Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:58

De Sarco erbij viel ook echt wel rauw op mijn dak ja.
Maar, want daarom zitten we hier in dit topic tenslotte :D , ik heb het met mijn nieuwe plekje ontzettend getroffen:
Door het huren, hoef ik het veel te zware werk van groot onderhoud niet te doen en woon ik bij hele lieve mensen op het terrein (hooi en stro word bv ingekocht, zodat ze die gekke westerling geen oor aannaaien) ;) en al dat soort zaken.
Plus er komt nu 1x per week een leuke meid die met mij en de meiden het bos induikt voor de broodnodige beweging, wat er dus eigenlijk altijd bij inschiet, dus eigenlijk voel ik mij best gezegend hoor...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:05

Daan_O schreef:
Heel gaaf ja die erker!

Ik heb mijn paarden voor het eerst sinds maart een nachtje op stal gehad, wat een weer gisteravond zeg!

Ik doe de staldeur nooit dicht maar toen ik gister om half 10 ging voeren, en het al uren regende, trof ik de pony kurkdroog op stal aan. Volgens mij riep ze "rot op!" en "Ik ga niet naar buiten, 't is maar dat je 't weet!" >;)
Toen ik duidelijk maakte dat ik alleen eten kwam geven was 't weer goed. :=
En vanmorgen zag ik dat ze niet eens naar buiten is geweest om te piesen of te poepen. :))

Oh dat klinkt gezellig ohjajoh. :D Heerlijk dat er bos in de buurt is! Kan me voorstellen dat je daar ook wel weer positieve energie van krijgt. :j

palousa_boy

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:17

Wat een luxe stallen allemaal zeg :) hier staat alles vast met touwen en geklemd onder de hooizolder-vloer. Maar we gebruiken hem erg weinig en is eigenlijk alleen maar voor het geval dat er een ziek is ofzo.

ojahjoh, lijkt me vervelend allemaal. Maar wel lekker dat je je wekelijkse uitje met afleiding hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:22

Bij mij was vroeger toen ik alles nog zelf deed op weitje met stallen, ducktape en strotouwtjes mijn beste vrienden :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:26

Ik was zonder mijn vriend ook nergens, ik bof echt met hem.
Hij doet eigenlijk alle dingen zoals palen slaan, omheining op orde houden etc. En hij heeft een automatische drinkbak aangelegd en de zadelkamer ingericht met plankjes, soort aanrechtblad, keukenkastjes etc.

Sommige dingen zoals palen zetten kan ik eigenlijk ook wel zelf, maar dat gaat zo langzaam dat hij zich dan begint te ergeren en het van me afpakt. :') Ik ga dan maar weer voor koffie of bier zorgen. :o

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:36

We moeten ook nog wel een keer een andere stal bouwen bij de wei maar daar hebben we nog niet echt een plan voor.
We wilden hem eigenlijk voor die winter bouwen maar dat gaan we niet meer redden ;)
Dat de paarden een paar maanden naar een andere wei gaan scheelt ook wel want daar staan heel veel bomen en bosjes struiken etc waar ze goed in kunnen schuilen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:45

Ohjajoh, wat naar zeg al die aandoeningen. Gelukkig heb je een fijn plekje en hulp voor de paarden.

Tinky, heel herkenbaar dat van je vriend. Mijn man doet bij ons ook de omheiningsklussen zoals palen slaan etc, heeft de zadelkasten gemaakt en de nieuwe wanden binnenin de stallen gezet. Het is dan ook wel een schrijnwerker :D hij helpt gelukkig ook vaak mee met de paarden.

Pff wat een weer vannacht. Mijn paddock is kletsnat maar de piste is gelukkig nog kurkdroog. Heb ze maar op de weide gegooid.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:33

Gypsy; herkenbaar.. :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:58

Yontheke schreef:
Ohjajoh, wat naar zeg al die aandoeningen. Gelukkig heb je een fijn plekje en hulp voor de paarden.

Tinky, heel herkenbaar dat van je vriend. Mijn man doet bij ons ook de omheiningsklussen zoals palen slaan etc, heeft de zadelkasten gemaakt en de nieuwe wanden binnenin de stallen gezet. Het is dan ook wel een schrijnwerker :D hij helpt gelukkig ook vaak mee met de paarden.

Pff wat een weer vannacht. Mijn paddock is kletsnat maar de piste is gelukkig nog kurkdroog. Heb ze maar op de weide gegooid.

Foutje, Tinky moet Gypsy zijn :+

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:19

Jeetje, wat gaan jullie hard. Heb de afgelopen week alleen tijd gehad om mee te lezen, niet om te reageren, dus dat doen we nu maar even.

Mooie stallen komen er allemaal voorbij! Wij hebben een mooie inloopstal laten bouwen, die is nog niet helemaal af, maar de wanden staan in ieder geval. Ik las ook nog iets over damwandplaten op het dak, die hebben wij ook liggen. Er zit een soort viltlaag aan de binnenkant die het vocht vasthoudt, waardoor het binnen niet net zo hard regent als buiten :')

@Palousa_boy: Wij zijn jaloers op de droogte bij jullie, hier is het echt bizar!
Zo ziet mijn weiland er op dit moment uit |(

Afbeelding

Heerlijk he, die handige mannen? Mijn man doet ook alle buitenklusjes en vindt het nog leuk ook. Houden zo! :D

Pff, echt rot Tinky en Ohjajoh, van al die lichamelijke kwalen wordt je niet vrolijk, zeker als je er dag in dag uit mee geconfronteerd wordt. Ik heb echt een beroerde rug door o.a. een breuk, maar kan daar gelukkig met wat ondersteuning van de fysio en een rugbrace wel redelijk mee uit de voeten. Altijd pijn hebben is verschrikkelijk!

[***] gelukkig ook weer beter :) Mooie erker idd, balen van de lekkage! Dat soort dingen komen altijd op het verkeerde moment..

Verder wil hij niet meer terug.. Hier zijn woensdag de paarden eindelijk verhuisd *\o/* Het stond al een maand eerder op de planning, maar door omstandigheden lukte dat niet. Helaas is nu ook de bak en paddock nog niet af door alle nattigheid, maar de stal was opgezegd, dus verhuizen gingen we toch. Ze staan nu op het land tot aan de enkels in het water, dus hopelijk blijft het vanaf nu droog, zodat ze de boel niet helemaal aan snot lopen..
De dames kregen woensdag gelijk een goede vuurdoop, want er werd precies die dag gesloot, lekkere timing }:0 Gelukkig ging dat eigenlijk super, de loonwerker dacht heel goed mee, dus geen problemen gehad.

Toen het nog droog was:

Afbeelding

Afbeelding

Troosteloos zooitje :(

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:22

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:29

Ohh die laarzen in de waterwei..hier ook.. de paarden hebben even paddock arrest maar dat vinden ze prima volgens mij. Als er maar hooi is.. :')

En dat filmpje! Hihi, wat een uitvinding!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:47

Leuk ding, moet je alleen wel een stalgang hebben die breed genoeg is :D en je haalt ook wel alles er uit, dus niet meer even wat nog schoon is aan de kant gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:00

Ach, a girl got to dream toch?

If I were a ritch bitch, tiedeldadeldom...

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:54

Paarden hier ook paddock arrest. Al mochten ze wel een paar uur in de kruidentuin!
Hoop dat de wei volgende week wat droger wordt

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:44

Hihi dat filmpje :) en heel tactisch zetten ze een vrouw achter het stuur om zo te laten zien dat echt iederéén dat kan :P jaja, marketing....

Grrrr hier lag vanmorgen de hele constructie rond één van mijn fruitboompjes tegen de grond (palen + planken + stroomdraad). Vraag me af wat ze weer uitgezet hebben vannacht. En geenéén van de 3 die van iets weet natuurlijk >;)
Boompje hebben ze (deze keer) gelukkig niet mee opgevreten.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:36

Ik zet ze net met het natte weer op de wei zodat ze lekker kunnen grazen dan in de natte modder paddock te staan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:50

Paddock is betegeld en blij dat ik daarmee ben met dit weer :D Het zand-gedeelte loopt goed af dus er is altijd een plekje waar ze niet in een plas hoeven te liggen...

Vriendlief doet hier ook het zwaardere werk en alles wat ik op dat moment niet aankan <3 wel ben ik enorm eigenwijs..."selluf doen" :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:49

Afbeelding
1/5e van de omheining staat. Wat een hel. Maar ik vind het resultaat best mooi. Zeker als je weet dat het ons maar €6 de meter kost.

Cream is ook thuis geraakt. Viel best mee. Hopelijk komen ze rustig de nacht door en maakt hij niet teveel ruzie met de buur. Heb het raam open, dus als er echt teveel aan de hand is ga ik wel wakker worden en zullen de honden ook aanslaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 01:23

leuk!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 06:12

Dat ziet er niet verkeerd uit Kirr +:)+ ...hoe is de nacht verlopen?

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 07:54

Ziet er goed uit Kirr.
Mooi een omheining die nieuw is en van hetzelfde materiaal. Hier staat de bak al een jaar of 30 , paddock is er later bij gekomen. Ieder jaar zijn er wel een paar planken of palen aan vervanging toe en het zijn altijd andere planken en palen, kan dan niet meer dezelfde vinden, dus het is een ratjetoe , maar functioneert .

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:38

Mooi kirr! Gefeliciteerd
Ohjajoh6 wat een diagnose...niet leuk..sterkte daarmee

Wat schrijven jullie veel. .kan ik echt niet bij houden.

Gister naar de keuring geweest. Zonder verwachting heen gegaan en met meer punten dan ooit terug! Zo leuk. Super gezellige dag met een mooi resultaat Afbeelding

hier kijk ik echt zo van huh....is het echt zo? 2e geworden in onze rubriek

Nu dit najaar proberen de zadel proef te verbeteren en dan is ze ster!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:47

@kirr, mooi hoor! Kan je evt ook 2paarden bij elkaar laten lopen? (Opening in paddocks)?

@karev gefeliciteerd!

Ondanks alle regen is het hier nog goed begaanbaar gelukkig. Maar ben wel heel blij dat ik via de bestrating bij de stallen kan komen ;-)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:06

Wat mooi Kirr, ziet er strak uit! Gaan die langwerpige kuipen bij jou niet kapot op den duur?
Hoe heeft Cream het gedaan vannacht?

En karev gefeliciteerd!

Hier nog aan het denken over wel of niet verharden in de winter. Het is zandgrond en ik laat de gehele ha open zo lang als het gaat (sowieso tot maart is dat), heb een paddockje afgezet van 1500m2 waar nu nog mooi gras op staat. Vanuit daar kan ik een doorgang maken naar de rijbak die nagenoeg altijd droog is dus waar ze kunnen gaan liggen. Dus dan zou je zeggen niet nodig, maar aan de andere kant ga ik natuurlijk niet iedere week de hooibakken verslepen dus dan zou verharding wel handig zijn...

Omdat het huurgrond is wil ik liever niet te duur of iets onomkeerbaars. Een vriendin uit Belgie kwam met het idee van steenschotten. Nu was ik daar eerst niet zo voor, maar ben daar geweest en het ziet er best heel goed uit eigenlijk. Betonplaten worden net zo goed glad... Kan altijd nog een laagje zand op de schotten gooien.

Maargoed, zorgen voor later. Moet nu als de donder gaan opstaan, we gaan op buitenrit met een clubje mensen uit Duitsland, erg leuk!