Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:48

Dat is hier helemaal geweldig eigenlijk, ik heb 2 iniminie stukjes wei, maar ik wil ook niet meer, ivm de cushing/ir/hb van MiniMe en Lona die zich ook al net als de baas tonnetje rond kan vreten. Maar hier is een rijbak en alleen die 2 van mij, dus dan is het lekker makkelijk en gaan ze daar op met hooi...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:51

Ik heb ook een postzegelweitje en daar mogen ze als het goed weer is een kwartier op :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:57

Er was een stapmolen, een ruime longeercirkel waar ze dan ook even in konden en een stukje dat inderdaad vertrapt mocht worden. Ze kwamen dan soms ook een half dagje buiten maar dat gebeurde maar 2 keer per jaar of zo, voor de rest elke dag, het hele jaar door van 9 tot 6 op de wei en geloof me, voor een pensionstal heb je dan niks te klagen. Inmiddels zijn er geloof ik permanente zandpaddocks. Mooie ruime, schone stallen, alles werd gedaan en vooral een hele fijne sfeer. Dat is het enige wat ik wel eens mis sinds de paarden aan huis staat, het geklets en samen helpen op stal. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:05

60 kilomter... Zo serieus? Da's een flinke buitenrit geweest!

Goed bezig iedereen hier met de ritjes. :D

Mijn paarden doen normaal helemaal niks geks op de wei... Tot het van de week echt een keer nat was en ik ze nog streng toesprak om normaal te doen. Gaat Modena opeens rennen, springen, bokken en om het af te sluiten nog een paar mooie steigers. Dat doen we met VD wel eens, maar niet zo vaak omdat ze het maar vermoeiend vind. Nu de kluiten gras mij om de oren vlogen was het opeens wel leuk blijkbaar. :roll:

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:07

Hahaha, typisch... :') En jij maar plaggen trappen...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:09

Dat is nog best lastig trouwens, als ze meters ver door de lucht vliegen. Geen idee wat waar gezeten heeft dan. De helft vind ik ook niet meer terug. Ze vlogen ook echt ter hoogte van mijn gezicht voor bij. Als ik de draad naar de wei opendoe moet ik dekking zoeken. :=

Zat alles er weer in, trok ze nog een sprintje...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:10

Dat arabierenhengstenmormel dat bij mij op pension staat heeft daarstraks ook half de wei vol slidings gezet. Sjezen, bokken en de rest maar aansteken om mee te doen. Mijn 2 paarden hadden echt zoiets van joh, gewoon kop naar beneden steken en vreten. Zucht!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:14

Yontheke schreef:
Dat arabierenhengstenmormel dat bij mij op pension staat heeft daarstraks ook half de wei vol slidings gezet. Sjezen, bokken en de rest maar aansteken om mee te doen. Mijn 2 paarden hadden echt zoiets van joh, gewoon kop naar beneden steken en vreten. Zucht!

Ik zie het helemaal voor me. _O-
Probeer je te eten gaat iemand slidings in je bord maken. :=

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:32

Rennen doen ze hier niet op het gras...gaat allemaal van de potentiële vreettijd af :P
Raggen doen ze wel op de baan...kneiter hard en plat de bocht door :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:46

Ik hoop dat Andor niet zo van die toeren uithaalt en zichzelf een keertje heel wilt laten :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:51

Gypsy schreef:
:roll:

niet op 1 dag gek haha...vrijdag heen, zaterdag keuring , zondag terug..

kristel nee geen endurance. Kan mijn lijf niet aan..Dit was al echt te veel. Maar af en toe kan het

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:31

Ik heb een vraag, hoe hebben jullie je paarden verzekerd? Ziekte schade enz. Wel of niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:35

Alleen voor de dood, maar ik denk er sterk over om de verzekering op te heffen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:40

DubbelDun schreef:
Alleen voor de dood, maar ik denk er sterk over om de verzekering op te heffen.

Ik wist niet dat dat ook kon. Misschien ook iemand iets geregeld als iemand anders op je paard rijd?
Ik hem mijn paarden niet verzekerd. En vraag me af of we dat wel moeten doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:42

Eerder nooit gedaan, maar ik heb sinds enige tijd 1 wedstrijdpaard in de onderlinge verzekering (edit: de reden daarvoor is dat ik na de verhuizing niet echt veel geld over had en ik al een gehandicapt paard had. Het was toen even een zekerheidje voor als echt alles fout zou gaan.). Paard is verkocht en de verzekering heb ik overgezet naar het paard dat daarna mee mocht op concours. Zo houd ik er steeds eentje in.

Het kost weinig, je krijgt ook weinig. Komt niet in de buurt van de waarde van het paard. Maar ik heb ook geen last van bemoeienis. Als het paard wordt afgekeurd voor de sport, dan krijg ik meteen uitgekeerd en dat is dan een beginnetje voor de aanschaf van een nieuw paard. Geen gedoe met slacht/inslapen/terugkopen/wat dan ook. Daar ben ik allergisch voor. Ook geen vergoeding voor ziektekosten.

Een normale verzekering voor alle paarden is op alle fronten ongunstig. Ik heb teveel paarden om het voor allemaal te kunnen betalen. Daarnaast hebben wij alleen een keer een oude pony in laten slapen (die was sowieso al uit de verzekering gegooid) en een pony die wij na een aantal jaar teruggekocht hebben van de huidige eigenaren voor haar pensioen. Dierenartskosten? Veeeeel te weinig om dat er ooit uit te kunnen halen met een verzekering. Verder ben ik verschrikkelijk allergisch voor bemoeienis. Ik wil niet wachten op toestemming, niet afwachten wat ik vergoed krijg. Ik wil meteen kunnen doen wat mij goed dunkt, zonder enig overleg met iemand die geen eigenaar is van mijn paard. Dus ook per direct in laten slapen als ik dat wil. Een normale verzekering is dus niets voor mij.

Wel heb ik een extra verzekering voor schade die aangebracht wordt door mijn paarden. Zijn mijn ouders mee begonnen en dat hebben we zo gehouden. In al die jaren heb ik ooit 180 euro geclaimd voor het herstel van een gazonnetje. :+ Maar het had ook veel erger kunnen zijn. Ik vind dat wel een fijne gedachte.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:48

Geen verzekering hier. Alle kosten van mijn kapotte paard zijn voor mezelf :Y). De schade die mijn paarden aanrichten zit bij ons tot 5 paarden gewoon onder de familiale verzekering.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:55

Ik heb ze allebei voor de dood verzekert. En bij allebei zijn bijrijders verzekerd. Aangezien mijn vriend en zijn dochters er ook op rijden, en ik een verzorger heb. Het is niet zo'n hele uitgebreide verzekering, maar als ze dood gaan of blijvend ernstige beperkingen houden krijg je als het goed is een smak geld uitgekeerd. Dat maakt niks goed maar is in zo'n situatie wel verrekte handig. Is van hippozorg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:56

Mijn WA dekt ook wat 2 paarden aanrichten tot max 2,5 mil.

Mijn vorige paard had ik wel uitgebreid verzekerd. Kostte me een vermogen. En toen er uitgekeerd moest worden gaven ze niet thuis. Dankzij mijn DA (die de waarheid iets verdraaid heeft in mijn voordeel) kreeg ik alsnog het verzekerde bedrag uitgekeerd.
Hierna was ik meteen overtuigd dat ik dat niet nog eens ging doen en sindsdien zie ik steeds minder het nut in van een verzekering.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:07

karev schreef:
Gypsy schreef:
:roll:

niet op 1 dag gek haha...vrijdag heen, zaterdag keuring , zondag terug..

kristel nee geen endurance. Kan mijn lijf niet aan..Dit was al echt te veel. Maar af en toe kan het

Ooh ok....

Vroeger maakte ik wel eens dagtochten van 50 km. Maar wel met meerdere uitgebreide pauzes. (Uitgebreid is overdreven, we sjouwden thee en een picknickkleed mee. := )

Nu heb ik daar jammer genoeg eigenlijk bijna nooit tijd meer voor.

Wel gaaf dat het zo goed ging op de keuring! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:09

Ik had lona de eerste 2 jaar ook verzekerd, totdat zij haar ongeluk kreeg en de DA een nieuwe ass. Aannam die ineens de juiste codes ging invoeren , kon ik zo duizenden euro's gaan ophoesten, terwijl DA zelf had gezegd: weet niet of het zin gaat hebben wat wij gaan doen, maar dan zorgen wij er iig voor dat het jou geen cent kost...
Was er gelijk klaar mee: met da's en verzekeraars.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 06:31

Ik heb alleen Fax verzekerd gehad...dat was eigenlijk omdat ik hem gekocht had en hij nog even bij de vorige eigenaar bleef staan en zij hem voor mij zouden brengen.
Omdat hij bij iemand anders op het terrein stond heb ik hem in de verzekering gelaten...

Vorig jaar ging de premie ineens omhoog omdat hij een bepaalde leeftijd had gekregen maar al een aantal jaar warende de voorwaarden ongunstig geworden.De 1e E50,- waren voor eigen rekening en dit gold ook voor een doorlopende behandeling.
Ik was er klaar mee...ik leg de jaarlijkse premie wel opzij.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 07:11

Goedemorgen!

Ik heb mijn paarden niet verzekerd. Toen ik Beer kocht heb ik het wel overwogen maar uiteindelijk ook voor sparen gekozen. Ik heb een flink bedrag voor de paarden gereserveerd en af en toe haal ik daar eens wat van af (ander zadel, entingen, etc) maar ik vul het ook steeds weer aan. En nu heb ik een wederhelft die ook dol op de paarden is en als het moet kan ik op hem terugvallen qua financiën voor de paarden. <3 (langdurig kliniekverhaal bv).

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:15

Ik heb mijn paardjes ook niet verzekerd. Ik zet 50 euro per maand apart. Dit doe ik nu 3 jaar. En dit is bedoeld voor onvoorziene da kosten. Enten en wormen betaal ik gewoon zo...
Ik heb er tot nu toe nog niks van nodig gehad..... Ff afkloppen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:35

Hier geen verzekering... maar is in België sowieso minder gangbaar. Ik heb gewoon mijn spaarrekening daarvoor :))

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:39

Solleke_Noah schreef:
Hier geen verzekering... maar is in België sowieso minder gangbaar. Ik heb gewoon mijn spaarrekening daarvoor :))

Ja, klopt. Ik ben ook uit België en echt niemand die ik ken met paarden heeft ze in de verzekering.