Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miriam91 schreef:Mag ik even inbreken, omdat hier waarschijnlijk redelijk wat mensen zijn met een grondwaterpomp. Onze pomp doet het nog maar er moet een nieuwe puls geslagen worden. We kunnen alleen geen enkel bedrijf in omgeving Brabant vinden die dat nog doet. Door wie hebben jullie de puls laten slaan?
Danuah schreef:belle_boef schreef:Hier wel een flinke bui met klappers onweer in ZO Drenthe
Wij zitten volgens mij een minuut of 10 van elkaar af. We hadden 15min regen en niks geen onweer. Had zo gehoopt op wat goede regen.. helaas!
monsera schreef:Hier 18 mm gekregen.
Heb vanmiddag graszaad gehaald.
Als we morgen weer regen krijgen dan waag ik het er maar op.
Kan ik de bult inzaaien. En wat kale plekjes bijzaaien.
belle_boef schreef:monsera schreef:Hier 18 mm gekregen.
Heb vanmiddag graszaad gehaald.
Als we morgen weer regen krijgen dan waag ik het er maar op.
Kan ik de bult inzaaien. En wat kale plekjes bijzaaien.
Zaaien kan je beter in het najaar doen. Nu kan je blijven sproeien en is de vraag of het het red als de rest van de zomer ook zo warm en droog wordt
Daihyo schreef:Ik zou starten met een pad om de wei dat je aan weerskanten op de piste laat aansluiten. Dan behoud je de piste en track je het pad erbij, wat je ook weer kunt afsluiten als het echt slecht wordt. In de hoeken zou je hooi aan kunnen bieden om het lopen te stimuleren.
Omdat de kleine Ximo zo enorm schuurt is hij de afgelopen tijd door de molen gegaan. Dierenartsbezoek, behandeling tegen mijten/luizen/vlooien/ander gespuis. Ook is er bloed afgenomen voor PPID en een uitgebreid allergie onderzoek![]()
PPID was negatief. Allergietest helaas positief. En niet het minste ook, zelfs de dierenarts vond het vrij heftig. Sta je dan met je goeie gedrag om van alles te zaaien
Anyway: advies was allergenen spuiten. Nu heb ik daar met Jim slechte ervaring mee (als in: het werkte niet) en het is ook behoorlijk duur. Dus we gaan het anders doen (in overleg met de dierenarts hoor). Hij krijgt een eczeemdeken en daarnaast dezelfde allergiepil als Jim. En dan even afwachten wat het doet.
Arme pony, ik snap wel dat hij zo schuurt.
[ [url=m/rCwym0.png]Afbeelding[/url] ]