarden gereden maar mis dan toch altijd mijn eigen paarden, denk dat het met hen nog leuker is! Behalve de trektocht in IJsland dat mag niet met je eigen paard. Ik had de plannen zelfs al klaar voor de ruin maar toen overleed de oude merrie en ik wilde de andere merrie niet alleen achterlaten voor een heel weekend. Dat is de eerste en tot nu toe enige keer dat ik baalde van de paarden aan huis. :(
Maar goed er is nu weer een kleine meid als ik die nou eens in de binnenbak onder controle kan krijgen komt het bos vanzelf. De ruin is inmiddels te oud voor dat soort grappen :(

Fabster, dat van die boze energie ken ik! Doet de huidige oude merrie ook! Ideaal als je haar iets wil leren.

Hier een vrije dag. Da de hele ochtend geweest. Alle tandjes zijn weer gepoetst en iedereen is weer geënt tegen influenza, tetanus en west nijl. Ik ben klaar voor de zomer!

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:28

Echte trektochten hebben wij nog niet echt gedaan, maar wel vaak dagritten en enkele keren de paarden meegenomen voor een weekendje weg. Zo zijn we eens naar de Loonse en Drunense duinen geweest voor enkele dagen, zalig! Ook eens in de Eiffel gaan rijden, dagje naar zee, dagje Belgisch Limburg.... Intussen al een aantal jaar geleden, de groep waar we er toen mee op uit trokken is helaas uit elkaar gevallen, en de meeste paarden hebben kwaaltjes waardoor zo'n lange ritten niet meer zouden kunnen. Ik mis dat wel, maar weet ook niet of ik mijn ruin nog in een goed genoege conditie zou kunnen krijgen voor zo'n tochten.

Kvulden, super dat het trailerladen lukte!

Ik ben ook thuis vandaag, ben de badkamer aan het poetsen. Niet mijn favoriet, maar straks wel leuk als het weer helemaal spik en span is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:34

Wij hebben in mei een weekendje Drents Friese Woud gepland; mijn ruin en de Shet gaan mee. We willen op vrijdag heen, zaterdag de mendurance voor Shetten rijden, zondag naar de spartelvijver en maandag een rondje wandelen en weer naar huis. Goed weer is besteld :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:53

Ik heb gewoon net heerlijk een rondje buiten gedaan met het heerlijke weer :-) was genieten!
voor paardenvakanties ben ik altijd in en dus ook veel gedaan, weekendje strand, weekendje loonse en drunnense duinen enz. Was altijd erg leuk en gezellig. Echt op trektocht niet geweest.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:56

Yeahh goedzo kvulden met trailerladen *\o/* de aanhouder wint met grote geduld

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:06

Ik zwaai ook even, ook iets met drukte! :P

Hier wel vaak op vakantie met paard geweest (trainingsblokken gecombineerd met een paar dagen weg) en een trektocht zit ook nog wel eens in de planning.

Fijn dat het trailerladen goed ging!

En ik zag mooie foto's van mooie paarden, heerlijk!

Ik ben een week op vakantie geweest en het was zalig! Veel sneeuw en goed uitgerust. Nu weer fris en fruitig op het werk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:10

Heerlijk gevoel als het trailer laden goed gaat. Geniet ervan!

Heb ze wel vaker mee gehad op vakantie.
Of een camping met stalverhuur of een stal in de buurt vd camping gehuurd.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:34

Test
Afbeelding
Hij doet t niet he? Snap t even niet?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:36

nee hij doet het niet.

upload je ze via 'voeg fotos toe'?
want dan doen ze het bij mij ook niet.
Misschien tinypic proberen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:38

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:55

De bokt upload is vol, daar zijn ze als het goed is mee bezig ;)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:31

He bud. Had ik nog niet gezien. Sorry.
Ik zit nu op m'n foon dus tinypic en zo is dan niet zo handig. Ik wacht wel ff.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:39

De kinderen hadden vanmiddag paardrijles. Meestal moddert het wat aan, maar vandaag ging het heel goed. Ik heb voor sinterklaas serieuze pionnen gekregen en die worden nu vaak gebruikt voor parcourtjes met de meiden. Vinden ze leuk. Balkjes erbij, helemaal goed. Het zag er zowaar best wel goed uit, met die meiden.

De laatste 10 minuten kregen ze nog even een vette hagelbui in hun nek! _O- . Waren best flinke hagelstenen.

Morgen naar het bos. Heb ik ook wel weer zin in. 2 weken weinig gedaan met al dat gekwakkel.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:48

Kirsten *\o/* komt wel goed dat laden :)

Hier de jongens voor het eerst weer "de prairie"op...en dat vonden ze helemaaaal niet erg :D

Afbeelding

WHEEEEEEIIIII :D

Afbeelding

Even de afrastering verkennen...

Afbeelding

Ruimte <3

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:53

Het maisveld naast ons is al geploegd of gefreesd, behalve daar waar wij het land op komen om onze kruiwagens te legen :+ Oftewel: boer moest gier uitrijden en heeft dat gelijk onder de aarde gestopt, maar meisjes, blijf vooral stront op m'n land gooien. Komt goed, buurboer, komt goed :D

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:08

Paardrijvakanties....leuk! Helaas hier ook fysiek wat minder waardoor uren rijden er niet (meer?) in zit. Het gekke is, vooral van lang stappen krijg ik echt last van mijn rug, terwijl als er wat meer tempo in zit (draf/galop) het in verhouding beter gaat.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:12

Hilary...dan heeft hij de spuitmond voor bouwland op de giertank gehad,die trekt de boel goed en diep open.
Voor grasland is dit een veel fijnere versie,anders zou er niets van je gras overblijven.

Hier kunnen ze bij veel mensen hun mest kwijt op grasland,ook door de lichte vorst konden erg natte percelen al bemest worden.

Maïsland is pas veel later aan de beurt omdat het verderop nog veels te nat is...mijn voordeel :D

Zoefie...ik krijg van veel stappen ook vaak last van mijn rug,altijd al gehad.Bij mij zitten mijn 3 onderste wervels vast,theoretisch kan ik niet eens doorzitten :P

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:12

Wauw Tinky dat ziet er heerlijk uit! Is dat jullie eigen maïsland of van een boer?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:18

willemlover schreef:
Wauw Tinky dat ziet er heerlijk uit! Is dat jullie eigen maïsland of van een boer?

Van mijn boerman...op de middelste foto zie je zijn bedrijf :)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:22

Wat ideaal is dat zeg! Wij hebben ook een maïsland naast het huis van een boerman maar nooit over na gedacht dat de paarden er ook op zouden kunnen lopen haha. Ik begrijp dat jij ze er pas sinds vandaag op hebt staan? Mag ik vragen wat daar de reden van is? :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:29

:+ Gras bij de buurman aan de andere kant is zo goed als "op" en daar gaan ze over een weekje of zo mest rijden.

Eerder op maïsland heeft ook niet zoveel nut omdat de rogge nu pas wat opkomt.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:31

Mmm, je brengt me op ideeen. Tegenover mij ligt ook maisland, ik kieper er iedere dag mijn kruiwagen met mest op leeg.....misschien een optie om de paarden er ook meteen op te zetten....scheelt mest over lopen. Alhoewel, het halve dorp gooit van alles op het land, bloemen, pompoenen groenafval...misschien toch niet zo'n strak plan bij nader inzien.
Bha, hier nog steeds de kleinste ziek en ik ben nog op de been maar daar is dan ook alles mee gezegd.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:33

willemlover schreef:
Wat fijn dat het trailerladen zo goed ging Kvulden!
Als ik weer een rijkaard heb is het wel de bedoeling om weer in de omgeving te gaan buiten rijden. Vind het wel jammer dat er niet echt ruiterpaden zijn..

Kirrr, bah dat klinkt niet lekker. Beterschap!

Op vakantie met paard lijkt me heeeerlijk! Staat ook wel op mijn wishlist :)

Nou wacht nog maar even. Ik heb met de gemeente Twello en Apeldoorn om de tafel gezeten. En er is hier al veel gerealiseerd. En het breid zich uit. Hopelijk helemaal tot aan Deventer toe. Ik ben er super blij mee. Hier kunnen we nu ook pootje baden heerlijk. Dus als je er klaar voor bent. Moeten we maar eens afspreken. Dan laat ik je wat ritjes zien. ;-)