Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:18

Datzelfde had ik met Pablo ook. Ik was diegene die uiteindelijk de dierenarts heeft gebeld om er een einde aan te maken. Tot op het moment van inslapen stond hij lekker te eten en zat David zelfs nog op zijn rug! Een dag later kwam de overbuurvrouw dan ook aan "Wat was er met het paard? Waarom is hij ingeslapen?"
David en Marloes waren er nog zo gek mee en deden kunstjes op zijn rug. Maar het beestje was van binnen compleet op. En hield zich sterk en staande, maar hij zat al lang in zijn reserve tijd en het was uiteindelijk alleen nog maar rekken. En draven kon hij al niet meer. Toen hij dan ook moeite naar de waterbak strompelde, was het genoeg. Maar de keuze blijft moeilijk!
Als ik niet had gebeld, had ie er nu waarschijnlijk nog wel gestaan. Die dieren zijn zo ijzer sterk en laten ook zo weinig merken. Maar als je ze kent, weet je genoeg.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:26

Moeilijke beslissing Chasey :(:)

Iemand interesse in een baldadige 5 jarige ruin?? _-:(

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:34

Oh oh, wat heeft ie gedaan?! :oo

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:36

Hij was van de week al knoertvervelend en sterk bij de smid en met binnenhalen en vanmorgen met wandelen al helemaal. Ben omgekeerd omdat ik hem niet vertrouwde.
Zo maar eens kijken hoe hij zich aan de longeerlijn gedraagt.

Ik merk dat ik hem gewoon een beetje eng vindt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:38

Ruilen tegen een baldadige mini?! _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:57

Ohhh da's niet leuk, als je 'm eng begint te vinden :n Dan is ff longeren wel fijn!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:27

@karin: is dat die ruin waar je laatst om vroeg of hij het met een dekentje beter zou doen??

Hier met het middagvoer ook wel even moeten lachen :) Peps stond al bij de hooibak en Boon kwam er aan. Dus hij heel stoer zijn oren in de nek en zijn kont richting Boon ('mijn bak'..). Boon is 'doof' en batst gewoon door Peps heen hem aan de kant zettend :) (en op zijn plaats :D )

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:04

Karin_deB schreef:
Hij was van de week al knoertvervelend en sterk bij de smid en met binnenhalen en vanmorgen met wandelen al helemaal. Ben omgekeerd omdat ik hem niet vertrouwde.
Zo maar eens kijken hoe hij zich aan de longeerlijn gedraagt.

Ik merk dat ik hem gewoon een beetje eng vindt.

Vallende blaadjessyndroom? Heeft mijn jonge ruin (nu zes) ook altijd last van. Of nouja, ik heb last van hem dan. :)) Mijn oplossing is om hem inderdaad goed bezig te houden, lekker lopen, maar ook mentaal prikkelen. Zo heeft hij in de paddock een wortelbal die het vaak flink moet ontgelden en werken we in het najaar veel aan de hand waarbij we ook zijgangen meenemen. Dat vindt hij best moeilijk, dus dan moet ie z’n koppie erbij blijven houden en heeft ie minder tijd om grapjes te verzinnen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:22

@DF, ja die ruin inderdaad.
@Flew, het zou zomaar kunnen haha. Op dit moment doet mn baklicht het niet dus dat beperkt met wat doen (ivm werk en kinderen). Hopelijk wordt die binnekort gemaakt (elektricien was verkouden).

Hij was net met longeren wel braaf. Probeerde linksom paar keer uit te breken maar ik was hem voor dus was onsuccesvol :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:32

Nou, mijn eerste hooinet is precies een week mee gegaan, dacht al, het hooi gaat in ene een stuk sneller vandaag. Maarja ook wel logisch als er een gat in zit waar je neus mooi in past :+
Heeft er misschien ook iets mee te maken dat de kwpner de tactiek heeft bedacht om aan het net te trekken, los te laten en dan de uitstekende sprietjes op te eten.
Nu eentje van paard eerlijk besteld, ‘extra sterk’. Ben benieuwd.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:37

Hier ook echt extra sterk nodig, want ze gaan niet zachtzinnig met hun hooinetten om. De extra sterk houdt het hier al een jaar vol, zitten nog steeds geen gaten in die er niet horen te zijn.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:41

Jade schreef:
Nou, mijn eerste hooinet is precies een week mee gegaan, dacht al, het hooi gaat in ene een stuk sneller vandaag. Maarja ook wel logisch als er een gat in zit waar je neus mooi in past :+
Heeft er misschien ook iets mee te maken dat de kwpner de tactiek heeft bedacht om aan het net te trekken, los te laten en dan de uitstekende sprietjes op te eten.
Nu eentje van paard eerlijk besteld, ‘extra sterk’. Ben benieuwd.

Ugh dat doet onze haflinger ook. Maar, de netten van PaardEerlijk houden dat tot nu toe prima!!
Vandaag in ons grote net voor om een baal heen weer een gat. Maar dat net gaat al 6 of 7 jaar mee. Voor nu gerepareerd en die gaan we binnenkort ook maar eens vervangen :)
Onze nieuwe netten bevallen wel echt heel goed. Makkelijk te vullen en we hoeven maar eens per 2 a 3 weken de netten te vullen *\o/* Dat is echt een verademing!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:11

2-3 wéken?!?! :oo Dat is chill! :D Wij 2-3x per dag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 03:46

Het is weer eens zo ver; ik ben op zoek naar een nieuwe Hooileverancier, onverpakte Kleine baaltjes die ook bezorgd worden in Loenen. Wie weet er iemand?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:50

Marktplaats al gecheckt?
Zo ben ik aan mijn vaste gekomen (en daarvoor een aantal losse).

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:06

Humpiedumpie schreef:
Het is weer eens zo ver; ik ben op zoek naar een nieuwe Hooileverancier, onverpakte Kleine baaltjes die ook bezorgd worden in Loenen. Wie weet er iemand?

Als je niemand in de buurt kunt vinden die de juiste kwaliteit levert, kun je altijd nog bij Venhorst Fourage kijken. Die leveren ook bij ons, vrij duur maar enorm goede service en vooral kwaliteit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:22

Balen van die netten.

Hier stonden ze vol ongeduld te wachten vanochtend, hún wekker was allang afgegaan :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:29

Misschien op Facebook even zoeken? Daar zie ik ook vaker hooileveranciers voorbij komen.

Vanmorgen zat Rocky met beide voorbeentjes vast in het hooinet := ik dacht waarom komt die niet eten?! Blij dat het zo’n nuchtere pony is en snapte dat blijven staan de beste optie was, heeft er niks aan overgehouden dus gelukkig (nu maar geen hooinet meer in de stal van de mini’s hangen :=

hij blijft ook al 5 dagen achter elkaar achter de draad in de paddock, zou het dreigen hem te verkopen geholpen hebben?! :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:39

Hoe groot zijn de mazen van dat hooinet ??
Ik heb er nog een aantal van 4 cm hangen nl.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:42

DF, ik heb bij de kleintjes zo’n standaard net hangen, niet slim dus :=
M’n paard heeft een slowfeeder, die eet anders te snel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:47

Venhorst vind ik te duur. Marktplaats en facebook uiteraard al gecheckt..
qua netten heb ik ze ook van paardeerlijk, supersterke netten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:04

Geluk Tarzan!! Ook van het achter het draadje blijven haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:45

Net een rondje met Peps gelopen. Voor hem al een 'groot' rondje. En op het laatste stuk had ie de pap ook wel op :) Maar alles was wel interessant en ieder paard of daarop lijkend moest even gedag gezegd worden (a.i. een hinnikje).

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:46

xXutopiaXx schreef:
Geluk Tarzan!! Ook van het achter het draadje blijven haha

Ja, ik durf het alleen niet echt uit te spreken, bang dat hij weer eronderdoor gaat :')
Blij ook dat hij zo doodbraaf bleef staan in het net, echt een geluk dat hij zo rustig is en nergens bang van is!

Ik blijf dat verschil in grootte zo grappig vinden _O-

Afbeelding

Wat heerlijk DF!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:28

xXutopiaXx schreef:
2-3 wéken?!?! :oo Dat is chill! :D Wij 2-3x per dag :')

Ja zeker! Vandaag zelfs niks nieuws op hoeven hangen want ze hadden nog voldoende.

Oei Tarzan dat is schrikken!

DF heerlijk zo'n wandeling

Hier even wat takken van de wilg gezaagd en op de track gelegd

Afbeelding

Afbeelding