Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:29

Hier eindelijk reactie van klant. Die vertrekt wss per 1 januari. Dus dan nog alle spullen weg en weer opnieuw indelen, goed begin van het nieuwe jaar denk ik :')

Ik kijk er zo naar uit, misschien wil ik zelfs wel een trainingspaard in de goede maanden erbij nemen. Dan heb ik toch energie over en dat vind ik ook echt wel leuk om te doen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:33

Fijn, nieuw jaar nieuwe start.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:35

Mooie nieuwe start Robijntjuh.
Balen Karin van de zelftest, beterschap.
Geen idee hoe koud het hier is, het is fris. Ik heb hier 1 waterbak half leeg. Liever 3. Per dag een 20 liter emmer erbij dan stijf bevroren. Iets drijvends in de bak lukt niet want de hond jat alles eruit. Straks ijs o rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:37

Ik geef ze ook minder water, ze drinken uit zichzelf toch ook al veel minder.
Boon heeft nu over de hele nacht net geen halve water(hang)bak leeg. De rest is dus kats bevroren.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:15

Fijne nieuwe start Robijntjah! }>

Hier bevriezen de bakken in de stal ook, maar buiten hebben ze een poel waar ze uit kunnen drinken, en nog een aparte speciekuip welke ik vul...
Gisterochtend heb ik ze even paar uurtjes langer binnen gehouden omdat het nog zo grijs zag buiten, maar mijn ene paard was het daar niet mee eens dus heeft alles in de stal lekker op een hoop gelopen... Die vanmorgen dus gewoon om half 6 naar de paddock gebonjourd :evaw: :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:19

Brrrr
Laatste kozijn van beneden vervangen.
Afbeelding

Paarden en kippen lijken tevreden. Paarden waren wel fris

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:58

Lynn_Nikita schreef:
Ik vond het net meevallen met voeren, warm is anders maar had het kouder verwacht.

Kom er net achter dat ik mijn kledingkast ( is een heel klein slaapkamertje zonder verwarming en raam) weer natte plekken zijn
Vorig jaar ook al al an de andere kant, toen is mijn bruidsjurk nat geworden en was alles incl vloer al beschimmeld. Toen is de schorsteen verwijderd en hebben wij verder niks kunnen vinden op het dak of muren wat dit kon veroorzaken dus leek de lekke schoorsteen verwijderen de oplossing
Nu dus weer natte plekken |o

Komen de plekken niet van binnenuit, slechte ventilatie door ontbreken van ramen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:42

Daar zat ik ook aan te denken; slechte ventilatie en geen adequate verwarming.

Ondanks de zon vind ik het toch knap koud buiten en ondanks de handschoenen toch knap koude vingers.
De meiden hadden geen zin om geborsteld te worden dus dan ben ik er ook snel klaar mee :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:52

Het is ook knap koud, maar wat is het mooi buiten.
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:14

leuke foto!

Ja lekker weer maar wel fris.

balen Lynn

Brrr horsii, maar gelukkig staan ze er nu in

robijn, zijn dan beide klanten weg per januari? Helemaal nieuw jaar?

Hier had de hond een konijn te pakken, was hij al de hele ochtend mee bezig in het houthok. En uiteindelijk ook gelukt. Ze zijn daar al weken bezig, niet steeds maar zo af en toe. Dat zo'n konijn dan niet doorheeft het ruikt naar hond, ik zie hond, ik zoek een andere plek.
Maar Kaj maar wilde hem niet afgeven. Uiteindelijk toch wel... zo naar altijd...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:24

Als het konijn al dood is waarom mag hij hem dan niet houden en opeten ??

@belker: leuke foto, maar het ziet er idd koud uit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:27

omdat het teveel is en hij het later uitkotst. Binnen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:32

Leuk plaatje belker.

Nee kozijn zit er nog niet in. Even eten eb weer door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:35

Leuke foto!

Ja, dan zijn ze allebei weg idd. En ik heb al een heel plan voor volgend jaar :=

Grappig hoe die ruimte in je hoofd meteen inspiratie geeft :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:48

Ik lig nu ook op de bank met dekentje. Liander heeft vanmiddag de stroom eraf ..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:54

Brrr succes

Hier is de woonkamer nog maar tien graden. Snel verder dan kan straks de kachel aan.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:01

Bij ons kreeg de CV het gisteren niet meer boven de 17,5 graden. Het hele huis was dusdanig afgekoeld dat het gewoon niet meer warm werd. Ik ben in bed gaan liggen toen 's avonds. Daar was het tenminste nog om uit te houden.

Mijn vader moest vandaag het water voor de paarden doen en wilt nu al een bijl gaan kopen voor het ijs. :+ Vanochtend was het nog te vroeg (en -10) en het water vriest dan super snel weer dicht buiten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:38

Ik vond het net wel lekker buiten. Muts op handschoenen aan en warme laarzen. Vanzelf warm gewerkt. Dalijk pak hooi hok in en aangezien ik de aanhanger er dan toch achter heb maar gelijk vlas halen en voer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:29

DuoPenotti schreef:
omdat het teveel is en hij het later uitkotst. Binnen.

Daar zit je idd niet op te wachten ;(

@marloes: dat is waardeloos... ook geen houtkachel oid ??

Ik heb nog steeds koude tenen van het hooi geven om 12 uur en het is alweer haast tijd om te voeren. Maar dan kan ik de paddock weer harken voor morgen, al moet ik zeggen dat het steeds moeilijker wordt om de harde klompen kapot te krijgen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:35

Moska schreef:
denisesilver schreef:
Ik moest wel heel erg lachen om die plee in het midden van die schuur :+

Ga je nog harder lachen als ik je vertel dat het eigenlijk de slaapkamer is waar ie daar stond? :D Inmiddels is het toilet tijdelijk naar de bijkeuken verhuisd.

Was er vanavond even om mijn vriend op te halen, maar de auto gaf -4 aan. En het voelde ook echt heel koud. Moet maar goed na denken over de routing van paardenzaken en alles voorbereiden op barre omstandigheden, dan kan het alleen maar meevallen.

Bahhaahaha, ach, dan hoef je met dit weer niet ver je bed uit _O-

Hier waren de watertonnen binnen ook bevroren ondanks geïsoleerde vloer. Buiten heb ik er met een schep op staan hannesen, wel blij dat ik die al had gevuld, want de slang binnen is ook bevroren.

Gisteren nog bijna in de vijver gevallen, omdat ik daar wat luchtgaten voor de vissen in wilde maken :')

Afspraak met de zadelmaker de 20e is verzet naar week 1 volgend jaar. De bodem is zo hard dat ik het jonkie niet durf te longeren en ik heb wederom een week geen tijd gehad om te rijden, dus ik ga het niet riskeren er zo op te klimmen :=

Merrie van mijn moeder stond na welgeteld 2 minuten buiten te roepen dat ze terug naar binnen wilde :roll:

Maar even wat hooi bijgegooid die andere twee waren ook aan het draaien. De pony heeft het nog het beste bekeken met z'n stal, al zou die dat zelf nooit zeggen :')

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:21

Hoi iedereen,
Excuses voor de late reactie, maar ik ben de hele tijd actief aan het meelezen. Helaas heb ik nog niet eerder tijd vrij gemaakt om te reageren. We hebben inmiddels de offerte van de boxen binnen deze wordt 3,5 bij 4, met voergat opening zodat de paarden lekker hun hooi van de grond kunnen eten (zonder dat het een bende wordt in de stal). Verder hebben we een offerte opgevraagd voor de rijbak, maar jemig die prijzen vielen ons nogal tegen. We hebben een offerte van 30k en eentje van 12k. Terwijl we eigenlijk 8k in ons hoofd hadden van een normale bak met drainage en een simpele toplaag. We gaan het nu over een andere boeg gooien en de bodem omkeren.

Jeetje wat een werk zeg met die vorst ik blijf actief meelezen en schrijf alle tips op:D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:24

@DF ik heb wel een houtkachel maar die staat in de keuken. Niet heel zinvol om de woonkamer mee op te warmen dus.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:30

@marloes: nee dat schiet idd niet op. Zelfs met een deur constant open zal dat niet snel warm worden.

Hier is de boel weer van hooi voorzien en het kapot geslagen ijs uit de waterbak verwijderd (het schijnt dan minder snel weer dicht te vriezen). Harken is haast niet meer te doen naar de bovenlaag is weer redelijk los.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:11

Ik schrik de laatste tijd van alle prijzen

Die kast/ ruimte met vocht is waarschijnlijk condens of zakvocht. Ik heb een ventilator in die kamer gezet. Er is geen verwarming in die ruimte en ik heb het idee dat de ventilator van de ( beneden) douche ook niet geweldig werkt, na het douchen zijn boven alle ramen nat.
Verwarming komt hier niet meer boven de 17 graden inn huis, ik durf met die prijzen niet meer te stoken. Ik zou bijna 850 euro per maand kwijt zijn volgens hun voorspellingen met mijn variabel contract
Ik ga ook elke dag op tijd naar bed, lekker warm

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:16

@Lynn_Nikita: ja niet best die prijzen.

Het komt niet vanuit de muur/fundering? Volgens mij is dat namelijk eenvoudig te verhelpen door impregneren