Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kvulden schreef:@Jinte welke netten gebruik je. Ik ben er mee gestopt, maar voor mijn tinker zou het wel handig zijn. Ik had netten gemaakt om een grote ronde baal. Dat werkte ook super, maar toen Rosie door had dat ze stuk kunnen stond ik ipv te vullen elke dag te knopen.
Chanelle007 schreef:Hi, ik wil graag mijn paarden aan huis zetten. Heeft er iemand tips?
Jinte schreef:kvulden schreef:@Jinte welke netten gebruik je. Ik ben er mee gestopt, maar voor mijn tinker zou het wel handig zijn. Ik had netten gemaakt om een grote ronde baal. Dat werkte ook super, maar toen Rosie door had dat ze stuk kunnen stond ik ipv te vullen elke dag te knopen.
Wij hebben ze van PaardEerlijk. Zeer tevreden over. Onze haflinger eet namelijk het hooi door het net tussen dr tanden te nemen en dan hopen dat er hooi mee komtEn de jongste vindt het leuk om er op te gaan staan.
Toevallig net aan het kijken wat een nieuw groot net gaat kosten voor om de grote balen
DubbelFun schreef:Ik heb mijn bakken nooit vol zitten en heb gekozen voor vastmaken met dikke elastieken (trapeze koord 8 mm) met een musketon. (https://www.fontainescreations.nl/websh ... -15mm5.jpg) Zodoende heb ik wat bewegingsruimte en zit het net altijd strak over het hooi. Dit scheelt een hoop in de herrie die het kan maken (al zal het met hout wel meevallen)
Enige nadeel is dat in de winter de sluiting van de musketon wel eens bevroren is en ik eerst met de aansteker er langs moet
xXutopiaXx schreef:Nou idd.. heb mijn hengst een keer voorbij zien lopen met een landhek van 6 meter hangend aan z'n halster..... Met de shet daar weer achteraan, want die stond ook vast aan het hek. had 'm uit z'n scharnieren getild en is ermee aan de wandel gegaan...
Dus dan is zo'n frame een eitje om op te tillen