Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dan is ff longeren wel fijn!
Peps stond al bij de hooibak en Boon kwam er aan. Dus hij heel stoer zijn oren in de nek en zijn kont richting Boon ('mijn bak'..). Boon is 'doof' en batst gewoon door Peps heen hem aan de kant zettend
(en op zijn plaats
) Karin_deB schreef:Hij was van de week al knoertvervelend en sterk bij de smid en met binnenhalen en vanmorgen met wandelen al helemaal. Ben omgekeerd omdat ik hem niet vertrouwde.
Zo maar eens kijken hoe hij zich aan de longeerlijn gedraagt.
Ik merk dat ik hem gewoon een beetje eng vindt.
Mijn oplossing is om hem inderdaad goed bezig te houden, lekker lopen, maar ook mentaal prikkelen. Zo heeft hij in de paddock een wortelbal die het vaak flink moet ontgelden en werken we in het najaar veel aan de hand waarbij we ook zijgangen meenemen. Dat vindt hij best moeilijk, dus dan moet ie z’n koppie erbij blijven houden en heeft ie minder tijd om grapjes te verzinnen.

Jade schreef:Nou, mijn eerste hooinet is precies een week mee gegaan, dacht al, het hooi gaat in ene een stuk sneller vandaag. Maarja ook wel logisch als er een gat in zit waar je neus mooi in past
Heeft er misschien ook iets mee te maken dat de kwpner de tactiek heeft bedacht om aan het net te trekken, los te laten en dan de uitstekende sprietjes op te eten.
Nu eentje van paard eerlijk besteld, ‘extra sterk’. Ben benieuwd.
Dat is echt een verademing!
Dat is chill!
Wij 2-3x per dag
Humpiedumpie schreef:Het is weer eens zo ver; ik ben op zoek naar een nieuwe Hooileverancier, onverpakte Kleine baaltjes die ook bezorgd worden in Loenen. Wie weet er iemand?
ik dacht waarom komt die niet eten?! Blij dat het zo’n nuchtere pony is en snapte dat blijven staan de beste optie was, heeft er niks aan overgehouden dus gelukkig (nu maar geen hooinet meer in de stal van de mini’s hangen 

Maar alles was wel interessant en ieder paard of daarop lijkend moest even gedag gezegd worden (a.i. een hinnikje). xXutopiaXx schreef:Geluk Tarzan!! Ook van het achter het draadje blijven haha