Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:11

Mooie muilkorf Horsii, idd de ruimte om af te koelen en te kunnen drinken. Balen van die angst agressie.

Vanmorgen Aafje geweest. Mijn vriendin reed haar. De galop deed het weer maar de draf is stuk, wel een erg goede tölt. Straks toch maar even met Fiesta aangespannen een rondje om.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:12

DubbelFun schreef:
Ik snap de noodzaak. Meestal zijn teven niet zo vechterig, eerder een reu-ding.

Als teven vechten is het ook echt mis…….. Die stoppen niet meer.

horsii

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:55

Ja dat dus. Die blijven dan vechten waar het bij reuen stopt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:45

horsii schreef:
Ja dat dus. Die blijven dan vechten waar het bij reuen stopt.

Hier is het nooit op leven of dood geescaleerd, maar als wij 4 jaar geleden de jonge hond niet weg hadden gedaan was dat ook gebeurd. Dus ik snap je volledig.

Net nog even een rondje gemend. Kort rondje, gewoon fris, vrolijk en actief en nu voor de kachel warm worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:59

Ik ben met vriendinnen aan het vlechten etc maar man wat is het koud!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 16:21

Ik heb juist bij Jasmijn de vlechten er uit gehaald zodat het onder de manen weer overal even warm wordt :) Maar die hoeft ook niet op show :)

Net even bij de Action een verkeerd gekochte lamp geruild. Parkeerplaats was weer afgeladen, dus even in een straatje 'illegaal' gestaan, was ook met 5 minuten weer weg.
Maar wel meteen de voorruitvorstbeschermer erop gelegd. Die bedekte lang niet alles, maar alles wat ik niet hoef te krabben helpt weer :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:12

Horsii, beter zo dan vechten!
Lekker Belker niet koud op de wagen?
Robijntjah hoe is t gegaan?
Df hier was t dooi tot net

De kleine dondersteen. Heb nog nooit een koudbloed gehad maar pfff :+ deze is wel heel brutaal soms
Wel heel knap <3
Afbeelding
Afbeelding

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:13

Hier ook de vlechten bij Vera er uit gehaald, vooral omdat het tijd was om ze her-vlechten, maar toen maar zo gelaten.

De bak was ook weer ontdooid, dus snel even gesleept, kan ie mooi vlak opvriezen. Met de pony's vandaag alleen een wandeling gemaakt; klein rondje om het dorp. Zou nu best nog even wat kunnen doen, maar dan moet ik daarna de bak nog een keer slepen voor de voorspelde vrieskou vannacht... dus morgen weer een dag.

Muilkorf heeft natuurlijk hele negatieve reputatie. alsof je hond levensgevaarlijk moet zijn om het te dragen, maar de laatste jaren lijkt het gelukkig wat bij te draaien en zijn er ook hele fijne exemplaren. Goede oplossing om nare problemen te voorkomen. Ik zie ze vooral als een goed voorbeeld van een verantwoordelijkheid-nemende eigenaar.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:25

Het is even geleden dat ik hier meegesproken heb, maar ik kom toch weer even binnenvallen.

Momenteel staat de merriestal op z'n kop. Letterlijk; de vloer van de stallen ligt er compleet uit. Het paardenspul staat in de loopstal die we hebben gecreëerd door simpelweg alle voorwanden en tussenwanden uit een stallenblok te halen :') . De eerste keer met z'n allen in de grote box leek wel een slaapfeestje. Dat of een stel kleuters in de ballenbak :):) . Ze vinden het fantastisch!

Maar man oh man, wat een werk zeg. En wat een puin blijft er over van die oude vloer! De mannen zijn nu klaar met hakken, dan alle brokken en gruis eruit, nieuwe bewapening erin en de buizen voor de afvoerputjes en dan komen ze volgende week 7,5 kuub nieuwe vloer aanbrengen.

Goede timing ook, hé? Met deze temperaturen :brr:
Buiten is echt een baggerbende. De laatste regen net voor de vorst heeft geen goed gedaan. Ik sleep me een ongeluk om het een beetje egaal te krijgen. Afgelopen nacht heeft het niet gevroren, maar de komende dagen moet ik flink met de trekker en zout in de weer om alles begaanbaar te houden.

Ik blijf tegen mezelf maar zeggen dat het over een maand heel mooi eruit ziet. Ik heb om mezelf een beetje te troosten maar vast de gietijzeren kroonluchter voor in de hoge schuur gekocht :')

Hoe is het hier met alle projecten?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:56

Wij zijn de afgelopen week druk bezig geweest met de vloer uitgraven. Handmatig zo’n 15 kuub eruit geschept. De betonvloeren waren er gelukkig al uit (twee puincontainers van 6 kuub verder). Inmiddels bezig met folie aanbrengen en daarna de riolering. Hopelijk komen ze bij ons donderdag schuimbeton storten.

Ondertussen ook al druk aan het nadenken over hoe het paardengedeelte moet gaan worden en aan het rondkijken voor materiaal. Wil graag aan de voorzijde twee boxdeuren met raam en voor binnen twee wanden met voerplek. En het liefst een tussenwand die draaibaar is. Dan kan ik altijd een grote stal maken als ze goed overweg kunnen, maar ook scheiden indien nodig. Sowieso wil ik voor mezelf het zo creëeren dat ik niet buitenom hoef om te voeren. Vooral in de winter aangenaam gok ik :D

Mijn eigen spullen zijn nu ook allemaal op de nieuwe locatie. Grotendeels nog in de schuren, maar dat scheelt al heel veel gesleep. Nu het huis van mijn vriend nog leeg.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:01

Kathleen_vW schreef:
Het is even geleden dat ik hier meegesproken heb, maar ik kom toch weer even binnenvallen.

Momenteel staat de merriestal op z'n kop. Letterlijk; de vloer van de stallen ligt er compleet uit. Het paardenspul staat in de loopstal die we hebben gecreëerd door simpelweg alle voorwanden en tussenwanden uit een stallenblok te halen :') . De eerste keer met z'n allen in de grote box leek wel een slaapfeestje. Dat of een stel kleuters in de ballenbak :):) . Ze vinden het fantastisch!

Maar man oh man, wat een werk zeg. En wat een puin blijft er over van die oude vloer! De mannen zijn nu klaar met hakken, dan alle brokken en gruis eruit, nieuwe bewapening erin en de buizen voor de afvoerputjes en dan komen ze volgende week 7,5 kuub nieuwe vloer aanbrengen.

Goede timing ook, hé? Met deze temperaturen :brr:
Buiten is echt een baggerbende. De laatste regen net voor de vorst heeft geen goed gedaan. Ik sleep me een ongeluk om het een beetje egaal te krijgen. Afgelopen nacht heeft het niet gevroren, maar de komende dagen moet ik flink met de trekker en zout in de weer om alles begaanbaar te houden.

Ik blijf tegen mezelf maar zeggen dat het over een maand heel mooi eruit ziet. Ik heb om mezelf een beetje te troosten maar vast de gietijzeren kroonluchter voor in de hoge schuur gekocht :')

Hoe is het hier met alle projecten?

Wat een werk! Foto's?? Altijd tof om mee te kijken.

Moska, ook flink aan de bak! Foto's zijn altijd leuk :D

Robijn, hoe ging je wedstrijd??

Dit weekend hebben we in huis beton gestort in de bijkeuken. Ik heb nu zoveel spierpijn!! Hopelijk gaat het morgen weer wat beter, kan nu nauwelijks de trap af of gaan zitten :')

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:02

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:04

Leuk project!!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:12

Meelezer meldt zich weer. Vind het leuk om jullie verhalen te lezen!

Mijn paarden staan nu twee weken aan huis en ben al meerdere malen van m'n geloof afgevallen ten opzichte wat voor eisen ik had bij een pensionstal haha.

Zo zou ik nooit iets anders in de stallen willen dan stro, maar na een week staan ze al op vlas. Mesthoop was wel heeeel snel vol met mijn smeerlappen en het stro vond ik best duur. Dus nu vlas met een klein plakje stro om te knabbelen.

Verder vond ik 5 uurtjes buiten altijd meer dan genoeg. Nu ik letterlijk zie dat ze die andere uren dan maar staan te vervelen probeer ik dat toch zo veel mogelijk uit te breiden en zet ze zelfs zo in het donker nog twee uurtjes buiten.

Al doende leert men :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:14

Allemaal flinke projecten
Hard bezig allemaal.

Haha kleuters in een ballenbak.

Was het niet koud op de wagen?

Hier zijn nu drie van de vier kozijnen beneden vervangen dit weekend.
Fundering voor de aanbouw is klaar, zijn gereed om te gaan metselen maar helaas te koud. Hopelijk snel hogere temperaturen.

Ik denk dat wij voor een grote kapschuur gaan en daarin drie boxen van 3x3
Waarvan bij een de tussenwand eruit.
Maar eerst verder met het huis en de vergunning.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:36

Die wc middenin :))

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:16

horsii schreef:
Allemaal flinke projecten
Hard bezig allemaal.

Haha kleuters in een ballenbak.

Was het niet koud op de wagen?

Hier zijn nu drie van de vier kozijnen beneden vervangen dit weekend.
Fundering voor de aanbouw is klaar, zijn gereed om te gaan metselen maar helaas te koud. Hopelijk snel hogere temperaturen.

Ik denk dat wij voor een grote kapschuur gaan en daarin drie boxen van 3x3
Waarvan bij een de tussenwand eruit.
Maar eerst verder met het huis en de vergunning.

Als je de kans hebt voor iets grotere stallen zou ik dat zeker doen. Wij hebben hier 3x3 (stonden er al), maar vind ze echt te klein :(

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:20

Ja het was fris op de wagen, ik had mijn dikke lange winterjas aan dus was bestte doen voor die 35 minuten .
Wat een verbouwingen…… en dat in de winter, sterkte allemaal.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:22

Zou idd ook minimaal 3 bij 4 doen. Tenzij je pony’s hebt..

Hier moet t beton ook nog ooit maar dat is voor later een keer

Goede jas is idd belangrijk Belker!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:42

Ik heb de stallen 3 bij 4,5. Voorheen 3 bij 6. Dat was een stuk schoner. Nu lopen en liggen ze soms toch wel in de mest.

Flinke bult zand heb je verschept Moska.

Brr. Op de wagen. Dapper. Vond het saai weer vandaag. Vieze koude miezer hier

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:06

Voor groter ga ik zeer waarschijnlijk geen vergunning krijgen. Ik heb haflingers dus past wel en ze hebben vrije uitloop.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:38

horsii schreef:
Voor groter ga ik zeer waarschijnlijk geen vergunning krijgen. Ik heb haflingers dus past wel en ze hebben vrije uitloop.

Oh ja goedemorgen, dan moet prima kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:38

Afbeelding

194 en 191,5. Net buiten de prijzen maar echt dikke vooruitgang weer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:40

Gefeliciteerd Robijntjuh, nette punten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:12

Gefeliciteerd.

Ja we zitten op agrarische grond met waarde dus vergunning zal niet makkelijk worden