Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:04

Die buikkramp is wel erg vervelend, kvulden! Hoop dat het snel beter is. Zonde van het uitstapje. Maar Marinka weet het volgende week ook nog wel.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:10

Misschien is het voor haar juist wel lekker dat er een paar dagen tussen zitten. Kun je meteen zien hoe ze dan gaat reageren.

Maar dat maakt het voor jou uiteraard niet minder vervelend, beterschap.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:11

Ja het lot heeft beslist. Haha.

Hoop wel dat dit niet te lang duurt. En dan maar even gewoon een ritje maken met de trailer. Ik hoop dat ik dat nog wel een paar keertjes kan doen. Het weekendje met de dames hier is dacht ik gewoon met de auto een uur. Met de trailer dus wel iets langer. Ik dacht zelf dat de lengte van de rit niet zo veel uitmaakt. Als ze het goed doet met een half uur dan ook met een uur of langer. Toch?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:15

Ja meestal maakt dat weinig uit. Wel zou ik iig zorgen voor genoeg hooi zodat ze wat te eten heeft onderweg en zich niet gaat vervelen (weet niet of ze daar snel last van heeft).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:33

Oh jee, kvulden...toch niet van de zenuwen vanwege gisteren, hoop ik :(:)
Beterschap!!

Welkom, Lies!
Je hebt aardig wat dieren in je tuin!
Heb je ook elders nog wei?

Mooie foto's, Kirr :j
En toch maar weer de "grote boze buitenbak" in?

En wat een schattig mesthoopje, Azmay!
Heeft het eenzame hoopje inmiddels al gezekschap?

Leuk topic, Evelien!
En in Uitgelicht :):)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:40

Ojazeg! Had ik nog helemaal niet gezien! :D Wat leuk hihi.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:43

Geweldig beestje is het, zijn gewicht in goud waard <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:46

Dat is hij zeker!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:59

kvulden schreef:
Ik dacht zelf dat de lengte van de rit niet zo veel uitmaakt. Als ze het goed doet met een half uur dan ook met een uur of langer. Toch?

De lengte van de rit maakt m.i. niet veel uit; sterker nog, meestal is langer beter, omdat je dan vaak ander soort wegen rijdt: N- en A-wegen, en dat is voor een paard in de trailer veel fijner rijden dan binnendoorweggetjes. Ik heb bij mijn ruin een keer de hartslagmeter omgehad in de trailer. Op de binnenroute had hij duidelijk een iets hogere hartslag dan op de snelweg; hij hoeft op de snelweg natuurlijk ook niet zo vaak steeds opnieuw z'n evenwicht te zoeken.
Ik zoek altijd de route met meeste snelweg uit, eigenlijk. En als ik dan veel knooppunten tegenkom, bekijk ik van te voren altijd even wat voor bocht ik daar moet maken (zo'n flauwe bocht om op een andere snelweg te komen, of echt zo'n strak klaverblad). De eerste rijden het prettigst, de tweede zijn voor mijn bijrijder (sakvis) altijd leuker: tellen hoeveel auto's ik in mijn file aan het verzamelen ben :Y)

In het voorjaar reed ik vanaf stal naar Ruinerwold voor les bij Voest. Mijn hoofd zei A12-A30-A1-A50-A28-A32. Google Maps liet ook de route A12-A50-A28-A32 zien. Scheelt toch weer twee snelwegen en dus ook 2 knooppunten.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:47

Nee niet van de stress Shirley. Ik heb altijd darmprobleemen. Soms meer als anders. Ik merk wel dat ik een het wel een beetje spannend vind. Of ze het wel of niet gaat doen. Weet dat dat niet moet. Even leren dat van me af te schudden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:50

Ok ik heb ook al in maps gekeken hij zegt 3 routes ik denk de snelste is hier de beste. Als hij zegt 1 uur. Hoe lang moet ik dan rekenen met de trailer 1,5?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:59

Zoiets ja

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:40

Herkenbaar, kvulden, maar weet van mezelf ook dat spanningen er (onbewust ) invloed op hebben :(:)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:39

Ja dat weet ik. Maar hoe schakel ik dat uit. Als het gewoon goed gaat dan krijg ik vanzelf meer vertrouwen, maar nu moet ik het nog eerst zien. Haha.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:36

Een beetje spanning kan ook geen kwaad, maar probeer dat dan wel positieve spanning te laten zijn ;)
Probeer het "zal ze er wel op gaan" om te zetten in "kom we gaan lekker op pad"

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:14

+:)+

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:13

Antheman, mooi die ecorasters!! Zo houden jouw paarden ook droge voeten. Loopt het pad ergens heen, of kunnen ze straks heen en weer over de rasters?
Mijn rastertrack is afgelopen week ingewijd. Iedere dag een uurtje grasjes eten, zodat ze straks gewend zijn om het rondje te lopen als de wei dicht gaat. Op het landje is alles kaal gegeten, ik voer al een poos hooi bij. Wel heerlijk, dat nazomerweer, zeker als je vakantie hebt!!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:13

Ik heb nog veel gras..fijn zou je denken hihi.. wou dat de wei kaal was en ze gewoon wat konden scharrelen.

Volgend jr kleinere wei zodat ze niet zoveel gras op moeten eten. Voer liever hooi bij

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:02

Jeetje wat is het hier stil.

Het waren dus zeker geen krampen van de stress haha. Pffff ik heb het nog steeds. Mag nu wel ophouden. Kan ik weer een beetje wat doen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:29

Idd stil hier! Wij hadden vandaag een rustig-aan-dingen-doen dagje. Alle beesten beetje beweging gegeven, 10 meter langs de track gesnoeid, 10 m2 paddock geharkt. Morgen weer een stukje verder.

Sinds vandaag staan ze bij ons weer 24/7 op de track en is de wei dicht. Het gras is overal best goed opgegeten en we willen in de winter ook nog wat kunnen geven als de weersomstandigheden het toelaten. Verder wil ik vooral voorkomen dat mijn merrie hoefbevangen wordt, dus 1+1=2 :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:49

Hie erg druk op het werk (te druk om te bokken gewoon schande ) en erna kwam de zadelmaker op bezoek. Zadel weer goedgekeurd en complimenten voor het paard dus ben weer zo trots als een pauw

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:52

Vandaag eindelijk weer gereden. Vorige week gespendeerd aan de grote schoonmaak in mijn huis. Dus toen werd het geen rijden. Had mijn bejaarde (waarvan 1 demente) hond(en) meegenomen, dus een heel rustig ritje. De demente heeft er nu wel last van. Wat me verbaast, want we lopen nog wel vaker dit soort afstanden. Heb r maar even een pijnstillertje gegeven.

Verder mijn bejaarde en gehandicapte paard getraind vandaag en dat ging heel goed. Maar de les op Sjaak was vreselijk! Hij vond het zadel ineens niks. En ik snapte dat eigenlijk ook wel, want op een 1 of andere manier lag hij niet lekker. Maar ik snap daar echt niks van, want dit zadel gaat al de hele tijd prima. En dat wil echt wat zeggen, want hij duldt niet veel op zijn rug. Maar nu dus waardeloos. Ik ben gewoon eerder gestopt met de les. Niet te doen. Ik haat zadels. Altijd wat met die dingen. -:(- Ik was net zo blij dat ik het eindelijk voor elkaar had. Volgende week maar met barebackpad rijden. Daarna nog maar eens kijken. Pfff

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:54

Taar_tje schreef:
Antheman, mooi die ecorasters!! Zo houden jouw paarden ook droge voeten. Loopt het pad ergens heen, of kunnen ze straks heen en weer over de rasters?
Mijn rastertrack is afgelopen week ingewijd. Iedere dag een uurtje grasjes eten, zodat ze straks gewend zijn om het rondje te lopen als de wei dicht gaat. Op het landje is alles kaal gegeten, ik voer al een poos hooi bij. Wel heerlijk, dat nazomerweer, zeker als je vakantie hebt!!

Mijn land is in aanbouw, al een poosje :)
Ik heb een puinpad om de bak lopen. Daarvoor staan fruitboompjes. Ik wil heel binnenkort het pad afzetten, dan kunnen ze rondlopen. Daarna wil ik het pad met de rasters afzetten en doortrekken. Ik krijg eind oktober palen hulp, ik hoop een heel eind te komen. Maar wellicht lukt t dit jaar nog niet om een complete track verder op de wei te hebben.

Ik heb nog heel veel gras, maar ik weet niet hoe lang ze erop kunnen. Ik haal ze rond etenstijd vh land af en geef ze voor de nacht een plak hooi.

Helaas is mijn watertonafvoer kapot gereden met het land ophogen. De buis moet ik dus weer uitgraven, pokkeklus.

Mijn knie was gebroken, ik kon de zomer dus niets doen, en ben nu aan het snoeien.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:58

Oh lastig dat gedoe met een zadel. Marinka heeft gelukkig een makkelijke rug.

En allemaal harde werkers zo te horen. Bij mij nu even wat rustiger. Maar heb nog genoeg op de planning. Toch nog maar even weer kijken of iemand mij kan helpen die bomen om te halen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:16

Verder ben ik een erg niet-harde werker momenteel hoor. Ik had nog ongeveer 16.000 overuren die op moesten, dus daar was ik vorige week al mee bezig en dat zet ik deze week gewoon voort :Y)
Vanmorgen even drie uurtjes thuis gewerkt, morgenochtend ga ik wel naar kantoor. Woensdag werk ik weer een paar uur thuis, donderdag weet ik nog niet. Op vrijdag werk ik niet. En dan heb ik vanaf maandag een nieuwe baan :)