Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:01

:) Wij zijn er ook heel erg blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:17

kristelhans schreef:
Oh 'afbak' hahaha, wat een zooi waar de paddock was!

Ja het was vreselijk. Maar zo was het om het hele huis...... Daarom ben ik zo blij met alle luxe die we nu hebben. Oh bij mijn stallen zie je 6 box deuren, maar de middelste 4 zijn maar 2 boxen, heb daar de wanden ertussenuit gehaald.

Gisteren en vandaag een nieuwe "verrassing", hebben op 2 plekken wat lekkage...... Eentje wisten we al, maar hadden de hoop dat we er nog wel een winter mee door konden (niet dus) en op zolder tegen de muur is er met deze extreme regen een heel klein plekje waar wat water naar binnen piept.

Dus we moeten nog maar even kijken hoe de spaarrekening ervoor staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:20

Wow! Ziet er allemaal prachtig mooi uit zeg! Wat een werk ook om dat allemaal zo "schoon" te houden, die grote stukken terrein.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:25

Mooie plekjes! Flink opgeknapt [***]!

ons stuk wat gemaaid moet worden is ongeveer 1,5 ha (heb nog wel meer maar dat krijgen ze nog wel opgegeten de komende herfst/winter) iets te veel om met de bosmaaier te doen O:)

moet eigenlijk voordroog maken maar het land is zo nat dat het nooit droog genoeg wordt in een paar dagen, dan hwb ik eerst een droge periode nodig en dan nog mooi weer. De boer moet nog kuilen en weet dat ik nog moet maaien dus hopelijk kan hij het meenemen. Heb nog 12 grote rond balen van vorig jaar. Daar moet ik 3 a 4 maanden van kunnen voeren en dan maar hopen dat die 400/450 pakjes hooi die ik van dit jaar en restje vorig jaar heb liggen genoeg zijn om de rest van het jaar door te komen...
Ik ben normaal zelfvoorzienend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:31

Ik ga voor je duimen Joyce. Maar het kán nog wel hoor, een droge periode en daarna mooi weer (stiekem hoop ik daar zelf natuurlijk ook op).

Citaat:
Wat een werk ook om dat allemaal zo "schoon" te houden, die grote stukken terrein.

Heb ik al eens gezegd dat ik een "veegtik" heb :o :D ? Is inderdaad veel werk, maar ik geniet er zo ontzettend van dat het er allemaal zo mooi en knap bij ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:45

Ik ben jaloers dames. Eigenlijk nog het meeste op jullie ongekende energie bulten die jullie allemaal lijken te hebben.

Maar goed ik kan Tinky12 dan ook heel goed begrijpen, want ik ben zelf ook chronisch goed ziek. Ik ben hartpatiënt en heb sarcoïdose, dus ik ben dubbel op uitgeput als dat het enige is wat ik voel...
Maar ik zit nog steeds nooit stil eigenlijk en doe alles in kleinere etappes en daar ben ik dan toch best trots op nog..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:53

Oh bah, ojajoh! Dat lijkt mij echt vreselijk. Hoe lang heb je dit al en hoe oud ben je als ik vragen mag?

Echt ik baalde van de week zo ontzettend. Lag maar in mijn bed en nu zit ik als een slappe dweil op de bank.... Maar ik weet dat het over een paar dagen weer "goed" is en ik zit nu al te bedenken wat ik dan allemaal ga doen om de verloren tijd in te halen.

Ik werk overigens maar 30 uur per week en niet full-time.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:20

Wat een mooie plekjes! [***] jullie het hebben erg netjes gemaakt! Dan is het bij ons nog maar een zooitje, maar ja, alles is nog in aanbouw. Als we een jaar verder zijn ziet het er hier vast ook weer heel anders uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:23

Ik ben nu 44. Van mijn hart is nu 4 jaar bekend en de Sarco een maand of 4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:33

ohjajoh6 schreef:
Ik ben nu 44. Van mijn hart is nu 4 jaar bekend en de Sarco een maand of 4.

Jeetje, dat Sarco is ook niet effe een kleinigheidje.... Kan me voorstellen dat je dan niet zoveel energie hebt.

Daan, bij ons staat het huis al meer dan 100 jaar.... Het was buitenom gewoon slecht (of eigenlijk niet) onderhouden. Dus elke tak die we weghaalden leverde al een mega verbetering op :') . Nu is het zo dat we nog behoorlijk wat te doen hebben, maar de verschillen zijn niet meer zo groot. En wij zijn hier nu ook al een maand of 9 continu bezig.

Ik zie nu erg op tegen het verhelpen van de lekkage, met name het kozijn dat in de erker zit. Het is binnen allemaal erg netjes en mooi en dat gaat straks weer een behoorlijke puinhoop veroorzaken ben ik bang.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:47

[***], mooi stekje! Zeker als je ziet waar je vandaan bent gekomen, En beterschap gewenst.

Wij hebben ook nog een hectare gras staan die nog gemaaid moet worden voor onze 2e snede. Nou is de wei niet zoo nat dus als het eenmaal stopt met regenen gaan wij acuut maaien denk ik.

Mijn wedstrijdpaard en tevens oudje in ontkennings fase staat al met deken voor de nachten en natte dagen. Daar wil ik zo laat mogelijk een wintervacht op hebben zodat ik zo mij mogelijk moet scheren.
Mijn 3 jarige mag nog een laatste winter zonder deken blijven. Die heeft deze winter nog even vrijstelling van werk. Al moet ik mij wel echt verbijten. Ik haaaaat haar namelijk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:01

Pol...maar goed dat je geen IJslanders hebt dan :=

Ojajoh...dat is een pittige diagnose :(:)
Ik heb een autonoom zenuwstelsel dat zijn eigen programma draait,continu spierpijn over mijn hele lichaam.Overprikkelde zenuwen en hersenen en herstel slecht na inspanning.De rest zal ik niet noemen...lange lijst :P
Mijn "to do"lijst is lang...en doe vaak eigenlijk meer dan goed is voor mij.Aart van't beesje :o

[***]...ziet er goed uit...ik heb ook een veegtik hoor maar is gewoon te zwaar.Blij met veegmachine al is mijn vorige overleden :+
Lekkage is een drama...dat gaat je een hoop zakgeld kosten ben ik bang :(:)
Leuke foto's :D

Kristelhans +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:08

Ja ik ben er ook bang voor Tinky. In eerste instantie heb ik even een snelle begroting gemaakt en dan kom ik op € 10.000,= :oo . Maar goed, lekkage is ook niks, dus dan moet het maar.

Voor jou is het ook geen pretje als ik het zo lees. Ik had van de week ook overal spierpijn en dat is vreselijk. Gelukkig nu weer over *\o/* . Heb nog een beetje snot (sorry) en hoest als een zeehond...

En ik heb een hele rare maag :? , steeds een beetje misselijk en als ik dan 2 happen eet zit ik vol, is de misselijkheid weg en moet ik gigantische boeren laten :+ , om dan na een half uur weer misselijk te worden.....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:28

Als lekkage te lang kan sijpelen wordt de schade alleen maar groter vrees ik...dat is een pittig bedrag.En de ervaring leert dat schattingen vaak te laag zijn :oo De kleine dingetjes zijn vaak zo enorm kostbaar.Dat wordt een poosje droog brood :P :Y)

Ja spierpijn is vervelend maar moet ook wel zeggen dat je er ook aan went alhoewel de pijn soms wel zo erg is dat ik er wel eens pijnstillers voor zou willen nemen.Vind het moeilijk omdat ik mijn lijf niet teveel wil belasten omdat het al zo aan puin ligt.Een simpel paracetamolletje gaat het hem namelijk niet doen :+

Je maag is waarschijnlijk nog wat van streek,wellicht daar ook een virusje wat de boel verstoord heeft.Hopelijk snel weer over...licht verteerbaar voedsel en geen prikdrankjes :(:)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:30

Wow dat is inderdaad pittig.. laat je dan grote delen vervangen? Alleen een kozijn + manuren is niet zo duur toch? *hoop ik*

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:37

mooie stallen hoor. :) wat een water hier.wou vanmidag even met de paarden bezig.
maar dat word niks.zo maar even uitmesten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:41

Ik heb een erker die bestaat uit 3 hele hoge ramen. Die moet waarschijnlijk in zijn geheel worden vervangen. Het probleem met ons huis is, dat het al ruim 100 jaar oud is en men dus eigenlijk niet weet wat ze tegenkomen als ze het oude kozijn eruit halen..... Denk dat het erkerkozijn al snel 5.000,= kost (als het niet meer is.)

Verder is het zo dat het niet vreselijk lekt, maar het is net als Tinky zegt, als je het te lang laat zitten wordt de schade alleen maar groter. De lekkage die we op zolder zien lijkt van slecht liggende dakpannen te komen. Deze dakpannen zitten gemetseld tegen de muur. Beetje lastig uit te leggen. Het lekt minimaal en hopelijk is vrij simpel te zien waar het probleem zit, maar toch. Verder hebben we nog een balkonnetje (welke idioot dat bedacht heeft weet ik niet, 1.7000 m2 om je huis en dan een balkon? Of er nergens anders plek is om buiten te zitten) en daar zit een deur met een kozijn dat werkelijk compleet verrot is. Er zat eerst nog redelijk wat verf op gesmeerd en wij dachten het op te kunnen knappen en er een 2e hands deur in te kunnen zetten, maar nadat mijn man het kaal gekrabt heeft blijkt dat het echt gewoon verrot is, dus dat moet ook compleet vervangen worden (1e offerte ruim 3.000,,=). Dus tel maar op zou ik zeggen :D .

We wisten wel dat het eraan zat te komen, maar hadden stiekem de hoop dat we dat over een jaar of 2/3 zouden kunnen uitsmeren. Maar ja, het is niet anders. Er zijn ergere dingen zullen we maar zeggen.

Oh geen prikdrankjes :o , ik vind cola juist goed helpen tegen de misselijkheid.

edit;
foto erker:

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:46

Die van mij hebben paddock-arrest,veels te sompig.Vanmiddag in de stromende regen de hoopjes weggehaald van de baan.
Makkelijker met opruimen zo,hoef ik met kruiwagen niet over natte zand vanmiddag en morgenochtend :)

[***]...dat zijn pittige stukken om te vervangen idd...Cola?? Ben ik allergisch voor,weet wel dat je er prima mee kan ontroesten en je plee schoonmaken _O-

Erker <3 Wil ooit bij ons nieuwe huis ook een erker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:01

De erker is echt supermooi, maar dus ook kostbaar. Nou ja, we zullen het wel zien.

Ja cola is goed spul..... Ik drink het zo min mogelijk, maar vind het wel erg lekker. Drink verder nooit andere frisdrank. Oh jawel, bier. Zit ook prik in :D .

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:23

Mijn weekend begint zo en ik kan ook wel een biertje gebruiken.. ik sta voor de klas en had net even een hele onrustige groep.. (MBO niveau 2, eerstejaars kids). :') Proost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:54

Pfff dat kan ik me voorstellen!

Proost!!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:39

Mooie erker ! Wil ik ook !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:06

Natalie36 schreef:
Mooie erker ! Wil ik ook !

Dankjewel! Wij zijn er ook heel blij mee. Nu nog eventjes zorgen dat hij niet meer lekt, maar dat is een "kleinigheidje" :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:29

Heel gaaf ja die erker!

Ik heb mijn paarden voor het eerst sinds maart een nachtje op stal gehad, wat een weer gisteravond zeg!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:59

Ja ...... In dat weer had ik gistermiddag een workshop met paarden , toen we klaar waren had ik pas door dat ik eigelijk een hele middag heb staan douchen met een alleraardigste pony van de workshop :D
Wat een opknap werk [***] , leuk om de foto s van een aantal locaties te zien .
Ojajoh wat een heftige fysieke aandoeningen .