Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:53

Welkom Coby! Goed voor elkaar aan zo'n zandpad :j

Sterkte Lynn met je pols...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:36

Hier is ook echt heel veel achter gebleven. De eerste lading ijzer die we voor hadden neergelegd om zelf weg te brengen, werd opgehaald en kregen we nog geld voor. We hebben nog niks betaald hoeven af te voeren en inderdaad, stiekem zat er her en der echt nog wel wat bruikbaars tussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:40

Welkom Cody, wat een mooie plek zeg!

Wij hebben gisteren een soort van planning gemaakt voor de eerste 2 weken en inmiddels ook wat hulp aangeboden gekregen en speeltoestellen voor de kids gefixt zodat die zich lekker bezig kunnen houden :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:56

Hier stond ook nog heel veel. Ook wat tuinhuisjes, overkapping. Van de overlapping een hooischuur gemaakt en van het tuinhuis een schuilstal. Ook was er een hele grote eendenkooi met 2m hoog hek. Die is onlangs afgebroken en dienst nu als schutting in de voortuin. Klimop er tegenaan. Als ik bovenstaande dingen had moeten kopen had het me klauwen vol geld gekost. En zo zijn er nog veel meer dingen die op et eerste oog geen doel hebben maar in de loop der tijd to h hergebruikt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:42

Bij ons staat 1 bijgebouw van 124 m2 waar wij tijdens verbouwing waarschijnlijk gaan wonen en wat we daarna om willen bouwen tot stalgebouw. 1 schuurtje en wat kleine elektriciteit kastjes (super handig).

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:47

Ik heb ook het tuinhuis omgebouwd tot schuilstal. Kwestie van deur eruit halen en klaar, want de locatie was al perfect.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:54

Robijntjah schreef:
Bij ons staat 1 bijgebouw van 124 m2 waar wij tijdens verbouwing waarschijnlijk gaan wonen en wat we daarna om willen bouwen tot stalgebouw. 1 schuurtje en wat kleine elektriciteit kastjes (super handig).

Wat zijn elektrische kastjes. :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:59

Dezelfde soort kastjes als op een camping staan zeg maar waar je je caravan aan de stroom kan hangen ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:08

Caby, wat woon je mooi <3 gaaf hoor, en flinke paddock ;) Heb je ook met een serieuze machine aangelegd :D Mijn bak werd met een beduidend minder machientje aangelegd :D

Robijntjah: Ik heb ook een PRE gehad die opeens vanuit het niets ging schuren, dat was wel degelijk het voer. Hij kon niet de eiwitten kwijt die erin zaten, zodra hij op het verse gras ging was het schuren geblazen. We hebben hem dus voortaan op de kale stukken gezet en zijn voer zo eiwitloos mogelijk gemaakt en hij heeft de 10 jaar daarna nooit meer geschuurd en gewoon speciale middeltjes of dekens buiten gestaan. Hij is helaas overleden aan melanomen, maar niets meer met eczeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:30

Ze staat niet op gras :+

Eiwitten valt verder ook wel mee volgens mij...

Naja we gaan het zien, ze staat nu op droog hooi en ga eens 1 kg basisbrok voeren en dan zien we wel.

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:42

Hallo allemaal, ik heb sinds 2 maanden een shetlandpony bij huis. We zijn rustig aan aanpassingen aan het maken om alles ponyvriendelijk en handig te maken. Ik zit nu met het volgende: de regenpijp van de schuur staat nu nog open en bloot en kan ze aanschuren. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Heb jullie hier oplossingen voor?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:01

Robijntjah schreef:
Ze staat niet op gras :+

Eiwitten valt verder ook wel mee volgens mij...

Naja we gaan het zien, ze staat nu op droog hooi en ga eens 1 kg basisbrok voeren en dan zien we wel.

1kg basisbrok :oo

Daar zou Diva geen manen meer mee hebben joh, totaal 40% suiker zetmeel meestal en moet zeker onder de 20 blijven bij haar. (En dan nog uit kijken hoe en wat) :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:13

Tjah, ze moet toch iets krijgen, anders hou ik geen paard over ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:33

Robijntjah schreef:
Tjah, ze moet toch iets krijgen, anders hou ik geen paard over ;)

onbeperkt droog hooi en een vitaminebrokje is Diva al te veel :+

Maar goed ik zou niet van zomereczeem uit gaan persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:39

ik ga iig puzzelen met voer, laten we het daar op houden!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:40

Dat vind ik ook nog veel brok voor een paard met eczeem. Van hardvoer wordt een paard ook niet dik. In principe moeten ze alles halen uit ruwvoer. Wat ze tekort komen vul je aan. Als een paard alsnog invalt zijn er betere alternatieven dan basisbrok.

Meeste paarden met eczeem doen het beter na aanpassen van voerbeleid.

Belle boef, dat is ook vaak zo dat veel nog te gebruiken is. Als ik alleen al zie wat bij ons op het zoldertje van stal ligt, kan je daar nog van alles mee.

Flame, 1 shetlander alleen?? Gewoon iets om de regenpijn heen maken en ergens anders een paal maken met bezems eraan.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:51

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:10

Ik baal als een stekker, kleine is al hoefbevangen geweest in het verleden en durf het gras dus niet super goed aan. Met masker gaat het goed. Maar nu blijkt ze op een onverwachte plek een wondje te ontwikkelen.

Afbeelding

Had verwacht dat de rand zou gaan irriteren en zou er dan een bontje onder doen maar weet niet zo goed wat ik nu moet. Graasmasker is maat mini en groter kan wat het halster betreft niet maar haar kop is breed dus de korf is net krap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:49

Maartje_M schreef:
Robijn: https://www.pavo.nl/essentials/producten/pavo-care4life
Citaat:
Het heeft een suiker-zetmeelgehalte van slechts 8%!! Het bevat geen granen of graanbijproducten, is melassevrij en havervrij.

Danku, daar kan ik wat mee!

Op het vorige adres stond ze overigens ook gewoon op brok en hooi.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:51

De ene brok is de andere niet weer ik inmiddels :+ Hier doen ze het er heel goed op. Ik geef dit met pavo vital, maar moet een muesli hebben om Cheetah zijn medicijnen erin te krijgen :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:20

Azmay, mijn mini loopt met een maat shet (smal neusje) en mijn normale formaat Shetlanders lopen met een maat cob. Ook inderdaad door de ruimte om de neus, die is anders echt veel te krap.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:29

Bij mij doen ze het eigenlijk het best op de ponybrok van subli...

Kan je niet zo'n graasmasker kopen die je aan je eigen halster kan klikken azmay?
De neus van onze shet is net zo groot als van de quarters :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:31

Afbeelding
<3

Ze heeft de afgelopen 2 dagen niks eraf geschuurd! Wel duidelijk nog jeuk.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:03

Dank voor het welkom. Inderdaad enorm prettig plekje. Al was de winter zonder comfort van CV en enkele gaskachels heel pittig. Vooral de douche ...,)
Geen normale verbinding met snel internet enzo. Alleen ouderwets KPN. Containers worden gelukkig wel geleegd aan het pad. Alleen oud papier container moet naar de openbare weg :(

Maar wel heel veel rust en geen buren!
Was idd de grootste kraan die de bak heeft gedaan. Hadden bedrag afgesproken met loonbedrijf voor zes uren en voor 20 x 25 met uitlepelen sloot erbij te pittig voor kleine kraan.

Ga zo meelezen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:11

-:(- -:(-
Mijn stal die 4 tot 6 weken levertijd zou hebben is vertraagd tot 20 augustus!!