Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:31

Monmaster schreef:
Goedemorgen dames, idd antheman.. Leuke combinatie zo!

Tis prachtig weer... Om half elf komt mijn paardenmaatje en gaan we ff voor een rondje.
Huishouden is bijna klaar... Zo nog ff de badkamer en dan kan ik....

Vanmiddag starten mijn bijlessen weer... Twee klantjes... En dan is de dag al weer om...
Alsof ik nooit vakantie heb gehad!

Gaan jullie wel ens met de paarden op vakantie? Afgelopen jaar had ik een leuk adresje in Heerden.. Denk dat ik daar maar weer heen ga... Vd zomer.

Wij doen af en toe trektochten (zijn weleens topics van geweest op bokt), heel leuk :j zou graag nog eens een vakantie doen naar Belgisch Limburg of de Veluwe.

Abby Blues: tof dat je de paarden aan huis hebt nu! Ziet er als een heel mooi plekje uit :)

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:37

@solleke: hier vlakbij zit een hele leuke B&B waar je ook de paarden kunt stallen. Weg oversteken en je zit op de Veluwe waar het vrij rijden is.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:39

Ik ben ontzettend vaak op trektocht geweest. Heb ook met een mooi artikel van 4 paginaas ofzo in de Bit gestaan :) Prachtige fotoos gemaakt door Lode Greven. <3

Dit jaar ga ik eerst op trektocht en daarna rij ik de Epervierdaagse.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:40

DD: thanks voor de tip! Zal niet voor dit jaar zijn vrees ik, tenzij misschien september als ik paardenvriendin kan overtuigen. Zoiets als de Veluwe hebben we hier niet :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:45

Welkom nieuwe mensen!

Ik loop weer behoorlijk achter, het gaat hier soms zo snel! Lekker genoten van het weekend :D

[***] zijn de kippen nu alleen maal goed (aan elkaar) gewend?

Het rijden met Orenda gaat echt weer de goede kant op, zo leuk. Ben er helemaal blij mee :D Ze begint het weer lekker op te pakken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:50

Hier is de meinweg in de buurt, ook heel fijn natuurgebied. helaas woon ik er nu te ver vanaf om zo heen te rijdne, moet al met trailer en nu met een jong paardje eerst e basis erin.
Trektocht met een groep lijkt mij ook zo gezellig. Dat vind ik wel een nadeel van ze zelf houden, ik mis soms het samenrijden. Jaren geleden stond ik op een doe het zelf stal met 3 anderen vlakbij de meinweg en reed ik bijna elke weekend uren door dat natuurgebied en altijd wel minimaal 1 iemand die meeging

de veluwe heb ik ook nog op mijn "wish list"staan

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:56

Ik lees nog steeds mee.

Dubbel gefeliciteerd AbbyBlues!

Anke, is boomloos niet wat voor jou voor erbij, voor zowel de stippel als de Tinker? Voor een paar 100 euro heb je al een complete set en ze zijn redelijk waardevast dus als het niks is, of niet meer nodig, ben je hem zo weer kwijt.

Hier zo heerlijk weer, balen, want ik zit op school. Maar gisteren wel 15 heerlijke zonnige km gereden! Gaat super hier. Lola moet alleen in de wei blijven, gaat wel wat rennen maar blijft braaf achter de draadjes. Ze is als ik terug kom ook altijd rustig dus wrs stopt ze zodra we uit gehoor zijn. Kyra is ook druk de eerste km maar prima te rijden. Zo'n zalig paard! 3 maanden geleden kende ze alleen Nationaal Park Dwingelderveld, inmiddels al over het viaduct over de snelweg, meerdere bruggen, over het spoor, langs de trein en dwars door het dorp. Beestje kijkt nergens van op <3

Ik rij trouwens "gewoon standaard' met dressuuruitrusting tegenwoordig, en dan hoge neusriem en dubbelgebroken kneveltrens met koperen rolletje.

Wil niet zeggen dat ik dressuurmuts ben, rij net zo lief boomloos, bitoos, of in western stijl, alleen Kyra paste dit het beste. Vind het dan wel weer leuk om met Lola compleet iets anders te kiezen straks.

Afbeelding

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:58

Voordat ik ziek werd,gingen we zo af en toe een weekendje weg.Met meerdere of met z'n 2en...

Naar het strand of bos,Friesland of Brabant...altijd veel plezier gehad.Altijd leuk op stap met je paard :)

Gister stek op de winterweide afgebroken en weer opgebouwd op het maïsland.Was echt stuk maar het staat,nu hopen dat het weer het toelaat dat ze straks nog paar uurtjes kunnen spelen :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:05

De paarden hebben hier zelf 1 grote vakantie ;) maar dat bedoel je niet zeker.

Met de paarden zijn we eigenlijk nog nooit verder weg geweest dan een buitenritje (stapritje) van max 1,5 uur, omdat we dat gewoon niet eerlijk vinden momenteel. Die paar keer per jaar dat we rijden.
Ooit zullen we wel weer wat conditie op gaan bouwen, en wat langer rijden. Zou leuk zijn als we dit uiteindelijk op kunnen bouwen tot dagtochten.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:04

DubbelDun schreef:
@solleke: hier vlakbij zit een hele leuke B&B waar je ook de paarden kunt stallen. Weg oversteken en je zit op de Veluwe waar het vrij rijden is.

Er zitten er hier meerdere mooi omgeving hier om te rijden!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:06

Antheman schreef:
Ik ben ontzettend vaak op trektocht geweest. Heb ook met een mooi artikel van 4 paginaas ofzo in de Bit gestaan :) Prachtige fotoos gemaakt door Lode Greven. <3

Zelfs nog 1 overnachting bij mij gedaan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:19

dynamiek schreef:
Antheman schreef:

Zelfs nog 1 overnachting bij mij gedaan.

:j De nacht wakker liggen van de disco en de kikkers :D Mega leuke tijd was dat *\o/*

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:25

Haha ja de kikkers van de buren, heerlijk geluid.

Moet zeggen woon langs de veluwe trail maar ik zie jaarlijks maar weinig trekkers te paard langs komen. Voornamelijk heb je hier in de omgeving ruiters die op 1 plek een weekend verblijven en dan vanuit daar een rit doen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:32

dynamiek schreef:
Haha ja de kikkers van de buren, heerlijk geluid.

Moet zeggen woon langs de veluwe trail maar ik zie jaarlijks maar weinig trekkers te paard langs komen. Voornamelijk heb je hier in de omgeving ruiters die op 1 plek een weekend verblijven en dan vanuit daar een rit doen.

Ik ben nu eenmaal knettergek :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:34

Bijna iedereen droomt van trektochten rijden, maar er zijn er maar weinig die het ook echt doen. En nog minder die dan te paard alles meesjouwen.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:40

Hallo, mag ik mij hier ook melden?
De paarden staan niet aan huis, maar ik deel met een andere vrouw een weiland, stallencomplex en een paddock.
Nu gaan we daar vanaf april in, en sommige tips en tricks zijn wel handig :) .

Ik sta er met mijn twee kruising shetjes.
Bij hun in de weide komt een klein welshje.
De vrouw neemt een ander deel van de weide voor haar drie paarden.

De drie paarden staan snachts binnen.
Ik heb ook een stal van dubbele grootte voor mijn shetjes, maar die wil ik snachts gewoon buiten laten staan.

De mesthoop is bij de bak, zo'n 20 m van de stallen en de weides af.

Verder is de paddock erg vies.
Dus we gaan de weide opdelen zodat ze allemaal schuilplekken hebben (3 schuilmogelijkheden).
Snachts wil ik de ponys op het kleinere stuk zetten, waar ook zand komt te liggen.

Verder zijn we nog bezig met kleine dingen zoals waar we de hooi en stro opslaan, en onze spullen etc :) .

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:42

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb net Marinka helemaal op de trailer gekregen. Gisteren voelde ik me even hopeloos. Na 3 uur zonder vooruitgang. Maar vandaag.
Eerst het zelfde. snel erop en er weer af. Maar er zat brood in de bak. Dus ze waagde het op die manier nog een keer. Maar daarna weer alleen met de voorbenen op de klep en blijven staan. Paar heen er terug. En weer een aanloop genomen en ze ging er op. Ik stond er nog naast. Dus gauw naar het voor deurtje en brokje uit de hand gegeven. En heel veel knuffelen, dat vond ze vooral fijn. Ze heeft 5 minuten gestaan. Toen ben ik nog eens naar achter gelopen en weer naar voor. En heb gezegd dat ze achteruit moest. Dat gaat nog steeds veel te hard, dus dat moeten we nog oefenen. En daarna is ze er nog 2 keer opgegaan. Ik ben toen maar gestopt. Volgende stap, de stang hihi

Oh super blij.

Ik wil straks ook graag eens met het paard een paar daagjes weg. Lijkt me heerlijk. Vroeger een kleine trektocht geplant met mijn vriendin van Hengelo naar Holten. Alles geregeld, maar toen overleed het verzorgpaardje van mijn vriendin en zijn we er nooit meer aan toe gekomen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:05

Welkom nieuwe!

Super Kirsten! Heerlijk doorzetten op deze manier!

Trektocht lijkt me ook zalig en ga ik deze zomer absoluut doen, heb al verschillende mensen waar ik heen kan rijden en inmiddels dus bewezen dat we overal langs kunnen rijden. Alleen nog hoefbeslag of hoefijzers en we kunnen gaan :) Tot nu toe enkel dagtochten gereden want meer dan dat was mijn vorige paard niet geschikt voor.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:47

Die trektochten lijken mij ook heel tof, maar dat is voor de combi breed paard en mijn slechte fysiek niet haalbaar. Dan zal ik toch eens aan een smaller paard moeten. Ik ga het de komende jaren wel proberen te rekken tot een uur of 4-5 in het zadel, zonder al te veel pijn.

Goed zo , kvulden! De aanhouder wint.

Vandaag ook voor het eerst weer wat met mijn paardjes gedaan, maar valt me toch tegen. Ik word maar niet echt beter. Irritant vind ik dat. Met de paardjes is wel heel leuk, maar ik moet echt mijn krachten goed verdelen, want ik ben zo slap en kortademig. Ik lijk wel een astmapatient.

Morgen wel een rit op de planning, maar wel gezegd dat ik het even tustig aan doe. Hoef er niet weer naast te liggen.

Vandaag het L-etje op de grond, achteruit meegenomen, balkjes achteruit en de halfsteps. Dan heb ik mijn merrie al pissig! _O- Maar vooral die halfsteps beginnen ergens op te lijken. Ze heeft dan zoveel (boze) voorwaartse energie, die ik dan in kan zetten. Wel opletten dat ze me niet bijt, dan. Dingen die ze moeilijk vindt, lost ze op door te bijten. In bet begin werd ik daar nogal pissig om, maar nu laat ik het maar. Als ik ook boos word, hebben we helemaal ruzie en komen we nergens. Als ze echt gericht bijt, grijp ik wel in, maar dat heeft ze ook door, dus het touw is de pineut. Prima. Wordt vanzelf beter als ze er zelf ook vertrouwen in krijgt.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:58

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:59

Wat fijn dat het trailerladen nu beter ging, de aanhouder wint!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:09

Ik ga ieder jaar met mijn paard op vakantie met de vereniging.. altijd een midweek met Hemelvaart.. ieder jaar weer onwijs leuk..
En nu ik zelf minder afhankelijk ben van een trailer en chauffeur ga ik ook vaker een weekendje weg.. as weekend ga ik weer naar de Utrechtse heuvelrug :)

Super dat trailerladen goed ging!

Welkom fenijro!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:12

Zo! Die buik dan, Donja! :=

Welkom voor de nieuwe :wave:

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:28

Fabster schreef:
Die trektochten lijken mij ook heel tof, maar dat is voor de combi breed paard en mijn slechte fysiek niet haalbaar. Dan zal ik toch eens aan een smaller paard moeten. Ik ga het de komende jaren wel proberen te rekken tot een uur of 4-5 in het zadel, zonder al te veel pijn.

Goed zo , kvulden! De aanhouder wint.

Vandaag ook voor het eerst weer wat met mijn paardjes gedaan, maar valt me toch tegen. Ik word maar niet echt beter. Irritant vind ik dat. Met de paardjes is wel heel leuk, maar ik moet echt mijn krachten goed verdelen, want ik ben zo slap en kortademig. Ik lijk wel een astmapatient.

Morgen wel een rit op de planning, maar wel gezegd dat ik het even tustig aan doe. Hoef er niet weer naast te liggen.

Vandaag het L-etje op de grond, achteruit meegenomen, balkjes achteruit en de halfsteps. Dan heb ik mijn merrie al pissig! _O- Maar vooral die halfsteps beginnen ergens op te lijken. Ze heeft dan zoveel (boze) voorwaartse energie, die ik dan in kan zetten. Wel opletten dat ze me niet bijt, dan. Dingen die ze moeilijk vindt, lost ze op door te bijten. In bet begin werd ik daar nogal pissig om, maar nu laat ik het maar. Als ik ook boos word, hebben we helemaal ruzie en komen we nergens. Als ze echt gericht bijt, grijp ik wel in, maar dat heeft ze ook door, dus het touw is de pineut. Prima. Wordt vanzelf beter als ze er zelf ook vertrouwen in krijgt.

Is wel mogelijk hoor Fabster als je ook stukken ernaast wandelt! Sowieso wel even lekker op trektocht om zelf te wandelen, van al dat zitten word je zo stijf :P Dat je er een gecombineerde wandel-en rijtrektocht van maakt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:33

Heel fijn kvulden! De aanhouder wint, geduld en beloning werken sowieso!

Serieus buikje bij je merrie Donja! Maar die ziet er goed uit voor haar leeftijd!

Trektochten iod, niks voor mij. Vroeger gingen we ook uren op pad. Maar ik hou meer van het technische. Korte ritjes door het bos ter ontspanning wel. Maar uren op pad hoeft niet meer voor mij.

Heel het weekend geen tijd gehad voor bokt dus moest weer heel wat bijlezen.
Ben op kantoor maar voel me best ziek en slapjes.