Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dais_ schreef:Zijn er hier mensen met eigen ervaring wat betreft het vernieuwen van een houten vloer? Wij hebben afgelopen week alles behandeld tegen houtworm, maar de vloer blijkt toch te slecht. We hebben 1 plank weggehaald (voor iets van elektra te zoeken), maar de plank bleek voornamelijk uit poeder te bestaan. Hier hadden we even niet op gerekend ! Nu twijfelen we om er een nieuwe houten grenen vloer te leggen en dit ook gelijk als eindvloer zo te laten, maar ik vind niks op internet dus ik twijfel of dat wel zo'n goed plan is.
De elektradraad vonden we trouwens ook.. een zwarte katoenen draad... Het blijft hier wel spannend zo!
Flew schreef:Dais_ schreef:Zijn er hier mensen met eigen ervaring wat betreft het vernieuwen van een houten vloer? Wij hebben afgelopen week alles behandeld tegen houtworm, maar de vloer blijkt toch te slecht. We hebben 1 plank weggehaald (voor iets van elektra te zoeken), maar de plank bleek voornamelijk uit poeder te bestaan. Hier hadden we even niet op gerekend ! Nu twijfelen we om er een nieuwe houten grenen vloer te leggen en dit ook gelijk als eindvloer zo te laten, maar ik vind niks op internet dus ik twijfel of dat wel zo'n goed plan is.
De elektradraad vonden we trouwens ook.. een zwarte katoenen draad... Het blijft hier wel spannend zo!
Ja, ik. Wij wilden onze houten vloer enkel laten behandelen tegen houtworm en verstevigen waar nodig. Toen we de parketvloer eruit hadden gehaald ten behoeve daarvan bleek de houten vloer echter in dusdanig slechte staat dat mijn vriend (en dat is geen zwaargewicht) er pardoes doorheen zakte. De parketvloer had al die jaren dus alle gewicht gedragen... Wij hebben toen voor de keuze gestaan om de houten vloer volledig te vervangen, of voor iets duurzamers (en comfortabelers te gaan). We hebben voor dat laatste gekozen en schuimbeton laten storten, met vloerverwarming er bovenop. Dit pakte uiteraard een heel stuk duurder uit dan waar we op gerekend hadden voor de vloer, maar we hebben nog geen dag spijt gehad.
Flew schreef:Ja, ik. Wij wilden onze houten vloer enkel laten behandelen tegen houtworm en verstevigen waar nodig. Toen we de parketvloer eruit hadden gehaald ten behoeve daarvan bleek de houten vloer echter in dusdanig slechte staat dat mijn vriend (en dat is geen zwaargewicht) er pardoes doorheen zakte. De parketvloer had al die jaren dus alle gewicht gedragen... Wij hebben toen voor de keuze gestaan om de houten vloer volledig te vervangen, of voor iets duurzamers (en comfortabelers te gaan). We hebben voor dat laatste gekozen en schuimbeton laten storten, met vloerverwarming er bovenop. Dit pakte uiteraard een heel stuk duurder uit dan waar we op gerekend hadden voor de vloer, maar we hebben nog geen dag spijt gehad.
DubbelFun schreef:@jade: tegen optrekkend vocht moet er een waterkering komen (antivochtlaag), dan heb je daar geen last meer van. Als het goed is dan is een huis ook al uit 2 verschillende soorten steen gebouwd, waarvan de ene soort harder is dan de ander.
Vloerverwarming lijkt me echt lekker. Ik zit hier op stampbeton met een 2 cm isolatie en dan kunstparket er op.
Dais_ schreef:Wow, wat een reacties, dankjulliewel. Wat ik wel denk is dat het bij de meeste mensen de vloer betreft op de begane grond?
Bij ons betreft het de verdiepingsvloer en beton is daar geen optie. Ons huisje is >200 jaar oud en beton lijkt me niet realistisch.
ClaudiaHS schreef:Wbt beton storten boven, dat kan wel degelijk hoor.
Wij hadden in dl ook houten verdiepingsvloer en daar bovenop was een laag van ik denk +- lichtgewicht beton op gestort, daar is ook de vloerverwarming in de badkamer in gelegd .
Dus het kan zeker wel.