Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:27

Zie net dat mijn gsm van AbbyBlues. Baby heeft gemaakt hihi.
rijden ging lekker. 1 lange zijde van de bak was wat glad dus niet als ruimte kunnen gebruiken. Heb hem paa net en hij is net ohz dus scheet ik 7 kleuren in het begin ivm vervelende ervaringen met mijn vorige paard maar wat een brave is het. Beetje brutaal nergens bang voor een echt mijn type zo blij met de keuze en de klik die wij hebben

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:53

Gefeliciteerd Abby! Leuk verjaardagskado zo met je paardjes thuis nu. Dat heb je goed gedaan alle twee tegelijk aan laten komen dat is voor de start het wennen en het verkennen zo goed.

Antheman heerlijk gement.

Heb net ook het heerlijk buiten gereden wat een fijn dier is het toch <3 was net op tijd thuis er kwam een bui over, die had ik ook niet zien aankomen.

nu effe lekker bankhangen....

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:06

Ohw, wat veel paardendingen heeft iedereen gedaan! Proficiat nog abbey
Lynn-nikita wat fijn dat het paard zo goed bevalt.
Vandaag weer een bankhangdag samen met de jongste geveld door de griep :-(

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:12

Ik heb gelest.... Heb nu twee keer 8 minuten achter elkaar getolt met goede takt en tempo.... Jeh!
Wordt nog wat met mij en ijsco....

Na jaren dressuur moet ik zo het roer omgooien. Voel me af en toe wel een enorme kneus.

Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:19

Haha baby. Ik neem het als compliment. :D

Vandaag heerlijk met de paarden gaan wandelen. Even aan elkaar en aan de omgeving wennen.
Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:48

Hier ook een wandeltje gedaan met mijn oudje. Even lekker een stukje hei gedaan. Ouwe helemaal blij en ik 4,8 km beweging gehad.

@dynamiek: was een erg plaatselijk buitje dan. Hier is niks gevallen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:03

DubbelDun schreef:
Hier ook een wandeltje gedaan met mijn oudje. Even lekker een stukje hei gedaan. Ouwe helemaal blij en ik 4,8 km beweging gehad.

@dynamiek: was een erg plaatselijk buitje dan. Hier is niks gevallen.

Wat mis ik de heide en planken wambuis!

wascook maar een klein buitje effe wat hagel natte sneeuw

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:27

Abby je straalt helemaal op die foto!

Hier ook zwaar werk verricht, de mesthoop met kruiwagens naar het maisland gebracht.. pff maar de mesthoop is weer leeg.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:10

O wat heerlijk joh.... Woon je ook vlak bij de heide Abby?

Gezellig om zo met je man en de paarden te wandelen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:34

willemlover schreef:
Haha ja is vlak bij hé. Lijkt me erg gezellig!! Rij jij ook wel eens buiten in deze omgeving of eigenlijk nooit?

Ja ik rijdt hier ook buiten in de omgeving. Jij ook?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:41

Abby gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^) en wat een prachtig kado, 2 fijne paarden die duidelijk blij waren.

anke kan me niet voorstellen dat dat zadel een fatsoenlijk merk is en het past echt niet en om er dan maar een dressuurdekje onder te doen is vragen om problemen, maar goed, is al meer gezegd

antheman wat een leuke combinatie en wat een prachtige krentebol(chet appie) heb je <3

monmaster wat gaaf, over een tijdje ga je kmters achter elkaar in die gangen :j

Ik en mijn dochter zouden vandaag eigenlijk een mooie buitenrit maken maar vanmorgen dikke sneeuw en overal een kledderboel dus besloten verder te klussen.
Ok 2 zieke kinderen thuis dus geklust.
Smiddags werd het prachtig weer en moest ik toch wel slikken maar we zijn wel een eind verder gekomen *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:57

Zadel is niet verkeerd hoor, zit een Ralide boom in. Vergelijkbaar in kwaliteit met een Wintec.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:22

Zo veel bij gelezen, maar moest nu nog 7 pagina's. Die laat ik even zitten.

Ik las is over muizen losgebroken. En dat de katten er veel plezier mee hadden. Die mogen hier ook wel even langs komen. Ik hoor hier echt overal muizen in huis. Overal keitels. Gatver. Ze blijven van de vallen af gek genoeg. En ook de zakjes gif zitten ze niet aan. Tijd voor mooi weer. Dan gaan ze weer naar buiten.

Anke goed dat je de crèche hebt geregeld. Wij hebben hier de kids bv op de scouting. Vinden ze helemaal leuk. En vorige week hadden ze weekend kamp. Hoe lekker rustig in huis.

Vanmorgen flink met Marinka bezig geweest. Op het erf grondwerk gedaan met leuke oefeningen. Ze deed het echt geweldig. Ik had de trailer klaar gezet en dat in de training meegenomen. Had zo gehoopt dat het vandaag ging lukken. Maar ik blijf nu een beetje op het zelfde punt. Tips zijn zeer welkom. De eerste keer dat we naar de trailer lopen loopt ze er zo in. Ik had er een emmer voer in. Ze loopt erin neemt een hap en stormt er weer uit. Daarna gaat ze er niet meer op. Maar er is zeker vooruitgang geboekt vergeleken met de eerste keer. In de eerste plaats is er rust en geen paniek. Dat is me veel waard. Ze loopt met de voorbenen de klep op en met de achterbenen net tegen de klep. Als ze eerder stopt krijg ik haar zo ver nog wat stapjes te zetten. Maar de achterbenen komen er nog niet op. Het maakt haar niet uit of ik mee loop of er naast blijf staan. Later heeft mijn man nog even geholpen, maar ook dan gaat ze niet verder. Ik voor ik achter maakt allemaal niks uit. Moet ik gewoon zo doorgaan? Gaat ze het dan vanzelf toch een keer doen? Ik wilde eigenlijk doorgaan tot ze op de trailer staat, maar ik zag dat ze erg moe werd. Ze stond bijna te slapen op de klep haha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:23

Ik vind m leuk
Afbeelding

Hè verdorie krijg foto niet herplaats. Is een tegelspreuk : " ik stink niet naar stal dit is eu de cheval"
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-03-16 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:24

Ik zie geen foto? Lynn_Nikita

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:26

Helaas. Ik probeerde nog aan te passen maar lukt blijkbaar niet. :(
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-03-16 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:27

De bokt upload is vol, dus die doet het niet -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:29

:Y) Owwww ik maar denken dat het aan mij lag. Nogal een digibeet

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:44

kvulden, dat zie je wel meer, voorbenen op de klep en dan vergeten ze dat ze ook nog achterbenen hebben. Heb je al eens een bodywrap geprobeerd? https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 9742858063

Als dat niet werkt... ik gebruik altijd lange lijnen als ondersteuning en eventuele correctie, maar daar moet je wel handig en snel genoeg in zijn.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:51

kon ik maar een oaar thuis hebben staan, is helaas mogelijk, er past wel een stal in m'n tuin maar geen weiland ofzo :P

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:01

Hilary. Dat heb ik nog nooit gebruikt. Ben er ook niet bekent mee.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:11

spatter schreef:
antheman wat een leuke combinatie en wat een prachtige krentebol(chet appie) heb je <3

Dank je, hij was een krijgertje <3

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:44

Ik las ook nog van iemand waar het paard het halster niet om wil. Ik heb dat met Marinka ook een tijdje gehad. Even weer terug naar de basis en jezelf weer omhoog in de rangorde plaatsen. Ik zette haar eerst op stal. Buiten ging het zeker niet lukken. In de stal gaf ze zich sneller. Was even echt weer beginnen bij de start. Ik ben niet van de harde hand. Dus je moet het even weer opbouwen. En dat gaat best snel, want ze kent alles natuurlijk al, maar de relatie is even anders. En dat moet je herstellen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:22

Goedemorgen dames, idd antheman.. Leuke combinatie zo!

Tis prachtig weer... Om half elf komt mijn paardenmaatje en gaan we ff voor een rondje.
Huishouden is bijna klaar... Zo nog ff de badkamer en dan kan ik....

Vanmiddag starten mijn bijlessen weer... Twee klantjes... En dan is de dag al weer om...
Alsof ik nooit vakantie heb gehad!

Gaan jullie wel ens met de paarden op vakantie? Afgelopen jaar had ik een leuk adresje in Heerden.. Denk dat ik daar maar weer heen ga... Vd zomer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:26

Ik ben ooit met de paarden op 'ponykamp voor volwassenen' geweest. Dat was erg leuk :D