Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jadybabe schreef:Yontheke, waren dat dingen die b.v. voorkomen hadden kunnen worden? Was het pech?
Kirrr schreef:Misschien dat je er met 1 paard wel komt. Maar hier zou ik er 4 moeten verzekeren dan om het 'eerlijk' te houden. Dus dan heb ik het geld voor 1 operatie al op een jaar bij elkaar.
Geld bij overlijden vind ik idd ook het enige 'voordeel' bij de verzekering.
Ik heb ze ook nog altijd lopen voor de merrie, weet alleen niet wat ik er mee ga doen.
Tinky12 schreef:Je verzekerde bedrag betekend ook een limiet met uitbetalen,kijken veel mensen ook overheen.
Het is namelijk niet zo dat alles maar vergoed wordt.
EFO schreef:f. Met ingang van het jaar waarin het dier 16 jaar wordt is de maatschappij bevoegd om de verzekerde waarde met tenminste 10% te verminderen en vervolgens ieder jaar met tenminste eenzelfde bedrag. Verzekeringnemer wordt daarvan schriftelijk in kennis gesteld.
Zijn ze in mijn geval dan even vergeten, paard is al 18.
Artikel 28, Oudere paarden
a. Dieren, welke volgens de Uitgebreide of Beperkte schadeverzekering verzekerd zijn, worden met ingang van het kalenderjaar waarin het dier 20 jaar wordt, verzekerd op basis van een Levenverzekering.
b. Met ingang van het kalenderjaar waarin het dier 20 jaar wordt bedraagt de verzekerde waarde maximaal € 3.000,-- voor een paard en maximaal € 1.500,-- voor een pony.
c. Met ingang van het kalenderjaar waarin het dier 25 jaar oud wordt bedraagt de verzekerde waarde maximaal € 1.500,-- voor een paard en maximaal € 750,-- voor een pony.