Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:52

Mooi kirr!
En gefeliciteerd *\o/* karev en thanks.

Heb net een buitenritje erop zitten, die pik ik tegenwoordig ook mee op de vroege zondagmorgen, moet paar honderd meter langs drukke weg en dat is nu uitgestorven. Is wel genieten hoor, met mijn kanon van een tuiger door het bos galopperen! <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:55

@kirr: ziet er goed uit. Maar nu is het nog nieuw natuurlijk :D Het hout e.d. zal wel gaan vergrijzen, maar ook dat kan een mooie kleur worden.
@karev: gefeliciteerd !!

Hier zijn de plassen gelukkig weer verdwenen, wat dat betreft ben ik wel blij met zandgrond :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:57

Karev *\o/* Geveliciteerd!!

Ik zit te denken aan een klein ritje,ik twijfel nog.Ben wel erg moe maar heb ook wel erg zin in...dilemma's dillema's

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:59

Ik wil ook, maar BR geeft allemaal van die kleine elkaar opvolgende buitjes aan...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:01

Karev, ik zag de foto's op FB voorbij komen, zo leuk! Gefeliciteerd!

En Ohjajoh al lekker gereden, heerlijk zo vroeg in ochtend! Ik ga taart bakken, mijn wederhelft verjaart vandaag en we krijgen bezoek. Als de taart in de oven staat ga ik even uitmesten en ik hoop dat ik dan nog even wat in de bak kan doen, al dan niet erop/ernaast.

Kirr, mooie uitloopjes!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:02

DubbelDun schreef:
Ik wil ook, maar BR geeft allemaal van die kleine elkaar opvolgende buitjes aan...

Watjuh!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:03

Ik zit daar elke zondag tegen aan te hikken tinky, zie dan ook gelijk alle beren bij voorbaat op de weg, want ze is niet de makkelijkste in haar uppie zonder haar grote kleine vriendin paasei...
Maar ben elke keer weer zo blij als ik het toch gedaan heb, ben wel kapot, maar precies wat gipsy zei: krijg er een bult positieve energie van.

Gefeliciteerd ! Kristelhans.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:06

Ik ben idd een watjuh :D Heb een bloedhekel aan regen onderweg en het paard ook :)
Als mijn zadel nat wordt dan is het net of je op een natte luier zit en daar wordt mijn zadel ook niet beter van :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:22

Gefeliciteerd Kristel!! Y)(^) :9k

Ohjajoh...moeilijke is dat ik niet al uitgeput op moet stappen.Met een beetje pech lig ik de komende weken gewoon plat en kan nauwelijks nog iets.Ook is mijn Orthostatische intolerantie enorm lastig,hoe zieker ik ben,hoe meer last ik hiervan heb.
Ik wil niet onderweg van mijn paard afdonderen omdat ik flauw ben gevallen :+

Maar ik denk dat ik mij aansluit bij DD...het zeikt hier momenteel...echt van die vieze miezer...nu heb ik wel een hele lange regenjas (zo'n lange waxjasmodel alleen dan licht materiaal) maar dit weer heeft ook weer gevolgen voor mijn energie niveau.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:24

Kristelhans gefeliciteerd!
Ga zo ook lekker het bos in, negeer br. Als het halverwege gaat regenen wordt het gewoon een korter rondje

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:13

Thanks! Het ruikt heerlijk naar appeltaart-in-de-oven en koffie (cappuccino in mijn geval), echt zo'n kneuterig zondagochtendgevoel. <3 Zo even stalletjes doen en mijn projectmerrie in de dubbele lijnen loswerken voor de visite komt (moet net lukken) en intussen bedenken wat ik aan moet. :')

De wei is achterop aardig droog dus ik breng ze vanmiddag voor een paar uurtjes naar achteren, kunnen ze mooi gras eten want we hebben nog zoveel en dat hooi vliegt er doorheen met dit weer. :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:23

Ondanks de droogte raken ze het hooi hier niet meer aan sinds het gras weer een klein beetje opkomt na de kleine buitjes. De baal die er nu staat, staat er al 4 weken denk ik, en ze hebben pas de helft op.

Kirr, ziet er strak uit zo met dat hout, maar nu nog erg nieuw idd. Ben benieuwd of ze er niet aan gaan eten.

Alleen rijden doe ik eigenlijk niet (nog) omdat we alleen maar het bos in gaan en als er dan toevallig wat gebeurt kan het wel een paar dagen duren voor er iemand langs komt. En mobiel ontvangst heb je ook niet op alle plekken helaas.
We moeten het nu echt inplannen als we willen gaan rijden, anders komt het er niet van.
Nadeel is ook wel een beetje dat we vanaf huis eerst een half uur onderweg zijn voor we in het bos zijn en datzelfde stuk moeten we ook weer terug uiteraard.
Aangezien we niet bijster vaak rijden is het ook niet eerlijk om meteen uren onderweg te zijn dus na een half uurtje bos gaan we weer terug.
Als ze straks op de andere wei staan, zitten we eigenlijk direct al in het bos dus als we dan gaan rijden dan hebben we veel meer keuze welke kant we oo gaan.

En met slecht weer rijd we ook niet ;) bij kans op regen stappen we er wel op, maar beginnen in regen is niet fijn.
Ook met 30+ graden gaan we niet rijden.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:26

Kristelhans Y)(^) gefeliciteerd Kirr Y)(^) gefeliciteerd en Karev ook gefeliciteerd met de mooie keuringsresultaten Y)(^) ( vindt het zo n smakelijk poppetje met dat taartje )
Mooie stal met paddock ziet er mooi uit !
Hier regent het ook weer , een vriendin komt zo langs met haar paard .
Dubbeldun lastig als je zo n soppig zadel hebt als het regent
Ojajoh fijn dat je buitenrit zo lekker ging

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:56

Bedankt!
Ze zijn heel rustig geweest tijdens de nacht. Ze mogen zo buiten, wel met een draadje tussen. Proberen van ze 2aan2 te zetten durf ik pas later aan.

Paddocks kunnen niet open. Maar daarvoor zijn mijn paarden ook niet geschikt.

Die kuipen durven scheuren als je ze te vaak te vol doet of ze te vaak verzet. Maar anders geen probleem. En bij van craenenbroeck zijn ze ook niet duur..

Zo de 1000liter vaten uitspuiten, draad verzetten, licht in de stallen hangen, camerasysteem in de gooseneck en dan verder met de paddocks.
Ohja en natuurlijk nog rijden ook.

Edit: er zit stroomdraad boven het hout. Zodat ze niet kunnen bijten/schuren. Hopelijk is dat voldoende.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:40

Gefeliciteerd Kirrr!

Ik ben ook het eerste buitenritje in 3,5 maanden gaan doen. Enkel stap een drafje maar hij was super braaf!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:41

@kirr: gefeliciteerd !!
@yontheke: zo moet je ze hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:08

Zo iedereen gefeliciteerd! En Kirr dat ziet er echt supermooi uit!

kristelhans, al aangekleed???

Hier een rustige zondag. Gisteravond verjaardag van vrouw van huisboer en vanmorgen brunch bij de buren. Merrie staat al vanaf vorige week zondag niks te doen, dus die paar dagen extra vakantie vindt ze vast niet erg. Morgen en dinsdag weer aan het werk, dus rijden wordt woensdag pas weer.

Ben nog niet helemaal fit, na het griepverhaal, dus zit nu in mijn oude broek en trui lekker op de bank. Bij ons vandaag overigens maar 2/3 kleine buitjes en verder lekker een zonnetje en veel wind. Land droogt alweer behoorlijk op. Als het goed is wordt het komende week ook wel weer redelijk weer en dan ga ik gewoon weer lekker aan de "klus".

Die vroege zondagochtend ritjes zijn inderdaad heerlijk. Ik moet mijzelf er soms wel echt toe zetten omdat ik het ook zo lekker vind om op mijn gemak op zondagochtend lekker rustig een beetje te scharrelen, koffie drinken, beetje internetten, met de kat knuffelen enz .

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:45

Gefeliciteerd kristel.

Beter yontheke!
Ik ben weer thuis. 30 km heen en 30 km terug...nu doen de beentjes zeer.

Karev was onvermoeibaar. .op volle toeren naar huis. Heerlijk weekend gehad.
Was wel heel nat in het bos jemig.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:28

Vond de natheid in het bos juist meevallen. Maar had dan ook op een gecombineerde bosrit/aquatherapiesessie gerekend. Was heerlijk rustig en paardlief had er duidelijk zin in. Heerlijk gereden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:34

Ik ben bewust niet het bos in gegaan maar op de hei gebleven. De brede tankbaan is altijd goed te doen zolang de boel niet aan gort gereden wordt door tanks of bosbouw.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:38

Tamara, endurance!!!! :P

Ohjajoh, haha de buren kwamen een uur te vroeg dus ik heb in een half uur stallen uitgemest, hooinetten gevuld, paarden naar de wei gebracht vanaf de bak ennnn mezelf leuk aangekleed inclusief make up en leuk haar. :') Best knap van mezelf. Als ik dat nou 's ochtends ook zo snel kan.. :')

En net nog even een rondje tempotraining met mijn merrie gedaan voor haar endurance-debuut. :) Heerlijk stil in het bos na een dag visite en geklets. De paden rondom het bos hier zijn altijd goed, ook zandgrond maar sommige stukken in het bos zijn wat modderig maar ook altijd wel te doen. :j

Nog wel een paar flinke buien gehad, zo droogt die wei natuurlijk nooit! :(

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:39

Wat een buiteritten! Hier ook nog even BR genegeerd en naar buiten. Geen bui gehad gelukkig! Heerlijk je, als je en'overwinning' op jezelf hebt! Wij zijn vandaag voor het eerst alleen over een ijzeren rug gereden, gelukkig bleef de tegemoetkomende auto heel lief met alarmlichten aan ruim op afstand staan te wachten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:41

Bos was hier gewoon droog, terwijl mijn wei nog steeds te nat is om ze op te laten.

Hahaha, Gamma! KristelHans... ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:43

Irritant water! :') Ik snap mijn oude pension stal baas ook zo goed nu. Het gebeurde niet vaak maar heel soms moesten de paarden een dagje binnen blijven want dan was de wei zeiknat.. veel mensen op stal vonden dat maar onzin (ik heb ook wel eens gedacht, ach, zoveel wei, wat maakt dat nu uit) maar nu ik weet hoeveel schade 2 paarden aan kunnen richten (en dan zijn die van mij gematigd hysterisch, paar slidings en wat geklier maar vooral vreten) snap ik hem zooooo goed dat hij niet 4 kuddes van pak 'm beet 10 paarden per groep op het land deed. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:45

Dan was idd in één dag al zijn land naar de ... , maar ik vind wel dat er dan voldoende paddockgang moet kunnen zijn, al is het maar een paar uur.