[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 14:57

@tamary. Dat is ook een leuke invalshoek. Maar is me toch iets te arbeidsintensief.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:14

Voor en na, De 2 bomen links achterin zijn nu ook weg, de rest staat 30 meter verderop
Al het groen wat je ziet is gehakte boom en zal deze week afgevoerd worden.
Kaal en nu al bloedheet. Van een PP met rondom bos is nu 1 zijde helemaal weg.
Fijn bij de rijbak met de bladeren en eikels maar dit is wel erg rigoureus

Afbeelding

Afbeelding

Hier staat ook mij haag van 1,5 jaar oud maar daar heb ik nog weinig aan
Afbeelding

VixillHedinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:29

Lynn_Nikita schreef:
Voor en na, De 2 bomen links achterin zijn nu ook weg, de rest staat 30 meter verderop
Al het groen wat je ziet is gehakte boom en zal deze week afgevoerd worden.
Kaal en nu al bloedheet. Van een PP met rondom bos is nu 1 zijde helemaal weg.
Fijn bij de rijbak met de bladeren en eikels maar dit is wel erg rigoureus

Hier staat ook mij haag van 1,5 jaar oud maar daar heb ik nog weinig aan

Wat erg!!!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:10

Jeetje wat heftig. Ik zou echt staan te huilen denk ik.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:27

Heftig LN. |(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:49

Dat is wel heel kaal. Wel erg zonde. Jammer dat ze niet wat hebben laten staan her en der. Ook voor hunzelf.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:09

Oh wat erg zeg.
Wat zonde ;(

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:34

Ohhh wat zonde.. en kaal nu.
Je heg zal nu wel veel harder gaan groeien!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 23:15

Oh jeetje dat is echt zonde zo! Balen zeg.

Hier is vandaag de hooibak afgemaakt en meteen in gebruik genomen!
Even na 22.00 was hij dan eindelijk helemaal klaar haha
Blij mee! :)

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:04

Aan de ene kant zonde, die bomen. Aan de andere kant heb je nu veel meer licht en veel minder werk in de herfst met blad en eikels.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 08:30

Mooi gedaan equisinc.
@lynn nikita: wat een ingrijpende verandering zeg! Komt er ook niks terug?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 14:04

Jeetje wat zonde zeg. Ik zou willen dat de buurman een paar esdoorns weghaalt, maar die vindt dat onzin en er komt nog steeds bij.

Maar zoals die rij vind ik echt heel erg zonde. Hadden ze daar toestemming voor? Snap niet waarom mensen dat weg willen hebben??

Ik heb wel aan onze kant echt op de grens meerdere wilgen en populieren neergezet. Ten eerste groeien die goed, staat boom, is fijn voor de wind, belemmert inkijk en ik hoop ook wat esdoorn blad tegen te houden doordat er bomen voor staan. De esdoorn is wel hoger, maar alles wat scheelt......

De andere kant zitten we onder eiken van bos en daar hebben we ook de varkens voor, maar die moeten wel beter onderhouden worden en dan krijgen we wel minder eikels op het pad. Het is ons nu beloofd dat ze dat rond November gaan doen.

Ik wacht wel op wat regen, want sproeien ben ik wel zat en ga echt wat nieuwe planten en bomen verliezen nu.
Mis echt de grondwaterpomp, dus zonde van drinkwater. Moet echt een nieuwe pomp gaan halen.

De zwaluwen zijn druk bezig, maar er wonen ook 4 kraaien bij ons, niet leuk. Hebben een duiven nest gesloopt en laten restjes op de wei slingeren. 2 honden vonden dat erg interessant, bah, bah, bah.

En de poel op grondwater niveau staat echt mega mega laag. Is op 3 meter en nooit zo droog geweest. Hoor nu ook amper gekwaak 's avonds.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 15:49

superpony schreef:
Jeetje wat zonde zeg. Ik zou willen dat de buurman een paar esdoorns weghaalt, maar die vindt dat onzin en er komt nog steeds bij.

Maar zoals die rij vind ik echt heel erg zonde. Hadden ze daar toestemming voor? Snap niet waarom mensen dat weg willen hebben??

Ik heb wel aan onze kant echt op de grens meerdere wilgen en populieren neergezet. Ten eerste groeien die goed, staat boom, is fijn voor de wind, belemmert inkijk en ik hoop ook wat esdoorn blad tegen te houden doordat er bomen voor staan. De esdoorn is wel hoger, maar alles wat scheelt......

De andere kant zitten we onder eiken van bos en daar hebben we ook de varkens voor, maar die moeten wel beter onderhouden worden en dan krijgen we wel minder eikels op het pad. Het is ons nu beloofd dat ze dat rond November gaan doen.

Was geen enkele rij, was 25 meter breed x 80 meter vol, komt niks voor terug ook. Hebben er blijkbaar geen kapvergunning nodig en dat het broedseizoen is boeit ook niet. Op die foto was er al heel veel gekapt

Aan die kant heb ik een 3 mtr breed pad waar groot verkeerd doorheen moet dus kan ik al niks planten en aan de andere kant schiet niet echt op ivm de schaduw. Als ik2 meter van de omheining ga planten moet mijn pad dus ook 2 meter opschieten en dan heb ik dus ook 2 meter minder gras e dat is al zo weinig
wilg heb ik al maar ik ga nog meer planten, ik wil nog eens 50 meter paardenhaag planten want dat mag op 0.5 mtr van de erfafscheiding tegen de inkijk e hoop als die hoog genoeg is op schaduw. Ook kijk ik of ik ergens vlier en 2 a 3 bomen vandaan kan halen maar ik heb net nieuwe stallen gebouwd en "wolfwerende" omheining dus mijn spaarpotje is nogal leeg/. Ook kan ik pas in november bestellen en planten en voor dit hoog genoeg is ben ik ook paar jaar verder
Mijn varkens zijn nu ook werkeloos

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 15:55

@Lynn-Nikita, ik heb wel wilgen staan, in de herfst gaan we weer knotten, kun je gratis komen halen. Zijn flinke takken al. Ik heb ook vlier staan, mag je ook komen halen. Is misschien wel te ver weg voor je, we zitten in Noord Brabant, kwartiertje van de Efteling.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:02

Waardeloos. Ik heb de wilg wel gewoon tussen ons en de buren in. Maar aangezien er meer tussen ons in groeit, doen we beiden maar niet moeilijk. De esdoorn is vervelend, maar heb wel belang bij de braam. Als het blad valt zet ik het daar een paar weken af.
Mijn ene pad is wat smaller. Ik wil ook niet teveel inleveren en ze lopen toch altijd in een treintje en trappen overal smalle paadjes in.

Alleen waar ze eten is wat ruimer zodat ze om elkaar heen kunnen.

Vlier gaat echt makkelijk. Heb er 1 gekocht bij de kweker. Was niet duur, maar zal het moeten opzoeken hoeveel die daar was. Heb er nu 7 door gewoon takken in de grond te steken.
Als je er 1 kan kopen of iemand weet met een vlier ben je al geholpen. Je zit aan de andere kant, want je zou zo een paar takken mogen hebben.

Ik heb voor schaduw en groenblijvend 2x een partij dennenboompjes gekocht voor weinig. Groeien iets langzamer, maar gaat nog best goed. 1x wilde iemand een partij kwijt voor kerst en andere keer was het overgebleven.
Op MP had de laatste 10 voor 30 euro staan, maar we kregen alles mee zo voor 20 euro, waren er iets van 18 geloof ik. Slaan goed aan.

Er zijn ook weleens mensen die hun tuin op de schop doen, maar moet je zelf uitgraven. Wij hebben dat 2x gedaan. En nu 2 al uitgegraven boompjes gehaald, lijsterbes.

Hier doen de varkens ook niet veel als de eikels niet vallen, maar ze vermaken zich wel en eten ook uit de wei wel een en ander.
Ze zijn alleen een beetje verwend geraakt.........en dus kieskeuriger geworden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:04

Even ander vraagje; de jaarlingen vinden het leuk om te onderzoeken, spelen en klooien. We hebben van alles, maar ik durf dus niks aan een touw te hangen. Was zaterdag ook op Equiday en zag weinig, maar wat je ziet moet toch ergens aan hangen. Ik ben dus bang dat het touw om de hals wikkelt bijv. Het moet ook vrij laag als de mini en quarter er beiden mee moeten spelen en klooien.
Zie bij andere mensen wel ballen bijv aan ene touw hangen aan een boom, maar durf dat dus niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:26

Ik heb het aan palen hangen. Paal, ogen erin op verschillende hoogtes, musketon er aan en daar de snacknetten aan. Geen lang touw.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:30

Wat als je ipv touw een dikke stok gebruikt voor het onderste deel "touw"? Dat wikkeld niet en met een paar goede draaiogen als bevestiging zwiert het wel leuk. Of een 2m stuk pvc buis? Wel de leuke beweging en makkelijk vastknopen zonder de flexibiliteit waar je die net niet wil.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:54

Touw door een pvc buis is ook een goeie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 17:15

Daihyo schreef:
Touw door een pvc buis is ook een goeie.

slim

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:05

superpony schreef:
Even ander vraagje; de jaarlingen vinden het leuk om te onderzoeken, spelen en klooien. We hebben van alles, maar ik durf dus niks aan een touw te hangen. Was zaterdag ook op Equiday en zag weinig, maar wat je ziet moet toch ergens aan hangen. Ik ben dus bang dat het touw om de hals wikkelt bijv. Het moet ook vrij laag als de mini en quarter er beiden mee moeten spelen en klooien.
Zie bij andere mensen wel ballen bijv aan ene touw hangen aan een boom, maar durf dat dus niet.

Paniek haal er aan en zorgen voor een enkel touw en niet dubbel. Zo kort mogelijk. Dat is wat bij mij dan opkomt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:05

tamary schreef:
Wat als je ipv touw een dikke stok gebruikt voor het onderste deel "touw"? Dat wikkeld niet en met een paar goede draaiogen als bevestiging zwiert het wel leuk. Of een 2m stuk pvc buis? Wel de leuke beweging en makkelijk vastknopen zonder de flexibiliteit waar je die net niet wil.

Let op dat PVC wel lelijk scherp kan worden als het stuk gaat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:49

Dan zou ik iets van tuinslang of iets rubbers doen wat niet te flexibel is

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:35

Lynn_Nikita schreef:
Was geen enkele rij, was 25 meter breed x 80 meter vol, komt niks voor terug ook. Hebben er blijkbaar geen kapvergunning nodig en dat het broedseizoen is boeit ook niet. Op die foto was er al heel veel gekapt

Echt verschrikkelijk. Vooral ook omdat ze midden in het broedseizoen zomaar kappen. Hoeveel nesten zijn er wel niet tegen de grond gegaan. Echt schandalig.

superpony schreef:

Ik zou voor de tuinslang om het touw heen gaan. En aan beide kanten dat relatief gemakkelijk breekt (misschien zo'n ding dat je aan halster kunt bevestigen dat kapot breekt bij paniek).

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:42

Mag ik even inbreken, omdat hier waarschijnlijk redelijk wat mensen zijn met een grondwaterpomp. Onze pomp doet het nog maar er moet een nieuwe puls geslagen worden. We kunnen alleen geen enkel bedrijf in omgeving Brabant vinden die dat nog doet. Door wie hebben jullie de puls laten slaan?